quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:12 schreef freud het volgende:An24 en ik hebben een week of twee geleden mijn nieuwe studiosetup 'ontmaagd' met een leuke shoot. An24 zal komende week haar foto's erbij zetten. Ik open alvast met 5 foto's.
Netjes hoor. Ik heb de commentaren van anderen nog niet gelezen, dus er kan wat dubbel inzitten
1) Leuke blik en netjes belicht. Ik vind het zichtbare oog alleen een beetje dof, ws omdat het licht er nogal indirect inviel. Bovenin de foto is nogal wat loze ruimte (ja, er is wel wat te zien, maar niets boeiends), een cropje net boven de wenkbrauw maakt de foto sterker imho.
2) Grappig gedaan, maar de handen veroorzaken schaduwen die je in een studio niet zou hoeven hebben. Je kunt je zwakste lamp wat centraler zetten om dat te voorkomen, of je gebruikt een reflectieschermpje.
3) Geinig pose, maar de blik mag wat overtuigender. En hou er rekening mee dat de armen bij deze pose dichter bij de flitser(s) zijn dan het gezicht en dus meer licht vangen. En bij de meeste modellen zijn de armen toch al witter dan het gezicht. Je had het gezicht ms iets meer licht mogen geven, bijv met een reflectieschermpje
4) Leuk. Fijne compo, goede blik, netjes belicht. Glimvlekjes in het gezicht zijn vrij makkelijk met PS weg te werken (of met visa te voorkomen).
5) Vind ik ook leuk, maar heeft een andere kleurtemp dan de eerste 4. ws heb je je flitser wat dichterbij gezet, of wat harder. Wat bij 3 voor de armen geldt, geldt hier voor de handen.
Mijn DeviantART gallery,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd