Volgens mij klopt dit niet. Ik heb laatst een heerlijke witte desertwijn uit 1967 gehadquote:Op zondag 14 januari 2007 00:45 schreef Tware het volgende:
De meeste wijnen zou ik toch wel vrij spoedig opdrinken, iig geen jaren laten liggen. Sommige rode wijnen en port kan het ten goede komen, maar de meeste andere wijnen kunnen niet langer dan een jaar bewaard worden. Witte wijnen zeker niet; goedkoop supermarktspul ook niet (alhowel dat sowieso niet smaakt)
Na 4 dagen open te hebben gestaand wordt wijn wat zuur. Het smaakt gewoon niet meer zo lekker. Maar met een VacuVin (vacuum zuiger), kan je hem veel langer bewaren.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:49 schreef 7th_wave het volgende:
ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de houdbaarheid van een geopende fles wijn
Tot ie tot azijn verworden is... en dat proef je!quote:Op zondag 14 januari 2007 00:49 schreef 7th_wave het volgende:
ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de houdbaarheid van een geopende fles wijn
Nee, hangt af van het soort wijn en het oogstjaartal.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:16 schreef Fawn het volgende:
Hoelang is wijn ongeopend houdbaar? Ik dacht zelf jarenlang, dat dat zelfs de smaak ten goede komt. Is dat zo?
Idd een goed excuus... sorry, ik drink die fles even leeg want ik heb verder geen verstand van bewaren enzo...quote:Op zondag 14 januari 2007 02:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, hangt af van het soort wijn en het oogstjaartal.
Er zijn vrij weinig wijnen echt goed langbaar houdbaar.
Overe het algemeen de tip: meteen opdrinken, tenzij je echt een beetje verstand van wijnen hebt.
Inderdaad, de meeste wijn is gewoon optimaal op dronk als die in de winkel ligtquote:Op zondag 14 januari 2007 02:12 schreef golfer het volgende:
Overe het algemeen de tip: meteen opdrinken, tenzij je echt een beetje verstand van wijnen hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |