abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45193479
Ik heb mijn cavia de afgelopen avond al de hele avond rare geluiden horen maken. Het geluid klinkt redelijk hoog en klinkt tussen een hoest een piepje in en ik herken er ook iets klikkend in. Ik vind het heel moeilijk om het geluid precies te omschrijven, maar mijn cavia maakt er geen beweging bij alsof hij hoest. Ik zit hier een beetje mee, omdat ik me iedere keer kapot schrik als hij dat geluid maakt omdat ik bang ben dat er iets is en omdat ik pas morgen naar de dierenarts kan gaan.

Iemand een idee wat het is?
Aids.
pi_45193511
Heb je er de laatste tijd nog mee gejongleerd ?
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_45193579
Is het een hoog gepiep en kijkt de cavia rond? Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar bepaalde cavia's spelen soms 'wachter', waarbij ze kijken of er niks gevaarlijks aan de hand is. Sommige cavia's die wij hadden deden dit ook wel eens Lijkt heel vreemd, maar is normaal. Maar ik weet natuurlijk niet zeker of dat het is
pi_45193728
Dit lijkt niet op het gepiep dat ze maken als ze bijvoorbeeld geritsel horen. Ik hoor het ook maar bij één cavia.

En nee, ik heb er niet mee gejongleerd.
Aids.
pi_45193781
http://groups.msn.com/HuizeCaafs/caviageluiden1.msnw

Hier kan je verschillende geluiden van cavia's beluisteren, misschien herken je het geluid van jouw cavia.
pi_45193819
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:53 schreef Aibmi het volgende:
Is het een hoog gepiep en kijkt de cavia rond? Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar bepaalde cavia's spelen soms 'wachter', waarbij ze kijken of er niks gevaarlijks aan de hand is. Sommige cavia's die wij hadden deden dit ook wel eens Lijkt heel vreemd, maar is normaal. Maar ik weet natuurlijk niet zeker of dat het is
Toen wij dat voor het eerst hoorden, dachten we dat het een nest vogels was
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:59:25 #7
94510 BillGates
Me postcount!
pi_45193865
daar past nog maar 1 oplossing:

-edit-
Doe maar ff niet

[ Bericht 47% gewijzigd door Lucille op 09-01-2007 22:02:45 ]
pi_45193900
Niet grappig, niet orgineel
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_45193925
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:51 schreef Mss het volgende:
Ik heb mijn cavia de afgelopen avond al de hele avond rare geluiden horen maken. Het geluid klinkt redelijk hoog en klinkt tussen een hoest een piepje in en ik herken er ook iets klikkend in. Ik vind het heel moeilijk om het geluid precies te omschrijven, maar mijn cavia maakt er geen beweging bij alsof hij hoest. Ik zit hier een beetje mee, omdat ik me iedere keer kapot schrik als hij dat geluid maakt omdat ik bang ben dat er iets is en omdat ik pas morgen naar de dierenarts kan gaan.

ik weet al wat het is. een vriend van mij heb een tamme rat die doet het constant. Hij was naar zo een dierenwinkel gegaan gaven ze zo een geel poedertje mee voor zijn drinkwater.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_45193983
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:51 schreef Mss het volgende:

Haal je vinger er eens uit.
pi_45194003
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:00 schreef Burakius het volgende:

[..]

ik weet al wat het is. een vriend van mij heb een tamme rat die doet het constant. Hij was naar zo een dierenwinkel gegaan gaven ze zo een geel poedertje mee voor zijn drinkwater.
Kun je mij er iets meer over vertellen?

Mag een dierenwinkel medicijnen geven?

Is dat voor ratten en cavia's hetzelfde?
Aids.
pi_45194024
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:01 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Aids.
pi_45194037
Cool, weet ik gelijk ook wat mijn cavia bedoelt als hij dat WOEI geluid maakt.

De mijne maakte ooit ook een heel vreemd geluid, toen bleek dat een zonnebloempit gespleten was en over zijn voortanden heen zat. Hij kreeg em er zelf niet vanaf en dat heeft hem toen erg gefrustreerd waardoor hij geluiden begon te maken die ik nooit eerder gehoord had...
pi_45194059
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:02 schreef Mss het volgende:

[..]

Kun je mij er iets meer over vertellen?

geen idee. Hij maakte zo een raar sniezend geluid. Iets met griep was het. Ik kan je echt niet meer vertellen, maar als ik jou was zou ik naar dierenwinkel gaan en daar ff vragen
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_45194105
Het kan zijn dat je cavia pijn heeft. Cavia's zijn ontzettend goed in het verbergen van pijn maar als ze de hele tijd bijna nonstop door gaan zitten morren/piepen/knorren dan kan het zijn dat er toch iets aan de hand is.
Let vooral op of ie goed eet en drinkt, en of hij voldoende beweegt. Als ie normaal heel bewegelijk is en nu ineens de hele avond voor zich uit zit te staren dan is er inderdaad iets aan de hand.
-
pi_45194141
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:02 schreef Mss het volgende:

[..]

Twee keer Nee.

Een dierenwinkel is geen dierenartsenpraktijk.

Ratten en cavia's zijn verschillende dieren.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:05:03 #17
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_45194146
Ik heb een beertje dat ooit zo'n piepend klikgeluid maakt, daarna gaat hij meestal klappertanden, hij doet dat dus als hij boos is(op een van de andere mannetjes die in een ander hok zitten)
hallo luitjes.
pi_45194228
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:04 schreef splendor het volgende:
Het kan zijn dat je cavia pijn heeft. Cavia's zijn ontzettend goed in het verbergen van pijn maar als ze de hele tijd bijna nonstop door gaan zitten morren/piepen/knorren dan kan het zijn dat er toch iets aan de hand is.
Let vooral op of ie goed eet en drinkt, en of hij voldoende beweegt. Als ie normaal heel bewegelijk is en nu ineens de hele avond voor zich uit zit te staren dan is er inderdaad iets aan de hand.
Hij eet wel en hij rent ook door zijn hok.

En ik ken inderdaad het klikkende klappertandengeluid, maar dat is dit niet.

Ik ben echt bang dat hij ziek is ofzo.
Aids.
pi_45194246
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:01 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ik moest heel hard lachen, en doe het nog steeds...

maareeh ot hoe oud is je cavia?
Onder voorbehoud, weet ik alles!
Aanwezig op dit Forum sinds 21-12-2001(Mr_Opel)
Dus geen Newb..
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:07:54 #20
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_45194265
Dan zou ik naar de Da gaan, je kent zelf je beestje toch het best..Sterkte ermee.
hallo luitjes.
pi_45194298

[ Bericht 100% gewijzigd door senesta op 10-01-2007 08:48:42 ]
pi_45194307
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:07 schreef Dennisch het volgende:

[..]

Ik moest heel hard lachen, en doe het nog steeds...

maareeh ot hoe oud is je cavia?
Normaal vind ik P-L wel grappig, maar nu even niet.

Hij is ongeveer 2 maanden oud.
Aids.
pi_45194475
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:08 schreef Mss het volgende:

[..]

Normaal vind ik P-L wel grappig, maar nu even niet.

Hij is ongeveer 2 maanden oud.
Hmm, das niet echt de leeftijd om ouderdom kwaaltjes te krijgen he?
Beestje ff goed in de gaten houden, en morgen de DA laten kijken, als zij/hij de nacht doorkomt,
Waarschijnlijk is er nx aan de hand, cavia's zijn nou eenmaal vage beestjes, met nog vagere geluiden, het kan maar zo zijn dat hij/zij vannacht weer door de kooi dendert...
Onder voorbehoud, weet ik alles!
Aanwezig op dit Forum sinds 21-12-2001(Mr_Opel)
Dus geen Newb..
pi_45194555
2 maanden pas.. het is wel zo dat jonge cavia's constant een piepend geluid maken als ze lopen zodat de moeder altijd weet waar ze zijn, dat hebben alle jonge cavia's gedaan bij mij tot nu toe (heb er tot nu toe 6 gehad).
-
pi_45194562
Hij dendert nu al door de kooi.

Ik heb het geluid ook van de ene op de andere dag gehoord. Normaal hoorde ik het niet en nu is het al de hele avond raak.
Aids.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')