abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47172775
Ik heb de documentaire niet gezien, maar ik heb wel gelezen wat er zoal beweerd wordt. Ach ja, de bekende "sceptische" argumenten...
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:07 schreef Monidique het volgende:
O, nu wordt er grote ophef gemaakt om de film, over twee weken zal men zich schamen wanneer de naam genoemd wordt.
Lijkt me nog steeds. Hoewel deze video telkens maar weer op zal duiken als zogenaamd bewijs dat er niets klopt van de geaccepteerde theorie.
pi_47172915
En ja, dit zegt genoeg, hè?
quote:
A Leading US climate scientist is considering legal action after he says he was duped into appearing in a Channel 4 documentary that claimed man-made global warming is a myth. Carl Wunsch, professor of physical oceanography at the Massachusetts Institute of Technology, said the film, The Great Global Warming Swindle, was 'grossly distorted' and 'as close to pure propaganda as anything since World War Two'.
http://observer.guardian.co.uk/uk_news/story/0,,2031455,00.html

Hoelang laten mensen zich nog voor de gek houden door de zogenaamde sceptici?
pi_47173102
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:37 schreef Monidique het volgende:
En ja, dit zegt genoeg, hè?
[..]

http://observer.guardian.co.uk/uk_news/story/0,,2031455,00.html

Hoelang laten mensen zich nog voor de gek houden door de zogenaamde sceptici?
Jup, je hebt gelijk, alle argumenten en sprekers zijn nu niets meer waard...
pi_47173146
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:41 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jup, je hebt gelijk, alle argumenten en sprekers zijn nu niets meer waard...
Nee, niet per se -de rapportage is inderdaad waardeloos, maar niet zozeer alleen hier door-, maar men dient ernstig te twijfelen aan de oprechtheid en de geloofwaardigheid van deze documentaire en het zegt, mijns inziens, echt genoeg over de documentaire, zeker gezien de geschiedenis van de regisseur.
pi_47173251
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, niet per se, maar men dient ernstig te twijfelen aan de oprechtheid en de geloofwaardigheid van deze documentaire en het zegt, mijns inziens, echt genoeg over de documentaire, zeker gezien de geschiedenis van de regisseur.
En het IPCC rapport dan? Zij hebben ook namen van wetenschappers gebruikt die niet achter de conclusie stonden. Ook niets waard dus?
pi_47173352
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:44 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En het IPCC rapport dan? Zij hebben ook namen van wetenschappers gebruikt die niet achter de conclusie stonden. Ook niets waard dus?
Je leest niet eens wat ik schrijf. Hoe dan ook, de wetenschap achter het rapport is valide. Er kunnen wetenschappers zijn die het er niet mee eens zijn -ik ken ze niet-, maar dat verandert de wetenschap niet. Zijn er wetenschappers namen gebruikt terwijl ze dachten mee te werken aan iets anders, of zijn ze het gewoon niet eens met de conclusie, of iets anders, de politiek bijvoorbeeld? Dat is natuurlijk heel wat anders dan door een regisseur of producer misleid te worden.

Belachelijke vergelijking.
pi_47173551
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je leest niet eens wat ik schrijf. Hoe dan ook, de wetenschap achter het rapport is valide. Er kunnen wetenschappers zijn die het er niet mee eens zijn -ik ken ze niet-, maar dat verandert de wetenschap niet. Zijn er wetenschappers namen gebruikt terwijl ze dachten mee te werken aan iets anders, of zijn ze het gewoon niet eens met de conclusie, of iets anders, de politiek bijvoorbeeld? Dat is natuurlijk heel wat anders dan door een regisseur of producer misleid te worden.

Belachelijke vergelijking.
Ok, nu de docu echt kijken en dan snap je mijn opmerking misschien.
pi_47173596
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ok, nu de docu echt kijken en dan snap je mijn opmerking misschien.
Leg maar uit. Het is een belachelijke vergelijking, voor zover ik weet. Deze wetenschapper is misleid door de makers van deze propaganda, is daar ook sprake van bij het IPCC?
pi_47173826
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Leg maar uit. Het is een belachelijke vergelijking, voor zover ik weet. Deze wetenschapper is misleid door de makers van deze propaganda, is daar ook sprake van bij het IPCC?
Dus je hebt de docu niet gezien. Enfin; er zijn een paar wetenschappers aan het woord die juridische stappen hebben moeten ondernemen om hun naam van het IPCC rapport te krijgen.

IPCC rapport misbruikt namen en bijdragen van wetenschappers die het er dus niet mee eens waren - docu misbruikt namen en bijdragen van wetenschapper die het daar niet mee eens is. Hoezo belachelijke vergelijking?
  zondag 11 maart 2007 @ 22:58:19 #85
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_47173924
Ik moet bekennen dat ik de welbekende documentaire van Al Gore ook nooit heb gezien.
Zyggie.
pi_47173987
Hij komt hier gratis in de bios, dus ik ga er wel heen denk ik als ik tijd heb.
pi_47174087
Straks gaan we nog beweren dat het gevaarlijk is om de CO2 uitstoot te verminderen
nou nou
pi_47174136
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:58 schreef Zyggie het volgende:
Ik moet bekennen dat ik de welbekende documentaire van Al Gore ook nooit heb gezien.
Heb hem een paar weken terug gezien en het is best een boeiende film. Naar mijn idee wel de moeite waard om te bekijken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47174234
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:01 schreef furious_rage het volgende:
Straks gaan we nog beweren dat het gevaarlijk is om de CO2 uitstoot te verminderen
Wel voor mensen en landen die dat niet kunnen betalen ja.
pi_47174312
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:05 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zoals de VS zeker?
De meeste landen die het niet kunnen betalen hebben helemaal geen te hoge CO2 uitstoot.
nou nou
pi_47174355
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:05 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ah zoals de Amerikaanse autofabrikanten die geen max willen aan de CO2 uitstoot van nieuwe auto's en daardoor zelfs door de chinezen voorbijgereden worden .
pi_47174377
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:07 schreef furious_rage het volgende:

[..]

De meeste landen die het niet kunnen betalen hebben helemaal geen te hoge CO2 uitstoot.
En toch moeten ze allemaal meedoen. Kijk de docu eens.
pi_47174423
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:08 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En toch moeten ze allemaal meedoen. Kijk de docu eens.
Landen als India en China hebben juist volop mogelijkheden om hun economie anders te laten groeien. Daar kunnen ze volop aan verdienen in de toekomst.
pi_47174534
ik heb de docu gezien. Tis niet dat we ons beleid moeten gaan baseren op een documentaire hé. Er zijn genoeg multinationals die hun CO2 uitstoot nog met tientallen procenten omlaag kunnen halen. Dat er dan 1 neger met een vervuilende auto rijdt, dat maakt mij dan niet zo veel uit.
nou nou
pi_47174597
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Landen als India en China hebben juist volop mogelijkheden om hun economie anders te laten groeien. Daar kunnen ze volop aan verdienen in de toekomst.
En die investeringen zijn veel duurder dan conventionele energie.

Hoe zit het met die 2 miljard mensen die geen toegang tot stroom hebben, zoals velen in Afrika? Moeten die maar velen malen meer betalen voor onbetrouwbare technologien als zon en wind, omdat wij besloten hebben dat het zo moet?
pi_47174830
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:14 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En die investeringen zijn veel duurder dan conventionele energie.

Hoe zit het met die 2 miljard mensen die geen toegang tot stroom hebben, zoals velen in Afrika? Moeten die maar velen malen meer betalen voor onbetrouwbare technologien als zon en wind, omdat wij besloten hebben dat het zo moet?
Het hoeft niet persé duurder te zijn. Het maakt nogal uit op wat voor schaal je werkt en je bespaart er ook enorm veel mee als je naar de hoge prijs voor brandstoffen kijkt.

En de stroomvoorziening in Afrika is inderdaad een uitdaging maar het is wel een continent waar zonneenergie veel mogelijkheden heeft.
pi_47177525
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:55 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dus je hebt de docu niet gezien. Enfin; er zijn een paar wetenschappers aan het woord die juridische stappen hebben moeten ondernemen om hun naam van het IPCC rapport te krijgen.

IPCC rapport misbruikt namen en bijdragen van wetenschappers die het er dus niet mee eens waren - docu misbruikt namen en bijdragen van wetenschapper die het daar niet mee eens is. Hoezo belachelijke vergelijking?
Waar kan ik er meer over lezen? Hoe dan ook, misbruiken is geen misleiding. Wat waren de omstandigheden?
pi_47177630
quote:
Op maandag 12 maart 2007 00:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waar kan ik er meer over lezen? Hoe dan ook, misbruiken is geen misleiding. Wat waren de omstandigheden?
Kijk gewoon de docu!
pi_47177724
quote:
Op maandag 12 maart 2007 00:55 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kijk gewoon de docu!
Gewoon kijken? Het Orakel, is dat het? Ik wil gewoon weten welke wetenschappers waarom hun naam er niet bij wilden hebben. De documentaire is manipulatief en zeer eenzijdig, zoveel is ondertussen duidelijk. Waarom moet ik geloven wat er in deze documentaire gezegd wordt? Verwijzen naar een documentaire is hol. Stel dat ik 'm gezien heb en ik weet nog niet waar je het over hebt...

Welke wetenschappers, waarom?

En sowieso, zijn hun klachten wel echt? De producer heeft de schijn erg tegen.
pi_47179712
quote:
Op maandag 12 maart 2007 00:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Gewoon kijken? Het Orakel, is dat het? Ik wil gewoon weten welke wetenschappers waarom hun naam er niet bij wilden hebben. De documentaire is manipulatief en zeer eenzijdig, zoveel is ondertussen duidelijk. Waarom moet ik geloven wat er in deze documentaire gezegd wordt?
Ah, dus de documentaire is even geloofwaardig als die andere documentaire en een bepaald rapport?

Leuk dat Al Gore meteen wordt geloofd met zijn propaganda en dit meteen als dikke onzin wordt bestempeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')