abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45199873
Is het mogelijk een huis te financieren als je een minimumloon hebt op een leeftijd van 24 jaar? Een volledige hypotheek is dan niet mogelijk denk ik, maar zijn er andere oplossing?

Ik hoor het graag.
٩๏̯͡๏)۶
pi_45199932
Als je een vast contract hebt is dat geen probleem lijkt me, alleen de hoogte van de hypotheek zal je tegenvallen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_45200511
Ik denk dat het als alleenverdiener wel op zal houden met een ton aan hypotheek. De vraag is natuurlijk of je daar wel een huis voor kunt vinden.
-
  woensdag 10 januari 2007 @ 01:22:16 #4
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_45200577
Een hypotheek is best wel mogelijk. Alleen is het bedrag dat je kunt lenen niet al te hoog. Nu heeft een flatje in een slechte wijk best z'n charme...
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_45200675
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:22 schreef livEliveD het volgende:
Een hypotheek is best wel mogelijk. Alleen is het bedrag dat je kunt lenen niet al te hoog. Nu heeft een flatje in een slechte wijk best z'n charme...
student
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_45200781
wat is het minimum bruto loon precies 16000 euro per jaar ofzo, dan krijg je in de meeste gevallen max x5.5 is 90duizend euro. mist je contract voldoende zekerheid bied. leen nog eens 30000 bij de gemeente als dat daar kan, en je kunt bent een klein appartementje kopen of een huisje waar veel aan moet gebeuren.
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:38:21 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_45292512
1: Stoppen met werken
2: Uitkering aanvragen
3: Vrouw zwanger maken
4: Bij gemeente aankloppen voor urgentie sociale huurwoning met tuin (gezin) en huursubsidie
5: Inkomen aanvullen met bijklussen of/en hennepteelt.
The End Times are wild
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:38:49 #8
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45295879
Ik weet dat de Rabo een generatiehyp heeft. Weet niet precies wat daar de voorwaarden van zijn, maar het idee is dat bijv. ouders ook garant staan voor de hypotheek.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45373966
met een minimumloon kun je tussen de 80 en 90k aan hypotheek krijgen, dus een huis van maximaal iets van 70.000 euro. Dat wordt goed zoeken! ze zijn er wel maar je moet er niet teveel van verwachten.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 15 januari 2007 @ 15:40:54 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45374390
Misschien heb je hier iets aan: koopsubsidie

http://www.overgeld.nl/ru(...)en_koopsubsidie.html
Vampire Romance O+
  maandag 15 januari 2007 @ 15:43:18 #11
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_45374458
Sinds 1 januari 2007 ligt de max van je hypotheek op 4x je bruto jaarinkomen.. daar krijg je tegenwoordig niet eens een flat voor als je minimum loon hebt..
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_45374582
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:40 schreef MouseOver het volgende:
Misschien heb je hier iets aan: koopsubsidie

http://www.overgeld.nl/ru(...)en_koopsubsidie.html
Wat is dat nou weer voor een onzin??
Waarom willen mensen van alles als ze het geld er niet voor hebben??

Maar goed, met een mininumloon kom je niet ver. Ik zou zeggen: ga huren.
(krijg je ook al subsidie voor )
pi_45375019
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:43 schreef KhaZ het volgende:
Sinds 1 januari 2007 ligt de max van je hypotheek op 4x je bruto jaarinkomen.. daar krijg je tegenwoordig niet eens een flat voor als je minimum loon hebt..
Waar heb jij het over?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_45375128
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:43 schreef KhaZ het volgende:
Waar heb je dat nou weer vandaan?
pi_45376577
Het is 4,5 keer bruto jaarinkomen en geldt alleen voor starters. Heeft afgelopen week groot artikel in het NRC gestaan. Diverse websites berichten er ook over.
pi_45376613
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:45 schreef Pino-Helmond het volgende:
Het is 4,5 keer bruto jaarinkomen en geldt alleen voor starters. Heeft afgelopen week groot artikel in het NRC gestaan. Diverse websites berichten er ook over.
Dan is het mij nog steeds niet bekend.
pi_45377210
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:45 schreef Pino-Helmond het volgende:
Mwoah, ik ben de afgelopen week bezig geweest met het orienteren op wat ik aan hypotheek kan krijgen, en volgens zowel de hypotheker als hypotheekvisie kan ik een maximale hypotheek krijgen van eerdergenoemde 5,5x mijn jaarsalaris, en ik ben ook starter.
quote:
Hypotheek maximaal 4,5 keer inkomen

Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 29 dec.

Voor starters wordt het vanaf 1 januari 2007 moeilijker om een woning te kopen. Vanaf deze datum mag een hypotheek niet groter zijn dan 4,5 keer het bruto jaarinkomen. Dit is het gevolg van een nieuwe gedragscode voor hypotheekverstrekking die de banken hebben vastgesteld. Doel van de code is huizenkopers te beschermen tegen te hoge hypotheekschulden.

Tot nog toe was een lening ter grootte van vijf of zes keer het jaarinkomen niet ongebruikelijk, zegt een woordvoerder van de Vereniging Eigen Huis (VEH). Starters konden bijvoorbeeld veel lenen door te wijzen op goede carrièreperspectieven. Minister Zalm (VVD, Financiën) had de banken gevraagd strengere eisen te stellen aan hypotheekverstrekking om te voorkomen dat mensen zich te diep in de schulden steken. De VEH vindt ook dat banken nu te makkelijk leningen verstrekken en verwelkomt de gedragscode.

Hypotheekbemiddelaars verwachten dat de nieuwe gedragscode veel mensen zal treffen. „Als banken de strengere eisen echt serieus gaan nemen, kan dit wel eens van groter belang zijn dan de hele discussie over de aftrek van de hypotheekrente”, zegt Lodewijk van der Heijden, directeur van hypotheekadviseur De Hypotheekshop. „Vooral starters zullen de dupe zijn: zij hebben weinig vermogen en nog een relatief laag inkomen.”

Banken mogen in individuele gevallen afwijken van de inkomensnorm, bijvoorbeeld wanneer ouders zich borg stellen. Elke afwijking moet worden gedocumenteerd voor de toezichthouder, de Autoriteit Financiële Markten (AFM). De AFM laat weten dat zij streng zal toezien op toepassing van de nieuwe gedragscode.
bron
Raar dat ik daar niets over heb gehoord dan.
  maandag 15 januari 2007 @ 17:29:46 #18
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_45378077
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:02 schreef ruud.nl het volgende:
Hypotheekbemiddelaars verwachten dat de nieuwe gedragscode veel mensen zal treffen. „Als banken de strengere eisen echt serieus gaan nemen, kan dit wel eens van groter belang zijn dan de hele discussie over de aftrek van de hypotheekrente”, zegt Lodewijk van der Heijden, directeur van hypotheekadviseur De Hypotheekshop. „Vooral starters zullen de dupe zijn: zij hebben weinig vermogen en nog een relatief laag inkomen.”
I see a big if
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_45378239
Als jij met een minimumloon serieus een huis wilt gaan kopen met alle bijkomende kosten en vaste lasten ben je gek.

Welcome to poverty, we'll get drunk on cheap wine, zing ik dan!
pi_45378302
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:02 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Mwoah, ik ben de afgelopen week bezig geweest met het orienteren op wat ik aan hypotheek kan krijgen, en volgens zowel de hypotheker als hypotheekvisie kan ik een maximale hypotheek krijgen van eerdergenoemde 5,5x mijn jaarsalaris, en ik ben ook starter.
[..]

bron
Raar dat ik daar niets over heb gehoord dan.
Die grdragscode is mij bekend, maar dat verhaal van de starters is toch echt nieuw en zolang ik daar van officiele wege niets van heb meegekregen....
pi_45378385
Je bent zowiezo gek als je de huidige prijzen neerlegt.. die huizen zijn het echt niet waard.
  maandag 15 januari 2007 @ 17:54:37 #22
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_45378818
Dus ik had toch gelijk, had alleen in de haast foutje gemaakt met 4 en 4.5... maar komt ongeveer neer op hetzelfde. Ik heb dat artikel ook gelezen uit de NRC.
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
pi_45379779
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:54 schreef KhaZ het volgende:
Dus ik had toch gelijk, had alleen in de haast foutje gemaakt met 4 en 4.5... maar komt ongeveer neer op hetzelfde. Ik heb dat artikel ook gelezen uit de NRC.
Nou, gelijk. Dat je er van gehoord hebt. Dat het in de praktijk niet zo is, is best relevant.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:20:22 #24
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_45384566
Ik was op de helft van een lang bericht, maar heb het maar verwijderd: als er wel wetten zijn maar de praktijk is anders, lekker geregeld dan. Ik was iig net op tijd met het regelen van m'n hypo ^^
pi_45384683
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:35 schreef Roellio het volgende:
Als jij met een minimumloon serieus een huis wilt gaan kopen met alle bijkomende kosten en vaste lasten ben je gek.

Welcome to poverty, we'll get drunk on cheap wine, zing ik dan!
Of je nu 300 euro aan huur betaalt, of aan hypotheek, maakt natuurlijkg een zak uit. Behalve dat je een huurhuis niet kunt verkopen wanneer de waarde stijgt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')