Nee, een mac moet je niet kopen om dingen te upgraden. Enige wat je eventueel wil, is iets meer intern geheugen, maar verder wil je er van afblijven. Je koopt em ook niet voor de spelletjes. Kijk als er een nieuw besturingssysteem voor Mac uitkomt. Moet het sowieso werken met alle mac's die nu voorzien zijn van Mac OS X of het nou 10.0 is of 10.4. Windows brengt nu Vista uit, mijn oude pc van 4 jaar oud, kan dat al niet eens meer fatsoenlijk draaien omdat ik zoveel spul moet bijkopen om te upgraden, dat ik net zo goed weer een nieuwe kan kopen.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:56 schreef Houtspeer het volgende:
ik zag in een winkeltje een apple pc, het bestond uit een beeldscherm en een toetsenbord met muisdat was alles
het overige hardware enzo zit vast in de beeldscherm, maar kan je het upgraden? dus als je pc over een jaar of 3 een beetje oud is, dat ding losschroeven en nieuwe dingen erin douwen?
ja ik hoorde dat ze met vista alles heel onduidelijk met veel plaatjes enzo hebben gemaakt, dat je dan overdreven mappen en bureaubladen hebtquote:Op zondag 14 januari 2007 23:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ach, microsoft is wat dat betreft met Vista voor mij gewoon helemaal de verkeerde kant op gegaan. Zoveel geneuzel, dat het onoverzichtelijk wordt en niet meer makkelijk. En om nog maar niet te beginnen over de crap aan trial-software die bij veel grote PC-fabrikanten geleverd worden.
Apple heeft z'n eigen Office, iWork, maar er is ook gewoon een Mac-versie van de 'echte' office, en die vind ik stukken fijner werken dan de Windowsversie.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:05 schreef Houtspeer het volgende:
heeft iMac een eigen soort office? dus geen word enzo meer?
staroffice toch? van sun--> Openoffice.org is gratis...quote:Op maandag 15 januari 2007 00:05 schreef Houtspeer het volgende:
Mac heeft een office van Microsoft.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:08 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
staroffice toch? van sun--> Openoffice.org is gratis...
Apple heeft AppleWorks, maar aangezien de halve wereld nu gebruikt maakt van MS Office, bestaat er voor Apple platform ook Mac Office 2004, hierdoor kun je documenten maken die ook met Windows pc's uitwisselbaar zijn. Als je student bent, kun je het pakket voor een prikkie kopen via Surfspot.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:05 schreef Houtspeer het volgende:
Uh, ik niet..verbaasde me eigenlijk hoe makkelijk mijn Windows PC kon vinden, toen ik dingen wilde over kopieren naar m'n mac.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:11 schreef Houtspeer het volgende:
ah ik krijg zeker gezeik als ik dingen van mijn apple pc naar een windows pc stuur of niet?
Dat ligt eraan wat.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:11 schreef Houtspeer het volgende:
ah ik krijg zeker gezeik als ik dingen van mijn apple pc naar een windows pc stuur of niet?
Je kan alleen geen programma's uitwisselen, .app vs .exequote:Op maandag 15 januari 2007 00:15 schreef LudoSanders het volgende:
Met uitwisseling van bestanden tussen beide zijn weinig tot geen problemen. Een Word document dat ik op mijn Mac maak werkt uitstekend op een Windows PC. Als ik op mijn Mac een Photoshop/Illustrator etc. bestand heb kan ik daar uitstekend mee verder werken op de PC.
Jawel, zeker als je online koopt..quote:Op maandag 15 januari 2007 00:18 schreef Houtspeer het volgende:
krijg ik korting op een mac als student? (volgend jaar)
www.apple.nlquote:Op maandag 15 januari 2007 00:21 schreef Houtspeer het volgende:
gewoon via dixons.nl ofzo of een 'speciale' site?
Ik ken geen tot weinig RTS'sen op de consoles...quote:Op maandag 15 januari 2007 11:01 schreef Godslasteraar het volgende:
Als je spelletjes wil spelen, koop dan een Wii of een PS3 ofzo, en bespaar jezelf een hoop geld en gedoe. Ken mensen, en heb een hoop reacties gezien op forums/blogs waarin mensen spijt hebben van het vele geld uitgeven om hun pc up-to-date te houden voor de nieuwste games. Zonde van je geld.
edit: ongeacht je nu een pc of een mac wil aanschaffen
Ow, ok, maar goed, beste is dan ook om helemaal geen RTS te willen spelen, raak je er ook niet aan verslaafd. Of beter, helemaal géén computergamesquote:Op maandag 15 januari 2007 16:20 schreef Chiwakka het volgende:
[..]
Ik ken geen tot weinig RTS'sen op de consoles...
Okequote:Op maandag 15 januari 2007 17:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Op mijn 24" iMac is gamen onder XP dmv bootcamp geen enkel probleem.
Apple is ook een pc. pc betekend personal computerquote:Op maandag 15 januari 2007 21:18 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Een Apple natuurlijk, pc's zijn kut !
Nee, een apple is een mac.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:52 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
Apple is ook een pc. pc betekend personal computer
Nee, Apple geeft zijn personal computers de naam Mac. Een PC is tegenwoordig een computer die je als desktop gebruikt.quote:
He nietz, niemand begreep je konijnenplaatje in het reuzenkonijnen topicquote:Op maandag 15 januari 2007 00:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Apple heeft z'n eigen Office, iWork, maar er is ook gewoon een Mac-versie van de 'echte' office, en die vind ik stukken fijner werken dan de Windowsversie..
Jaquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:58 schreef hierissiedan het volgende:
Maar kun je als windows gebreuiker, nooit iets anders gezien hebbende als windows,makkelijk overstappen op een Mac?
Dat alles veel logischer werkt dan onder windows. Je denkt in het begin dus vaak te moeilijk.quote:Wat zijn de aanpassingen waar je mee rekekning moet houden.
Star office? Je kunt gewoon microsoft office krijgen op een macquote:Zijn bijv "word" bestanden uit te wisselen tussen star office en microsoft word. (dus met layout gebruikte lettertype etc de hele rambam)
Nietsquote:wat zou nog meer voor problemen kunnen zorgen bij de overstap PC-->Mac.
Een mac is eenvoudig. Punt. Programma installeren? downloaden, slepen naar de programma map... tadaa. Verwijderen? slepen vanuit de programma map naar de prullebak... tadaa.quote:Wat zijn de merkbare voordelen van een Mac ten opzichte van een PC en andersom, dus wat merk je nou concreet van de verschillen?
Net zo makkelijk als windows pc's. Prijzen liggen soms wat hoger, maar er is ook veel freeware software voor de mac.quote:Is Sofware makkelijk te verkrijgen voor een Mac en wat is het prijsverschil van beiden.
Sommige onderdelen zoals geheugen en harddisks kunnen vaak zelf wel vervangen worden. Moederbords en dergelijke niet.quote:Kunnen onderdelen die kapot gaan makkelijk worden vervangen en wat zijn hier te prijzen van. (ook ten opzichten van PC)
Mijn vrouw werkt nu nog steeds zonder problemen op een ibook G4. De G4 is een processor van 2 generaties geleden. En zelfs G3's kunnen nog wel de laatste versie OSX draaien en prima internetten, etc.quote:Hoe lang duurt het voordat je een Mac kan afschrijven en wat is dit in vergelijking met een PC. (dus hoelang duurt het voordat je systeem verouderd is)
Jaquote:Kun je gewoon nog met bittorrent aan de gang of limewire?
Ja, apple is groot geworden in de grafische markt.quote:Zijn audio, video, jpg/foto bestanden uitwisselbaar en kunnen worden weergegeven
Nee, totaal niet. daarvoor moet je je mac of dualboot maken dmv het door apple geleverde bootcamp, of een virtual pc omgeving draaien binnen OSX (parallels)quote:Zijn windows programma's zonder poespas te gebruiken op de Mac, zo niet wat is daar voor nodig?
Ik zocht een klein laptopje met alle functionaliteit die je van een PC mag verwachten om te kunnen surfen, office, wat audio en dergelijk zodat mijn vrouw op de bank lekker draadloos kon internetten. En de ibook G4 12" was toen de biggest bang for buck. Toen heb ik voor het eerst serieus kennis gemaakt met OSX.quote:Waarom gebruik jij het systeem wat jij gebruikt?
Same here.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
<..>
Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de R&D en Support bij een fabrikant van computer randapparatuur en ik had 's avonds gewoon geen zin meer om me druk te maken om m'n computer. Ik wilde er gewoon mee werken
Barbaren.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
He nietz, niemand begreep je konijnenplaatje in het reuzenkonijnen topic
Onzin, als een Os met je mee werkt zijn bepaalde handelingen zeker sneller uit te voeren als wanneer het je tegenwerkt, en werkgenot kan productiviteit stimuleren.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:50 schreef Jarno het volgende:
Een Core 2 Duo 6600 met Vista kan alles wat een Apple kan, en sneller. Interface is een voorkeur, geen technische spec.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |