abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 januari 2008 @ 17:43:09 #276
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_55976730
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:56 schreef Re het volgende:
dat is op zich niet zo raar hoor aangezien een migraine aanval tussen de 4 en 72 uur kan duren
Maar is het niet zo dat sumatriptan de aanval onderdrukt zodat deze dus eigenlijk stopt? Als je een hele goede pijnstiller zou hebben die voor 12 uur de pijn compleet stilt, kan ik me voorstellen dat je daarna weer last krijgt als de aanval bijvoorbeeld 30 uur duurt. Naar mijn weten is sumatriptan slechts een paar uur werkzaam en is zelfs na een uurtje of zes compleet uit het lichaam verdwenen. Waarom komt niet dan meteen de migraine terug maar wel pas na bijvoorbeeld 16 uur?
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
  zaterdag 12 januari 2008 @ 17:48:45 #277
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_55976858
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 17:31 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Misschien dat er alvorens een migraine aanval begint, wel een seintje naar de hersenen gestuurd wordt dat je chocola wilt eten (waarop je chocola gaat eten). En dat daarna de migraine begint . En dan denk je zie je wel het komt door de chocola! Wat dan echter niks met die chocola te maken heeft maar met het feit dat voordat zo'n aanval begint je hersenen ook je lichaam te kennen geven zin te hebben in chocola. Zomaar een luchtballonnetje
Maar dat zal wel niet. Zelf heb ik ook ervaren dat ik eerder last krijg van een migraine aanval (migraine sans migraine maar met aura) na het eten van bepaald voedsel: ladingen suiker of alcohol en slecht eten. Bepaald voedsel lukt migraine wel uit heb ik het idee: suikers, alcohol, chocola dan volgens sommigen en ik heb gehoord ook pinda's enz.
Ik heb donderdag dus een homp chocolade zitten eten kreeg er opeens trek in, en op mijn werk al chocomelk, en vrijdag werd ik wakker met migraine, die in de loop van de avond weg was, maar vanochtend was het weer raak.
Dus je luchtballonetje zou wel eens kunnen kloppen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zaterdag 12 januari 2008 @ 18:15:03 #278
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_55977417
Ik at vroeger best veel chocolade (begon 's ochtends altijd al met een boterham met puur hagelslag). Ik ben er op een gegeven moment mee gestopt (pats boem in één keer helemaal geen chocolade meer). Ik merkte toen dat:
-de frequentie van migraineaanvallen van 1 keer per 1-2 weken naar 1 keer per 2-4 weken ging (een tamelijk abrupte overgan).
-de duur van de migraine aanvallen toenam

Ik kreeg dus minder aanvallen maar die duurden wel langer. Ik had in die tijd slechts paracetamol en het was me heel wat waard dat de frequentie omlaag ging. Dus sinds die tijd nooit meer chocolade gegeten. Inmiddels heb ik sumatriptan en ik heb liever 1 keer in de 2-4 weken een aanval die ik (gedeeltelijk) kan onderdrukken dan vaker een aanval waarvoor ik dan waarschijnlijk geen sumatriptan meer mag slikken (omdat de frequentie te hoog ligt).

Het lijkt er dus op dat bij mij chocolade iets triggert maar dat ik mijn portie migraine toch wel krijg. Net alsof er zich in de loop van de tijd iets "oplaadt". Trigger je het niet dan kan het meer opladen en worden de aanvallen heviger als je het vroeg of laat toch krijgt.
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
  vrijdag 27 juni 2008 @ 16:20:42 #279
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59734256
woei nog steeds migraine vrij. Sinds ik vorig jaar 29 augustus bij die paragnost ben geweest, heb ik GEEN last meer gehad

*afklopt*

En hoe gaat het met jullie?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_59734939
Ik heb ook heel veel migraine gehad, maar met imigran en topamax heb ik heb nu aardig onder controle...

Lees topic later wel eens rustig door, nu even geen tijd voor helaas!!!!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:01:57 #281
192481 Core2
Happiness is the road
pi_59735028
Ik heb het ook, overgeerft van m'n pa. Volgens mij is er niet zoiets als een "quick fix" voor migraine, ik probeer vooral de triggers te voorkomen. Triggers voor mij zijn stress, onregelmatig leven (ik kan het al krijgen na een avondje stappen) of te weinig drinken/eten. Hierdoor heb ik m'n aanvallen weten te reduceren tot ong 1x per 2 maand ofzo. Geloof vooral GEEN verhalen over paragnosten, homeopatische troep, voeding die je migraine doet verdwijnen of het nutteloos extra slikken van vitaminen. Wanneer ik een aanval voel opkomen slik ik meestal snel een 400 milligram ibuprofen, wat bij mij echt zeer effectief werkt.
pi_59735447
Als je naar een paragnost gaat of andere 'troep' probeert, en het helpt, dan zou ik het zeker niet nalaten toch
Voornaamste is dat je migrainevrij door het leven kan.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 juni 2008 @ 17:41:03 #283
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_59735651
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 17:01 schreef Core2 het volgende:
Geloof vooral GEEN verhalen over paragnosten, homeopatische troep, voeding die je migraine doet verdwijnen of het nutteloos extra slikken van vitaminen. Wanneer ik een aanval voel opkomen slik ik meestal snel een 400 milligram ibuprofen, wat bij mij echt zeer effectief werkt.
dat lijkt me nogal persoonlijk niet als het werkt, prachtig toch? waarom dan niet geloven?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:55:03 #284
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59735911
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 17:01 schreef Core2 het volgende:
Ik heb het ook, overgeerft van m'n pa. Volgens mij is er niet zoiets als een "quick fix" voor migraine, ik probeer vooral de triggers te voorkomen. Triggers voor mij zijn stress, onregelmatig leven (ik kan het al krijgen na een avondje stappen) of te weinig drinken/eten. Hierdoor heb ik m'n aanvallen weten te reduceren tot ong 1x per 2 maand ofzo. Geloof vooral GEEN verhalen over paragnosten, homeopatische troep, voeding die je migraine doet verdwijnen of het nutteloos extra slikken van vitaminen. Wanneer ik een aanval voel opkomen slik ik meestal snel een 400 milligram ibuprofen, wat bij mij echt zeer effectief werkt.
nou ja, jij hoeft het niet te geloven.

Ik ben dr dankbaar dat ik er vanaf ben.

heerlijk om alles te kunnen eten, en om godzijdank niet meer te weten hoe een migraine aanval ook nog maar weer voelde

Heb mn maxalt doosjes nog geen 1x hoeven te gebruiken. En zuslief heeft na mijn maxalt pil ook een afspraak bij de paragnost gemaakt, en die is er ook vanaf. Alleen is mijn nek helemaal los, en hare maar aan 1 kant. Maar het belangrijkste is dat ze er van af is.

En ik geloofde ook nooit in paragnostes. Ik moest er altijd smakelijk om lachen. Als je het zelf hebt ervaren, dan piep je wel anders

en 400 MG ibu wat bij migraine hielp? Mijn 4 ibu's van 600 mg en 4 paracetamol van 500 mg hielpen niet eens. En die dokter int ziekenhuis maar vaag opkijken dat er pillen in mn kots zaten
  vrijdag 27 juni 2008 @ 18:20:52 #285
139677 Curiosity
pi_59736386
Ik heb na een preiode van 3 weken bijna iedere dag migraine danwel hoofdpijn maar weer eens een afspraak bij de dokter gemaakt.
Ik moet bloed laten prikken, ik moet 24 uur met een bloeddruk meter gaan lopen, ( ik heb hoge bloeddruk, hier slik ik pillen tegen), en ik heb nu Maxalt tabletten gehad, kijken of die werken.
Imigram, naproxen hielp bij mij niet.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 20:25:40 #286
192481 Core2
Happiness is the road
pi_59739254
Mijn opmerking over paragnosten e.d was misschien niet zo handig uitgedrukt, het is mijn eigen mening natuurlijk, andere mensen mogen daar anders over denken. Ik geloof in geen enkele methode die niet wetenschappelijk is onderbouwd.
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 17:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
en 400 MG ibu wat bij migraine hielp? Mijn 4 ibu's van 600 mg en 4 paracetamol van 500 mg hielpen niet eens. En die dokter int ziekenhuis maar vaag opkijken dat er pillen in mn kots zaten
Het slikken van pijnstillers tijdens de aanval helpt bij mij ook niet, die gaan er meteen weer uit. Ik had het ook over slikken wanneer ik een aanval voel opkomen
pi_59740988
Ik vond Maxalt echt de ramp van de eeuw...leek wel drugs
  vrijdag 27 juni 2008 @ 21:46:27 #288
139677 Curiosity
pi_59741035
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 21:44 schreef Trusten het volgende:
oh vertel.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 21:51:47 #289
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59741147
quote:
Dat zei mn zus ook het leek wel of ze kei stoned én dronken was zei ze
  vrijdag 27 juni 2008 @ 21:52:47 #290
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59741172
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 20:25 schreef Core2 het volgende:
Mijn opmerking over paragnosten e.d was misschien niet zo handig uitgedrukt, het is mijn eigen mening natuurlijk, andere mensen mogen daar anders over denken. Ik geloof in geen enkele methode die niet wetenschappelijk is onderbouwd.
[..]

Het slikken van pijnstillers tijdens de aanval helpt bij mij ook niet, die gaan er meteen weer uit. Ik had het ook over slikken wanneer ik een aanval voel opkomen
ook dan helpt/hielp bij mij helaas niets.
pi_59756295
quote:
Zeeeer licht in me hoofd en als me vader bijvoorbeeld wat aan me vroeg reageerde ik voor mijn gevoel heel snel terwijl het soms wel 10 seconde duurde voor ik antwoord gaf...

Geef mij maar sandomigran
  zaterdag 28 juni 2008 @ 18:13:47 #292
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_59757236
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 17:23 schreef Trusten het volgende:

[..]

Zeeeer licht in me hoofd en als me vader bijvoorbeeld wat aan me vroeg reageerde ik voor mijn gevoel heel snel terwijl het soms wel 10 seconde duurde voor ik antwoord gaf...

Geef mij maar sandomigran
Wanneer krijg je eigenlijk Maxalt en Sandomigran voorgeschreven? Als sumatriptan niet werkt?
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_59757396
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 18:13 schreef Mister1977 het volgende:
Wanneer krijg je eigenlijk Maxalt en Sandomigran voorgeschreven? Als sumatriptan niet werkt?
Geen idee eigenlijk....ik heb het hele riedeltje wel gehad...depakine, topamax, almotriptan, Imigran (kreeg ik hartkloppingen van) Maxalt, Sandomigran...
  zaterdag 28 juni 2008 @ 23:02:57 #294
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59762893
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 18:13 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Ik kreeg het nadat de imigran niet werkte. De pillen, de spuiten en de neuspray niet
  zaterdag 28 juni 2008 @ 23:03:42 #295
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59762908
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 18:20 schreef Trusten het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk....ik heb het hele riedeltje wel gehad...depakine, topamax, almotriptan, Imigran (kreeg ik hartkloppingen van) Maxalt, Sandomigran...
imigran is idd eng ja. Ik heb van de spuiten keiharde hardkloppingen gehad en ben een halve minuut ofzo out geweest.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 23:49:54 #296
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_59763782
hebben meer mensen last van dat ze migraineaanvallen in clusters krijgen? Had aantal maanden geen last gehad en opeens kreeg ik binnen 3 weken 5 aanvallen (m'n apotheek keek me echt aan dat ik binnen mum van tijd 2 keer langs kwam om imigran injecties kwam halen )

Vraag me echt af of het te maken heeft met het weer ofzo. Ik word er echt gek van (het doet echt ongekend veel pijn)
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  zaterdag 28 juni 2008 @ 23:58:54 #297
139677 Curiosity
pi_59763951
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 23:49 schreef gitaarsnaar het volgende:
hebben meer mensen last van dat ze migraineaanvallen in clusters krijgen? Had aantal maanden geen last gehad en opeens kreeg ik binnen 3 weken 5 aanvallen (m'n apotheek keek me echt aan dat ik binnen mum van tijd 2 keer langs kwam om imigran injecties kwam halen )

Vraag me echt af of het te maken heeft met het weer ofzo. Ik word er echt gek van (het doet echt ongekend veel pijn)
Ja, hier ook.
Ik weet ook niet hoe het komt, ik zei ook al, komt misschien door het weer.
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:14:16 #298
139677 Curiosity
pi_61401645
De laatste tijd heb ik ook bizarre duizelingen, zo uit het niets, ik was bij mijn dokter en die zei dat het ook aura's kunnen zijn, af en toe is het echt eng.
Laatst zelfs in bed, even voor 5 sec, draaide de gehele kamer rond.

In de ochtend werd ik al eng, en ik heb hierop een Maxalt genomen en die heeft aardig geholpen, ik voelde het bij me oog al aanspannen, als zijnde migraine, die heb ik kunnen onderdrukken.

Meer mensen die dit herkennen?
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:42:18 #299
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61402507
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:59:33 #300
139677 Curiosity
pi_61402990
quote:
Interresant artikel

Echt bizar, er is dus een naam voor, ik dacht zelf ook aan Ménière.
Maar er blijken er wel meer die daar een link mee vermoeden, toch is meer over lezen.

Basilaire migraine is ook een nieuwe term voor mij, zo je maar er zijn zoveel soorten.

Bedankt voor dit artikel, kan ik zeker iets mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')