Minder stil staan bij de negatieve eigenschappen helpt mij
![]()
Negeren dus. Ik focus me liever op de zaken waar ik happy van wordt dan op de zaken waar ik niet happy van wordt. En dat focussen op de positieve zaken is ook weer een kunst. Je kijkt gewoon een andere kant op. Je doet net alsof het negatieve niet bestaat en richt je met je volle aandacht op het positieve.
Ik kan nu gaan treuren dat ik een gat op de CV heb van een aantal jaar, maar ik kijk er niet naar, vanzelf denk ik er niet aan, en vanzelf word ik er niet depressief van, de kracht van negeren en geen aandacht schenken aan
![]()
Ik kan me focussen op het feit dat ik op ieder moment wat kan doen aan dat gat op de cv, ik kijk niet naar het verleden maar naar de toekomst. En als ik dan slim naar de toekomst kijk dan zou ik de toekomst moeten benaderen alsof in de toekomst alles mogelijk is. De toekomst omarmen dus. Niet tegen de toekomst opkijken maar verheugen op de toekomst, en ervan uitgaan dat met een beetje inzet en goede zin al het goede mogelijk is. En dat is dus ook zo in zekere mate, als je depressief kijkt naar de toekomst dan is de kans vanzelf groter dat je ongelukkig wordt in de toekomst, sowieso omdat je depressief kijkt ernaar, dan draag je depressie vanzelf met je mee. Depressief en pessimistisch denken dus, ik heb het ook nog in me zitten maar ik vecht ertegen, en het is niet vechten, het is een andere instelling aanmeten en soms wel vechten dus, af en toe is het vechten tegen zware gedachtes, overleven en dagen uitzitten. Depressie zit in me, en dan is het ermee leren omgaan en bestrijden. En positief blijven als het ff kan.
Ik richt me liever op mogelijkheden richting de toekomst. Als ik uitga van beperkingen dan word ik dus depressief en zakt de moed in mijn schoenen van alle kanten, als ik uitga van mogelijkheden dan bloei ik dus helemaal op en pluk ik de dag.
En dat moet ik nog beter gaan beheersen, niet moeten, mogen, als het ff uitkomt de kunst beheersen van negeren en focussen.
Wie weet woon je te duur of valt dat mee? Woon je in een groot koophuis in je eentje? Wat maakt jou leven zo duur?
Ik ken mensen die 800 euro hebben per maand en met "gemak"uitkomen. Jij verdiend toch meer dan 800 euro of niet? Misschien leef je alsnog te duur? Ahja die jongen met 800 euro die werkt 30 uur per week vrijwillig.
Zonder jou te willen bekritiseren maar als je te duur leeft dan is het misschien zo dat je een foute hypotheek hebt afgesloten of je hebt geen zuinige energie die je gebruikt of je hebt een auto die teveel benzine zuipt?
Of heb je daar al naar gekeken?
Ik weet het dus niet. Goedkoper wonen? Goedkopere auto? Als je in de situatie zit dat je niet veel hebt, dan zou je moeten bezuinigen op de vaste lasten misschien wel.
[ Bericht 12% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 14-01-2007 16:49:26 ]