abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45369205
quote:
Zondagvoormiddag om iets over tien uur is de veertienjarige Rik Nijs tijdens de wedstrijd Niel S.K.-Opglabbeek overleden. De bezoekers wilden net een hoekschop nemen toen de jonge Nijs in elkaar stuikte voor de ogen van zijn ouders. Eerste hulp werd toegediend, maar de jongen overleed kort daarna in het ziekenhuis.
“We hebben pas op late leeftijd een kind gekregen, nu pakken ze het ons ook nog af,” zegt een aangeslagen vader Tony Nijs.

“Dit is een ongelooflijke klap. Niet enkel voor de club, voor heel het dorp,” zegt clubvoorzitter Jos Kusters. De voorzitter kijkt naar een barst in een van de ramen van de kantine, een restant van een keiharde uithaal. “Een zwarte dag in de clubgeschiedenis,” zegt de man. Hij laat zijn tranen de vrije loop.

“Rik was een supergast. Echt een unieke jongen. Iedereen keek naar hem op. En er kwam nooit één slecht woord uit zijn mond. Altijd sereen. Een voorbeeld voor elke voetballer.”

Er wordt gevloekt. Ongeloof is de overheersende emotie in de kantine in de Melkerijstraat. “U moet mij excuseren,” zegt de voorzitter, en verdwijnt even.

“Rik is net naast mijn zoon neergevallen,” zegt een aangeslagen spelersmoeder. “Een paar mensen van de club hebben geprobeerd om hem de eerste zorgen toe te dienen. Zo’n tien à vijftien minuten later is de ambulance hier gearriveerd.” Een halfuurtje later kreeg de voorzitter een telefoontje. “Het was Tony, de vader van Rik. Hij had slecht nieuws...“

“We hebben pas op late leeftijd een kind gekregen,” zegt de zwaar aangeslagen vader Tony Nijs, directeur van de Gemeentelijke Basisschool in As. “Nu pakken ze ons dat ook nog af. Niet te vatten.”

Niemand die dit zag aankomen. Al heeft de jongen de voorbije zomer nog een ongelukje gehad. “Rik was ook een fervent tennisspeler. Op 13 augustus had hij iets gelijkaardigs voor. Toen zakte hij plots ook door z’n benen. Gelukkig konden omstanders toen nog zijn mond openhouden, waardoor hij lucht kreeg en snel weer bijkwam. Zondag is het anders verlopen. Hij had gisteren nog, voor de eerste keer, van zijn coach gewonnen in een partijtje. Hij was zo gelukkig. En een dag later...”

Iedereen die Rik kende spreekt in superlatieven over hem. “Die jongen leefde echt voor zijn sport,” zegt Mario Baeten, jeugdverantwoordelijke bij Niel S.K. Zijn verlies betekent een drama. Voor de club? Zeg maar gerust voor het hele dorp.”
bron: www.gva.be

een plotselinge dood kan op elke moment gebeuren ..
wel erg man voor die jongen die in het veld dood is gegaan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_45369233
Ja man vet erg, RIP aan jouw nabestaanden .
pi_45369262
In het veld nog wel
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  Donald Duck held maandag 15 januari 2007 @ 12:38:05 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45369278
Raar. Ben benieuwd wat er dan mis was met hem.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45369282
Hebben ze niets ondernomen qua onderzoek na dat incident toen hij aan het tennissen was? Ik bedoel, op die leeftijd zak je niet zomaar door je benen, en helemaal niet bewusteloos...
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_45369303
Hartafwijking?
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_45369326
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:38 schreef Gitanki het volgende:
Hartafwijking?
Dat lijkt me wel.
pi_45369330
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Raar. Ben benieuwd wat er dan mis was met hem.
Zeker als het al de tweede keer was. Moet haast wel iets achterzitten.
  maandag 15 januari 2007 @ 12:40:42 #9
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_45369352
Volgens een documentaire die ik laatst op TV had gezien kwamen de plostelinge sterfgevallen op het voetbalveld door het gebruik van pijnstillers die een gevaar voor het hart opleveren.
Zo dat nu ook het geval zijn?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_45370330
We hebben het hier over een jongen van 14 van een amateurclub, niet over profs zoals bij Ajax.
  maandag 15 januari 2007 @ 13:21:52 #11
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_45370486
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:15 schreef Almere-Dude het volgende:
We hebben het hier over een jongen van 14 van een amateurclub, niet over profs zoals bij Ajax.
Die spelen ook als zombies.
pi_45370513
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:40 schreef type_29 het volgende:
Volgens een documentaire die ik laatst op TV had gezien kwamen de plostelinge sterfgevallen op het voetbalveld door het gebruik van pijnstillers die een gevaar voor het hart opleveren.
Zo dat nu ook het geval zijn?
Klopt, maar dat waren professionals die hoge doseringen toegediend kregen van de clubarts.
De combinatie van topsport en hoge doseringen paracetamol is al gevaarlijk.
pi_45370530
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Die spelen ook als zombies.
Stiekum toch geen paracetamol
pi_45370723
het ging niet om paracetamol, maar om ibuprofen en wat andere pijnstillers. Een daarvan is ook al uit de markt gehaald. Idd een hoge dosering van dat in combinatie met inspanning verhoogd de kant op een hartaanval.
Maar lijkt me stug dat ze dat jochie volgegooid hebben met pijnstillers om een wedstrijd te kunnen spelen..
pi_45370843
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:30 schreef lindaatjuh het volgende:
het ging niet om paracetamol, maar om ibuprofen en wat andere pijnstillers. Een daarvan is ook al uit de markt gehaald. Idd een hoge dosering van dat in combinatie met inspanning verhoogd de kant op een hartaanval.
Maar lijkt me stug dat ze dat jochie volgegooid hebben met pijnstillers om een wedstrijd te kunnen spelen..
Mijn voorbeeld van paracetamol gaf ik, omdat dat in principe (volgens datzelfde onderzoek) ook dodelijk kon zijn.
Maar inderdaad de betreffende spelers zaten aan bepaalde specifieke pijnstillers, maar al die pijnstillers hadden een overeenkomst. Een bepaalde werkende stof die ook in Ibuprofen en paracetamol zaten. Alleen in andere verhoudingen. Althans, dat staat me bij.

Maar dat zal bij zo een jonge amateurvoetballer niet het geval zijn, althans, dat hoop ik maar.
Ik kan niets anders verzinnen dan een hartafwijking.
pi_45371003
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:30 schreef lindaatjuh het volgende:
het ging niet om paracetamol, maar om ibuprofen en wat andere pijnstillers.
Ibuprofen lijkt mij niet. Een andere NSAID wellicht.

Ik vermoed overigens meer een combinatie van diverse medicatie dan van een enkele pijnstiller.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_45371263
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:36 schreef Robar het volgende:

[..]

Mijn voorbeeld van paracetamol gaf ik, omdat dat in principe (volgens datzelfde onderzoek) ook dodelijk kon zijn.
Maar inderdaad de betreffende spelers zaten aan bepaalde specifieke pijnstillers, maar al die pijnstillers hadden een overeenkomst. Een bepaalde werkende stof die ook in Ibuprofen en paracetamol zaten. Alleen in andere verhoudingen. Althans, dat staat me bij.

Maar dat zal bij zo een jonge amateurvoetballer niet het geval zijn, althans, dat hoop ik maar.
Ik kan niets anders verzinnen dan een hartafwijking.
Ow ik had het alleen van ibuprofen gehoord. In dat programma tenminste. Maar misschien ook wel paracetamol dan.
In ieder geval als ik me zo kut voel dat ik die dingen moet slikken, ga ik me daarna niet lopen inspannen. Zeker nu ik dat programma heb gezien niet meer.
pi_45371274
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ibuprofen lijkt mij niet. Een andere NSAID wellicht.

Ik vermoed overigens meer een combinatie van diverse medicatie dan van een enkele pijnstiller.
Volgens het programma ging het wel om een stof die in ibuprofen zat.
pi_45371592
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:52 schreef lindaatjuh het volgende:

[..]

Ow ik had het alleen van ibuprofen gehoord. In dat programma tenminste. Maar misschien ook wel paracetamol dan.
In ieder geval als ik me zo kut voel dat ik die dingen moet slikken, ga ik me daarna niet lopen inspannen. Zeker nu ik dat programma heb gezien niet meer.
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn.
Je moet je voorstellen dat topsport heel veel vraagt van je lichaam.
Zo veel zul jij niet van je lichaam vragen (althans, ik neem even aan dat je geen topsporter bent).
En ga eens na hoeveel sporters er op de wereld rondlopen en hoeveel er daadwerkelijk dood neervallen op een sportveld. Het zullen er enkele tientallen, misschien wel honderden zijn. Maar slechts een enkeling daarvan is jong, superfit en zal schijnbaar onverklaarbaar door neergevallen zijn.
Hiernaast ging het om hoge doseringen.
Er was een clubarts die gemiddeld per jaar 1200 pillen uitschreef over een selectie van 25 spelers, waarvan er minimaal 5 nooit pijnstillers nodig hadden. Dat is dus 1200 pillen voor 20 spelers. Dat is 60 pillen per speler per jaar.
Er waren spelers die echt elke dag die pillen slikten, waaronder dus de overleden topsorters waar het progamma om draaide.
pi_45371661
Ik heb niet zo veel aan de pijnstillers gezeten, maar wel hartklachten overgehouden aan topsport. Overigens, als ik mijzelf weer push heb ik meteen weer last van deze klachten.

Vandaar dat ik eerder aan een combinatie denk van factoren.
pi_45371708
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:07 schreef DS4 het volgende:
Ik heb niet zo veel aan de pijnstillers gezeten, maar wel hartklachten overgehouden aan topsport. Overigens, als ik mijzelf weer push heb ik meteen weer last van deze klachten.

Vandaar dat ik eerder aan een combinatie denk van factoren.
Dat zal er ook ongetwijfeld mee te maken hebben.
Maar in dit onderzoek draaide het dus op het overmatig gebruik van pijnstillers uit, al valt dat niet meer met 100% zekerheid te zeggen.

Maar wat voor soort klachten ondervind jij, als ik vragen mag?
pi_45372137
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:09 schreef Robar het volgende:

Maar wat voor soort klachten ondervind jij, als ik vragen mag?
Ondervond gelukkig. Ernstige hartritmestoornissen, waarbij mijn hart af en toe een tijdje ermee ophield, om vervolgens met een "klap" weer op te starten. Niet leuk om te merken dat je hart ineens niet meer klopt (en ja: dat heb je onmiddellijk door).
pi_45372320
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ondervond gelukkig. Ernstige hartritmestoornissen, waarbij mijn hart af en toe een tijdje ermee ophield, om vervolgens met een "klap" weer op te starten. Niet leuk om te merken dat je hart ineens niet meer klopt (en ja: dat heb je onmiddellijk door).
Maar dat is niet altijd te wijten aan topsport.
Ik ken het "fenomeen" wel.
Ik ben namelijk van mening dat wanneer je van jezelf al een hele rustige en lage hartslag hebt, je beter geen topsport kunt gaan uitoefenen. Zeker niet een conditioneel zware sport.
In rust gaat namelijk je hartslag omlaag en bij topsporters wil deze wel eens te laag worden.
Het gevolg is vergelijkbaar met een motor die op te lage toeren draait.
De motor gaat stotteren en schiet na een inzinking opeens weer hoger in toeren.
Na verloop van tijd gebeurt dit weer, enzovoorts.
Hetzelfde gebeurt wanneer je een te lage hartslag hebt, dan wil je hart weleens "overslaan".
Het gevaar in combinatie met topsport is dat je hart ook TE langzaam kan gaan kloppen en dus gewoon niet meer op gang komt.
  maandag 15 januari 2007 @ 14:53:56 #24
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_45373009
Hebben ze het oude voetbalveld net herbestemd tot begraafplaats? Want dan klopt de TT wel.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_45373151
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Hebben ze het oude voetbalveld net herbestemd tot begraafplaats? Want dan klopt de TT wel.
Inderdaad, het zou raadzaam zijn de TT aan te passen.
Het eerste wat ik in gedachten zag toen ik op het topic klikte, was een voetbalveld met ergens rond de middenstip een uitstekende veter in de grond.

De rest laat zich raden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')