Weetniet of iemand de nederlandse heeftquote:SACRAMENTO, California (AP) -- A woman who competed in a radio station's contest to see how much water she could drink without going to the bathroom died of water intoxication, the coroner's office said Saturday.
Jennifer Strange, 28, was found dead Friday in her suburban Rancho Cordova home hours after taking part in the "Hold Your Wee for a Wii" contest in which KDND 107.9 promised a Nintendo Wii video game system for the winner.
"She said to one of our supervisors that she was on her way home and her head was hurting her real bad," said Laura Rios, one of Strange's co-workers at Radiological Associates of Sacramento. "She was crying, and that was the last that anyone had heard from her."
It was not immediately known how much water Strange consumed.
A preliminary investigation found evidence "consistent with a water intoxication death," said assistant Coroner Ed Smith.
John Geary, vice president and marketing manager for Entercom Sacramento, the station's owner, said station personnel were stunned when they heard of Strange's death.
"We are awaiting information that will help explain how this tragic event occurred," he said.
Initially, contestants were handed 8-ounce bottles of water to drink every 15 minutes.
"They were small little half-pint bottles, so we thought it was going to be easy," said fellow contestant James Ybarra of Woodland. "They told us if you don't feel like you can do this, don't put your health at risk."
Ybarra said he quit after drinking five bottles. "My bladder couldn't handle it anymore," he added.
After he quit, he said, the remaining contestants, including Strange, were given even bigger bottles to drink.
"I was talking to her and she was a nice lady," Ybarra said. "She was telling me about her family and her three kids and how she was doing it for her kids."
Strange.quote:Op zondag 14 januari 2007 10:33 schreef popolon het volgende:
Ja, die achternaam alleen al.
Dat gaat ook vast gebeuren aangezien het in de VS van A was.quote:Op zondag 14 januari 2007 10:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, dat kunnen je nieren niet aan.
Wat een gevaarlijk spelletjes spelen ze bij die radio zeg.
Als ik familie van haar was zou ik ze aanklagen.![]()
Een liter of 7 is genoeg.quote:Op zondag 14 januari 2007 10:42 schreef heiden6 het volgende:
Het is mij echt niet duidelijk hoeveel ze nou heeft gedronken, ik bedoel, dat moeten toch wel aardig wat liters zijn?
klok en klepel enzo.... Die jongen van zes liter water is in een coma geraakt en daar gewoon uit ontwaakt hoor. Iets minder GeenStijl lezen svp.quote:Op zondag 14 januari 2007 10:38 schreef Linkmiegel het volgende:
wat een na-aper.. in NL was er allang iemand doodgegaan door het drinken van 6 liter water..
Ik vind het schandalig dat een nieuwszender als CNN zo'n wedstrijd houdt. Ja, het is sensatie, en nu helemaal, maar te erg voor woorden.quote:Op zondag 14 januari 2007 10:48 schreef Falco het volgende:
Niet echt handig van haar, ik dacht ook dat het algemeen bekend was dat je na 5 liter een overdosis water hebt.
Effe goed lezen hè, het was niet CNN die die wedstrijd hield.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:48 schreef Gia het volgende:
Ik vind het schandalig dat een nieuwszender als CNN zo'n wedstrijd houdt.
Nee, sorry, je hebt gelijk. Ik zag op de frontpage de naam CNN staan, zodoende. Maar die meldden het alleen.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:50 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Effe goed lezen hè, het was niet CNN die die wedstrijd hield.
Nou inderdaad. Dacht ook dat het de meeste mensen wel bekend is dat in korte tijd vele liters water drinken een gevaar is voor je lichaam.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, sorry, je hebt gelijk. Ik zag op de frontpage de naam CNN staan, zodoende. Maar die meldden het alleen.
Maar dan nog. Als radiozender check je toch of bepaalde spelletjes wel kunnen! Het is toch Japan niet!!
Veel mensen wel, maar veel mensen hebben daar nog nooit van gehoord. Iemand die een wedstrijd uitschrijft, die later riskant bleek te zijn, is hiervoor verantwoordelijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Dacht ook dat het de meeste mensen wel bekend is dat in korte tijd vele liters water drinken een gevaar is voor je lichaam.![]()
Bij de lijkschouwing bleek dat de vrouw inderdaad was overleden aan het drinken van de grote hoeveelheid water. Ze laat drie kinderen achter, voor wie ze juist had meegedaan met de wedstrijd.quote:"She said to one of our supervisors that she was on her way home and her head was hurting her real bad," Rios said. "She was crying and that was the last that anyone had heard from her."
The supervisor called Strange's mother, who went to her daughter's home and discovered the body.
Ze laat wel 3 kinderen achter, wat toch erg tragisch is.quote:Op zondag 14 januari 2007 16:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Tja. Je doodzuipen voor een console.
Je bent er toch echt zelf bij.
Kan er niet echt medelijden om/mee hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |