abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2007 @ 22:12:10 #1
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45299113
An24 en ik hebben een week of twee geleden mijn nieuwe studiosetup 'ontmaagd' met een leuke shoot. An24 zal komende week haar foto's erbij zetten. Ik open alvast met 5 foto's.

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_45299400
Ik vind ze mooi
#1 vind ik eigenlijk wel de mooiste, lekker spontaan, mooie kleuren, mooie lach. Misschien wel jammer dat het ene oog niet te zien is door het haar.
#2 ook heel leuk, maar ik zou 'm echt symmetrisch bijsnijden!
#3 lijkt me een beetje aan de lichte kant op de armen, en ik zet (kleine!) vraagtekens bij de houding: de armen komen wel heel dominant in het beeld voor. Maar dat kan ook aan mij liggen.
#4 ook mooi spontaan, de ogen staan er mooi scherp op. Had van mij aan de bovenkant iets ruimer gemogen, of de rest ook wat krapper bijsnijden (aan de onderkant en rechterkant). Belichting vind ik wel fijn, alleen de schaduw op de neus is imo een beetje hard.
#5 bij nader inzien toch nog mooier dan #1 goede moment, belichting is ook fijn (misschien ietsjepietsje meer warmte er in) erg mooi portret vind ik .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2007 @ 22:27:31 #3
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45299632
Thanx!! Tijdens de hele shoot was het haar wel het lastigste. Enorm mooi krullend haar, maar niet haar wat blijft zitten op de plek die jij wil ;'). Goed commentaar! Heb #3 ook krapper genomen, maar ging echt voor de pose, en die verlies je imo als je verder wegsnijd. Ik kan helaas niet meer gericht flitsen, dan kan je het gezicht meer belichten.

Dank!!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:32:12 #4
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_45299778
ik wil wel commentaar geven maar ik vind ze gewoon mooi, fijne belichting, mooi model met prachtige ogen.

Ben erg benieuwd naar die van An.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_45299919
Superserie Freud, vond het ook zeer leerzaam in je studio!

1: Ik vind het vele haar voor haar ogen ook wat afleiden van die eerlijke glimlach. Belichting vind ik wel fijn!
2: eensch met elefes
3:wat kan ze toch een heerlijke blik geven he. Wat mij een klein beetje tegen zit, is dat je recht in haar oksels kijkt. Bij deze pose had ik dan ook wat meer closeup gedaan denk ik
4:gewoon lekkere naturelplaat. Ik erger me niet aan de schaduw
5: Jaaaa de mooiste niets te zeggen..

Al met al mooie serie. Ik doe he je niet na. Maar ik probeer deze week mijn plaatjes neer te zetten, ook even met laura overleggen en zo
pi_45302454
Nou zal ik dan ook maar eens een gooi doen .

#1 Vind het jammer dat haar rechteroog helemaal is afgedekt, was mooier geweest als er nog subtiel een stukje van te zien is, zodat er een soort nieuwsgierigheid wordt gecreeerd. Deze foto heeft mi de liefste blik.
#2 De handen zijn erg licht tov het gezicht, voor mijn gevoel ontbreekt de uiting van verlegenheid in haar blik/blos tov de verlegen handeling trui voor de mond misschien als het hoofd iets gekanteld is dat dat sterker wordt.
#3 Dit vind ik een stoere foto, het tonen van de oksels versterkt mi die houding juist, haar armen zijn een beetje witjes.
#4 Mooi, ik vind haar op deze foto 'warmer' overkomen dan op de andere foto's.
#5 Mooie foto ook. Hier ook 'witjes', maar past hier wel bij de setting.
pi_45302483
Wat is je concept?
  zaterdag 13 januari 2007 @ 00:02:28 #8
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_45302879
mooie 'warme' belichting! geeft toch een beetje een zonnig sfeertje als het ware. Ik vind foto 5 de beste! mijn complimenten!
  FOK!fotograaf zaterdag 13 januari 2007 @ 00:18:17 #9
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45303348
Foto 1: mooie lach en blik in d'r ogen!
Ik zou alleen denk ik wat krapper kaderen! d'r voorhoofd en hoger leidt nu alleen maar af vind ik. Een krappere kadering zou mooier zijn denk ik!

Foto 2: het ontbreken van de mond doet de foto raar aan. ik mis hier gewoon iets. Ik denk ook, misschien heel stom, iets vrouwelijks...

foto 3: Niet erg charmante houding vind ik zo (m.b.t. de okels). De blik enzo is verder prima! Misschien d'r handen/armer wat wijder laten houden (meer via de zijkant i.p.v. via voor).

Foto 4: Deze vind ik dan weer net ff te fel belicht. Mis net even wat structuur. Verder misschien boven iets te krap (te laag over d'r wenkbrauw gekaderd).

Foto 5: de beste van de serie. Prachtige pret-blik/uitdrukking. leuk!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_45307698
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:12 schreef freud het volgende:
An24 en ik hebben een week of twee geleden mijn nieuwe studiosetup 'ontmaagd' met een leuke shoot. An24 zal komende week haar foto's erbij zetten. Ik open alvast met 5 foto's.
Netjes hoor. Ik heb de commentaren van anderen nog niet gelezen, dus er kan wat dubbel inzitten

1) Leuke blik en netjes belicht. Ik vind het zichtbare oog alleen een beetje dof, ws omdat het licht er nogal indirect inviel. Bovenin de foto is nogal wat loze ruimte (ja, er is wel wat te zien, maar niets boeiends), een cropje net boven de wenkbrauw maakt de foto sterker imho.

2) Grappig gedaan, maar de handen veroorzaken schaduwen die je in een studio niet zou hoeven hebben. Je kunt je zwakste lamp wat centraler zetten om dat te voorkomen, of je gebruikt een reflectieschermpje.

3) Geinig pose, maar de blik mag wat overtuigender. En hou er rekening mee dat de armen bij deze pose dichter bij de flitser(s) zijn dan het gezicht en dus meer licht vangen. En bij de meeste modellen zijn de armen toch al witter dan het gezicht. Je had het gezicht ms iets meer licht mogen geven, bijv met een reflectieschermpje

4) Leuk. Fijne compo, goede blik, netjes belicht. Glimvlekjes in het gezicht zijn vrij makkelijk met PS weg te werken (of met visa te voorkomen).

5) Vind ik ook leuk, maar heeft een andere kleurtemp dan de eerste 4. ws heb je je flitser wat dichterbij gezet, of wat harder. Wat bij 3 voor de armen geldt, geldt hier voor de handen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf zaterdag 13 januari 2007 @ 11:47:37 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45309228
Thanx voor het commentaar!! Ik heb een reflectiescherm in bestelling staan, dus de opmerkingen over schaduw en belichting op specifieke plakken kan ik volgende keer wat beter oppakken. Thanx!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_45326793
Na wat aanmoediging van An24 en Freud heb ik dan toch een account aangemaakt Dus bij deze zal ik me eerst even voorstellen, wel zo netjes natuurlijk (wat een leuke smileys trouwens)
Maar goed...Ik ben dus Laura, degene op de foto Ik heb An op mijn werk leren kennen (fotoservice) toen ze me vroeg voor een shoot. Daar had ik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan omdat ik tot dan toe alleen maar achter de camera was te vinden. Dus dat leek me wel een uitdaging. Fotografie is dus een grote hobby van me, dus vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. Ik had zo eens zitten lezen en ik denk dat ik een hoop kan leren van jullie
Ik ben al een tijdje bezig met ontwerpen en dat soort dingen. Ik heb al een grafische studie afgerond, maar haalde daar geen voldoening uit. Zo ben ik door gaan studeren in grafisch ontwerpen op de kunstacademie in Rotterdam. Volgend jaar alweer mijn derde jaar en wil dan fotografie erbij gaan doen. Dus dan studeer ik af in grafisch en (uiteraard) fotografie. De grootste uitdaging vind ik dan ook in het gebruik van verschillende disciplines en dat weer samen te voegen.
Naast fotografie is mijn andere grote hobby dansen een uur in de week ga ik naar les en geef ik ook streetdance les aan 15 meisjes van 7

Ik praat veel dus Maar in ieder geval een introotje om te laten zien waar mijn interesses liggen en hoop veel actief te zijn hier
  FOK!fotograaf zaterdag 13 januari 2007 @ 21:43:43 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45327274
Wat ze niet vertelde is dat ze erg goed kan poseren, en dat het favoriete zinnetje van An24 bij een shoot met haar is: "Geef nog eens zo'n felle blik"

Maaruh... Welkom Laura!!!!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_45327463
Thx
pi_45327722
Hai
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_45327861
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:57 schreef PdeHoog het volgende:
Hai
Hoi.
pi_45328790
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:28 schreef _Lau_ het volgende:
Na wat aanmoediging van An24 en Freud heb ik dan toch een account aangemaakt Dus bij deze zal ik me eerst even voorstellen, wel zo netjes natuurlijk (wat een leuke smileys trouwens)
Maar goed...Ik ben dus Laura, degene op de foto Ik heb An op mijn werk leren kennen (fotoservice) toen ze me vroeg voor een shoot. Daar had ik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan omdat ik tot dan toe alleen maar achter de camera was te vinden. Dus dat leek me wel een uitdaging. Fotografie is dus een grote hobby van me, dus vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. Ik had zo eens zitten lezen en ik denk dat ik een hoop kan leren van jullie
Ik ben al een tijdje bezig met ontwerpen en dat soort dingen. Ik heb al een grafische studie afgerond, maar haalde daar geen voldoening uit. Zo ben ik door gaan studeren in grafisch ontwerpen op de kunstacademie in Rotterdam. Volgend jaar alweer mijn derde jaar en wil dan fotografie erbij gaan doen. Dus dan studeer ik af in grafisch en (uiteraard) fotografie. De grootste uitdaging vind ik dan ook in het gebruik van verschillende disciplines en dat weer samen te voegen.
Naast fotografie is mijn andere grote hobby dansen een uur in de week ga ik naar les en geef ik ook streetdance les aan 15 meisjes van 7

Ik praat veel dus Maar in ieder geval een introotje om te laten zien waar mijn interesses liggen en hoop veel actief te zijn hier
Welkom op fok Laura, and never lose that face
  zondag 14 januari 2007 @ 00:13:10 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_45331510
welkom Laura
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_45337868
Erg mooie serie. Er is al veel over gezegd dus dat ga ik niet doen. Vind foto 5 het leukste. Lekker ondeugend. Echter foto 4 vind ik niet leuk. Ik vind um veel te saai en ik vind haar op die foto een heel stuk ouder lijken dan op de andere foto. Verder wel een goeie foto maar.......minder.

Groet degro

Ps welkom op het forum Laura.
pi_45421702
Goed. Zoals beloofd

Ik heb de bewerking expres anders gedaan. Ten eerste omdat ze anders veel op die van Freud gaan lijken. Daarnaast wil ik kijken wat mij een beetje ligt qua stijl, beetje zelfonderzoek dus

1:

2:

3:

4:

5:

Zonder verkleinen zijn ze erg scherp, je zou de originelen op mijn schem moeten zien

Zegt u het maar!
  FOK!fotograaf dinsdag 16 januari 2007 @ 22:26:40 #21
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45421747
!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_45422210
#1 - wat mij betreft de beste van je serie Iig eentje die mij direct aansprak. Qua compo en qua bewerking.
#2 - Laura's arm komt hier enigzins raar uit de hoek zeg maar. Ben er niet zo weg van.
#3 - Mooie blik Had hem persoonlijk iets minder centraal genomen.
#4 - mooie zwartwit-versie denk ik zo. Misschien aan de rechterkant iets ruimer croppen, maar da's mijn smaak
#5 - Nice Maar ik vind die ruimte links achter haar haar niet zo fraai

Verder vind ik het fijne bewerkingen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf dinsdag 16 januari 2007 @ 23:03:05 #23
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45423085
Maar serieus, even commentaar. Het is een leuke serie, inderdaad wat scherp door verkleining. Maar even op de foto's individueel:

Lekkere pose. Heb je gecropped? Zo ja, misschien iets meer boven ruimte geven misschien?
Mooie pose, misschien volgende keer een kleine invulflits om de rechterkant van haar gezicht beter te belichten.
Super leuke kuiltjes!! Ik zou alleen haar hand wegcroppen...
Niets op aan te merken. Gewoon lekker .
Lekkere pose! Moet ik onthouden
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_45424726
#1 - vind ik ook het leukst, maar ik weet dan hoe het moment was toen deze foto gemaakt werd :
#2 - Ik zie het nu ook ja, dat bij deze de arm eigenlijk uit het niets komt en in het niets verdwijnt. Storender dan bij nummer 4. Misschien bij zoiets dat een hand erbij het plaatje 'afmaakt'. Vind hem wel een goede compositie hebben.
#3 - Hehe ja die kuiltjes Leuke foto, vind de hand verder niet zo storend (met croppen wordt die misschien te krap bij het hoofd, maar kan ook beter uitpakken, proberen)
#4 - Kleur vind ik top! Past goed bij de pose. Hmm, ik denk dan toch dat ik deze het leukst vind
#5 - En nu ga ik heel kritisch wezen op het model hehe nee hoor, moeilijk om objectief te blijven als je haar anders zit goede compositie en goede hoek!

Goede selectie

[ Bericht 2% gewijzigd door _Lau_ op 17-01-2007 00:10:31 ]
  woensdag 17 januari 2007 @ 00:05:06 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_45425087
ook erg goed zeg duidelijk anders dan die van Freud maar wel net zo lekker om naar te kijken.

1 vindt ik erg leuk maar de stoere blik op 2 is ook erg mooi.
En de laatste en anderen ook heel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')