Maar is het niet zo dat sumatriptan de aanval onderdrukt zodat deze dus eigenlijk stopt? Als je een hele goede pijnstiller zou hebben die voor 12 uur de pijn compleet stilt, kan ik me voorstellen dat je daarna weer last krijgt als de aanval bijvoorbeeld 30 uur duurt. Naar mijn weten is sumatriptan slechts een paar uur werkzaam en is zelfs na een uurtje of zes compleet uit het lichaam verdwenen. Waarom komt niet dan meteen de migraine terug maar wel pas na bijvoorbeeld 16 uur?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:56 schreef Re het volgende:
dat is op zich niet zo raar hoor aangezien een migraine aanval tussen de 4 en 72 uur kan duren
Ik heb donderdag dus een homp chocolade zitten eten kreeg er opeens trek in, en op mijn werk al chocomelk, en vrijdag werd ik wakker met migraine, die in de loop van de avond weg was, maar vanochtend was het weer raak.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:31 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Misschien dat er alvorens een migraine aanval begint, wel een seintje naar de hersenen gestuurd wordt dat je chocola wilt eten (waarop je chocola gaat eten). En dat daarna de migraine begint. En dan denk je zie je wel het komt door de chocola! Wat dan echter niks met die chocola te maken heeft maar met het feit dat voordat zo'n aanval begint je hersenen ook je lichaam te kennen geven zin te hebben in chocola. Zomaar een luchtballonnetje
![]()
Maar dat zal wel niet. Zelf heb ik ook ervaren dat ik eerder last krijg van een migraine aanval (migraine sans migraine maar met aura) na het eten van bepaald voedsel: ladingen suiker of alcohol en slecht eten. Bepaald voedsel lukt migraine wel uit heb ik het idee: suikers, alcohol, chocola dan volgens sommigen en ik heb gehoord ook pinda's enz.
dat lijkt me nogal persoonlijk nietquote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:01 schreef Core2 het volgende:
Geloof vooral GEEN verhalen over paragnosten, homeopatische troep, voeding die je migraine doet verdwijnen of het nutteloos extra slikken van vitaminen. Wanneer ik een aanval voel opkomen slik ik meestal snel een 400 milligram ibuprofen, wat bij mij echt zeer effectief werkt.
nou ja, jij hoeft het niet te geloven.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:01 schreef Core2 het volgende:
Ik heb het ook, overgeerft van m'n pa. Volgens mij is er niet zoiets als een "quick fix" voor migraine, ik probeer vooral de triggers te voorkomen. Triggers voor mij zijn stress, onregelmatig leven (ik kan het al krijgen na een avondje stappen) of te weinig drinken/eten. Hierdoor heb ik m'n aanvallen weten te reduceren tot ong 1x per 2 maand ofzo. Geloof vooral GEEN verhalen over paragnosten, homeopatische troep, voeding die je migraine doet verdwijnen of het nutteloos extra slikken van vitaminen. Wanneer ik een aanval voel opkomen slik ik meestal snel een 400 milligram ibuprofen, wat bij mij echt zeer effectief werkt.
Het slikken van pijnstillers tijdens de aanval helpt bij mij ook niet, die gaan er meteen weer uit. Ik had het ook over slikken wanneer ik een aanval voel opkomenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
en 400 MG ibu wat bij migraine hielp? Mijn 4 ibu's van 600 mg en 4 paracetamol van 500 mg hielpen niet eens. En die dokter int ziekenhuis maar vaag opkijken dat er pillen in mn kots zaten
ohquote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:44 schreef Trusten het volgende:
Ik vond Maxalt echt de ramp van de eeuw...leek wel drugs
Dat zei mn zus ookquote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:44 schreef Trusten het volgende:
ook dan helpt/hielp bij mij helaas niets.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:25 schreef Core2 het volgende:
Mijn opmerking over paragnosten e.d was misschien niet zo handig uitgedrukt, het is mijn eigen mening natuurlijk, andere mensen mogen daar anders over denken. Ik geloof in geen enkele methode die niet wetenschappelijk is onderbouwd.
[..]
Het slikken van pijnstillers tijdens de aanval helpt bij mij ook niet, die gaan er meteen weer uit. Ik had het ook over slikken wanneer ik een aanval voel opkomen
Zeeeer licht in me hoofd en als me vader bijvoorbeeld wat aan me vroeg reageerde ik voor mijn gevoel heel snel terwijl het soms wel 10 seconde duurde voor ik antwoord gaf...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:44 schreef Trusten het volgende:
Wanneer krijg je eigenlijk Maxalt en Sandomigran voorgeschreven? Als sumatriptan niet werkt?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:23 schreef Trusten het volgende:
[..]
Zeeeer licht in me hoofd en als me vader bijvoorbeeld wat aan me vroeg reageerde ik voor mijn gevoel heel snel terwijl het soms wel 10 seconde duurde voor ik antwoord gaf...
Geef mij maar sandomigran![]()
Geen idee eigenlijk....ik heb het hele riedeltje wel gehad...depakine, topamax, almotriptan, Imigran (kreeg ik hartkloppingen van) Maxalt, Sandomigran...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:13 schreef Mister1977 het volgende:
Wanneer krijg je eigenlijk Maxalt en Sandomigran voorgeschreven? Als sumatriptan niet werkt?
Ik kreeg het nadat de imigran niet werkte. De pillen, de spuiten en de neuspray nietquote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:13 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Wanneer krijg je eigenlijk Maxalt en Sandomigran voorgeschreven? Als sumatriptan niet werkt?
imigran is idd eng ja. Ik heb van de spuiten keiharde hardkloppingen gehad en ben een halve minuut ofzo out geweest.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:20 schreef Trusten het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk....ik heb het hele riedeltje wel gehad...depakine, topamax, almotriptan, Imigran (kreeg ik hartkloppingen van) Maxalt, Sandomigran...
Ja, hier ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:49 schreef gitaarsnaar het volgende:
hebben meer mensen last van dat ze migraineaanvallen in clusters krijgen? Had aantal maanden geen last gehad en opeens kreeg ik binnen 3 weken 5 aanvallen (m'n apotheek keek me echt aan dat ik binnen mum van tijd 2 keer langs kwam om imigran injecties kwam halen)
Vraag me echt af of het te maken heeft met het weer ofzo. Ik word er echt gek van![]()
(het doet echt ongekend veel pijn)
Interresant artikelquote:Op vrijdag 5 september 2008 14:42 schreef Re het volgende:
vertigo
http://www.emedicine.com/ent/topic727.htm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |