Hoi Erik, heb jij wyccie toevallig ook niet in je msn staan??quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Daar heb je gelijk in.
Idd had ik een PM, alleen ik had hierboven geen geel envelopjequote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:25 schreef Augustina het volgende:
AR, je hebt een PM
Dat heb je goed gedacht.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:39 schreef Lienekien het volgende:
Misschien broer, maar ik denk het niet.
quote:
Dan zeg ik een defecte computer.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:51 schreef broer het volgende:
Ik zet mijn geld op een lange reis. Of loopt er nog geen weddenschap?
Jij kookt voor mij of ik kook voor jou.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:10 schreef broer het volgende:
[..]
Hoeveel zetten we in?
[..]
Gisteren nog.
Zeg eh, schrijf mij mijn gedinges niet voor ja! Of je krijgt er van langs.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Maak het dan een dolle boel.
Wat in Godes naam is eenquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Vanmiddag gaat m'ninburgeringsexamen doen
Ik hoop dat het goed gaat..
HAHAHHAHA inderdaad.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:07 schreef JAM het volgende:
Phaaaaaaaaaaaaaa!
Weet je wat, ik ga je maar weer gewoon negeren.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:18 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Zeg eh, schrijf mij mijn gedinges niet voor ja! Of je krijgt er van langs.
Duimen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Vanmiddag gaat m'ninburgeringsexamen doen
Ik hoop dat het goed gaat..
Goed plan, doe ik ook altijd! Tis geen leuke kloonquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weet je wat, ik ga je maar weer gewoon negeren.![]()
Jij weet zeker van wie?quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Goed plan, doe ik ook altijd! Tis geen leuke kloon
Duim je mee Lienekien??quote:
Ja, dan heb ik wel tijd.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Duim je mee Lienekien??
Om 17:00 nederlandse tijd is het zover
Nee.....quote:
Girl you got issues.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weet je wat, ik ga je maar weer gewoon negeren.![]()
Gezien onze cultuur denk ik dat het beter is dat de autochtonen gaan uitburgeren.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:30 schreef JAM het volgende:
Overigens; men moet niet vergeten dat dat hele inburgeringsexamen KLINKLARE ONZIN is. Welke gek heeft dat nu weer bedacht, dat mensen moeten inburgeren,.
En dan ga je maar helemaal niet meer? Of dan kom je gewoon nóg later? Tsk tsk. Nee, het is goed zo. Je moet me beschermen tegen liendinges en die moderator. Ze doen altijd onaardig terwijl ik echt niets onaardigs zeg.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:35 schreef JAM het volgende:
Ik heb me trouwens verslapen voor m'n werk. Ik had er tien uur moeten zijn.
Excellent idee. Ik heb hier een sigaret voor je, die krijg je als ik je ooit eens toevallig tegenkom.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:41 schreef JAM het volgende:
Ik streef ernaar tijdens de lunchpauze binnen te wandelen en dan de verontwaardigde blikken een nog verontwaardiger blik dan hun eigen te tonen en dan ; 'Ja, je wist toch wel dat ik vandaag toch om 13h00 zou beginnen?' te zeggen.
Moi aussi. Waar woon je eigenlijk, zakkenwasser?quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:48 schreef JAM het volgende:
Kijk, zo heb ik ze graag, uit dat blauwe pakje.
Al 13 minuten aan 't duimen!quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Duim je mee Lienekien??
Om 17:00 nederlandse tijd is het zover
Dertien minuten? Dan moet ze nu ongeveer zijn aanbeland bij de vraag: "U gaat de win-kel van een sla-ger bin-nen. Er staan veel an-de-re men-sen. Zij wach-ten op hun beurt. Mag u voor-krui-pen?"quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Al 13 minuten aan 't duimen!
Cursus of examen?quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Hoe lang duurt zo'n inburgeringscursus eigenlijk?
Dat is pas tof!quote:
Gefeliciteerd!quote:
Goede vraag. Voor de longarts. Nee, voor de internist. Nou ja, eigenlijk voor mezelf. De test was bedoeld om mijn longfunctie te meten.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Voor wie, of waarom moest je die fietstest doen eigenlijk Claudia??
Misschien had je het hier al eens verteld, maar dan heb ik het niet gelezen
Dat moest ik vooraf doen. Tijdens het fietsen kreeg ik een ding in mijn mond (tussen lippen en tanden in, zie dat maar eens voor elkaar te krijgen), een knijper op mijn neus, hing ik vol met draadjes en kreeg ik een buisje in de slagader in m'n arm met een kraantje eraan waardoor tijdens het fietsen elke keer bloed afgenomen kon worden. Van dat laatste heb ik nog steeds last; klaarblijkelijk ligt mijn slagader onder een pees.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb heel vroeger ook wel eens zo'n longtest moeten doen, en toen moest ik heel hard en lang in een buis van een machine blazen....
Vergeleken hiermee klinkt fietsen toch leuker...![]()
quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:33 schreef broer het volgende:
Ja, zo'n dokter zoekt natuurlijk ook naar nieuwe mogelijkheden om zijn werk afwisselender en aangenamer te maken.
Het was toen duidelijk dat ze in dececmber weer weg zou gaan (net voor de meeting die niet doorging).quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:37 schreef Augustina het volgende:
AR, goed nieuws! Wanneer is het plan dat ze naar Nederland komt? Ik dacht eigenlijk dat ze al in november hier zou komen wonen, maar dat zal ik wel fout hebben.
Ik had nog vrij veel last van mijn hart en longen, maar dat is de laatste 2 weken alweer een stuk minder. Er was alleen een wachtlijst voor die fietstest.quote:Cx, heb je nog last van longembolie? Moest je daarom deze test doen?
Ze was 27 november hier, dat kloptquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:37 schreef Augustina het volgende:
AR, goed nieuws! Wanneer is het plan dat ze naar Nederland komt? Ik dacht eigenlijk dat ze al in november hier zou komen wonen, maar dat zal ik wel fout hebben.
Maar het staat nu al vast dat 2007 een mooi jaar wordt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wanneer ik een enkeltje Rio-Amsterdam mag kopen weten we nog niet.. Dat hangt er van af hoe snel die ambtenaren werken
Dat heb ik met de slaapkamer (ik slaap op zolder).quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:43 schreef Augustina het volgende:
Ik heb het idee dat het hele gebouw, waar ik mij nu in bevind, uit elkaar aan het waaien is. Alles maakt lawaai.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar het staat nu al vast dat 2007 een mooi jaar wordt.
Afstuderen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:47 schreef Automatic_Rock het volgende:Dat moet inderdaad wel goedkomen!!
Heb jij nog grote en/of ingrijpende plannen voor dit jaar Claudia??
Wijsbegeerte en Taalwetenchap.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
In wat ga je afstuderen eigenlijk??
Ik antwoord ook altijd 'Wijsbegeerte' als iemand me ernaar vraagt en ik geen zin heb om over filosofen te praten die hij toevallig kent (Die ene Duitser, ik kan even niet op zijn naam komen. Right.).quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wijsbegeerte klinkt altijd zo mooi
Ik vind 'afstuderen' zo'n mooi woord.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wijsbegeerte klinkt altijd zo mooi
Haast utopisch.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:04 schreef Augustina het volgende:
[..]
Ik vind 'afstuderen' zo'n mooi woord.![]()
Ja, en?quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, maar men wordt er niet veel wijzer van.
't Blijft niet boeiend.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:22 schreef Bupatih het volgende:
Ik tóón me niet interessant.
't Jouw open deur, heur.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:25 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik hoop dat het lekker tocht bij je.
Dan hoop ik dat het bij jou gaat lekken!quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:30 schreef Bupatih het volgende:
Maar toch hoop ik dat het bij jou lekker tocht! Ha!
Och jee, het echte soldatenleven.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:53 schreef LXIV het volgende:
Nee, exotischer dan dit wordt het niet de komende twee maanden. Gelukkig maar.
We zijn hier ondergebracht in tenten, die nu langzaam aan flarden scheuren. Wél even rust en internet, dus ieder voordeel heeft zijn nadeel.
Alt+Shift?quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:45 schreef LXIV het volgende:
Op het toetsenbord hier staan de leestekens allemaal verkeerd. Het vraagteken heb ik nog niet gevonden.
Dat is allemaal te technisch voor mij. Beter vermijd ik eenvoudigweg het stellen van vragen.quote:
Je kan ook best een vraag stellen zonder vraagteken. Of niet soms.quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is allemaal te technisch voor mij. Beter vermijd ik eenvoudigweg het stellen van vragen.
Knippen en plakken.quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Je kan ook een vraagteken van iemand anders onder je ctrl+c zetten, en dan als je 'm nodig hebt crtl+v doen.
En daar zijn vast ook officiële termen voor.
Wiens vraagteken dan (VRAAGTEKEN). En kan ik dit zomaar ongevraagd doen dan (VRAAGTEKEN)quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Je kan ook een vraagteken van iemand anders onder je ctrl+c zetten, en dan als je 'm nodig hebt crtl+v doen.
En daar zijn vast ook officiële termen voor.
Asjeblieft?quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wiens vraagteken dan (VRAAGTEKEN). En kan ik dit zomaar ongevraagd doen dan (VRAAGTEKEN)
Druk je ze tegelijkertijd in?quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:02 schreef LXIV het volgende:
Bovendien gebeurt er werkelijk helemaal niets wanneer ik deze twee toetsen indruk.
Nou, dan zouden tekens weer op hun goede plek moeten zitten.quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:24 schreef LXIV het volgende:
Ja, wat zou er moeten gebeuren dan?
Potver, natuurlijk doet die site het ineens als ik er iets over zeg!quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:08 schreef DaMart het volgende:
Ik vond het best meevallen onderweg. Af en toe even een windstootje dat de auto aantikt, maar meer ook niet.
Ik lees net dat de overheid www.crisis.nl online heeft gezet ivm de storm, omdat andere sites overbelast zijn. Alleen doet die overheidssite ook niet echt veel.
quote:De verbinding werd geherinitialiseerd
De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.
* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer over
enkele ogenblikken opnieuw.
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk beveiligd is door een firewall of proxyserver.
wyccie nog altijdquote:Op donderdag 18 januari 2007 18:05 schreef DaMart het volgende:
Welke oelewappers zijn er deze week nou weer afwezig dan?
Je moet zeker je eigen kamer schoonhouden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:27 schreef Bupatih het volgende:
Nee. Zou wel moeten gebeuren, eigenlijk.
't Is altijd hartstikke netjes in mijn kamer, hoor.quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet zeker je eigen kamer schoonhouden.
Nog steeds?quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:47 schreef Lienekien het volgende:
Water. Door het plafond heen.
Hey Louis...ik ben er wel!quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:24 schreef LXIV het volgende:
Ja, wat zou er moeten gebeuren dan?
't Harde.....bij de ggggristenen...quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:48 schreef LXIV het volgende:
Ik ben nu in ´t Harde. Veluwe.
Hoi M.quote:
Goed, maar bijzonder druk...Maar wie kan op het moment niet precies hetzelfde zeggen...quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:09 schreef LXIV het volgende:
Hoi M.![]()
Goed dat ik nét nog even keek voordat ik uit wou loggen!
Hoe is het verder?
Ach, het liefste heb ik het ook rustig. Dan heb ik overzicht en kan ik fijn nadenken. Hoe vordert je scriptie nu? Gaan het alleen en afgezonderd werken je al vervelen?quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:13 schreef Serendips het volgende:
[..]
Goed, maar bijzonder druk...Maar wie kan op het moment niet precies hetzelfde zeggen...![]()
bleggghhh...quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:17 schreef LXIV het volgende:
Hoe vordert je scriptie nu? Gaan het alleen en afgezonderd werken je al vervelen?
Hmmm. Hoe lang moet je nog? En maak je nog tijd vrij om af en toe iets leuks te doen?quote:
Ik verhef dat laatste vooral tot een voorname en tijdrovende bezigheid.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:22 schreef LXIV het volgende:
Hmmm. Hoe lang moet je nog? En maak je nog tijd vrij om af en toe iets leuks te doen?
Gelukkig maar. Ik moest onlangs ook nog wat vakjes afronden, maar toen ik eenmaal klaar was, had ik toch een bevrijd gevoel. Het beste werkt trouwens een deadline, maar dat wist je vast al wel. Wanneer moet je klaar zijn? Of mag je dat zelf weten? Er zijn mensen die tientallen jaren over hun afronding gedaan hebben, enkel omdat er geen datum gesteld was. Gelukkig kan dat nu dus niet meer.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:26 schreef Serendips het volgende:
[..]
Ik verhef dat laatste vooral tot een voorname en tijdrovende bezigheid.![]()
Dat laatste.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:28 schreef LXIV het volgende:
Wanneer moet je klaar zijn? Of mag je dat zelf weten?
Was ik niet van plan!quote:Er zijn mensen die tientallen jaren over hun afronding gedaan hebben, enkel omdat er geen datum gesteld was.
Ik moet nu helaas gaan, zie je hier snel weer!quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:41 schreef Serendips het volgende:
[..]
Dat laatste.
[..]
Was ik niet van plan!
quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:43 schreef LXIV het volgende:
Ik moet nu helaas gaan, zie je hier snel weer!![]()
Koel. Ik ga het binnenkort lezen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:03 schreef JAM het volgende:
Dat was ik al.
Doodgeschoten en delirium.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:00 schreef bofneger het volgende:
Bestaat er eigenlijk een overtreffende trap van 'aangeschoten' of 'dronken'?
JAMMIAANS.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:00 schreef bofneger het volgende:
Bestaat er eigenlijk een overtreffende trap van 'aangeschoten' of 'dronken'?
En dat nog wel bold én schuin.quote:
IK NIET OLLIE. VERGEET NIET! IK BEN...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:10 schreef OllieA het volgende:
[..]
En dat nog wel bold én schuin.
Je kunt ook té egocentrisch doen, JAM.
Nouw!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:12 schreef JAM het volgende:
[..]
IK NIET OLLIE. VERGEET NIET! IK BEN..., .o0~' --> JAM <-- '~0o. ,
.
Vergeet niet, OllieA! Die Joden konden er ook wat van hoor!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:15 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nouw!
Je lijkt HItler wel!
Weet je wel wat die heeft aangericht en zo!
Waarvoor dank!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
Doodgeschoten en delirium.
't Is maar een suggestie hoor!
quote:
quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
En ik moest zonder bovenkleding fietsen.![]()
maar dit is een praktische reden, wat vind je eigenlijk hoe het mot hete?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik antwoord ook altijd 'Wijsbegeerte' als iemand me ernaar vraagt en ik geen zin heb om over filosofen te praten die hij toevallig kent (Die ene Duitser, ik kan even niet op zijn naam komen. Right.).
Dan heb je zeker hard moeten schoppen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:49 schreef Bupatih het volgende:
Ferme kick van vijf uur en vijftien minuten!
Ja. Tussen twaalf en zes. Het mooie is, hij had ook de optie om in te vullen: 'geen tijdsindicatie mogelijk'.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:59 schreef Lienekien het volgende:
Komt 'ie nou morgen?
Ik zou gisteren een bestelling krijgen. Geen idee hoe laat. Stonden ze om 8 uur 's ochtends al op de stoep!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:11 schreef broer het volgende:
[..]
Ja. Tussen twaalf en zes. Het mooie is, hij had ook de optie om in te vullen: 'geen tijdsindicatie mogelijk'.
Tussen twaalf en zes lijkt me toch ook niet echt een fatsoenlijke tijdsindicatie.
Ik vind dat sowieso al achterlijk, dat ze overdag bezorgen. De kans dat iemand 's avonds aanwezig is is vele malen groter. De bezorgers zijn niet de enige mensen die werken.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:11 schreef broer het volgende:
[..]
Ja. Tussen twaalf en zes. Het mooie is, hij had ook de optie om in te vullen: 'geen tijdsindicatie mogelijk'.
Tussen twaalf en zes lijkt me toch ook niet echt een fatsoenlijke tijdsindicatie.
Dat vind ik midden in de nacht! Ik had niet opengedaan.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 06:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou gisteren een bestelling krijgen. Geen idee hoe laat. Stonden ze om 8 uur 's ochtends al op de stoep!
Ik was net wakker.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:44 schreef broer het volgende:
[..]
Dat vind ik midden in de nacht! Ik had niet opengedaan.
Nou ja, dat kán wel, natuurlijk. Als ze maar iets beter communiceerden wanneer ze komen. Dan kun je er rekening mee houden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:20 schreef DaMart het volgende:
Ik vind dat sowieso al achterlijk, dat ze overdag bezorgen.
De post is daar niet zo best in. Ik vind het ook altijd minder om te bestellen bij een club die per post iets opstuurt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:48 schreef broer het volgende:
[..]
Nou ja, dat kán wel, natuurlijk. Als ze maar iets beter communiceerden wanneer ze komen. Dan kun je er rekening mee houden.
Dan nog! Het moet wel iets héél leuks zijn, wil ik in mijn pyjama de deur opendoen voor een bezorger van TNT.quote:
Dit was niet iemand van TNT. En het was een nieuw matras.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:50 schreef broer het volgende:
[..]
Dan nog! Het moet wel iets héél leuks zijn, wil ik in mijn pyjama de deur opendoen voor een bezorger van TNT.
Ja, dan moet je je bed wel uitkomen he. Zo slordig als ze een matras vervangen terwijl je er nog op ligt!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit was niet iemand van TNT. En het was een nieuw matras.![]()
Ja, ik had een goede reden om mijn pyjama aan te houden en weer in bed te kruipen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, dan moet je je bed wel uitkomen he. Zo slordig als ze een matras vervangen terwijl je er nog op ligt!![]()
Het is nog even wennen, maar het is hoe dan ook een verbetering.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:10 schreef Tha_Erik het volgende:
En ligt het matras wel een beetje lekker?
Hoezo? Had je daarvoor alleen maar een luchtbed?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:11 schreef Lienekien het volgende:
maar het is hoe dan ook een verbetering.
Een kampeermatje.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:21 schreef broer het volgende:
[..]
Hoezo? Had je daarvoor alleen maar een luchtbed?
Laat dit de uitzondering zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:39 schreef broer het volgende:
Natuurlijk. Waarom zou je tegen mij liegen? Toch?
Potver.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:44 schreef broer het volgende:
[..]
Je begrijpt dat ik nu nooit meer iets van je geloof.
Ik bedoelde het serieus als een grapje.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:02 schreef Bupatih het volgende:
Lienekien! Je zei ooit dat je serieus was met ''.
En nu. Nu was het een grapje!
Kun je er nog wat uitlepelen?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb te veel water bij m'n erwtensoep gedaan.![]()
Aardappel, maar die had je al toegevoegd. En lang laten pruttelen. Heel lang laten pruttelen. Wordt de soep alleen maar beter van.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, dat uitlepelen gaat geen succes worden. Ik heb er wel al wat aardappel bijgedaan, maar dat werkt niet echt denderend. Als je nog advies hebt...
En ik heb nog wel 2 pannen gemaakt![]()
De eerste keer ging ik uit van de tijden die aangegeven stonden op het pak spliterwten. Ik heb ontdekt dat het allemaal veel langer kan koken.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Aardappel, maar die had je al toegevoegd. En lang laten pruttelen.
Heb je de spliterwten met het vlees wel eerst een uurtje laten koken? Zo niet, da's dan de aanbevolen werkwijze voor de volgende keer.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Is dat niet slecht voor de overige ingrediënten? Ik heb namelijk heel enthousiast alles al erin gedaan.
Dit is de eerste keer ooit dat ik erwtensoep maak.
Allemachtig, het is inderdaad flink beschadigt, zeg.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Bronsdieven wilden Rhodin omsmelten.
Ik heb de spliterwten met vlees 1,5 uur heeel zachtjes laten koken, op aanraden van schoonmoeder. Omdat ik vond dat de soep te dun was, heb ik de soep een half uur langer laten koken. Toen heb ik het vriendje naar de AH gestuurd om aardappelen te kopen (die had ik niet in huis, ik wilde de soep eigenlijk zonder aardappel maken). Vijf minuten daarna aardappel erbij gedaan, en met aardappel kookt de boel nu al 40 minuten. 90 + 30 + 5 + 40 minuten kookt de soep nu dus in totaal (de groenten koken nu zo'n 40 minuten mee).quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je de spliterwten met het vlees wel eerst een uurtje laten koken? Zo niet, da's dan de aanbevolen werkwijze voor de volgende keer.
Nu maar gewoon laten doorpruttelen. Te dunne erwtensoep is toch niet lekker. En mijn ervaring is dat het niet geeft als de groenten zacht worden.
Heb je wel kruimige aardappels? Ik vind het nog geen schokkend lange kooktijd. Ik geloof dat ik de laatste keer de pan zeker drie uur op het vuur heb gehad.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb de spliterwten met vlees 1,5 uur heeel zachtjes laten koken, op aanraden van schoonmoeder. Omdat ik vond dat de soep te dun was, heb ik de soep een half uur langer laten koken. Toen heb ik het vriendje naar de AH gestuurd om aardappelen te kopen (die had ik niet in huis, ik wilde de soep eigenlijk zonder aardappel maken). Vijf minuten daarna aardappel erbij gedaan, en met aardappel kookt de boel nu al 40 minuten. 90 + 30 + 5 + 40 minuten kookt de soep nu dus in totaal (de groenten koken nu zo'n 40 minuten mee).
Zal ik er nog meer aardappel bij doen?
Ik heb honger!
Een klassieke beginnersfout, had ik ook de eerste keer. Ik zou de stamper erbij pakken.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:04 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, het zijn vastkokende.
Heeft dat nog zin?
Door jou?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:01 schreef Bupatih het volgende:
* Liefde voor het vak? *
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Rozen zijn rood
Viooltjes zijn blauw
Wees mijn Algemeen Dagblad
Dan blijf ik je Trouw
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
©Bupatih 2003-2007 Abonnee? Aboja!
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wist het eigenlijk ook wel, maar ik had het vriendje niet geïnstrueerd.
Nou ja, ik had ze al fijngeprakt, en ik heb er nu geraspte bijgegooid. Hij wordt al dikker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |