abonnement Unibet Coolblue
pi_47374619
tvp'tje en een vraagje:

Ben zelf ook van plan LVL te worden. Zal sowieso nog een jaar na m'n Havo (dit jaar) moeten wachten. Maar: hoe moet het gestelt zijn met je niveau Engels? Ik heb gehoord dat het niet een groot struikelblok hoeft te zijn, aangezien je bijgespijkerd kan worden bij LVNL. Ik haal nu wel voldoendes enzo, maar het is nooit m'n specialiteit geweest.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:39:06 #77
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47374933
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:28 schreef Tim21 het volgende:
tvp'tje en een vraagje:

Ben zelf ook van plan LVL te worden. Zal sowieso nog een jaar na m'n Havo (dit jaar) moeten wachten. Maar: hoe moet het gestelt zijn met je niveau Engels? Ik heb gehoord dat het niet een groot struikelblok hoeft te zijn, aangezien je bijgespijkerd kan worden bij LVNL. Ik haal nu wel voldoendes enzo, maar het is nooit m'n specialiteit geweest.
Je moet gewoon een beetje basic engels kunnen. Dus je moet verhalen in het engels wel kunnen begrijpen, en dan heb ik het over de niet standaard dingen. Maar je hoeft echt geen talenknobbel te hebben om LVL te worden.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47374977
Op een gegeven moment in de selectie (als het goed is nog steeds na de gradingtest) wordt het niveau van je engels getest. Als dat niet voldoende is bestaat er inderdaad de mogelijkheid tot bijspijkeren.
pi_47375284
Hoeft echt geen probleem te zijn inderdaad. Sowieso krijgt iedereen tijdens de 1e module extra engelse lessen die het niveau van de middelbare school echt niet overstijgen. ^_^
pi_47376345
Ik hoor hier niet zoveel over Eurocontrol.. Weinig mensen die daar de selectie gaan proberen?? Misschien iemand met ervaring met eurocontrol hier om te vergelijken?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 20:54:36 #81
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47380065
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:17 schreef DDekkers het volgende:
Ik hoor hier niet zoveel over Eurocontrol.. Weinig mensen die daar de selectie gaan proberen?? Misschien iemand met ervaring met eurocontrol hier om te vergelijken?
Ik denk dat je eurocontrol redelijk kunt vergelijken (qua selectie) met de lvnl. Het feit dat hier meer mensen rondhangen die bij de lvnl in opleiding zijn, of werken bij de lvnl, komt denk ik door het feit dat eurocontrol in Luxemburg zit.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47392534
Kan iemand mij zeggen wat nu de kwaliteiten moeten zijn van een goede lvl? Ik kan natuurlijk op de site kijken maar aangezien hier veel mensen met ervaringen rondlopen leek het me goed de vraag hier neer te leggen. Ik ben dit weekend tegen deze opleiding aangelopen en vraag me af of dit wat voor mij zou zijn. De test die je op de site kan doen slaat naar mijn mening nergens op. Alvast bedankt!
pi_47397940
quote:
Op maandag 12 maart 2007 06:28 schreef Kahuna het volgende:
Ik had al zo'n idee.... Ik word om 10.30 uur verwacht, geen idee hoe lang het gaat duren... En ja, ik ben ook zeer zeker benieuwd naar het terugkoppelingsgesprek
Succes en veel plezier morgen! Gr's...
pi_47399141
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:42 schreef kletskop het volgende:
Kan iemand mij zeggen wat nu de kwaliteiten moeten zijn van een goede lvl? Ik kan natuurlijk op de site kijken maar aangezien hier veel mensen met ervaringen rondlopen leek het me goed de vraag hier neer te leggen. Ik ben dit weekend tegen deze opleiding aangelopen en vraag me af of dit wat voor mij zou zijn. De test die je op de site kan doen slaat naar mijn mening nergens op. Alvast bedankt!
Op de website is al heel veel informatie te vinden. Als jij de testen op de site al nergens op vind slaan, is het misschien wel niets voor jou. De afzonderlijke testje zijn namelijk speciaal ontwikkeld, en geven een idee van wat je allemaal moet kunnen als luchtverkeersleider.

De eisen die er onder andere aan een luchtverkeersleider worden gesteld zijn de mentale weerbaarheid, goed met kritiek om kunnen gaan, kunnen multitasken, goed kunnen concentreren, leergierig zijn etc etc. Maar dat is ook allemaal terug te vinden op de website overigens...
pi_47402663
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:39 schreef Mekkie het volgende:

[..]

Succes en veel plezier morgen! Gr's...
Thnx, jij ook!
Wie weet komen we elkaar wel tegen morgen...
pi_47406394
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:10 schreef Enikzagdathetgoedwas het volgende:

[..]

Op de website is al heel veel informatie te vinden. Als jij de testen op de site al nergens op vind slaan, is het misschien wel niets voor jou. De afzonderlijke testje zijn namelijk speciaal ontwikkeld, en geven een idee van wat je allemaal moet kunnen als luchtverkeersleider.
Die testen zeggen helemaal niks of je wel of niet geschikt bent om vkl te worden.
pi_47411317
Hoe zit het verder met het salaris. Hoe veel ga je uiteindelijk ongeveer verdienen? Het zal iig voldoende zijn om van te leven maar ze zijn niet extreem hoog toch? Lijkt me toch even leuk om te weten om een idee van te krijgen, in vergelijking met andere beroepen.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:29:51 #88
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47411509
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:24 schreef DDekkers het volgende:
Hoe zit het verder met het salaris. Hoe veel ga je uiteindelijk ongeveer verdienen? Het zal iig voldoende zijn om van te leven maar ze zijn niet extreem hoog toch? Lijkt me toch even leuk om te weten om een idee van te krijgen, in vergelijking met andere beroepen.
Wat vind jij extreem. Op de website is te vinden dat je 22k bruto per jaar krijgt als je begint met de opleiding, en als je klaar bent met de opleiding, en gewoon aan het werk gaat het salaris rond de 58k bruto per jaar ligt. Daarna groeit dat nog door. Ik denk niet dat er veel beroepen zijn waar je veel meer kunt verdienen...
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47411920
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:29 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Wat vind jij extreem. Op de website is te vinden dat je 22k bruto per jaar krijgt als je begint met de opleiding, en als je klaar bent met de opleiding, en gewoon aan het werk gaat het salaris rond de 58k bruto per jaar ligt. Daarna groeit dat nog door. Ik denk niet dat er veel beroepen zijn waar je veel meer kunt verdienen...
Ja oke tuurlijk het is veel! Heb zelf ook tijdje aan piloot gedacht, denk ook wel aan eurocontrol. Het feit dat je daar gewoon een stuk meer verdient is wel lekker natuurlijk Is er hier iemand met ervaring selectie eurocontrol of werkzaam bij? Of wat het verschil nou zo'n beetje is qua werkzaamheden. De LVNL ga ik zeker proberen dat heb ik al zo'n beetje besloten maar ben gewoon nog even aan het vergelijken en wat de mogelijkheden zijn.

Zijn er hier ook luchtverkeersleiders op het forum die echt al fulltime werken als luchverkeerleider? Zou graag eens jullie ervaring horen.
pi_47424274
quote:
Op zondag 18 maart 2007 18:14 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Die testen zeggen helemaal niks of je wel of niet geschikt bent om vkl te worden.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat het een idee geeft wat je capaciteiten moeten zijn. Goed geheugen, snelle reactie etc. Dat heb ik in de rest van mijn post ook nog eens uitgelegd. Kletskop zegt in zijn post dat de testen op de website nergens op slaan, en daar slaat hij naar mijn idee de plank een beetje mis.

Uiteraard staan die testjes in geen verhouding met wat je moet kunnen als vkl, anders zouden ze het selectietraject een heel stuk kunnen inkorten, door alleen die testjes te doen i.p.v. dagen lang op allerlei fronten te worden getest.
pi_47426994
quote:
Op maandag 19 maart 2007 08:00 schreef Enikzagdathetgoedwas het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat het een idee geeft wat je capaciteiten moeten zijn. Goed geheugen, snelle reactie etc. Dat heb ik in de rest van mijn post ook nog eens uitgelegd. Kletskop zegt in zijn post dat de testen op de website nergens op slaan, en daar slaat hij naar mijn idee de plank een beetje mis.

Uiteraard staan die testjes in geen verhouding met wat je moet kunnen als vkl, anders zouden ze het selectietraject een heel stuk kunnen inkorten, door alleen die testjes te doen i.p.v. dagen lang op allerlei fronten te worden getest.
Hmm ja nou ja volgens mij zijn die testen die spelletjes toch? Simon zegt enzo? Nou ja dat is leuk en aardig maar het lijkt mij niet echt de manier om je capaciteiten te testen. Ik heb dat Simon zegt ff gedaan en dacht dat ikniet ver gekomen was maar kreeg met advies direct te solliciteren omdat het zo'n goede score was
  maandag 19 maart 2007 @ 12:49:24 #92
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47431022
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:37 schreef kletskop het volgende:

[..]

Hmm ja nou ja volgens mij zijn die testen die spelletjes toch? Simon zegt enzo? Nou ja dat is leuk en aardig maar het lijkt mij niet echt de manier om je capaciteiten te testen. Ik heb dat Simon zegt ff gedaan en dacht dat ikniet ver gekomen was maar kreeg met advies direct te solliciteren omdat het zo'n goede score was
Die testen zeggen wat dat betreft helemaal niks natuurlijk. Je zult nog door een lagen sollicitatiemolen moeten gaan voordat je mag beginnen met de opleiding. Maar de verschillende testjes, van memory tot reactiespelletjes tot verkeerssituatie's uit de knoop halen, geven wel een lichte indruk van wat je allemaal moet kunnen om verkeersleider te worden. Als het je wat lijkt moet je gewoon solliciteren en beginnen met de selectie, wie weet wat daar uit komt!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  maandag 19 maart 2007 @ 12:53:49 #93
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_47431145
Ah hier zitten jullie! Wie is er verantwoordelijk voor dat het vliegtuig van Icelandic Air (Santa Barbara) op zondag 25 februari omstreeks een 11:00 uur zijn start moest afbreken omdat er nog een vliegtuig voorrand had?

pi_47431702
Een vliegtuig had voorrand?
  maandag 19 maart 2007 @ 13:11:04 #95
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47431755
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:09 schreef Druid het volgende:
Een vliegtuig had voorrand?
Ja, dat heb je soms he Druid, niet goed opgelet tijdens de lessen?

Soms moet er wel even een vliegtuig de baan kruisen, dan krijg je zulke dingen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47431802
quote:
Ja, dat heb je soms he Druid, niet goed opgelet tijdens de lessen?
Hoe weet jij dat nou weer!
  maandag 19 maart 2007 @ 13:12:37 #97
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_47431805
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:09 schreef Druid het volgende:
Een vliegtuig had voorrand?
-d +g

Maar even serieus, echt gebeurd. Ligt dit aan de piloot of aan de verkeersleiding?
  maandag 19 maart 2007 @ 13:16:28 #98
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47431955
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:12 schreef Armageddon het volgende:

[..]

-d +g

Maar even serieus, echt gebeurd. Ligt dit aan de piloot of aan de verkeersleiding?
Zulke dingen gebeuren wel vaker. Waar gewerkt wordt maakt men fouten. Om hier op een forum iemand aan te wijzen die de fout zou hebben gemaakt is wat te kort door de bocht, aangezien zulke incidenten altijd uitgebreid onderzocht worden voordat er een conclusie wordt getrokken.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  maandag 19 maart 2007 @ 13:24:47 #99
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_47432273
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:16 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Zulke dingen gebeuren wel vaker. Waar gewerkt wordt maakt men fouten. Om hier op een forum iemand aan te wijzen die de fout zou hebben gemaakt is wat te kort door de bocht, aangezien zulke incidenten altijd uitgebreid onderzocht worden voordat er een conclusie wordt getrokken.
Ik wil ook niet dat je iemand aanwijst, heb je wel eens van humor gehoord? Of doen jullie daar niet aan in zo'n toren?

Als het wel vaker voorkomt dan verbaast het mij dat er nog geen vliegtuigen tegen elkaar aan zijn geklapt trouwens.
  maandag 19 maart 2007 @ 13:31:41 #100
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47432521
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:24 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik wil ook niet dat je iemand aanwijst, heb je wel eens van humor gehoord? Of doen jullie daar niet aan in zo'n toren?

Als het wel vaker voorkomt dan verbaast het mij dat er nog geen vliegtuigen tegen elkaar aan zijn geklapt trouwens.
Dat het wel vaker voorkomt betekent zeer zeker niet dat dit een wekelijks terugkerend iets is. En humor hebben we zeker wel, maar over het algemeen wordt er redelijk overdreven gereageerd door onder andere de media op incidenten in de luchtvaart. Een Telegraaf kop bij die incident zou zijn:"Passagiers ontsnappen aan ramp". Dus daarom dat ik voorzichtig ben met het praten over incidenten.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')