abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 januari 2002 @ 00:02:52 #1
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_2863058
vroeg ik me ff af. Ik ken alleen het album "Mellow Gold". Wel relaxed album, doet me altijd aan de zomer denken.
Zijn de andere platen muzikaal vergelijkbaar?
  zaterdag 19 januari 2002 @ 00:08:07 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2863086
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_2863101
Enige dat ik van Beck ken is dat wat Microsoft elke keer weer standaard bij windows media player mee geeft. Dat delete ik dan ook altijd
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 19 januari 2002 @ 00:13:09 #4
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_2863112
Beck is OK
  zaterdag 19 januari 2002 @ 00:19:52 #5
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_2863145
Beck is leuk. Sexxlaws vind ik z'n beste nummer, maar bijna alles van hem is wel aardig.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_2863392
"Odelay" is een waar meesterwerk..een inventief,(toendertijd) zeer vernieuwend,gewaagd en uniek album..zelden of nooit een album gehoord dat zo bol staat van creativiteit.
Absoluut top dus.
Helaas kan het dan daarna natuurlijk alleen nog maar bergaf..
inside-in
  zaterdag 19 januari 2002 @ 01:21:24 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_2863443
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 01:09 schreef OtherOther het volgende:
"Odelay" is een waar meesterwerk..een inventief,(toendertijd) zeer vernieuwend,gewaagd en uniek album..zelden of nooit een album gehoord dat zo bol staat van creativiteit.
Absoluut top dus.
Zelfs de titel is geniaal.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_2863553
GEWELDIG!!!

cd odelay is echt meesterlijk

pi_2864025
correctie:

Mellow Gold en Odelay zijn beiden geniaal....

zijn teksten zijn echt geweldig. Terwijl andere artiesten zich gebonden voelen aan de betekenis en het daarna nog proberen te laten rijmen, doet Beck het af en toe andersom, hij maakt zinnen die geweldig rijmen en super lekker lopen, en de betekenis komt dan op de 2e plaats, wat een superkleurrijk taalgebruik creeert:

Something's wrong cause my mind is fadin'
And everywhere I look there's a dead end waiting,
Temperature's dropping at the rottin' oasis
Stealing kisses from the leperous faces

Heads are hanging from the garbageman trees
Mouthwash, jukebox, gasoline,
Pistols are pointing at a poor man's pockets
Smiling eyes whippin' out of the sockets

Ik bedoel: pistols are pointing at a poor man's pockets, een geweldige alliteratie, maar de betekenis is niet echt meningvol

Bovendien heeft hij altijd gave oude sampletjes en niet van die suffe beats die je overal hoort...

Een van mijn favo nummers is wel Motherfucker van Mellow Gold, 'everyone's out to get you motherfucker!!!'
heel gaaf nummer

quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 01:21 schreef I.R.Baboon het volgende:

Zelfs de titel is geniaal.

Ja dat is een echt woord! Staat in het becktionary (ok moet je wel de aflevering van Futurama met Beck hebben gezien)

ok ik ben dus wel een beetje erg fan van Beck...

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zaterdag 19 januari 2002 @ 09:31:05 #10
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_2864873
Beck: doet wat hij leuk vindt, niet beperkt tot 1 stroming, non-conformistisch, niet noodzakelijk gericht op top-40, en het klinkt ook nog lekker! Wat willen we nog meer?
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_7463515
Ik blijf bij Novacane..
Nieuwe cd vind ik persoonlijk een stuk minder
  zaterdag 21 december 2002 @ 12:37:27 #12
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_7463911
Ik vind de country en disco achtige platen (de laatste paar) echt een stuk minder als Odelay en Mellow Gold, die waren veel creatiever en humorvoller. Dat mis ik echt een beetje aan de huidige Beck. Volgens mij heeft hij voor Mellow Gold ook nog wat dingen gemaakt, nog nooit gehoord eik.
pi_7464141
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 00:02 schreef Summoner het volgende:
Zijn de andere platen muzikaal vergelijkbaar?
Neen...

Tis elke keer wat anders, maar daarom niet minder leuk.

Wat mij betreft heerst Beck

*access denied*
pi_7464158
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 12:37 schreef dr_diablos het volgende:
Volgens mij heeft hij voor Mellow Gold ook nog wat dingen gemaakt, nog nooit gehoord eik.
(nog meer) country achtig, zoals je dat zou omschrijven. (maar wel humorvol).
*access denied*
pi_7466330
ik had vroeger altijd het idee dat Beck zo'n alom gewaardeerde artiest was, maar toch denken de meeste mensen alleen nog aan Loser of enkele andere van zijn singles. bij mij op de middelbare school vond iedereen hem super cool, en wij hadden allemaal odelay en/of mellow gold thuis liggen
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_7470176
Hmm... ik kan sexx laws wel waarderen... is eigenlijk het enige Beck album in m'n collectie. Best raar want ik kan z'n oudere nummers wel waarderen. "Where it's at" vind ik briljant.

Op de een of andere manier maakt hij niet-commerciele nummers die toch erg gelikt klinken.

pi_7483938
ik ken alleen mixed business en sexx laws... maar dat zijn wel geweldige nummers lekker vrolijk
póngase alucinado... beba cemento mojado
  vrijdag 25 april 2003 @ 09:59:27 #18
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_10000761
* Smots blijft erbij: BECK KIX ASS
(En mijn favoriete Beck-nummer blijft 'Steve Threw Up')
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_10013052
ik heb een mp3 BEck - Satan gave me a taco, ooit een keer gedownlaod toen ik uitverveling satan intiepte op kazaa
  zaterdag 26 april 2003 @ 10:06:25 #20
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_10024112
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 16:15 schreef MadScientist het volgende:
ik had vroeger altijd het idee dat Beck zo'n alom gewaardeerde artiest was, maar toch denken de meeste mensen alleen nog aan Loser of enkele andere van zijn singles. bij mij op de middelbare school vond iedereen hem super cool, en wij hadden allemaal odelay en/of mellow gold thuis liggen
Dat idee heb ik ook. Terwijl zijn 'andere' materiaal juist zo interessant is, en waarin je zijn virtuositeit terug hoort. Ik heb 'm laatst gezien in Vredeburg, dat is toch echt een klasse apart. Je ziet dat je meteen met een bijzondere muzikant van doen hebt.
*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
  zaterdag 26 april 2003 @ 10:14:31 #21
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10024158
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 10:06 schreef IHOAKSISnoet het volgende:

[..]

Ah, jij was er dus ook
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 26 april 2003 @ 14:31:25 #22
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_10027460
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 01:09 schreef OtherOther het volgende:
Absoluut top dus.
Helemaal mee eens, niet in de minste plaats omdat hij alle instrumenten zelf bespeelt..........is er overigens een live CD te verkrijgen van Beck?
Jawohl Herr Kaloin!
pi_10027524
Is Diamond Dogs ook niet van Beck????
No Matter What You Say, The Show Is Getting Our Way, For FREEDOM, BEAUTY, TRUTH and LOVE .the Moulin Rouge.
pi_10027691
Nét op het moment dat ik dit topic zag staan sprong de winamp-shuffle op Devil's Haircut van Beck, is eigenlijk het enige nummer dat ik van 'm ken, maar ik vind 't wel extreem cool
watch like nobody's dancing
  zaterdag 26 april 2003 @ 14:48:30 #25
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_10027701
Kheb 4 platen van hem: Mellow Gold, Mutations, Midnite Vultures en de laatste Sea Change. Ik denk dat iedere plaat voor hem staat voor een bepaalde periode, dus de ene plaat kan erg ingetogen en depri zijn en de volgende juist vetter en funkier. Vooral Midnite Vultures vind ik helemaal geweldig!! Moet je ff luisteren als je tijd hebt.
Kheb m nog niet live gezien maar dat gaat ongetwijfeld snel eens gebeuren!
'T best bewaarde geheim van Nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')