![]()
Summo (kennen we die nog...nog...nog) bracht mij voor het eerst in aanraking met deze band. Via zijn sig kwam ik een paar jaar terug uit op de site van de band, en ik kwam er snel achter dat dit weer niks voor mij was. Het klonk me allemaal veel te ingewikkeld.
Eind 2006 kwam ik erachter dat Estradasphere een nieuwe cd had uitgebracht (Palace of Mirrors). En deze keer klikte het meteen. Op de site van hun nieuwe
platenlabel (wat ook het geniale Subterranean Masquerade onder haar hoede heeft/had) luisterde ik naar het nummer 'Smuggled Mutation', en eindelijk
begreep ik het. Geweldige muziek, voorzien van verschrikkelijk veel verschillende invloeden.
Luisterend naar Estradasphere, kan ik onmogelijk voorspellen wat er over 1 minuut gaat gebeuren.... Een vrolijk jazz-riedeltje, afgewisseld met één of andere game-tune? Of toch metal-achtige blastbeats?
Discografie:
2001: Buck Fever
![]()
2003: It's Understood
![]()
2003: Quadropus
![]()
2004: Passion for Life
![]()
2006: Palace of Mirrors
![]()
Vergelijkbare muziek? Ik heb wat rondgekeken en Estradasphere wordt vooral vergeleken (in hoeverre kun je dit soort muziek vergelijken met andere muziek?) met Secret Chiefs 3, Mr. Bungle & Tub Ring(?).
En dus hebben zij bij deze een eigen topic gelregen. Chapeu!