Bron, KNMIquote:Waarbij vanaf 9 uur voornamelijk in het westen van het land zeer zware windstoten tot ongeveer 120 km/uur voor zullen komen.
quote:21:08:42 10-01-07 18 G AMBU Weeralarm - 11.01.2007 ochtenduren, zeer zware windstoten, zuidwesterstorm windkracht 9 langs de kust
CPA NH-Noord ( Monitorcode )
GHOR NH-Noord ( OvDG )
quote:20:56:12 10-01-07 18 G BRAN Weeralarm - 11.01.2007 ochtenduren, zeer zware windstoten, zuidwesterstorm windkracht 9 langs de kust
BRW NH-Noord ( Monitorcode )
BRW NH-Noord ( OvD Noord Kennemerland-Zuid )
BRW NH-Noord ( OvD Noord Kennemerland-West )
BRW NH-Noord ( OvD Noord Kennemerland-Oost )
BRW NH-Noord ( OvD West-Friesland West )
BRW NH-Noord ( IOvD West-Friesland Oost )
BRW NH-Noord ( OvD Kop Noord Holland-Zuid )
BRW NH-Noord ( OvD Kop Noord Holland-Noord )
BRW Texel ( Regionaal OvD )
BRW NH Noord ( HOvD/ROGS Noord Kennemerland )
0200642 BRW NH Noord ( HOvD/ROGS )
0200502 BRW NH Noord ( RCvD )
0200501 BRW NH Noord ( Operationeel Leider )
Dat waren meldingen voor functionarissen van de regio Noord Holland.quote:20:54:57 10-01-07 18 G AMBU Weeralarm - 11.01.2007 ochtenduren, zeer zware windstoten, zuidwesterstorm windkracht 9 langs de kust
CPA NH-Noord ( Monitorcode )
GHOR NH-Noord ( Monitorcode )
GHOR NH-Noord ( RGFvD )
GHOR NH-Noord ( HS GHOR )
GHOR NH-Noord ( OvD )
GHOR NH-Noord ( OvD )
GHOR NH-Noord ( OvD )
GHOR NH-Noord ( OvDG West-Friesland )
GHOR NH-Noord ( OvDG Kop Noord-Holland )
GHOR NH-Noord ( OvDG Noord-Kennemerland )
quote:Op donderdag 11 januari 2007 08:15 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Tijd om de was binnen te halen!![]()
Ik zit nog te twijfelen over hoe laat. Aangezien het nu al stormt in den Helder, komt het hele zwikkie wat eerder dan verwacht. Dus ik ben om 12 uur op Scheveningen, waarschijnlijk op de pier (lekker uit de windquote:Op donderdag 11 januari 2007 01:04 schreef -skippybal- het volgende:
Wauw het is zelfs een sticky![]()
Maar Hi_flyer, jij ging morgen toch ook naar Schevingen? Hoe laat denk je dat je er bent ongeveer?
Voordat treinen van de rails worden geblazen, moet er wel heel wat gebeuren hoorquote:Op donderdag 11 januari 2007 09:04 schreef Napsoft het volgende:
Hier (amsterdam - westelijk havengebied) is het aardig rustig nog hor, maar komt er dan zoveel storm nog aan? ik hoop dat de treinen blijven rijden.. ik moet weer helemaal terug naar Alkmaar![]()
Maar ik hoorde gistere (in een weer afgrijselijk vol afgeladen trein) dat vorig jaar met een storm alle bovenleidingen waren kapotgeblazen..quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Voordat treinen van de rails worden geblazen, moet er wel heel wat gebeuren hoor.
Dat gebeurt volgens mij vooral als het ijzelt/vriest/sneeuwt, zoals november vorig jaar. Dan vriest de regen/sneeuw vleugelvormig aan op de bovenleidingen, waardoor die extra hard op en neer zwiepen tot ze breken (idem met electriciteitskabels trouwens)quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:21 schreef Napsoft het volgende:
Maar ik hoorde gistere (in een weer afgrijselijk vol afgeladen trein) dat vorig jaar met een storm alle bovenleidingen waren kapotgeblazen..
ik woon hier niet, ik probeer hier alleen te werkenquote:Op donderdag 11 januari 2007 10:09 schreef FJD het volgende:
Ook niet zo gek als je zo diep in het land woont.
Kust
Had ik ook al gezien.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:33 schreef aloa het volgende:
Zeeplatform F-3 windstoten tot 130 km per uur.![]()
Nou, nou, helemaal.... maximaal 40 km. En er rijden ook bussen hoor.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:04 schreef Napsoft het volgende:
Hier (amsterdam - westelijk havengebied) is het aardig rustig nog hor, maar komt er dan zoveel storm nog aan? ik hoop dat de treinen blijven rijden.. ik moet weer helemaal terug naar Alkmaar![]()
Klopt, gisteren waaide het hier ook veel harder.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:48 schreef Joepie het volgende:
Het lijkt hier of het gisteren harder waaide, nu kan de storm nog komen natuurlijk, maar voorlopig lijkt het zelfs minder te zijn dan gisteren.
Maar het is nou niet echt van goh lekkere stormquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:03 schreef Againzender het volgende:
Wind neemt nu toch echt wel toe in Amsterdam, is erg vlagerig.
Deventer, same met een beetje regen...quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:24 schreef MM-Luna het volgende:
Zwolle, windvlagen.. boring.
en had je na een zware storm 12 doden en duizenden gestrande treinreizigers. Ja dat waren nog eens tijdenquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:35 schreef Bastard het volgende:
Ik ben zeker de enige die de weeralarmen overtrokken vind
'Vroeger' had je gewoon wind of storm, en je zag het wel... nu komt bij iedere scheet een alarm
Het is vrij lokaal. Neem van mij aan dat 5.5 meter zeegang en windstoten over de 100 km/h gevaarlijk zijn. Rijd je nu met een vrachtwagen over de stormvloedkering dan heb je een goede kans om de Oosterschelde in geblazen te worden. Dat het in Limburg oid nou wat minder waait...quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:35 schreef Bastard het volgende:
Ik ben zeker de enige die de weeralarmen overtrokken vind
'Vroeger' had je gewoon wind of storm, en je zag het wel... nu komt bij iedere scheet een alarm
Aan zee in ieder geval nietquote:Op donderdag 11 januari 2007 10:59 schreef flugeltje het volgende:
Klopt, gisteren waaide het hier ook veel harder.
Juist, bewijs willen we zien!quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Aan zee in ieder geval niet
http://www.actuelewaterda(...)stoot?template=winds
http://www.actuelewaterda(...)stoot?template=winds
Ijmuiden heeft nu een windkracht 9.
Kweekte een saamhorigheidsgevoelquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
en had je na een zware storm 12 doden en duizenden gestrande treinreizigers. Ja dat waren nog eens tijden
je kan natuurlijk eens beginnnen om naar de berichten van het KNMI te luisterenquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:09 schreef Napsoft het volgende:
Waar blijft die storm nou! of is het al voorbij?
Surfenquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:00 schreef Bastard het volgende:
Nu is het even surfen en kijken of je wel of niet een muts moet meenemen
Dat is eventueel mogelijkquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:13 schreef Againzender het volgende:
[..]
je kan natuurlijk eens beginnnen om naar de berichten van het KNMI te luisteren
Ik zit op m'n werk zonder radioquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:13 schreef Againzender het volgende:
[..]
je kan natuurlijk eens beginnnen om naar de berichten van het KNMI te luisteren
Jij bent vast zo'n figuur dat alleen maar takken op de weg wilt zien en auto ongelukken. Zo'n ramptoerist!quote:
De voorspelling is dat de zwaarste windstoten rond het front zitten, en dat is er inderdaad nog niet direct, als ik de radar moet geloevn.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik zit op m'n werk zonder radio
Maar volgens mij begreep ik van weerwoord dat we pas over een uurtje of 2 de felste windstoten moeten gaan krijgen...
Wind begint hier in Tilburg overigens ietwat toe te nemen, maar vooralsnog is het niet veel.
Zolang er geen gewonden vallen mag het van mij godsgruwelijk hard stormen. Van de meesten hier in DE geloof ikquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:20 schreef Tellorian het volgende:
[..]
Jij bent vast zo'n figuur dat alleen maar takken op de weg wilt zien en auto ongelukken. Zo'n ramptoerist!
Eens!quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:25 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zolang er geen gewonden vallen mag het van mij godsgruwelijk hard stormen. Van de meesten hier in DE geloof ik
Storm is
volgens mij is dat ook de reden van dit subforumquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:25 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zolang er geen gewonden vallen mag het van mij godsgruwelijk hard stormen. Van de meesten hier in DE geloof ik
Storm is
Alles vanaf dik 7bft heb ik niet zoveel mee, behalve dat het machtig mooi is om de natuur zo te keer te zien gaan. Ik leef het meest bij 6bft/7bftquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |