Ook wel apart dat de titel al voordat hele poliep-gedoe vaststondquote:Op maandag 18 februari 2008 16:06 schreef DeSiever het volgende:
Ik ben zeer benieuwd!
Leuke albumtitel trouwens.
Ok dan lag dat niet aan mij.quote:Op maandag 12 mei 2008 04:40 schreef Loserkid het volgende:
ik vond t ook verschrikkelijk slecht..
Had ie een goede stem dan?quote:Op woensdag 28 mei 2008 01:51 schreef DeSiever het volgende:
Nog steeds niets meegekregen na de comeback. Hopelijk is zijn stem nog goed.
Dus eindelijk zit je tussen lotgenoten?quote:Op maandag 14 juli 2008 05:37 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Dus hier verzamelen de kanslozen van fok! zich?
Jij kennelijk ook, Einstein.quote:Op maandag 14 juli 2008 05:55 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Dus eindelijk zit je tussen lotgenoten?
rofl, bijna m'n koffie over mijn beeldschermquote:
quote:Op maandag 14 juli 2008 08:31 schreef Queen_Bee het volgende:
Jantje is onschendbaar? Dat heb ik even gemist.
quote:Jan Smit wint Gouden HarpGis
teravond mocht Jan uit handen van Marco Borsato een Gouden Harp in ontvangst nemen tijdens het Buma Harpen Gala. Jan is natuurlijk erg vereerd en bedankte na het in ontvangst nemen van de Gouden Harp nadrukkelijk zijn fans. Hieronder kun je het officiële juryrapport lezen.
Juryrapport Buma Gouden Harpen 2008
Jan Smit
Jan Smit begint in het koor De Zangertjes van Volendam. Hij wordt ontdekt door Jan Keizer die hem uitnodigt voor een duet met Carola Smit. Het nummer Mama wordt een grote hit en Jan, toen nog Jantje, maakt zijn televisiedebuut bij een BZN tv special. In 1997 breekt hij landelijk door met “Ik Zing Dit Lied Voor Jou Alleen”, geschreven door leden van BZN. Dit nummer kwam in één keer op nummer 1 binnen in de Nederlandse hitparades, een unicum voor die tijd.
Al vroeg in zijn loopbaan is Smit succesvol in het buitenland. Vooral Duitsland ligt aan zijn voeten, maar ook in Oostenrijk en Zwitserland boekt hij successen. In 2002 ontvangt Smit hiervoor de Buma Exportprijs.
Jan Smit is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een ongekend nationaal idool. Naast zijn muziekcarrière komt dit ook zeker door zijn reality soap “Gewoon Jan Smit”, waarmee hij in 2005 winnaar werd van de Televizier-Ring. Verder is Jan nog televisiepresentator en heeft hij een eigen kledinglijn.
In oktober 2007 kreeg Jan stemproblemen en moest hij acuut geopereerd worden. Op doktersadvies mocht hij een half jaar niet praten, laat staan zingen. Hierdoor miste hij onder andere de “Symphonica In Rosso” concerten met Paul de Leeuw, en ook moest zijn eigen tour worden uitgesteld. Noodgedwongen zette hij zichzelf aan het schrijven van nieuwe liedjes. Het resulteerde in zijn meest persoonlijke album tot nu toe: “Stilte In de Storm”, dat bij verschijning al dubbelplatina was.
Op Koninginnedag 2008 vierde Jan Smit zijn comeback op het Museumplein in Amsterdam. Jan weet met zijn optredens jaarlijks miljoenen mensen te bereiken. De “Jan Smit Komt Naar Je Toe” tour door Nederland is een groot succes. De goede prestaties van Smit hebben de weg vrijgemaakt voor andere Volendamse artiesten, zonder uitzondering ook allemaal muzikale vrienden van Jan. Na The Cats en BZN in vooral de jaren ’70 zorgen Nick & Simon, de 3js (beide winnaars van een Buma Zilveren Harp) en zijn zus Monique Smit samen met Jan momenteel voor een tweede opleving van de Volendamse popmuziek.
De jury van de Buma Gouden Harpen onderkent het talent van Jan Smit en hoort een significante progressie in zijn liedjesteksten. De schijnbare eenvoud van de thema’s die Jan in zijn teksten gebruikt bereiken bovendien een groot publiek. Jong en oud herkent zich in de oer-Hollandse pop van Jan Smit.
De inbreng van het producers duo Cees en Thomas Tol mag hierbij zeker niet onvermeld blijven. Zij zetten een sound neer dat de grenzen van Volendam gemakkelijk overstijgt. Jan Smit vertegenwoordigt het geluid van de Nederlandstalige pop anno nu.
Behalve dat Jan inmiddels een lange carrière achter zich heeft – met onder meer acht nummer 1 hits, waarvan vijf singles direct op 1 binnenkwamen – denkt de jury dat we nog veel mogen verwachten. Toch komt de toekenning van de Buma Gouden Harp voor Jan Smit, in het licht van de successen van de afgelopen 14 jaar zeker niet te vroeg.
Kom maar terug wanneer het een grammy isquote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:08 schreef TIM-846 het volgende:
Tuurlijk is het nuttig de topic omhoog te schoppen! Jan gaat het makenOnlangs nog een Buma Gouden Harp gewonnen
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |