abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45356478
Hallo,

Heeft iemand verstand van inschrijftijd bij woningcooparaties?.

Een kennis van mij heeft ongever 10 jaar inschrijftijd voor bij woningnet. Nu wil ik ook een huis huren in die regio en weet iemand of ik haar inschrijftijd over kan nemen. En als dat niet kan is er dan een andere "legale" manier om die tijd over te nemen.
up in the morning, out on the job
i work like the devil for my pay
i know that lucky old sun, has nothing to do
but to roll around heaven all day.
pi_45357242
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:14 schreef creative_monkey het volgende:
Hallo,

Heeft iemand verstand van inschrijftijd bij woningcooparaties?.

Een kennis van mij heeft ongever 10 jaar inschrijftijd voor bij woningnet. Nu wil ik ook een huis huren in die regio en weet iemand of ik haar inschrijftijd over kan nemen. En als dat niet kan is er dan een andere "legale" manier om die tijd over te nemen.
Dit lijkt me heel sterk. Het staat allemaal op naam.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 14 januari 2007 @ 21:32:23 #3
81237 releaze
best of both worlds
pi_45357318
Jezelf laten inschrijven bij haar en dan op een huisje reageren?
pi_45357497
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:32 schreef releaze het volgende:
Jezelf laten inschrijven bij haar en dan op een huisje reageren?
ja idd Maar moet ik dan niet gaan "samenwonen". Of kan ik ook als ik geen hoofdhuurder ben gewoon zonder haar daar wonen.

*ga morgen woningnet maar es bellen...
  zondag 14 januari 2007 @ 22:16:45 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45357517
Nee, dat gaat niet. Dat is nou juist de grap van die inschrijvingen. Dat mensen die langer ingeschreven staan ook meer kans maken.
pi_45357541
nee da kan nie! helaas...als zij eventueel wat zou huren, dan zou je je bij haar in kunnen schrijven en dan moet je geloof ik daar 2 jaar samen zitten en dan heb jij eventueel ook recht op dat huis...maar da was wel een paar jaar geleden, geen idee of dat nu ook nog zo is...maar t valt niet mee om iets snel te vinden! veel suc6 iig!
Als je snel iets nodig hebt moet je eens kijken bij directwonen of zo...dan moet je wel de eerste maand dubbele huur betalen...1 maand gewoon en de andere helft is dan voor die stichting...maar dan vind je vaak wel rap wat! good luck!
pi_45358169
En daarnaast is het nog afhankelijk per woning coorperatie.
Ik heb een tijd geleden ook tijdelijk bij mijn broer in gewoond op adres / papier.
Hij ging verhuisen maar ik mocht er niet blijven wonen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_45358220
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:16 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, dat gaat niet. Dat is nou juist de grap van die inschrijvingen. Dat mensen die langer ingeschreven staan ook meer kans maken.
Wat BE zegt. Da's toch logisch
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  zondag 14 januari 2007 @ 23:01:27 #9
157178 framboos
fris en fruitig
pi_45358872
Je kunt geen inschrijftijd van iemand overnemen.
  maandag 15 januari 2007 @ 07:56:18 #10
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_45363932
Ze moet je dan bijschrijven. Jij gaat met haar samenwonen. Na 2 jaar kan zij vertrekken maar jij kan de woning dan houden en hoofdhuurder worden. Ik weet niet of dit overal zo is.

Samewonen kan ook "samenwonen" zijn.. maar minder legaal.
Trotse mamma :)
pi_45379937
quote:
Op maandag 15 januari 2007 07:56 schreef Faithz het volgende:
Ze moet je dan bijschrijven. Jij gaat met haar samenwonen. Na 2 jaar kan zij vertrekken maar jij kan de woning dan houden en hoofdhuurder worden. Ik weet niet of dit overal zo is.

Samewonen kan ook "samenwonen" zijn.. maar minder legaal.
Hier is de termijn ook 2 jaar inderdaad. Ik woon samen maar ben geen (mede)huurder omdat mijn vriend alleen ingeschreven stond. Na 2 jaar kan ik me bij laten schrijven als huurder en mag ik hier blijven wonen, mocht hij vertrekken.

Je zou op papier samen kunnen gaan wonen met die kennis. Zij het niet dat het huurcontract op zijn of haar naam staat. Hij/zij zal ook verantwoordelijk zijn voor betaling van de huur, ingeschreven worden op dat adres in de GBA etc.

Als die kennis op dit moment in een huurhuis van dezelfde corporatie woont, gaat dit niet werken natuurlijk, dat spreekt voor zich.

En stel dat je kennis over een jaar zelf wil verhuizen? Geen inschrijftijd meer ...
pi_45396129
Ik zie hierboven staan dat het "helaas" niet kan, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens, "gelukkig" kan het niet, anders kunnen mensen die al ingeschreven staan voor een paar jaar nooit aan een huis komen.

En even ontopic, natuurlijk kan dit niet, zou oneerlijk zijn.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:49:47 #13
81237 releaze
best of both worlds
pi_45401121
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 05:01 schreef Delenlill het volgende:
Ik zie hierboven staan dat het "helaas" niet kan, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens, "gelukkig" kan het niet, anders kunnen mensen die al ingeschreven staan voor een paar jaar nooit aan een huis komen.

En even ontopic, natuurlijk kan dit niet, zou oneerlijk zijn.
natuurlijk niet. als iemand 10 jaar heeft 'gewacht' en z'n wachtgeld heeft betaald en die persoon gaat reageren dan gaat dat huis sowieso naar die persoon, het huis is weg. Als ie iemand anders z'n inschrijftijd overzet dan begint persoon 1 weer van nul af aan en die ander kan een huis. Het is niets meer dan ruilen, feitelijk verandert er niets anders dan de naam en het sofinummer op papier.
pi_45405127
Nou wordt een moeilijk verhaal dus.... heb geen zin in "iligale" praktijken. Dan maar op een andere manier, wellicht direct wonen idd.
pi_45412734
Maar op die manier krijgt iemand die niet al 10 jaar heeft moeten wachten heel snel een woning, terwijl iemand die al 8 jaar heeft gewacht dan nog de woning voor zijn neus wordt weggekaapt, wat dus oneerlijk is.
pi_45414248
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:18 schreef Delenlill het volgende:
Maar op die manier krijgt iemand die niet al 10 jaar heeft moeten wachten heel snel een woning, terwijl iemand die al 8 jaar heeft gewacht dan nog de woning voor zijn neus wordt weggekaapt, wat dus oneerlijk is.
Juist, en die persoon die al 10 jaar wacht, wil kennelijk geen woning meer.
Als het ruilen mogelijk zou zijn, zou het al snel een commercieel iets worden:
"Te koop: 10 jaar inschrijftijd! Minimaal 750 euro, hoogste bod wint!"
En dat is juist helemaal niet de bedoeling van dit systeem
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_45417711
Ik heb weleens van een truc gehoord waarbij iemand met een lange inschrijftijd zijn 'vriendin' bijschreef en na een tijdje zelf zich liet uitschrijven met de opmerking dat de relatie over was, waardoor die 'vriendin' die overbleef op de inschrijving de inschrijftijd kon meenemen.
pi_45419235
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:39 schreef zahrah het volgende:
Ik heb weleens van een truc gehoord waarbij iemand met een lange inschrijftijd zijn 'vriendin' bijschreef en na een tijdje zelf zich liet uitschrijven met de opmerking dat de relatie over was, waardoor die 'vriendin' die overbleef op de inschrijving de inschrijftijd kon meenemen.
Zie boven...
pi_45540792
Het mag niet, het kan wel.
Daarom had ik ook op mijn 20e drie jaar wachttijd...terwijl je je pas op je 18e mag inschrijven.
Daarom woon ik nu ook op mezelf.
Als je niet een beetje anderen wilt naaien, word je zelf genaaid. Doordat huizen ineens commercieel verhuurd worden. Of doordat er anderen zijn die ineens voorrang krijgen.
Eerlijk een woning krijgen is bijna onmogelijk met deze wachttijden. Dus shit happens, buig de regels.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')