abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45352505
Deze reed in Groningen met "100 jaar OV in Groningen."

Oh, and that's a bad miss!
pi_45363645
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:30 schreef highway101 het volgende:

[..]

Ze zijn erg duur in aanschaf t.o.v. bussen.
Waar. Maar ze gaan wel veel langer mee en je hoeft er minder van aan te schaffen.
quote:
Ze zijn inflexibel. Bij kleine incidenten kan het al tot grote vertragingen leiden. Bussen kunnen nog omrijden.
Waar, maar in de praktijk blijkt dat probleem niet onoverkomelijk. Bussen inzetten ipv trams, bijvoorbeeld. Bovendien zorgt die inflexibiliteit, plus de vrije banen, voor een toegenomen verkeersveiligheid. Ik als fietser word nu niet meer verrast door een bus op 2cm afstand. (Laat staan dat er zo'n ellenlang ding gaat rijden; dan kom ík al niet meer met de fiets in de binnenstad!)
quote:
Er is dure infrastructuur voor nodig.
Waar, maar een investering moet toch gemaakt worden. In de vorm van busbanen of andere alternatieven voor de huidige situatie, wat niet eens zó veel goedkoper zou zijn en simpelweg het vervoersprobleem niet oplost. Vergeet niet dat dit plan iets moet oplossen; het komt niet zomaar uit de hoge hoed getoverd.[/quote]
quote:
De onderhoudskosten zijn hoog.
Waar, maar niet eens zo heel veel hoger. Vergeet ook niet dat de baten óók hoger zijn.
quote:
voordelen zijn de wat hogere capaciteit, en de milieuvoordelen van een tram.
Én een flinke toename van het aantal passagiers én een verkorte reistijd én de mogelijkheid om de capaciteit uit te breiden (koppelen van trams) én de mogelijkheid om effectief P+R te voeren én de toegenomen verkeersveiligheid én, ten slotte, het is weer eens wat nieuws. .

Het hoofdpunt is echter dat dit systeem een probleem kan oplossen, namelijk dat de grens van het huidige systeem bereikt is. Niet voor niets wordt er voor een ander vervoermiddel gekozen; het huidige zit gewoon aan zijn grens. Daar is gewoon niets meer mee mogelijk.

Je bezwaren zijn conservatief van aard en dat vind ik op zich al een bezwaar. Met conservatisme, wat er moet zijn maar met mate, kan een stad, gebied, land, noem maar op, niet groeien. En het gezegde luidt: stilstand is achteruitgang.
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_45510998
quote:
Op zondag 14 januari 2007 15:54 schreef highway101 het volgende:
Ik heb het over de gelede bussen naar de Uithof.
Jij hebt zeker nog nooit in de 11 of 12 richting de uithof gezeten, hoe vol die wel niet zit dagelijks. Bij echt drukke tijden moet je er 3-4 voor laten gaan en dan nog is het proppen geblazen Nee, ik had liever een spoorverbinding (tram) gezien van CS richting uithof, met verschillende opstappunten. De 2-ledige bussen rijden +/- elke 3 minuten, en dat is nog niet genoeg. Helemaal niet nu het gebouw van de Faculteit der Educatie (?) in aanbouw is.
url
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')