Blijkbaar niet.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:12 schreef dwerg het volgende:
Goh, Bupatih. Wie had dat verwacht. Wilde R@b niet?
Doe toch maar wel, want het is nog een aardige klus om je geluidsmateriaal uit te werken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:41 schreef Augustina het volgende:
Ik heb van iemand zo'n opnemertje geleend, dus dat scheelt alweer. Dan hoef ik niet als een bezetene mee te pennen.
Vind ik ook. Ik nam in het begin ook een recordertje mee, maar daar ben ik van teruggekomen. Schrijven tijdens een interview werkt een beetje als een spiekbriefje: als je het hebt opgeschreven, zit het eigenlijk al goed in je hoofd. Het interview dan nog een keer luisteren is niet meer nodig.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:00 schreef Claudia_x het volgende:
Het kost ook erg veel werk om dat ding elke keer stop te zetten en tussendoor aantekeningen te maken. Wat je reeds op papier hebt staan, heb je veel gauwer uitgewerkt.
Misschien moet je dan geen interviewer worden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:10 schreef Bupatih het volgende:
Ik kan niet zo goed tegelijkertijd schrijven, nadenken, luisteren, ergens op anticiperen, ja knikken, 'uhuh'-geluiden uitstoten en bruggetjes maken.
Volgens mij is opnemen voor een journalist vooral handig om later te kunnen bewijzen dat je niks uit je duim hebt zitten zuigen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:05 schreef broer het volgende:
Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor onderzoek het is. Als het meer een soort enquête is, heb je je vragenlijstje gewoon klaar. Dan is die denktijd niet nodig.
Wil ik ook helemaal niet.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien moet je dan geen interviewer worden.
Die paar interviews die ik heb gedaan (zoals Drs. P) heb ik wel altijd van geluidsband uitgewerkt, maar ik heb dan ook zo lang voor m'n werk dingen moeten typen dat ik een behoorlijk hoge snelheid heb en niet zo vaak stop hoef te drukken. Maar goed, ik interview alleen maar mensen die ik leuk vind.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:00 schreef Claudia_x het volgende:
Als je het kunt ontcijferen. Het is niet altijd makkelijk om zonder visuele input te ontrafelen wat er gezegd wordt. Het kost ook erg veel werk om dat ding elke keer stop te zetten en tussendoor aantekeningen te maken. Wat je reeds op papier hebt staan, heb je veel gauwer uitgewerkt.
Klopt. Maar gelukkig doe ik alleen aan nep-journalistiek, dus dat probleem heb ik niet.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:23 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens mij is opnemen voor een journalist vooral handig om later te kunnen bewijzen dat je niks uit je duim hebt zitten zuigen.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:56 schreef Augustina het volgende:
k wil wat vragen aan een Surinamer, maar zie er even geen een op straat.
Ik ken een paar hele leuke aardig openhartige Surinamers, bij dat café op de albert cuyp met die uitbouw.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:56 schreef Augustina het volgende:
k wil wat vragen aan een Surinamer, maar zie er even geen een op straat.
Ik zeg altijd dat ik iemand van de Trouw ben.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:08 schreef Lienekien het volgende:
Houd er rekening mee dat je aan het begin vraagt of je het interview mag opnemen en dat je vertelt waarvoor je de opname zult gebruiken. Niet iedereen wil opgenomen worden.
Ik zou bevestigings-e-mail doen. Dan ga ik ervan uit dat 'e-mail' geldt als een initiaalwoord, net als pc-netwerk. Volgens de regels van het groene boekje gebruik je in een samenstelling met een initiaalwoord een koppelteken.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:29 schreef sigme het volgende:
Advies gevraagd. Hoe spelt men bevestigings-e-mail? Of beter gezegd, is de spelling bevestigings-e-mail correct?
Verdomd, het is inderdaad een initiaalwoord, 'e-mailen'.quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou bevestigings-e-mail doen. Dan ga ik ervan uit dat 'e-mail' geldt als een initiaalwoord, net als pc-netwerk. Volgens de regels van het groene boekje gebruik je in een samenstelling met een initiaalwoord een koppelteken.
Bron
Hé A_R, even dag zeggen op dit onmenselijke uurquote:Op vrijdag 12 januari 2007 04:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
wyccie nog steeds spoorloos??
hooooooiquote:Op vrijdag 12 januari 2007 04:57 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Hé A_R, even dag zeggen op dit onmenselijke uur![]()
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 04:57 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Hé A_R, even dag zeggen op dit onmenselijke uur![]()
Naweeën van de reis naar China?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:30 schreef Tha_Erik het volgende:
Jup. Keel- en hoofdpijn en misselijkheid. Daarvan zijn de keelpijn en misselijkheid verdwenen en de hoofdpijn sluimert nog wat na.
Ik denk dat het eerder iets is wat hier nog in huis hing, aangezien mijn zus in de kerstvakantie toen ik weg was hier de griep gehad. Misschien nog een virusje wat hier rondvloog.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Naweeën van de reis naar China?
Hopelijk ben je gauw weer kiplekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |