abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3112266
Trouwen jullie allemaal in een 'alternatieve' trouwjurk of zijn er ook mensen die in een ouderwetse witte jurk trouwen?
Hebben jullie gekocht, gehuurd, tweedehands gekocht of zelfgemaakt.
En bij de hoeveelste jurk wisten jullie dat het de jurk was die je zocht???
  zondag 10 februari 2002 @ 10:41:25 #77
19105 Noayla_
Love me tender
pi_3112299
Tot ca. 4 maanden voor we trouwden riepen we allebei dat "we echt geen geld gingen uitgeven aan dure trouwkleding en we wel iets bij H & M zouden kopen".

Maar naarmate de dag dichterbij kwam veranderde dit. Ik voelde ineens dat ik er niet uit wilde zien als 1 van de gasten en echt 'De Bruid' wilde zijn.

Uiteindelijk heb ik dus op de valreep een jurk op maat laten maken; ivoorkleurig, lang, strak, mouwloos met een klein sleepje en lange handschoenen. Mijn man had een heel mooi pak aan met daaronder een strak Gaultier shirt (géén stropdas dus).

Als ik nu naar de foto's kijk ben ik intens blij dat we het zo gedaan hebben. Ik heb me nog nooit in mijn leven zo mooi en vrouwelijk gevoeld als op mijn trouwdag.

Een boeket wilde ik aanvankelijk ook niet; die heb ik 1 dag van tevoren nog laten maken en ook daar ben ik achteraf heel erg blij om.

We zagen er allesbehalve doorsnee uit, maar waren wel duidelijk de Bruid en Gom.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  zondag 10 februari 2002 @ 10:51:10 #78
19105 Noayla_
Love me tender
pi_3112325
quote:
Op zondag 10 februari 2002 10:18 schreef Kleintje het volgende:
En bij de hoeveelste jurk wisten jullie dat het de jurk was die je zocht???
Nog even een toevoeging: in de winkel waar ik mijn jurk heb laten maken vond eerst een heus intake gesprek plaats; ze vroegen wat ik het mooist vind aan mijn lichaam en wat ik zou willen accentueren en wat absoluut niet.
Verder stelden ze vragen over mijn kledingstijl en de kleuren die ik mooi vind of juist verafschuw.

Aan de hand daarvan kozen ze 4 prototypes uit die ik moest passen. Bij de eerste jurk was het direct raak; op het moment dat ik hem aandeed wist ik dat het DE Jurk was.
(Ondanks het feit dat het het een proefmodel in Italiaanse maat 36 betrof die half open bleef hangen omdat ik de knoopjes niet dichtkreeg).

Ze hebben mijn maten opgenomen en op basis hiervan de jurk gemaakt waardoor hij als gegoten zat.

pi_3112334
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 12:41 schreef dutchie het volgende:
Jahaa, het zal je vast niet ontgaan zijn, maar deze moderator gaat op 6 juni a.s.
En ik ben vast niet de enige (ik trouw sowieso met het vriendje, dus dat is al 1 persoon meer). Dus leef je uit!

Een aantal dingen zijn al geregeld. Ik heb afgelopen vrijdag DE jurk gekocht en ik trouw in het wit. (Ja, ik weet, het is een groffe schande. )
Locatie en band zijn ook al geregeld evenals het gemeentehuis.
Momenteel zijn we met de kaartjes bezig. Maar volgens mij kunnen we dit net zo goed zelf maken. Mijn vriend heeft wat contacten in de grafische wereld, dus drukken/printen is geen probleem. Nu zoek ik alleen nog een afbeelding ofzoiets wat op de voorkant moet. Alleen kan ik niets leuks vinden.
Weet iemand iets? En is het uberhaupt goedkoper om het zelf te doen, of kun je het toch beter laten doen?

Volgens mij is hier eerder een topic over geweest maar ik kon het niet terugvinden.

uit
pi_3112393
quote:
Op zondag 10 februari 2002 10:41 schreef Noayla_ het volgende:
Tot ca. 4 maanden voor we trouwden riepen we allebei dat "we echt geen geld gingen uitgeven aan dure trouwkleding en we wel iets bij H & M zouden kopen".

Maar naarmate de dag dichterbij kwam veranderde dit. Ik voelde ineens dat ik er niet uit wilde zien als 1 van de gasten en echt 'De Bruid' wilde zijn.

Uiteindelijk heb ik dus op de valreep een jurk op maat laten maken; ivoorkleurig, lang, strak, mouwloos met een klein sleepje en lange handschoenen. Mijn man had een heel mooi pak aan met daaronder een strak Gaultier shirt (géén stropdas dus).

Als ik nu naar de foto's kijk ben ik intens blij dat we het zo gedaan hebben. Ik heb me nog nooit in mijn leven zo mooi en vrouwelijk gevoeld als op mijn trouwdag.

Een boeket wilde ik aanvankelijk ook niet; die heb ik 1 dag van tevoren nog laten maken en ook daar ben ik achteraf heel erg blij om.

We zagen er allesbehalve doorsnee uit, maar waren wel duidelijk de Bruid en Gom.

Klinkt fantastisch!

Fijn dat je zulke mooie herinneringen hebt aan zo'n mooie dag

Vandaag hebben we trouwens de definitieve order de deur uit gedaan voor onze trouwkaarten. We waren er helemaal weg van en na de drukproef nog meer. Dus nu hebben we dat ook geregeld.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 10 februari 2002 @ 12:12:37 #81
19105 Noayla_
Love me tender
pi_3112603
quote:
Op zondag 10 februari 2002 11:12 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Klinkt fantastisch!

Fijn dat je zulke mooie herinneringen hebt aan zo'n mooie dag

Vandaag hebben we trouwens de definitieve order de deur uit gedaan voor onze trouwkaarten. We waren er helemaal weg van en na de drukproef nog meer. Dus nu hebben we dat ook geregeld.

Spannend hè! Als je de trouwkaarten ook al hebt geregeld wordt het steeds echter..

Qua kaarten wilden we iets aparts, een beetje kitcherig.
Een vriendin van ons is kunstenares en heeft een Barbie en een Ken pop gekocht. Vervolgens heeft zij deze aangekleed in zelfgemaakte bruidskleding en op de foto gezet.

Deze Barbie-en Ken trouwfoto stond op de voorkant van onze roze(!) trouwkaarten.

De Barbie en Ken afbeelding stond ook op onze suikerzoete bruidstaart (5-laags) afgebeeld.

pi_3112619
quote:
Op zondag 10 februari 2002 12:12 schreef Noayla_ het volgende:

[..]

Spannend hè! Als je de trouwkaarten ook al hebt geregeld wordt het steeds echter..

Qua kaarten wilden we iets aparts, een beetje kitcherig.
Een vriendin van ons is kunstenares en heeft een Barbie en Ken pop gekocht. Vervolgens heeft zij deze aangekleed in zelfgemaakte bruidskleding en op de foto gezet.

Deze Barbie-en Ken trouwfoto stond op de voorkant van onze roze(!) trouwkaarten.

Grappig

Het is idd zo dat nu alles steeds meer echt begint te worden. De naaister is bezig met de trouwjurk van mijn moeder (32 jaar oud) kaarten besteld verder alles geregeld behalve kleren voor Rtificial, lingerie, kapper etc.

Huwelijksreis doen we zo laat mogelijk want we weten het nog steeds niet.

ben jij op huwelijksreis geweest?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_3112670
Wat zijn nu zo gemiddeld de kosten die jullie hebben gemaakt? (Van Zooi hoef ik het niet te weten )

Maar DarkElf, Karin en Dutchie?

pi_3112679
quote:
Op zondag 10 februari 2002 12:21 schreef Tinkerbell het volgende:
Wat zijn nu zo gemiddeld de kosten die jullie hebben gemaakt? (Van Zooi hoef ik het niet te weten )

Pfff ff denken de jurk heb ik geen flauw id van want die is nog bij de naaister. Ik zou echt even moeten zoeken naar alle rekeningen.

*omzich heen kijkt en een stapel papier van maanden ziet liggen*

Ik moet echt eens orde scheppen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 10 februari 2002 @ 12:30:37 #85
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_3112746
quote:
Op zondag 10 februari 2002 12:21 schreef Tinkerbell het volgende:

Wrom niet? . .
Zooi heeft ongeveer inmiddels wel een idee van de totaalkosten, maar die zal ik inderdaad maar niet noemen .

Zooi schaamt zich er zelf een beetje voor.

[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
pi_3112749
quote:
Op zondag 10 februari 2002 12:30 schreef Zooi het volgende:

[..]

Wrom niet? . .
Zooi heeft ongeveer inmiddels wel een idee van de totaalkosten, maar die zal ik inderdaad maar niet noemen .

Zooi schaamt zich er zelf een beetje voor.

Daarom dus niet
  zondag 10 februari 2002 @ 12:32:50 #87
19105 Noayla_
Love me tender
pi_3112762
quote:
Op zondag 10 februari 2002 12:15 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Grappig

Het is idd zo dat nu alles steeds meer echt begint te worden. De naaister is bezig met de trouwjurk van mijn moeder (32 jaar oud) kaarten besteld verder alles geregeld behalve kleren voor Rtificial, lingerie, kapper etc.

Huwelijksreis doen we zo laat mogelijk want we weten het nog steeds niet.

ben jij op huwelijksreis geweest?

Misschien niet erg origineel, maar we zijn een week naar Parijs geweest in een heel pittoresk hotelletje in het centrum. Dat hadden mijn schoonouders voor ons geregeld; bij aankomst in de bruidssuite stond er een fles champagne klaar en er lag een welkomstbrief van beide ouderparen.

Het was erg romantisch die week; de reden dat we niet langer en verder weg gingen was wat minder romantisch; we konden niet langer vrij krijgen vanwege ons werk.

Mijn ouders hadden trouwens als verrassing geregeld dat de hele bruiloft op video werd opgenomen door een professioneel bedrijf. Ik heb nu een geweldige band waarop alles van aankomst van de gasten en de huwelijksvoltrekking t/m het feest is vastgelegd (met romantisch muziekje eronder enzo).

pi_3112776
quote:
Op zondag 10 februari 2002 12:32 schreef Noayla_ het volgende:

[..]

Misschien niet erg origineel, maar we zijn een week naar Parijs geweest in een heel pittoresk hotelletje in het centrum. Dat hadden mijn schoonouders voor ons geregeld; bij aankomst in de bruidssuite stond er een fles champagne klaar en er lag een welkomstbrief van beide ouderparen.

Het was erg romantisch die week; de reden dat we niet langer en verder weg gingen was wat minder romantisch; we konden niet langer vrij krijgen vanwege ons werk.

Mijn ouders hadden trouwens als verrassing geregeld dat de hele bruiloft op video werd opgenomen door een professioneel bedrijf. Ik heb nu een geweldige band waarop alles van aankomst van de gasten en de huwelijksvoltrekking t/m het feest is vastgelegd (met romantisch muziekje eronder enzo).

Parijs is juist romantisch *zucht*

Wel heel erg leuk ook die band.

Ik ben ook blij dat wij een goede fotgraaf gehuurd hebben ik hou helemaal niet van foto's van mezelf maar op zo'n dag wil ik wel dat er mooie foto's gemaakt worden. Kan ik lekker naar kijken als ik oud word of als we ruzie hebben

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 10 februari 2002 @ 12:49:41 #89
19105 Noayla_
Love me tender
pi_3112863
quote:
Op zondag 10 februari 2002 12:35 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Parijs is juist romantisch *zucht*

Wel heel erg leuk ook die band.

Ik ben ook blij dat wij een goede fotgraaf gehuurd hebben ik hou helemaal niet van foto's van mezelf maar op zo'n dag wil ik wel dat er mooie foto's gemaakt worden. Kan ik lekker naar kijken als ik oud word of als we ruzie hebben

Leuk topic dit
Ik ben normaliter ook helemaal niet dol op foto's van mezelf. Voel me snel ongemakkelijk en weet niet waar/hoe ik noet kijken enzo.

Daarom ben ik ook zo blij dat ze zijn gemaakt door mijn vader en schoonmoeder. Zij zijn beiden erg goede (amateur) fotografen met goede apparatuur. Omdat ik hen goed ken voelde ik me heel erg op mijn gemak en zijn de foto's geweldig geworden.

We mochten gebruik maken van de 18e-eeuwse monumentale boerderij met bijbehorend landgoed van een vriend van mijn ouders en de rest is gemaakt in de buurt waar ik ben opgegroeid; ultra Hollands landschap met water, bruggetjes en oude molens.

Ik kijk best wel vaak naar onze trouwfoto's

Heb jullie al ringen uitgezocht?

pi_3112972
quote:
Op zondag 10 februari 2002 12:49 schreef Noayla_ het volgende:

[..]

Leuk topic dit
Ik ben normaliter ook helemaal niet dol op foto's van mezelf. Voel me snel ongemakkelijk en weet niet waar/hoe ik noet kijken enzo.

Daarom ben ik ook zo blij dat ze zijn gemaakt door mijn vader en schoonmoeder. Zij zijn beiden erg goede (amateur) fotografen met goede apparatuur. Omdat ik hen goed ken voelde ik me heel erg op mijn gemak en zijn de foto's geweldig geworden.

We mochten gebruik maken van de 18e-eeuwse monumentale boerderij met bijbehorend landgoed van een vriend van mijn ouders en de rest is gemaakt in de buurt waar ik ben opgegroeid; ultra Hollands landschap met water, bruggetjes en oude molens.

Ik kijk best wel vaak naar onze trouwfoto's

Heb jullie al ringen uitgezocht?

Volgens mij zijn er, op uitzonderingen na natuurlijk, niet zo heel veel mensen die het leuk vinden dat er foto's van ze genomen worden.
Ik vind het juist weer fijn dat de fotograaf iemand is die ik niet ken, dan voel ik,denk ik, geen druk van bekenden om me heen.

Klinkt wel heel erg leuk die boerderij met landgoed .

Ik denk dat ik ook wel een tiepje ben om vaak naar de trouwfoto's te kijken, het geeft me nu al een heel speciaal gevoel allemaal en ik denk dat je dat door die foto's weer herbeleeft.

Als ringen willen we gewoon onze verlovingsringen houden die we in 2000 gekocht hebben. We hechten allebei veel waarde aan onze ringen en vinden het zonde om andere te nemen terwijl deze zo speciaal zijn.

Erg leuk topic dit idd.

Volgende keer als ik mijn trouwjurk ga passen gaat mijn moeder mee die het allemaal heel speciaal vindt. De jurk en de datum. Ik hoop dat het goed gaat als we samen gaan. We zijn niet van die dikke vrienden helaas.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 10 februari 2002 @ 13:14:53 #91
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3113015
Een andere vraag, heeft niet helemaal te maken met trouwen, maar toch wel een beetje:

Heeft één van de dames hier weleens "voor de fun" trouwjurken gepast? Terwijl je bijvoorbeeld nog geen relatie had, of geen trouwplannen? Gewoon met een stel vriendinnen (of je moeder ) om een saaie zaterdag door te komen?

* Barb heel benieuwd is, omdat zij er stiekum wel eens aan denkt, maar het eigenlijk "not done" vindt.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_3113022
quote:
Op zondag 10 februari 2002 13:14 schreef Barb het volgende:
Een andere vraag, heeft niet helemaal te maken met trouwen, maar toch wel een beetje:

Heeft één van de dames hier weleens "voor de fun" trouwjurken gepast? Terwijl je bijvoorbeeld nog geen relatie had, of geen trouwplannen? Gewoon met een stel vriendinnen (of je moeder ) om een saaie zaterdag door te komen?

* Barb heel benieuwd is, omdat zij er stiekum wel eens aan denkt, maar het eigenlijk "not done" vindt.

Ik heb er wel eens aan gedacht maar nooit gedaan omdat je bij veel bruidshuizen toch een afspraak moet maken en ze tijd aan je besteden. Dat vinnik nogal lullig dan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 10 februari 2002 @ 13:32:30 #93
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_3113151
Over die kosten: exact weet ik het niet. Kun je achteraf volgens mij ook beter zeggen. We hebben geen budget, maar proberen wel overal kosten op te besparen. Het enige wat we tot nu toe vast hebben liggen is de lokatie, de jurk en de band, de rest moet nog.
Maar.... morgen krijg ik de dame van Felicitas op bezoek!
Toch handig al die kortingsbonnen die je krijgt. Zo weet ik dat we 10 tot 20% korting zeker krijgen op de ringen bij een plaatselijke juwelier. Dat is dus wel de moeite waard.
En ja, ik weet dat het truttig is zo'n felicitatiedienst, maar als ik er mijn voordeel uit kan halen zal ik dat zeker doen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_3113161
Ik wil bedragen zien
  zondag 10 februari 2002 @ 14:01:05 #95
19105 Noayla_
Love me tender
pi_3113413
quote:
Op zondag 10 februari 2002 13:33 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik wil bedragen zien
Wij zijn heel erg verwend want afgezien van onze trouwkleding hebben wij niets zelf hoeven betalen; we hebben de rest, incl. huwelijksreis cadeau gehad van onze ouders.

We hadden een relatief kleine bruiloft met ca. 50 mensen.
Kosten voor huur van feestgelegenheid, koffie, de bruidstaart, hapjes, onbeperkt drinken en een grote BBQ waren ongeveer 100 p.p

- Kosten oldtimer waarin we werden opgehaald weet ik
niet.
- Kosten video die is gemaakt ook niet
- Kosten 17e eeuwse raadhuisje en ambtenaar idem

O ja, de ringen hebben we zelf betaald.
Ze waren geloof ik iets van Fl. 850,- per stuk; hele mooie, ontworpen door een kunstenaar en uitgevoerd in roodgoud en titanium.

[Dit bericht is gewijzigd door Noayla_ op 10-02-2002 14:05]

pi_3113436
quote:
Op zondag 10 februari 2002 13:32 schreef dutchie het volgende:
Maar.... morgen krijg ik de dame van Felicitas op bezoek!
Toch handig al die kortingsbonnen die je krijgt. Zo weet ik dat we 10 tot 20% korting zeker krijgen op de ringen bij een plaatselijke juwelier. Dat is dus wel de moeite waard.
En ja, ik weet dat het truttig is zo'n felicitatiedienst, maar als ik er mijn voordeel uit kan halen zal ik dat zeker doen.
Ik vond het niet zo bijzonder.
Had er meer van verwacht van die kortingsbonnen!
Maar goed, het is wel makkelijk wat voor informatie je nog krijgt en alle gratis probeer dingetjes!
  zondag 10 februari 2002 @ 21:15:40 #97
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_3118124
quote:
Op zondag 10 februari 2002 13:32 schreef dutchie het volgende:
...morgen krijg ik de dame van Felicitas op bezoek...
*YUCK* Het zal wel aan mij liggen maar daar moet ik dus echt niets van weten. We waren afgelopen donderdagmorgen in het gemeentehuis om de puntjes op de i te zetten en guess what? zelfs daar komen ze met die Felicitas zooi aan. .
Zooi vind dit persoonlijk niets, beetje te opdringerig naar mijn zin.
[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
  FOK!fossiel zondag 10 februari 2002 @ 21:48:20 #98
1455 Keroppi
kool kikker
pi_3118682
quote:

Elke keer als ik met een vriendin langs zo'n winkel met allemaal van die jurken loop dan hebben we altijd wel zoiets van: goh zou toch leuk zijn om daar wat te gaan passen.

Maarja, idd not done, en of ze ons serieus nemen met onze leeftijd... denk het niet

Chick on a mission
pi_3122829
quote:

Sja, ik ga wel trouwen, dus het is niet helemaal not done, maar ik ga dus wel trouwjurken passen bij een zaak waar ik nu al weet dat ik hem niet ga kopen!
Dat is de enige zaak in Rotterdam waar ze de jurk die ik wil hebben verkopen. Maar dat kreng is zo duur dat ik hem niet wil kopen! Mijn moeder wil hem gaan maken voor me, maar dan wil ik hem wel eerst gepast hebben om zeker te zijn dat het de jurk is die ik wil. Dat het staat!
  maandag 11 februari 2002 @ 10:50:47 #100
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_3122942
quote:
Op zondag 10 februari 2002 21:15 schreef Zooi het volgende:

[..]

*YUCK* Het zal wel aan mij liggen maar daar moet ik dus echt niets van weten. We waren afgelopen donderdagmorgen in het gemeentehuis om de puntjes op de i te zetten en guess what? zelfs daar komen ze met die Felicitas zooi aan. .
Zooi vind dit persoonlijk niets, beetje te opdringerig naar mijn zin.

Ach, aan mij verkopen ze toch niets. Als ik iets niet wil, dan kan je op je kop gaan staan maar het zal niet helpen. En ik weet dat ook vrij duidelijk kenbaar te maken, dus dat opdringen valt dan wel mee.
Het is dus volgens mij maar net wat voor een signaal je afgeeft. Het blijven verkopers en dat ben ik zelf ook, die truukjes ken ik wel.
Maar goed, ze is geweest en idd er zaten een aantal leuke kortingsbonnen tussen. Kunnen eindelijk de ringen gaan uitzoeken.
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')