1. hoe weet je dat het vetgedrukte waar is als het anoniem is?quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:40 schreef Klingon het volgende:
Afgelopen weekend word ik gebeld door m'n huisgenoot, dat er twee agenten voor de deur stonden die m'n kamer in Rotterdam ff wilden bekijken. Ik heb m'n gordijnen dus altijd dicht omdat ik uitkijk op zo'n toren van Sociale Zaken, dus één of andere ambtenaar vond het wel aannemelijk dat mijn kamer eigenlijk gebruikt werd als illegale wietplantage en meldde dit doodleuk bij Meld Misdaad Anoniem. Veel meer plantaardigs dan een cactus konden ze niet vindenDe wiet hadden we een dag daarvoor namelijk verplaatst naar de kamer m'n andere huisgenoot
![]()
Anyway, iemand wel eens gebruik gemaakt van die Meld Misdaad Anoniem? Eigenlijk best wel goede manier om eens iemand flink te laten schrikkenIdeetjes?
lijkt me ook inderdaad...quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:46 schreef LostFormat het volgende:
Niet voor het een of ander maar welke gronden hebben ze om binnen te kijken/komen?
Had je niet gewoon kunnen weigeren?
Volgens de agenten was de reden dat ze kwamen kijken het feit dat de gordijnen altijd dicht zitten. Klopt ook wel, want ik doe die dingen bijna niet open. Als ik 's ochtends ga is het namelijk donker en als ik terug ben ook. De kamer waar ik op zit is oorspronkelijk een woonkamer, dus dat schijnt iemand vreemd gevonden te hebben. Kijk ik hier uit het raam dan zitten daar iedere ochtend tientallen mensjes achter bureaus.quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:44 schreef zoalshetis het volgende:
1. hoe weet je dat het vetgedrukte waar is als het anoniem is?
En dan komen ze later terug met een papiertje waarop staat dat ze alsnog willen kijken. Ik vond het trouwens eerder grappig dan vervelend.quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:46 schreef LostFormat het volgende:
Niet voor het een of ander maar welke gronden hebben ze om binnen te kijken/komen?
Had je niet gewoon kunnen weigeren?
Ja, dus? Laat ze eerst dat maar in orde hebben.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:04 schreef Klingon het volgende:
En dan komen ze later terug met een papiertje waarop staat dat ze alsnog willen kijken. Ik vond het trouwens eerder grappig dan vervelend.
Ze kunnen beter ff snel m'n kamer checken en dan weer het tuig van de straat halen in Rotterdam, dan dat ze weer uren verspillen aan administratie. Doen ze namelijk ook van jouw centen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:05 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ja, dus? Laat ze eerst dat maar in orde hebben.
Ik zou dat zeker laten doen. Is namelijk lachen. Alleen moet je wel 100% zeker geen illegale dingen in huis hebben. Want als ze niks kunnen vinden, dan naaien ze je op de kleinste ding. Zo zielig zijn ze nou ook alweer.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:05 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ja, dus? Laat ze eerst dat maar in orde hebben.
Dat is niet helemaal waar.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:11 schreef zoalshetis het volgende:
als je als klein kwekertje geen stank-, geluid-, water- of vuuroverlast bezorgt als je kweekt kan je jaren kweken. agenten kunnen namelijk geen huiszoekingsbevel indienen als er geen sprake is van de bovenstaande feiten. punt.
alleen met overlast pakken ze een kleine kweker aan. genoeg met dat mini-kwekersparanoia.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:19 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
Een machtiging op grond van de opiumwet is vrij snel boven tafel als er vermoedens zijn op andere gronden dan jij hier stelt.
Afgeplakte ramen?
In de winter met sneeuw als enige in de straat een mooi schoon dak hebben? +
Plus een (anonieme) tip van een omwonende?
Maakt wel degelijk genoeg voor een machtiging om binnen te treden om grond van de opiuwet.
Dan laat ik de eventueel hoge energierekening nog maar even buiten beschouwing
En zo zijn er nog tal van aanwijzingen die tot een verdachtmaking kunnen komen.
Of een kabel die van de lantaarnpaal naar een thuishuisje looptquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
alleen met overlast pakken ze een kleine kweker aan. genoeg met dat mini-kwekersparanoia.
ik ken de daken. de laserwapens, de warmtezoekers.
Jaa..quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
alleen met overlast pakken ze een kleine kweker aan. genoeg met dat mini-kwekersparanoia.
ik ken de daken. de laserwapens, de warmtezoekers.
Spuitsneeuw kopen?quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:19 schreef kevin85 het volgende:
In de winter met sneeuw als enige in de straat een mooi schoon dak hebben? +
Nou nee..quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:41 schreef Ferdii het volgende:
ten laste van artikel 2 van de politiewet kan je zo naar binnen, kwestie van 1 telefoontje met een hullp officier.
zo lastig is het dus niet als er een redelijk vermoeden is op een wietplantage.
Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangtquote:Op donderdag 11 januari 2007 17:41 schreef Ferdii het volgende:
ten laste van artikel 2 van de politiewet kan je zo naar binnen, kwestie van 1 telefoontje met een hullp officier.
zo lastig is het dus niet als er een redelijk vermoeden is op een wietplantage.
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:45 schreef Theuno het volgende:
[..]
Ja, en dan vergeten eraf te halen als het gaat dooien..![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |