abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:45:42 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45262873
quote:
Achterneef Aboutaleb vervolgd om terrorisme

Justitie gaat Lahbib B., de kroongetuige in het Piranhaproces en achterneef van de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb, vervolgen wegens deelname aan een terroristische organisatie.

Ook de vrouw van Lahbib B., Hanan S., wordt vervolgd. De twee traden op als kroongetuigen in het proces tegen de inmiddels veroordeelde terrorist Samir A. en leden van de Hofstadgroep. Het echtpaar wordt verdacht van het voorbereiden van aanslagen en vuurwapenbezit.

Twijfel
De verklaringen van de twee in het zogenoemde Piranhaproces werden al eerder in twijfel getrokken. Ze mochten van de rechtbank alleen worden gebruikt bij voldoende steunbewijs.

Volgens de rechter bagatelliseerden de twee hun eigen rol. Ze vertelden onder meer over schietoefeningen in het Amsterdamse Bos en het vervoer van wapens. Ook in de zaak tegen de Hofstadgroep traden ze op als getuigen.

Afvallige
B. behoorde naar eigen zeggen vroeger weliswaar tot de groep moslimextremisten, maar was nooit een overtuigd extremist. Maar volgens de advocaat van Samir A. zou B. herhaaldelijk hebben gezegd dat hij zijn oom, de Amsterdamse PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb, wilde vermoorden, omdat die een 'afvallige' is.

Aboutaleb, die sinds de moord op filmmaker Theo van Gogh bewaking krijgt, wilde destijds om veiligheidsredenen niet op de beschuldigingen ingaan. Wegens gebrek aan bewijs heeft het Openbaar Ministerie Lahbib B. op dit punt niet vervolgd.

Videoband
Om te bewijzen dat B. wel degelijk een extremist is, vroeg de verdediging van Samir A. en consorten in oktober een videoband van documentairemaakster Anna Spohr op, waarop een fulminerende Lahbib te zien zou zijn.

Spohr had de opname gemaakt voor een documentaire over jongeren in Amsterdam, maar ze uiteindelijk niet gebruikt omdat ze 'eng en shockerend' waren. Ze kon de beelden niet meer vinden, maar getuigde wel in de rechtszaal. Lahbib B. vertelde volgens haar over de goede daden van Osama bin Laden, over de aanslagen op de Twin Towers en over het doden van homo's.
Bron

En Aboutaleb gaat misschien straks een ministerpost krijgen terwijl er toch duidelijke (familie)banden tussen hem en het terrorisme
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45263077
En dat is slecht omdat...?
pi_45263179
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:45 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

En Aboutaleb gaat misschien straks een ministerpost krijgen terwijl er toch duidelijke (familie)banden tussen hem en het terrorisme
Dus als mijn neefje de lik in gaat vanwege wat inbraken, heb ik een band met een criminele organisatie ?

Mag ik effe een teiltje ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:57:02 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_45263306
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dus als mijn neefje de lik in gaat vanwege wat inbraken, heb ik een band met een criminele organisatie ?
Wel als jij links bent. Rechts mag dat gewoon. Sterker nog, de rechtse burgemeester van Almere mag lak hebben aan wetten en die wordt gewoon verdedigd in topics op FOK!. Wen er maar aan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_45263311
"achterneef" is nou toch niet echt een directe link moet ik zeggen.

Daarnaast heeft GroenLinks al een terrorist in de fractie, in de vorm van Duyvendak, dus waarom dan geen minister met een achterneef die in dezelfde branche zit
pi_45263385
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wel als jij links bent. Rechts mag dat gewoon. Sterker nog, de rechtse burgemeester van Almere mag lak hebben aan wetten en die wordt gewoon verdedigd in topics op FOK!. Wen er maar aan.
Man, hou toch eens op met het verpesten van alles en nog wat met je 'links dit, rechts dat'
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:59:30 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45263393
Ik vind dat hij tenminste publieke afstand doen van de opvattingen van zijn achterneef. Ik vind terrorisme een dus danig zwaar vergrijp dat zo iets wel gerechtvaardigd is
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45263532
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:59 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind dat hij tenminste publieke afstand doen van de opvattingen van zijn achterneef. Ik vind terrorisme een dus danig zwaar vergrijp dat zo iets wel gerechtvaardigd is
Liijkt me dat zoiets vanzelf spreekt, je kunt zo'n man moeilijk verantwoordelijk houden voor wat een of ander vaag achterneefje uitspookt in zijn vrije tijd. Spijkers op laag water zoeken heet zoiets.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:04:48 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45263584
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:45 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

OMFG... dit is zelfs voor jouw doen zwak...

En dat wil nogal wat zeggen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:08:11 #10
136 V.
pi_45263706
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:59 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Man, hou toch eens op met het verpesten van alles en nog wat met je 'links dit, rechts dat'
Huh? Postgedrag van TS (en collega - toeval?) al eens bekeken

Wellicht mis je wat context. Geeft niks, maar hou je dan een beetje in. Dit topic is puur en alleen links-rechts van opzet. Spreek TS eens aan anders, maar don't shoot the fucking messenger

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:10:15 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_45263785
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:59 schreef detulp050 het volgende:

[..]

http://forum.fok.nl/user/history/43624

Asjeblieft. Ik zie je excuses wel tegemoet...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_45263933
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:59 schreef Martijn_77 het volgende:
Jij denkt dat hij een achterneef die hem wil vermoorden steunt?

Wat heb je voor vreselijk vreemde hersenkronkels?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45264045
Vandaar dat hij zo weinig presteert als wethouder van o.a. diversiteit. Zelfs in zijn eigen familie weet hij het extremisme niet te beteugelen. Op vergelijkbaar gebied lijkt hij mij ook totaal ongeschikt als minister.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_45264084
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://forum.fok.nl/user/history/43624

Asjeblieft. Ik zie je excuses wel tegemoet...
Wie begint er nou over 'links' en 'rechts'
En ik zie in dit topic maar één iemand beginnen over 'links' en 'rechts' en dat valt me bij hem vaker op. Dan spreek ik hem erop aan. Ik ga niet van iedereen de posthistory checken

Maar goed, het is me alweer duidelijk welke kant het opgaat, succes nog!
pi_45264194
.
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:21:03 #16
136 V.
pi_45264242
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:17 schreef detulp050 het volgende:

Maar goed, het is me alweer duidelijk welke kant het opgaat, succes nog!
Exit stage left... (o nee, right natuurlijk)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_45264255
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:16 schreef Tikorev het volgende:
Vandaar dat hij zo weinig presteert als wethouder van o.a. diversiteit.
Ja, hij presteert weinig als wethouder, omdat hij zijn achterneef die hem dood wil mentaal niet kan controleren.
pi_45264354
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Exit stage left... (o nee, right natuurlijk)

V.
Ik kukel het liefst in het midden van het podium
pi_45264368
Hij wordt trouwens niet vervolgd om terrorisme.
pi_45264576
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:50 schreef NDAsilenced het volgende:
En dat is slecht omdat...?
Dat is slecht omdat een rotte appel ook de rest van het mandje aantast.

Bovendien tast een minister die geen goede achtergrond heeft het vertrouwen in de rechtsstaat aan (vaak een probleem bij politici van buitenlandse afkomst).
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:36:03 #21
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45264864
Ja, PVDA hè?
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:36:17 #22
136 V.
pi_45264874
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:30 schreef Pony-Lover het volgende:

(vaak een probleem bij politici van buitenlandse afkomst).
En hoplaaaaa.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_45264985
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

En hoplaaaaa.

V.
Goed maken we er politici van een lage afkomst van

arbeiders/buitenlanders/mensen die een dialect spreken, komt op hetzelfde neer en allemaal veel vatbaarder voor corruptie en criminaliteit.
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:40:13 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45265040
Dit is al maanden bekend. Alleen toen ging het nog om het nieuws "Aboutaleb bedreigd door terreurneef"

Gooi er een nieuw sausje overheen, en opeens kruipen er users onder hun steen vandaan.

[ Bericht 28% gewijzigd door Sidekick op 11-01-2007 22:07:00 ]
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:45:12 #25
136 V.
pi_45265255
En dat wordt dan dit jaar 30...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo