FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Terex Titan: grootste dumper ooit
glasbakwoensdag 10 januari 2007 @ 07:23
Om de nachtbagger mee weg te werken



Veel plezier en wel even je bandenspanning checken voordat je gaat rijden
tonkswoensdag 10 januari 2007 @ 07:46
wie?
TR08woensdag 10 januari 2007 @ 08:19
Wat een schattige bandjes
Reza-imprezawoensdag 10 januari 2007 @ 08:21
Wat kost dat nou in de wegenbelasting ?
Gijschwoensdag 10 januari 2007 @ 08:30
Ik zou d'r wel winterbanden opzetten als het glad wordt. En dat profiel... toch echt even naar het bandencentrum.
DonJameswoensdag 10 januari 2007 @ 08:45
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:30 schreef Gijsch het volgende:
Ik zou d'r wel winterbanden opzetten als het glad wordt. En dat profiel... toch echt even naar het bandencentrum.
Doe niet zo gek!


Het is daar snikheet. Je hebt daar meer aan 80-inch chromen bling-blingvelgen.
Turquaz52woensdag 10 januari 2007 @ 08:49
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Doe niet zo gek!


Het is daar snikheet. Je hebt daar meer aan 80-inch chromen bling-blingvelgen.
Met andere woorden: Spiegels
Sjoemwoensdag 10 januari 2007 @ 09:15
Krijgt ie die vrouw of man er gratis bij? Of moet ie die overhoop rijden?
CiQNiZwoensdag 10 januari 2007 @ 09:17
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Doe niet zo gek!


Het is daar snikheet. Je hebt daar meer aan 80-inch chromen bling-blingvelgen.
Hier zul je in foot moet rekenen
Reza-imprezawoensdag 10 januari 2007 @ 09:45
En hoe komt die uit de botsproef?
pkeijserswoensdag 10 januari 2007 @ 09:51
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:45 schreef Reza-impreza het volgende:
En hoe komt die uit de botsproef?
Niet zo best vrees ik...
de muur waar ie tegenaan ramt dan
CiQNiZwoensdag 10 januari 2007 @ 09:56
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:45 schreef Reza-impreza het volgende:
En hoe komt die uit de botsproef?
? Hij reed per ongeluk over de muur heen...
TR08woensdag 10 januari 2007 @ 10:02
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:21 schreef Reza-impreza het volgende:
Wat kost dat nou in de wegenbelasting ?
Ik denk niets...volgens mij moet je zo'n ding namelijk in stukken over de openbare weg vervoeren
HansUwoensdag 10 januari 2007 @ 10:41
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:02 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik denk niets...volgens mij moet je zo'n ding namelijk in stukken over de openbare weg vervoeren
Lijkt me veel leuker om hiermee over de A2 heen te rijden, wedden dat je geen last hebt van plakkers of files.
Alexxxxxwoensdag 10 januari 2007 @ 13:19
Terex-Titan, grootste dumper ooit gebouwd, staat nu in Canada te pronk.

Slotje!
Alexxxxxwoensdag 10 januari 2007 @ 14:02
En weer open.
glasbakwoensdag 10 januari 2007 @ 14:07
Thanks..

Even wat meer info dan maar. Ik wist overigens niet dat het beestje al zo oud was..
quote:
The Terex Titan was a massive Canadian earth-hauling lorry prototype built by the Terex Corporation of General Motors. It had an empty weight of 235 tonnes, and a maximum loaded weight of 550 tonnes. It was powered by a 169.5L 16 cylinder 3300 hp (2,460 kW) engine coupled to a generator. The generator then powered 4 electric traction motors located at each rear wheel. It is 66 feet (20 m) long and 22.6 feet (6.9 m) tall. It is 56 feet (17.1 m) tall with the dump box extended. Built in late 1974 at GM's London, Ontario Plant, it was to undergo 12 months testing in California. In 1978, it was assembled in Sparwood BC for Kaiser Resources Ltd. It was retired from service at a coal mine in 1990 and is now located in Sparwood.
Schaamteloos gekopieerd van WikiPedia

Groter plaatje :

Reza-imprezawoensdag 10 januari 2007 @ 14:10
Heeft die ook een trekhaak?
HansUwoensdag 10 januari 2007 @ 14:15
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:10 schreef Reza-impreza het volgende:
Heeft die ook een trekhaak?
Heeft ie niet nodig. Je vouwwagen kan gerust in de laadbak.
Alexxxxxwoensdag 10 januari 2007 @ 14:26
Wel even de TT veranderd
mark_82woensdag 10 januari 2007 @ 15:26
Mist alleen nog een bodykit.
Reza-imprezawoensdag 10 januari 2007 @ 15:32
Enuh rijd die nog een beetje zuinig?
Devilnlwoensdag 10 januari 2007 @ 15:33
ermm volgens mij issie al overwonnen door de Liebherr T282B

quote:
World ranking of first place is taken by the T282-B manufactured by Liebherr (USA). The giant T282-B was officially presented to the public during the Bauma in Munich. Some T282-B's had previously been used as prototypes for field tests. The T282-B was the highlight of the Bauma. Like the eighth wonder of the world, it was surrounded by masses of people and as a Hollywood Superstar, flashlights sizzled on the giant T282-B. Everyone wanted a photo of themselves with the dump truck and had to wait patiently.

The T282-B is powered by a DDC/MTU 20V4000 engine providing the highest output of any commercially avaliable motor vehicle engine in the world. The engine weighs 10.4t, has 20 cylinders in a V arrangement and a capacity of 90 litres. It has a maximum power output of 3650HP and maximum torque of 14457Nm. An important characteristic of the Liebherrs T282-B is its diesel electric drive. The engine powers an electric generator which powers the AC (alternating current) driving motors. The advantages are an enormous improvement in transferring power to the wheels and a substantially longer service life for the drive system compared to the mechanically propelled Kippern.

The dimensions of the T282-B are equally large. It is 14.5m long, 7.4m high and 8.7m wide. Its maximum additional load amounts to 363t or 220m³ frequently up, and its max. Its gross loaded weight is 592t. This makes it the largest fourwheel dump truck in the world. T282-B's are built at Libherr's factory in New Haven, Virginia, USA.
quote:
The most important technical data in the overview:

performance: 3650 HP

payload: 400 Ton

body capycity: 288 yd³

maximum use-weight: 1,316,000 lb
maar als ze bedoelen dat de Terex het "grootst" is qua omvang. dan wint Terex me thinks
GSiwoensdag 10 januari 2007 @ 17:42
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:21 schreef Reza-impreza het volgende:
Wat kost dat nou in de wegenbelasting ?
Denk dat je niet meer kan spreken van wegenbelasting, maar van wereldbelasting.
Le_Douwewoensdag 10 januari 2007 @ 21:23
Die dingen rijden niet op wegen... maar op zandpaden...
Catch22-woensdag 10 januari 2007 @ 23:04
bijzonder boeiend
glasbakdonderdag 11 januari 2007 @ 03:17
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:33 schreef Devilnl het volgende:
ermm volgens mij issie al overwonnen door de Liebherr T282B
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]


[..]

maar als ze bedoelen dat de Terex het "grootst" is qua omvang. dan wint Terex me thinks
Deze Liebherr is de grootste 4 wiel dump truck. Ik vraag me af of er wel andere 6 wiel dumptrucks zijn..

van dit grote formaat dan he
Devilnldonderdag 11 januari 2007 @ 03:23
denk niet dat er nog dumptrucks gemaakt worden met 3assen.
moet toch gigantisch wringen..
besides..
1zo'n rubbertje kost 50.000euries
ok. je krijg meer draagkracht. maar in de mijnen is het "meestal" goed hard. (behalve in de lente)
Drifter__donderdag 11 januari 2007 @ 03:29
Ideale bumperklever
Reza-imprezadonderdag 11 januari 2007 @ 07:58
Daar gaat een heel tankstation aan brandstof in
Devilnldonderdag 11 januari 2007 @ 09:05
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 07:58 schreef Reza-impreza het volgende:
Daar gaat een heel tankstation aan brandstof in
4730liter tank inhoud
Technische gegevens

* Gewicht (ongeladen): 203 ton
* Maximale belasting: 363 ton
* Wiel (vier stuks): 1,4 meter breed, 3,8 meter doorsnede
* Dieselmotor: 90 liter, V20, 3650 pk
* Wisselstroommotoren (twee stuks): 3015 pk
* Schijfremmen (vier stuks): 1,2 meter doorsnede
* Maximum snelheid: 64 km/h
* Vermogen: 2013 - 2722 kW

leuk motortje zit er in
Kwarkiedonderdag 11 januari 2007 @ 09:07
verbruikt 10 op 1 ?
Devilnldonderdag 11 januari 2007 @ 09:12
ja kweenie. ben druk aan het zoeken om fuel consumption per hour..
maar volgens mij wil je het niet echt weten
meestal zijn tanks op bouw/mijn machine's gemaakt om 12uur te draaien.. dus dan zuipt ie nogal wat
dubidubdonderdag 11 januari 2007 @ 09:52
Ik vind die liebherr veel mooier. Hij lijkt mij ook dat die Terex wringt als de tering
HansUdonderdag 11 januari 2007 @ 09:56
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:05 schreef Devilnl het volgende:

[..]

4730liter tank inhoud
Technische gegevens

* Gewicht (ongeladen): 203 ton
* Maximale belasting: 363 ton
* Wiel (vier stuks): 1,4 meter breed, 3,8 meter doorsnede
* Dieselmotor: 90 liter, V20, 3650 pk
* Wisselstroommotoren (twee stuks): 3015 pk
* Schijfremmen (vier stuks): 1,2 meter doorsnede
* Maximum snelheid: 64 km/h
* Vermogen: 2013 - 2722 kW

leuk motortje zit er in
Kan je je Hummer niet een beetje verbouw, vergroten en het motorblokje overplaatsen.
Een dikke 3015pk sterke V20 zal het best goed doen
Justahdonderdag 11 januari 2007 @ 09:56
Does it come in black?
Turquaz52donderdag 11 januari 2007 @ 12:32
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:56 schreef Justah het volgende:
Does it come in black?
ja, en optioneel kun je ook Spinners bij bestellen
Spaceqowboydonderdag 11 januari 2007 @ 13:01
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:05 schreef Devilnl het volgende:

[..]

4730liter tank inhoud
Technische gegevens

* Gewicht (ongeladen): 203 ton
* Maximale belasting: 363 ton
* Wiel (vier stuks): 1,4 meter breed, 3,8 meter doorsnede
* Dieselmotor: 90 liter, V20, 3650 pk
* Wisselstroommotoren (twee stuks): 3015 pk
* Schijfremmen (vier stuks): 1,2 meter doorsnede
* Maximum snelheid: 64 km/h
* Vermogen: 2013 - 2722 kW

leuk motortje zit er in
Ik ben eigenlijk veel meer benieuwd naar de hoeveelheid koppel(moment) dat ding geeft. Dat vind ik bij diesels van dit formaat altijd veel spectaculairder... Zeker als je bedenkt dat een beetje volkswagen Touareg al 1000NM heeft, wat moet dit monster dan wel niet leveren
zBusdonderdag 11 januari 2007 @ 13:05
300000?
Devilnldonderdag 11 januari 2007 @ 13:12
Kan er niks over vinden helaas.
weet wel dat iig de Liebherr aangedreven word door electro motoren.
weet niet hoet het met de Caterpillar 797b zit..
area51donderdag 11 januari 2007 @ 19:16
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:01 schreef Spaceqowboy het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk veel meer benieuwd naar de hoeveelheid koppel(moment) dat ding geeft. Dat vind ik bij diesels van dit formaat altijd veel spectaculairder... Zeker als je bedenkt dat een beetje volkswagen Touareg al 1000NM heeft, wat moet dit monster dan wel niet leveren
It has a maximum power output of 3650HP and maximum torque of 14457Nm.
TargaFloriodonderdag 11 januari 2007 @ 20:32
Iets voor Dakar?
Alexxxxxdonderdag 11 januari 2007 @ 20:34
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Iets voor Dakar?
Ik wens de boot naar Marokko veel plezier in dat geval.
MewBiedonderdag 11 januari 2007 @ 21:20
Met zo'n ding heb je geen boot meer nodig, hij rijdt zo naar de overkant
yupdonderdag 11 januari 2007 @ 22:31
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:56 schreef HansU het volgende:

[..]

Kan je je Hummer niet een beetje verbouw, vergroten en het motorblokje overplaatsen.
Een dikke 3015pk sterke V20 zal het best goed doen
Motor zelf weegt al 10 ton, zal nie techt werken denk ik.