quote:Zelfs de titel is geniaal.
Op zaterdag 19 januari 2002 01:09 schreef OtherOther het volgende:
"Odelay" is een waar meesterwerk..een inventief,(toendertijd) zeer vernieuwend,gewaagd en uniek album..zelden of nooit een album gehoord dat zo bol staat van creativiteit.
Absoluut top dus.
Helaas kan het dan daarna natuurlijk alleen nog maar bergaf..
Mellow Gold en Odelay zijn beiden geniaal....
zijn teksten zijn echt geweldig. Terwijl andere artiesten zich gebonden voelen aan de betekenis en het daarna nog proberen te laten rijmen, doet Beck het af en toe andersom, hij maakt zinnen die geweldig rijmen en super lekker lopen, en de betekenis komt dan op de 2e plaats, wat een superkleurrijk taalgebruik creeert:
Something's wrong cause my mind is fadin'
And everywhere I look there's a dead end waiting,
Temperature's dropping at the rottin' oasis
Stealing kisses from the leperous faces
Heads are hanging from the garbageman trees
Mouthwash, jukebox, gasoline,
Pistols are pointing at a poor man's pockets
Smiling eyes whippin' out of the sockets
Ik bedoel: pistols are pointing at a poor man's pockets, een geweldige alliteratie, maar de betekenis is niet echt meningvol
Bovendien heeft hij altijd gave oude sampletjes en niet van die suffe beats die je overal hoort...
Een van mijn favo nummers is wel Motherfucker van Mellow Gold, 'everyone's out to get you motherfucker!!!'
heel gaaf nummer
quote:Ja dat is een echt woord! Staat in het becktionary
Op zaterdag 19 januari 2002 01:21 schreef I.R.Baboon het volgende:Zelfs de titel is geniaal.
ok ik ben dus wel een beetje erg fan van Beck...
quote:Neen...
Op zaterdag 19 januari 2002 00:02 schreef Summoner het volgende:
Zijn de andere platen muzikaal vergelijkbaar?
Tis elke keer wat anders, maar daarom niet minder leuk.
Wat mij betreft heerst Beck
quote:(nog meer) country achtig, zoals je dat zou omschrijven. (maar wel humorvol).
Op zaterdag 21 december 2002 12:37 schreef dr_diablos het volgende:
Volgens mij heeft hij voor Mellow Gold ook nog wat dingen gemaakt, nog nooit gehoord eik.
Op de een of andere manier maakt hij niet-commerciele nummers die toch erg gelikt klinken.
quote:Dat idee heb ik ook. Terwijl zijn 'andere' materiaal juist zo interessant is, en waarin je zijn virtuositeit terug hoort. Ik heb 'm laatst gezien in Vredeburg, dat is toch echt een klasse apart. Je ziet dat je meteen met een bijzondere muzikant van doen hebt.
Op zaterdag 21 december 2002 16:15 schreef MadScientist het volgende:
ik had vroeger altijd het idee dat Beck zo'n alom gewaardeerde artiest was, maar toch denken de meeste mensen alleen nog aan Loser of enkele andere van zijn singles. bij mij op de middelbare school vond iedereen hem super cool, en wij hadden allemaal odelay en/of mellow gold thuis liggen
quote:Ah, jij was er dus ook
Op zaterdag 26 april 2003 10:06 schreef IHOAKSISnoet het volgende:[..]
quote:Helemaal mee eens, niet in de minste plaats omdat hij alle instrumenten zelf bespeelt..........is er overigens een live CD te verkrijgen van Beck?
Op zaterdag 19 januari 2002 01:09 schreef OtherOther het volgende:
"Odelay" is een waar meesterwerk..een inventief,(toendertijd) zeer vernieuwend,gewaagd en uniek album..zelden of nooit een album gehoord dat zo bol staat van creativiteit.
Absoluut top dus.
Helaas kan het dan daarna natuurlijk alleen nog maar bergaf..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |