abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45408204
Hoi mensen,

Ik zit er aan te denken om de Tweejarige Lerarenopleiding Basisonderwijs (Pabo-top) te gaan doen (Hanzehogeschool Groningen). Dit kan als je al een HBO of universitaire studie hebt afgerond.

Zijn er hier mensen met ervaringen/die deze studie volgen?

En begrijp ik het goed dat ook voor deze studie de Tegemoetkoming leraren van toepassing is (zag ik op de site van de IB-Groep, maar kan het in de studieinfo en alles van de Hanze niet vinden)?
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 16:54:10 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45409981
Ik zet hier lekker een TVP.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_45423746
Wat voor HBO-opleiding heb je al gedaan? Vaak is er vakgericht ook wel een opleiding die maar een jaar kost.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_45428579
Communicatie. Maar ik wil niet vakgericht.
pi_64918467
Sorry voor de megablubberpowerkick.

Ik heb echter interesse in het volgen van de 2-jarige PABO-opleiding. Misschien kan dit topic een tweede kans krijgen?

Het is nog steeds zo dat je in aanmerking kunt komen voor de tegemoetkoming, zo las ik zojuist op de site van IB-groep.

Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen. Bijvoorbeeld: hoe is het om te blijven werken naast deze opleiding? Ik werk nu fulltime (=36 uur in mijn CAO). Ik zie het als bijna vanzelfsprekend dat dat minder zal worden omdat de stage een verplicht onderdeel vormt. Vind ik ook niet erg! Maar ben wel benieuwd hoe jullie dat ervaren of hebben ervaren.

Daarnaast ben ik met name benieuwd naar de verschillen tussen de Avans Hogeschool te Breda en de Fontys te Eindhoven. De site van Eindhoven sprak me veel meer aan, omdat daar gewoonweg veel meer informatie op staat. Dit zegt natuurlijk nog niets over de kwaliteit van de opleiding zelf.

Tot slot ben ik benieuwd of TS uiteindelijk de opleiding is gaan volgen! En of je inmiddels al bijna bent afgestudeerd, wat je ervaringen (positief of negatief maar ik houd van positieve berichten ) zijn geweest!

MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_65069273
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:55 schreef clauwheee het volgende:

En begrijp ik het goed dat ook voor deze studie de Tegemoetkoming leraren van toepassing is (zag ik op de site van de IB-Groep, maar kan het in de studieinfo en alles van de Hanze niet vinden)?
Die tegenoetkoming leraren heb je alleen recht op als je totaal geen recht meer hebt op studiefinanciering en een lening bij de IB-groep. Dus ik neem aan dat jij geen recht erop hebt
pi_65078843
Wow kick

Ik kan helaas niets voor je betekenen TS. Ik had de inschrijfformulieren al in huis maar kreeg toen een ontzettend leuke baan aangeboden in de Communicatie. Dat doe ik nu nog steeds en bevalt zo goed, dat ik dit plan opzij heb geschoven...
pi_65079159
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:57 schreef McGilles het volgende:

[..]

Die tegenoetkoming leraren heb je alleen recht op als je totaal geen recht meer hebt op studiefinanciering en een lening bij de IB-groep. Dus ik neem aan dat jij geen recht erop hebt
Dat is bij mij iig wel het geval
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
pi_65079177
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:45 schreef clauwheee het volgende:
Wow kick

Ik kan helaas niets voor je betekenen TS. Ik had de inschrijfformulieren al in huis maar kreeg toen een ontzettend leuke baan aangeboden in de Communicatie. Dat doe ik nu nog steeds en bevalt zo goed, dat ik dit plan opzij heb geschoven...

Good for you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')