abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2857281
Ik vind children of bodom toch wel erg kik:P
En jullie?
pi_2857304
Lekkere muziek om de buren mee te fucken... en anders ook wel

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
pi_2857610
het is gewoon geweldig om naar te luisteren

maar wat dacht je van emperer???

pi_2858168
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 14:14 schreef Darkmind het volgende:
het is gewoon geweldig om naar te luisteren

maar wat dacht je van emperer???

Children of Bodom roeleert gewoon zwaar.

Emperor is ook wel ok, maar niet geweldig

zaterdag 19 januari 2002 @ 00:27:36 #5
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_2863179
Children of Bodom vind ik een schitterende band. Alexi is natuurlijk een topgitarist, en dat komt goed uit in COB. Wat een power en agressie, en techniek, al moeten ze oppassen dat melodie niet de agressiviteit gaat vervangen.
pi_2863774
CoB rulez! Net zoals In Flames
pi_2869289
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 00:27 schreef Summoner het volgende:
al moeten ze oppassen dat melodie niet de agressiviteit gaat vervangen.
precies, Something Wild van ze is geweldig, maar bij die Hatebreeder cd krijg ik halverwege toch heel erg de neiging om op de stopknop te gaan drukken, ik vind het een beetje teveel getwiedel worden
I feel like a hoochiemumma
pi_2869878
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 20:13 schreef Arr het volgende:

[..]

precies, Something Wild van ze is geweldig, maar bij die Hatebreeder cd krijg ik halverwege toch heel erg de neiging om op de stopknop te gaan drukken, ik vind het een beetje teveel getwiedel worden

Hatebreeder is gewoon de vetste cd van hen. Supervette gitaarriffs. Dat maakt CoB nu zo goed vind ik
Het nummer Children of Bodom heeft echt zulke goede riffs, nie normaal
WIl ik ook kunnen spelen !!!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 20 januari 2002 @ 01:00:24 #9
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2872037
Hey, niks mis met getwiedel! Vind CoB sowieso meer een Power Metalband dan een Black Metalband eigenlijk.

Ik vind Alexi ook goed in Sinergy trouwens.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_2873081
Godverdomme, Emperor is 10 x beter.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_2873500
quote:
Op zondag 20 januari 2002 04:31 schreef Metal_Mart het volgende:
Godverdomme, Emperor is 10 x beter.
Neee
Graveworm rulez
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 20 januari 2002 @ 17:27:38 #12
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_2876160
Das zuiker met stront vergelijken jongens...
pi_2899728
Jah, kheb net 'Follow the Reaper' van mijn lieve vriendinnetje gehad en ik draai hem echt aan 1 stuk door! CoB is echt geweldig!
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
pi_2923357
COB zijn echt geweldig en ze spelen op Wacken!! Ooo yeah!!
http://www.wacken-open-air.de/index_eng.html

NP: Riot - Narita

pi_5633708
Het leek mij fijn om dit topic te reanimeren.
Children Of Bodom is fijn. Op zowel Dynamo als Wacken hebben we het inmiddels bevestigd kunnen zien. Het aantal COB t-shirtjes lijkt ook hand over hand toe te nemen.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_5634042
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 16:54 schreef De Wouzeraar het volgende:
Jah, kheb net 'Follow the Reaper' van mijn lieve vriendinnetje gehad en ik draai hem echt aan 1 stuk door! CoB is echt geweldig!
Hatebreeder is vetter
Wandelen in Noorwegen
  dinsdag 3 september 2002 @ 08:32:47 #17
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5634127
quote:
Op zowel Dynamo als Wacken hebben we het inmiddels bevestigd kunnen zien. Het aantal COB t-shirtjes lijkt ook hand over hand toe te nemen.
Ze blijken live idd erg strak te spelen incl. solo's.
quote:
Hatebreeder is vetter
Ja, net als die live cd.
pi_5634940
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 13:47 schreef RaZmIR het volgende:
Ik vind children of bodom toch wel erg kik:P
En jullie?
Zeker. Probeer ook eens de band Kalmah, ligt in hetzelfde straatje..
  dinsdag 3 september 2002 @ 12:23:51 #19
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_5636156
Strontvervelende, zielloze widdly-widdly priegeltroep. Punniken voor muzikanten, deel 5. Altijd als ik Children Of Bodom hoor denk ik dat m'n irritante 9-jarige adhd-achterneefje in de buurt is.
Ik dacht ze onlangs op Dynamo nog een kans te geven, in de hoop dat het live beter zou zijn. Nee hoor, weer dat rotventje.
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_5637904
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 12:23 schreef pazuzu het volgende:
Strontvervelende, zielloze widdly-widdly priegeltroep. Punniken voor muzikanten, deel 5. Altijd als ik Children Of Bodom hoor denk ik dat m'n irritante 9-jarige adhd-achterneefje in de buurt is.
Ik dacht ze onlangs op Dynamo nog een kans te geven, in de hoop dat het live beter zou zijn. Nee hoor, weer dat rotventje.
ARGH!!! zekers niet! COB roeleert zwaar! technisch steekt het zeer goed in elkaar!!!! jij heb gewoon geen smaak!
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
  dinsdag 3 september 2002 @ 14:47:11 #21
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_5638011
CoB is soms wel okee... Ik kan er echter niet langer dan een kwartiertje naar luisteren en dan ben ik dat geschreeuw alweer beu...

Favo nummer: Hate Me!

dinsdag 3 september 2002 @ 15:16:51 #22
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_5638482
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 14:38 schreef metalheadBOC het volgende:
ARGH!!! zekers niet! COB roeleert zwaar!
Blijkbaar.
quote:
technisch steekt het zeer goed in elkaar!!!!
Je zal mij niet horen zeggen dat het geen technisch onderlegde muzikanten zijn. Het is alleen niet zo dat techniek gelijk staat aan compositorisch talent.
Malmsteen's cock-rock kruisen met een willekeurige Gothenborg-band betekent niet dat je een goeie, laat staan interessante, songschrijver bent. Het betekent hoogstens dat je een nog onontdekt gaatje in het metal-vergiet denkt te hebben gevonden.
Te pas en te onpas Mozart en Beethoven citeren is niet alleen ongeïnspireerd en voorspelbaar, het wordt bij CoB zelfs lachwekkend.
quote:
jij heb gewoon geen smaak!
Dat lijkt me duidelijk.
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
  dinsdag 3 september 2002 @ 17:28:15 #23
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5640578
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 15:16 schreef pazuzu het volgende:
.......................
Te pas en te onpas Mozart en Beethoven citeren is niet alleen ongeïnspireerd en voorspelbaar, het wordt bij CoB zelfs lachwekkend.
[..]

Dat lijkt me duidelijk.

COB is gewoon supermelodieus. En vaak erg uptempo, en dat roelt gewoon. En de vergelijking met Emperor slaat natuurlijk nergens op.

Kalmah is idd ook een vette band, bij hen zijn blastbeats trouwens wel toegestaan, ghehe

quote:
Doen ze dat dan? Ookal doen ze het, de meeste kennen die componisten toch niet. Misschien is het wel een verklaring voor COB's succes, grin
quote:
technisch steekt het zeer goed in elkaar
Mwa, buiten de drums en vocals dan Maargoed, da boeit niet. Gewoon supermelodieus en snel, en das vet. Ze moeten nodig een nieuw album maken, wat hopelijk wat harder is dan het laatste Follow The Reaper, waarvan eigenlijk maar 3 songs mij aanspraken. Het blijft trouwens ook heerlijke muziek om mee te drummen, alleen die dubbelbasspartijen zijn soms best snel

Het begin van Marcel Coenen's Shoreline lijkt trouwens ook echt zo'n typisch COB stukje! Check het hier! http://users.skynet.be/bs223245/shoreline.rm

Hier wat klassiekers van Children of Bodom die je echt MOET hebben:

-Downfall
-Children of Bodom
-Hatebreeder
-Warheart
-In The Shadows
-Hate me

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-09-2002 17:40]

pi_5640730
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 17:28 schreef Yokozuna het volgende:
Doen ze dat dan?
Jep in red light in my eyes part II dacht ik is dat intro afkomstig uit een stuk van mozart

[edit]
Je vergeet trouwens deadnight warrior in je lijstje
[/edit]

Wandelen in Noorwegen
  dinsdag 3 september 2002 @ 17:40:39 #25
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5640748
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 17:39 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Jep in red light in my eyes part II dacht ik is dat intro afkomstig uit een stuk van mozart

Ja zoiets boeit niet, het gaat mij erom of ze de meeste nummers hebben gejat van zulke componisten??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')