abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2007 @ 21:08:19 #1
116846 Pingwingei
Ei van gevleugelde pingrequest
pi_45296968
Munchkin: Dood de monsters - Jat de schat - Verraad je maat

Een spel, ontworpen door Steve Jackson met illustraties van John Kovalic.

Een leuk kaartspel wat voor vele humoristische momenten zorgt en door de hele familie gespeeld kan worden.

Voor meer uitleg: KLIK!

Mensen die ook Munchkin spelen, verzamelt u!
Mensen die geen Munchkin spelen, verzamelt u ook! En maak kennis met dit leuke kaartspel!

In deel 2 heb je ook lege kaarten. Ik heb nu 3 eigen bedachte kaarten, en wel de volgende:
VERVLOEKING!
KIEZEN OF DELEN!

Verlies een level en leg je hand af.
Of leg je hand af en verlies een level.

Plaatje: X_X [letterlijk X_X]

VERVLOEKING!
MET STOMHEID GESLAGEN!

Je bent met Stomheid geslagen. Zijn baas vond je niet aardig.
Je verliest 1 level en je legt aan elke speler een kaart af.

De Wensring en bescherming tegen vervloekingen hebben geen effect op deze kaart.

LEVEL 16
HOOFD!

Alle hoofddeksels in het spel steelt hij. De bonus komt bij zijn level op.

Portie ellende: Hij praat de oren van je hoofd, snottert je onder en kijkt je eng aan, Je laat al je voorwerpen liggen en rent weg. AFLEGGEN DUS, die voorwerpen!

[plaatje]

Zonder bonus: 3 schatten, 1 level
Met bonus: 4 schatten, 2 levels

Dus: Als je hem verslaat, en er waren geen hoofddeksels in het spel, versla je hem zonder dat ie bonussen heeft en krijg je wat achter "zonder bonus" staat.

De kaart:

De kaart is inmiddels aangepast bij "met bonus" naar 2 levels
IK BEN POTDORIE HEUL GEEN PINGUÏN :'(
Eerste naam én adoratietopique *O*
Op maandag 4 januari 2010 23:20 schreef suikertaartje het volgende:
Ik vind deze echt wat voor jou: cogito ergo sum (ik denk dus ik besta)
pi_45297823
pi_45298147
ok bedankt
pi_45298993
ik heb dat spel thuis, maar nog nooit gespeeld.... het lijkt me ook nie echt geweldig...
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_45308238
Het spel is geweldig! Maar deze kaarten zijn triesten en hebben absoluut niks met Munchkin te maken....
pi_45308523
okee.. dan toch maar eens uitproberen dan

wat is er zo leuk aan munchkin?
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:15:54 #7
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_45308736
1. Munchkin is geweldig.
2. Maar absoluut niet in het Nederlands (Magic Missile vs. Magische SCUD???? Not funny)
3. Ervaring met roleplaying (als in: Dungeons & Dragons) maakt 't spel 1000x zo leuk
4. En verder is het gewoon zoveel mogelijk je medespelers pesten, altijd goed voor een gezellig avondje met vrienden
  maandag 15 januari 2007 @ 20:24:25 #8
116846 Pingwingei
Ei van gevleugelde pingrequest
pi_45384720
Ik vind het in het nederlands ook erg leuk. Zeker als je melig bent want dan zijn kaarten als "Ding met een dusdanig lange naam zodat er geen ruimte imeer is voor een afbeeldig" of "vreemd zwaard" dubbel zo grappig

En inderdaad medespelers pesten... alleen als je dan hulp nodig bent.. tja....
En je mag legaal valsspelen tot het wordt ontdekt
IK BEN POTDORIE HEUL GEEN PINGUÏN :'(
Eerste naam én adoratietopique *O*
Op maandag 4 januari 2010 23:20 schreef suikertaartje het volgende:
Ik vind deze echt wat voor jou: cogito ergo sum (ik denk dus ik besta)
  woensdag 30 april 2008 @ 22:44:12 #9
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58406288
Briljante OP!

Ik heb het spel ook sinds kort, gewonnen bij een veiling voor het goede doel. Zo te lezen geheel in stijl met het spel: We hadden vooraf een bedrag dat we hoe dan ook zouden schenken. Erg top om zo een veiling mee te doen. Dit spel zat in een spellenpakketje en ik was niet de enige die er op bood. Wel de enige die tot zeker70 euro wilde gaan. Dat vond de andere bieder niet zo leuk. Best sneu, die dacht dus wel even een slaatje te kunnen slaan bij een veiling voor het goede doel en het pakket met 30 euro wel dacht te kunnen krijgen.

Enfin, ik ben benieuwd. We hebben een proefrondje gedaan en het is wel even puzzelen hoor. Een vraag: Wanneer mag je nu kaarten spelen? Alleen als je aan de beurt bent, alleen neerleggen als je een kaart omdraait of ook in de rest van je beurt?
Welkom bij de V&D der webfora.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')