abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46094009
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 03:24 schreef indahnesia.com het volgende:
En er is in Jakarta nog altijd te weinig neerslag gevallen.

[afbeelding]

Kans op zware regen Jakarta groter door opwarming

Let vooral op : Jakarta kreeg rond 1 februari in een paar dagen tijd 400 mm regen, waarvan 240 mm binnen een etmaal. Wat ook voor deze tropen erg veel is.
Oooh gelukkig maar dat het meevalt met de neerslag, had me familie al gesproken daar en hoorde ook dat het enigzins de betere kant opging
pi_46094024
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 03:26 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Oooh gelukkig maar dat het meevalt met de neerslag, had me familie al gesproken daar en hoorde ook dat het enigzins de betere kant opging
whehe. valt mee.. ja, het gaat nu wat beter, maar voor het zelfde geld begint het nog een keer zo hard te regenen. Kans is klein, maar het regenseizoen is nog niet voorbij.
  donderdag 8 februari 2007 @ 03:31:47 #29
19840 Libris
Live from Singapore
pi_46094030
Wij hadden hier in Singapore 345 mm regen in 20 uur. Meer dan normaal in heel december (wat al een moesson maand is) valt (284 mm).

Johor Bahru kan ik zien liggen vanuit mijn kantoor, en ik denk dat JB er zelf niet echt slecht aan toe is, maar het achterland is nogsteeds niet echt fantastisch.
pi_46094057
Wat een hoeveelheden. Ben toch blij dat dat niet hier is gevallen zeg.
pi_46094156
AP meldt het volgende:
quote:
Heavy rain triggered fresh floods in parts of the Indonesian capital on Thursday, compounding the misery of some 200,000 people already forced from their homes by the city's worst flooding in years, witnesses and reports said. A break in the rain Wednesday led to some of the filthy water receding, enabling residents and emergency workers in this city of 12 million to begin a daunting clean-up operation.
  donderdag 8 februari 2007 @ 04:28:29 #32
19840 Libris
Live from Singapore
pi_46094288
cleanup en misschien ook wel een nieuw riool systeem? Moet zeggen dat dat hier ontzettend goed geregeld is op een paar uitzondering na. Het overgrote deel van Singapore was nog droog na die erg pittige buien van December. Alleen laaggelegen delen stonden blank. Ligt Jakarta direct aan de kust?
pi_46094309
M'n broer en schoonzus gaan eind maart naar Jakarta, is dat verstandig of moeten ze die vlucht annuleren...
pi_46094357
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 04:28 schreef Libris het volgende:
cleanup en misschien ook wel een nieuw riool systeem? Moet zeggen dat dat hier ontzettend goed geregeld is op een paar uitzondering na. Het overgrote deel van Singapore was nog droog na die erg pittige buien van December. Alleen laaggelegen delen stonden blank. Ligt Jakarta direct aan de kust?
jeps, vanaf de kust naar het zuiden, tientallen kilometers. Tot bij Bogor (in de heuvels ten zuiden van de stad) amper een boom te bekennen.. dus tja..

Er is geen geld om riolen en opvangbekkens aan te leggen. Het plan is trouwens niet nieuw, bij iedere overstroming sinds de 70-er jaren wordt dat geroepen.
pi_46094376
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 04:37 schreef indahnesia.com het volgende:
Da's nog ruim 1.5 maand, nog weinig zinnigs over te zeggen.
Ok, ik zou ook meegaan maar ik vond het iets te prijzig...
pi_46094400
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 04:41 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Ok, ik zou ook meegaan maar ik vond het iets te prijzig...
Dan ga je vast en zeker wat missen
Mag ik vragen hoe veel er betaald is per persoon?
pi_46094424
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 04:44 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dan ga je vast en zeker wat missen
Mag ik vragen hoe veel er betaald is per persoon?
3500 euro pp voor 25 dagen, all in...
pi_46094695
als dat all-in een beetje aardig is, dan is er niets mis mee. Ik ben zelf van mening dat je beter alleen een ticket kan kopen (800-1000 euro) en daar alles zelf gaat regelen. Maar dat is ieder voor zich.

Ik hoop voor ze dat het een beetje droger is in Jakarta tegen die tijd
  donderdag 8 februari 2007 @ 09:13:17 #40
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_46096179
Men vergeet ook te melden dat de grond onder Jakarta veel te drassig is om goede riolen aan te leggen. Eerst moet men met een plan komen om alle grondwater uit de grond te trekken.
Om die reden kan men ook geen metro aanleggen.

De ontbossing, vooral ook door aanleg nieuwe wegen richting Bogor en Bandung zijn ook een oorzaak dat er meer regenwater richting Jakarta stroomt.
pi_46096315
Jakarta is net als Amsterdam, zachte veengrond (vooral aan de kust), dus dat wil wel wegzakken ja. Wellicht daarom ook geen metro (ooh wacht daarvoor is echt geen geld)

De nieuwe wegen zijn slechts smalle banen die door reeds bevolkt gebied lopen, die voegen op zichzelf niet heel veel toe aan de ontbossing. Maar het is wel weer een extra druppel (whehe.. druppel).
pi_46098884
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 04:38 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

jeps, vanaf de kust naar het zuiden, tientallen kilometers. Tot bij Bogor (in de heuvels ten zuiden van de stad) amper een boom te bekennen.. dus tja..

Er is geen geld om riolen en opvangbekkens aan te leggen. Het plan is trouwens niet nieuw, bij iedere overstroming sinds de 70-er jaren wordt dat geroepen.
En waar is het geld gebeleven wat men voor de bomenkap gekregen heeft dat was niet te investeren in een goed afwateringssysteem.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:37:21 #43
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_46099984
indah, slaap jij niet?

Ik kom al meer dan 10 jaar enkele keren per jaar in Jakarta en ken heel wat mensen die voor de overheid werken. Er kleeft veel geld aan hun vingertjes wat eigenlijk terug naar de burger moest.
Maar een metro kan niet nu, dat hebben studies uitgewezen.
pi_46101621
Slapen? Het is net zes uur geweest.

Dat er geld blijft hangen is wel duidelijk ja.

@basp1; dat geld? Velen hebben hier grote broekzakken weet je....
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:27:48 #45
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_46101722
Zit je in Jakarta? Vakantie, werk?

Ik ken vele Nederlanders die failliet zijn gegaan door de manier van zaken doen in ID.
pi_46101890
Zie mijn onderschrift, in Yogyakarta dus:)
Ik ben mijn eigen werk aan het maken, nog 3 jaar de tijd heb ik mezelf gegeven.

Tja, zaken doen is niet altijd even makkelijk en als je denkt 'dat doe ik wel even mijn manier', dan kom je nergens. Maar dat is niet alleen in Indonesie, dat is ook elders ter wereld.
pi_46103182
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:24 schreef indahnesia.com het volgende:
Slapen? Het is net zes uur geweest.

Dat er geld blijft hangen is wel duidelijk ja.

@basp1; dat geld? Velen hebben hier grote broekzakken weet je....
Dus er is nogal wat corruptie mag ik hieruit concluderen?
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:28:41 #49
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_46107781
Yogja, leuk.
Als ik in de buurt ben geef ik een seintje. Zit wel meer in Jakarta.
pi_46110834
Water in Jakarta stijgt opnieuw (Nieuws.nl)

(Novum/AP) - Door nieuwe regenval is het water dat een week geleden de Indonesische hoofdstad Jakarta overstroomde donderdag weer gestegen. Veel moeite bij het schoonmaken is hierdoor voor niets geweest.

Van de delen van de stad die onderliepen staat nu nog veertig procent blank. Het zijn vooral de armste buurten die het laagst liggen en onder water staan.

Het aantal doden is volgens het ministerie van Volksgezondheid opgelopen tot 53. Ongeveer 84 duizend mensen moesten worden behandeld voor aandoeningen die werden veroorzaakt door contact met verontreinigd water, zoals huidirritaties en hoesten.

Tussen de 240 duizend en 400 duizend mensen kunnen volgens de overheid nog niet naar hun huizen terugkeren. De autoriteiten vrezen dat de wateroverlast zal voortduren tot het einde van het regenseizoen, eind volgende maand.

Ook buiten Jakarta doet zich wateroverlast voor. Ongeveer 43 duizend hectare aan rijstvelden, dorpen, boerderijen en bedrijven in de provincie West-Java staan onder water.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')