abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45371450
Hallo,

Voor een projectje moet ik uitzoeken wat de veerconstante is van een pennenveer. Ik heb veel afgezocht maar ik kan het niet vinden, de enige mogelijkheid is om het zelf te testen door er een gewichtje aan te hangen. Maar is er iemand die zo toevallig deze informatie al weet? Dus de constante van een standaard drukveertje in een pen. Dat zou me enorm helpen,

pi_45371609
Elk type pen is anders en dus ook elke veer.
Je zult het dus zelf moeten uitzoeken
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_45371632
dat kan je niet zomaar zeggen.
er zijn natuurlijk erg veel veertjes voor in een pen, en al die veertjes zijn weer gemaakt van andere materialen of zijn geverfd.
met gros zal zijn gemaakt van ijzer.
en er is een bepaalde lengte ijzerdraad gebruikt om het veertje te draaien.
ik heb niet zo een twee drie het antwoord op je vraag hier liggen, maar misschien dat je hier wat mee kan?

Ik denk dat het het beste is om een simpel testje uit te voeren met een aantal pennen, of je gebruikt alleen 1 soort pen, de BIC-pen (die blauwe oid)
maar om een betrouwbare uitslag te krijgen, is het denk ik beter om een aantal pennen te vergelijken.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_45371691
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:06 schreef Djarum het volgende:
dat kan je niet zomaar zeggen.
er zijn natuurlijk erg veel veertjes voor in een pen, en al die veertjes zijn weer gemaakt van andere materialen of zijn geverfd.
met gros zal zijn gemaakt van ijzer.
en er is een bepaalde lengte ijzerdraad gebruikt om het veertje te draaien.
ik heb niet zo een twee drie het antwoord op je vraag hier liggen, maar misschien dat je hier wat mee kan?

Ik denk dat het het beste is om een simpel testje uit te voeren met een aantal pennen, of je gebruikt alleen 1 soort pen, de BIC-pen (die blauwe oid)
maar om een betrouwbare uitslag te krijgen, is het denk ik beter om een aantal pennen te vergelijken.
Bedankt voor je reactie iig, het is een veertje uit een BIC-pen. Ik denk dat ik gewoon een aantal testjes doe.
  maandag 15 januari 2007 @ 14:54:27 #5
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_45373030
Die dingen vervormen alleen wel snel, dus niet teveel eraan trekken .
2000 light years from home
  maandag 15 januari 2007 @ 17:02:07 #6
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_45377185
Je hangt er een gewichtje aan en je meet de uitrekking. Veerconstante = (massa * 9,81)/uitrekking.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  maandag 15 januari 2007 @ 17:17:15 #7
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_45377677
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:02 schreef freiss het volgende:
Je hangt er een gewichtje aan en je meet de uitrekking. Veerconstante = (massa * 9,81)/uitrekking.
Massa in kg dan wel.
2000 light years from home
pi_45377784
F = c*u

F = kracht (in Newton)
C = veerconstante
u = uitrekking (in meter)

Inderdaad gewoon gewicht er aanhangen en uitrekking meten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')