abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45373293

Summo (kennen we die nog...nog...nog) bracht mij voor het eerst in aanraking met deze band. Via zijn sig kwam ik een paar jaar terug uit op de site van de band, en ik kwam er snel achter dat dit weer niks voor mij was. Het klonk me allemaal veel te ingewikkeld.
Eind 2006 kwam ik erachter dat Estradasphere een nieuwe cd had uitgebracht (Palace of Mirrors). En deze keer klikte het meteen. Op de site van hun nieuwe platenlabel (wat ook het geniale Subterranean Masquerade onder haar hoede heeft/had) luisterde ik naar het nummer 'Smuggled Mutation', en eindelijk begreep ik het. Geweldige muziek, voorzien van verschrikkelijk veel verschillende invloeden.

Luisterend naar Estradasphere, kan ik onmogelijk voorspellen wat er over 1 minuut gaat gebeuren.... Een vrolijk jazz-riedeltje, afgewisseld met één of andere game-tune? Of toch metal-achtige blastbeats?

Discografie:

2001: Buck Fever

2003: It's Understood

2003: Quadropus

2004: Passion for Life

2006: Palace of Mirrors

Vergelijkbare muziek? Ik heb wat rondgekeken en Estradasphere wordt vooral vergeleken (in hoeverre kun je dit soort muziek vergelijken met andere muziek?) met Secret Chiefs 3, Mr. Bungle & Tub Ring(?).

En dus hebben zij bij deze een eigen topic gelregen. Chapeu!
pi_45442390
E'sphere is geweldig! Het oude werk is goed, maar Palace of mirrors is een waar meesterwerk. De soms wat puberale humor is verdwenen en vervangen door een zeldzame schoonheid.
Tsja, vergelijkbare artiesten... Farmers Market heeft er wel wat mee gemeen (ze hebben geloof ik ook samen getoured). Mr. Bungle lijkt niet echt op E'sphere, dat is toch wel een stuk experimentreler. Vooral op Palace of mirrors zijn er veel gelijkenissen met Secret Chiefs 3.
A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
pi_45446112
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:49 schreef Paradigm_shift het volgende:
E'sphere is geweldig! Het oude werk is goed, maar Palace of mirrors is een waar meesterwerk. De soms wat puberale humor is verdwenen en vervangen door een zeldzame schoonheid.
Tsja, vergelijkbare artiesten... Farmers Market heeft er wel wat mee gemeen (ze hebben geloof ik ook samen getoured). Mr. Bungle lijkt niet echt op E'sphere, dat is toch wel een stuk experimentreler. Vooral op Palace of mirrors zijn er veel gelijkenissen met Secret Chiefs 3.
Cool, klinkt goed. Ik zal zeker eens gaan luisteren naar dat Secret Chiefs.
Goeie nick trouwens, LTE?
pi_45456325
Haha, nee, dat wordt me op zo'n beetje ieder forum gevraagd... Ben totaal niet bekend met LTE. Komt van Kuhn, wetenschapsfilosoof. De term wordt gebruikt om een totale shift in denkkader aan te duiden [zinloze kennis mode off/]. Anyway, op hun myspace zijn een aantal nummers te vinden: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=5267768 al is dat niet echt afdoende om een beeld van ze te krijgen, aangezien ze zich van nogal wat genres bedienen, het gaat van persische folk tot drum 'n bass tot filmscores tot zelfs black metal aan toe. Enjoy!
A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')