abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:55:35 #1
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_45249524
Ik draai regelmatig een LP'tje en ben ook in het bezit van singles. Groot nadeel vind ik dat je singles de hele tijd moet verwisselen/omdraaien naar 1 nummer geluisterd te hebben. Nu heb ik eens gehoord dat je een soort singleverwisselaar hebt, een soort stokje waarop je dan meerder singles kan hebben en dat ie na een single geluisterd te hebben de andere single er automatisch op zet. Nu wil ik wel zo'n ding kopen (als ze een beetje betaalbaar zijn), maar dan moet ik even de officiele naam weten voro zo'n ding. Weet iemand dat?
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:59:25 #2
12120 _martijn_
 Hedonist Maximus
pi_45249670
Wow!! een posting uit 1978
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:15:56 #3
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_45252765
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:59 schreef _martijn_ het volgende:
Wow!! een posting uit 1978
Wedden dat hij thuis paars en bruin behang heeft?
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:12:04 #4
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_45255102
Volgens mij heet dat gewoon een wisselaar

http://www.bakeenei.demon.nl/beatles/pick-ups.htm

Meer iets om op marktplaats te zoeken denk ik.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_45255487
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:15 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Wedden dat jij thuis posters van schaarsgeklede dames aan de muurt hebt hangen en in een auto met eeen spoiler en een voetbalvaantje aan de binnenspiegel rijdt?

ontopic: is een plaat op zetten niet juist één van de charmes van een platenspeler?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_45255554
LP's hebben bij oude muziek zeker wel de voorkeur hierzo
pi_45261549
Zo'n ding heet inderdaad een wisselaar, maar volgens mij hoort dat bij de platenspeler.

Wij hadden thuis vroeger een andere, waarbij je een aantal singles op elkaar op een soort afstandbus plaatste (boven de arm dus), en als een single afgelopen was, ging de arm terug en liet-ie een single naar beneden vallen, en speelde de volgende.
Maar ik weet niet of ik dat mijn singletjes nu nog aan zou willen doen......

edit: Zoiets dus:
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:16:41 #8
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
  donderdag 11 januari 2007 @ 23:29:03 #9
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_45269385
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:15 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
  donderdag 11 januari 2007 @ 23:30:24 #10
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_45269441
Dank voor de reacties, ik zal nog es verder gaan zoeken. Ik zal es kijken of ik 1 kan vinden die bij mn lp-speler past.

Mooie foto's
pi_45295047
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:30 schreef Thomas87 het volgende:
Dank voor de reacties, ik zal nog es verder gaan zoeken. Ik zal es kijken of ik 1 kan vinden die bij mn lp-speler past.

Mooie foto's
Zoals ik eigenlijk al zei: volgens mij is het niet iets wat je op een willekeurige platenspeler kunt aansluiten, maar waren het meer speciale platenspelers waar zo'n ding ingebakken zat, zeg maar.

Nog meer mooie foto's op www.grammofoon.com
pi_45299270
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:16 schreef cafca het volgende:

[..]

Zoals ik eigenlijk al zei: volgens mij is het niet iets wat je op een willekeurige platenspeler kunt aansluiten, maar waren het meer speciale platenspelers waar zo'n ding ingebakken zat, zeg maar.

Nog meer mooie foto's op www.grammofoon.com
Het waren losse accessoires, maar je moest wel een platenspeler hebben die daar al geschikt voor was en die wisselaars waren ook merkgebonden, dus je moest er één hebben die speciaal voor jouw speler geschikt was. Verder kon je er (i.v.m. het gewicht en de correcte verticale afspeelhoek) niet meer dan pakweg 6 tot 8 singles opzetten, en die vielen dan (één voor één) met een rotsmak naar beneden, bovenop de singles die al op het draaiplateau lagen. Verder moest je voor veel wisselaars singles met een groot gat hebben, en dat betekende dat je vaak eerst het middenstukje eruit moest breken. Niet de moeite waard en niet aan te bevelen als je singles je lief zijn.

Uit oogpunt van conservering en gebruiksgemak is het veel beter je kostbare singles te digitaliseren en dan op een audio CD te zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')