Daar woon ikquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Schiedam Grote Markt 17 zeer waarschijnlijk
Schiedam Graauwe hengst zeker weten![]()
Data krijgen we volgende week te horen
Goed bezigquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Schiedam Grote Markt 17 zeer waarschijnlijk
Schiedam Graauwe hengst zeker weten![]()
Data krijgen we volgende week te horen
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:55 schreef mirelia het volgende:
Nou dat word dan al 3 die meegaan
Minimeetje van maken??
Als je EMGs hebt raast er direct uit je gitaar al een satanisch signaal door die kabel, omdat de elementen hogere output hebben ('hot' zijn). En stel je zet de gain op 10, dan heb je dus, ik noem maar wat, +25% (overdreven) gain dankzij de pickups. En danzijn er natuurlijk ook nog de eigenschappen van het element. Een element met veel hoog zal niet zo snel een chunky br00tal distortion krijgen als eentje met veel laag.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:49 schreef imported_sphinx het volgende:
wat ik me afvraag he, hoe kunnen pickups je distortion beïnvloeden? want die komt pas bij de amp/pedaal.
ik dacht al zoiets, want dat is het enige verschil; de output.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Als je EMGs hebt raast er direct uit je gitaar al een satanisch signaal door die kabel, omdat de elementen hogere output hebben ('hot' zijn). En stel je zet de gain op 10, dan heb je dus, ik noem maar wat, +25% (overdreven) gain dankzij de pickups. En danzijn er natuurlijk ook nog de eigenschappen van het element. Een element met veel hoog zal niet zo snel een chunky br00tal distortion krijgen als eentje met veel laag.
Daarom oversturen (=distortion) EMGs je amp ook zo snel; vanwege de hoge output. Als je een jazzpickup op hetzelfde volume bespeelt kan de amp wat verder open voordat ie gaat kotsen.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:03 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik dacht al zoiets, want dat is het enige verschil; de output.
als ik namelijk mijn Epi over mijn amp speel, met volle distortion, klinkt het als een soort vette crunch
maar mn Explorer krijgt met dezelfde amp settings echt scherpe distortion.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 07:37 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Je kent het gezegde he. Overdriven is ook een vak!
Welke presets wil je?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 06:20 schreef Blivox het volgende:
Gitaar --> POD2 --> Stereo output --> Line-in PC --> GuitarRig 2 hier. Je kan er héél toffe dingen mee. Ik zoek alleen nog een site waar je mooie presets kan vinden van artiesten/nummers/albums/watdanook.
Nee, ik heb er eentje uit de Eurorack serie, deze:quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:19 schreef SNArky het volgende:
[..]
Heb je de Behringer UCA-202? Die wilde ik ook hebben, maar hij was niet meer leverbaar :S .
Waarom ook nog een Pod? Lijkt een beetje dubbelop toch, je krijgt nu twee keer ampmodelling achter elkaar.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 06:20 schreef Blivox het volgende:
Gitaar --> POD2 --> Stereo output --> Line-in PC --> GuitarRig 2 hier. Je kan er héél toffe dingen mee. Ik zoek alleen nog een site waar je mooie presets kan vinden van artiesten/nummers/albums/watdanook.
Zaten er soms niet genoeg knoppen op je gitaarquote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:52 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, ik heb er eentje uit de Eurorack serie, deze:
[afbeelding]
Het ziet er indrukwekkender uit dan het is.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Zaten er soms niet genoeg knoppen op je gitaar?
heel toevallig he! heb ik die mezelf vroeger es leren spelenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:53 schreef Zygje het volgende:
Help gitaargoden van fok! Ik zoek de tabs van een tof nummer (hoewel sommigen het waarschijnlijk triest vinden) Maar ik kom steeds uit op een oude versie!Het betreft dit nummer.
Maar dat komt dan ook omdat Ibanezjes en Fenders twee compleet verschillende gitaren zijn...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:07 schreef Deansensitized het volgende:
Ik ben nog geen Fender tegen gekomen die lekkerder maar vooral lichter speeld dan mijn Ibanez...
Zal hem wel aan mij liggen, maar kan het me moeilijk voorstellen.
Mijn Ibanez staat dan ook wel vies strak afgesteld, echt minimaal zeg maar![]()
Waarom heb jij geen ibanez in je collectie?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:28 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Maar dat komt dan ook omdat Ibanezjes en Fenders twee compleet verschillende gitaren zijn...
Ibanez zijn over het algemeen (de archtops uitgezonderd) een heel stuk meer metal -en daarmee dus een lagere actie- dan Fenders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |