abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45312829
Hopelijk zijn er experts aanwezig..

Zojuist zie ik een van mijn katten met een muisje rondlopen. Dat is vrij nieuw, want iets vangen doen ze anders nooit. Bij mijn voornemen om me te ontdoen van het muisje zie ik echter een oogje open gaan en een ademhaling. Ik heb het muisje nu op een plek neergelegd buiten bereik van de katten. Het muisje heeft zijn oogjes open, ademt en beweegt zo nu en dan met een pootje.

Hoe verder?
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:24:24 #2
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45313038
Als het muisje gewond is kan je er beter een einde aan maken. Alleen zou ik niet weten hoe. Ikzelf zou het niet kunnen denk ik.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_45313149
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:24 schreef tonja het volgende:
Als het muisje gewond is kan je er beter een einde aan maken. Alleen zou ik niet weten hoe. Ikzelf zou het niet kunnen denk ik.
Ik heb dat probleem ook.
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 14:28:26 #4
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_45313159
Je zou kunnen proberen het diertje met wat voer en rust weer op de been te brengen en daarna weer uit te zetten maar voor 'tzelfde geld is het inwendig beschadigd en ligt het langzaam te sterven . Kijk het eerst een uurtje aan, als er dan nog geen beweging inzit kan je het beste het dier uit z'n lijden verlossen. Als het dier na een uurtje weer rondloopt en aan het voer zit kan je ervan uitgaan dat hij het wel zal redden (tot hij je katten weer tegenkomt, natuurlijk).
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_45313187
Da's de natuur... zoals tonja al zegt, als het gewond is kun je er beter een eind aan maken.

Met een zware plank / stok / boek ineens een enorme ram op geven is de snelste methode. Een nog snellere maar onsmakelijke methode is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem aan dat je geen slaapmiddel en mogelijkheid hebt om het beestje eerst netjes in slaap te brengen om vervolgens een overdosis toe te dienen.
Don't hurry, be crappy!
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 14:33:16 #6
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_45313267
Wat RiDo zegt, alleen zou ik bij voorkeur een flinke baksteen gebruiken en een harde ondergrond. Als je het muisje vantevoren in een plastic zakje stopt kan je het kadaver daarna opruimen zonder teveel met bloederige resten geconfronteerd te worden.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:35:49 #7
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45313335
Ik heb even gegoogled en ben dit tegen gekomen, maar ik zou dat dus nooit kunnen.
http://forum.dierenparadijs.be/index.php?showtopic=15925
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_45313356
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:24 schreef tonja het volgende:
d'r op stampen
pi_45313364
Reden om er een eind aan te maken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't hurry, be crappy!
pi_45313399
misschien is hij gewoon erg geschrokken en in shock en heeft ie wel meer nodig dan een uur om bij te komen

heeft hij wonden? of tandengaatjes, bloedt hij?

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkElf op 13-01-2007 14:45:30 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:41:02 #11
79801 tuvokki
knuffels en koekjes!
pi_45313468
Als je em uit zijn lijden wil verlossen, maar geen bloederige toestanden wil, dan kun je het arme beest ook in de wc gooien, een half uur laten liggen, daarna er uitvissen of doorspoelen.
Ook een afschuwelijke dood, verdrinking, maar altijd nog beter dan dagenlang er over doen om te sterven aan interne bloedingen. Buiten zetten heeft weinig zin, de eerste de beste kat die ie tegenkomt, grijpt em, verzwakt als ie is.

Overigens kies ik ervoor om een zwaar voorwerp op hem te laten " vallen" .
Hoeveel gram onnozelheid past er eigenlijk in je brein?
-- TGW
pi_45313563
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:38 schreef DarkElf het volgende:
misschien is hij gewoon erg geschrokke en in shock en heeft ie wel meer nodig dan een uur om bij te komen

heeft hij wonden? of tandengaatjes, bloedt hij?
Inmiddels zit er wat leven in en drinkt hij. Hij heeft wel een flinke wond op zijn kop.. Of er verder schade is kan ik zo niet zien..
pi_45313638
dan lap je hem op en dan zet je hem buiten (buiten bereik van je katten ) en dan hoef jij je niet schuldig te voelen... heb je er alles aan gedaan om hem te helpen en kan je naar eer en geweten zeggen dat hij opgeknapt de deur uit is gegaan..

ja wat er verder dan mee gebeurt.. dat weet je toch niet dus maakt ook niet uit...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45313675
jaja ik ben een softy en een hypocriet (wat niet weet wat niet deert
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45313691
Ik zou me eerder schuldig voelen over het in leven laten van een beestje dat vrijwel zeker inwendige verwondingen heeft en een lange lijdensweg tegemoet kan zien...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:50:27 #16
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_45313711
Ga hem nog niet doodmaken idd, voor hetzelfde geld is het inderdaad even een shock. Geef hem een stukje paprika of wortel voor wat vitamientjes en een lekker warm nestje om in te slapen en kijk het een paar uurtjes aan...

Wondje kun je evt deppen met wat gekookt en afgekoeld water, want een kattenbeet gaat makkelijk etteren en ontsteken, zeker voor dat kleintje kan dat alsnog fataal zijn. Ik ga even zoeken of er een huis-tuin-en-keuken-ontsmettingsmiddel is wat je voor het kleine prul kan gebruiken (misschien een heel klein beetje uierzalf, baat het niet dan schaadt het ook niet.) .

power to the people
pi_45313794
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:49 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou me eerder schuldig voelen over het in leven laten van een beestje dat vrijwel zeker inwendige verwondingen heeft en een lange lijdensweg tegemoet kan zien...
dat hoeft helemaal niet hoor... de kans is natuurlijk wel groot maar voor hetzelfde geldt had die kat hem pas net vast....

als ie het nog doet en opknapt.. zou ik het toch aankijken ipv meteen een boek erop te gooien
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:53:19 #18
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_45313798
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:35 schreef tonja het volgende:
Ik heb even gegoogled en ben dit tegen gekomen, maar ik zou dat dus nooit kunnen.
http://forum.dierenparadijs.be/index.php?showtopic=15925
Handige site!
Mijn kat had een keer een duif helemaal verkloot.
Die heb ik toen met een stoeptegel op zijn koppie naar de Grote Duif geholpen.

De duif dan, hé, niet m'n kat.
Dat verandert alles
pi_45313834
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:53 schreef Kiegie het volgende:

[..]

.

De duif dan, hé, niet m'n kat.
goeie toevoeging
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45313836
grappig dat verschil in mening overigens....

Ik zou m zo spoedig mogelijk op een snelle manier uit z'n lijden verlossen onder het mom van: 't is de natuur. Of beter gezegd, ik had de kat die dat muisje gevangen had gewoon z'n gang laten gaan. (Wel ff buiten de deur natuurlijk). Maar mocht de kat dat als een cadeautje aanbieden en er verder niet meer naar talen, dan zal het muisje nooit weten wat m overkwam.
Don't hurry, be crappy!
pi_45313879
Om dit in de toekomst te voorkomen, kun je overigens besluiten om de kat een belletje om te hangen, dan zijn muizen en andere beestjes van tevoren gewaarschuwd.
pi_45313940
had onze oude kat ook idd en in zestien jaar heeft hij maar een keer iets te pakken gehad. Een jonge merel, waarschijnlijk niet de slimste van het nest want zijn familie was allang weg toen onze dikke huiskat eraan kwam huppelen...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45314024
Ik heb de wond bedruppeld met wat betadine en heb het beestje in een kooi gelegd op een zachte ondergrond met water en wat brood. Ik vraag me af of het echt helpt, want op dit moment zijn de oogjes dicht.. Maargoed, in ieder geval kunnen de katten er zo helemaal niet bij.
pi_45314086
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:56 schreef Isegrim het volgende:
Om dit in de toekomst te voorkomen, kun je overigens besluiten om de kat een belletje om te hangen, dan zijn muizen en andere beestjes van tevoren gewaarschuwd.
Misschien een goed idee. Voor het geval ze hier een gewoonte van willen maken.
pi_45314104
Een loslopende muis vind ik eng en dan ben ik blij als een kat er achteraan gaat tot het muisje weg is, maar dit vind ik eigenlijk veel vervelender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')