maar als je binnen 10 jaar afstudeert hoef je ook je p niet terug te betalen hoorquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:32 schreef Executrix het volgende:
Je moet je P altijd terugbetalen, die regeling is veranderd bij het Ba/Ma systeem. Alleen voor een bachelor of masterdiploma wordt je beurs nu omgezet in een gift. Je moet dus hoe dan ook die 1,5 jaar terugbetalen. Wat je wel kan doen, is een andere opleiding in dezelfde richting zoeken (als dat je wel interesseert) waardoor je vrijstellingen kunt krijgen en niet al die tijd verloren is geweest. Terugbetalen hoeft pas 2 jaar nadat je definitief gestopt bent met studeren, als je een andere studie gaat volgen betaal je dus pas na die andere studie de stufi voor deze studie terug.
Als je afstudeert hoef je inderdaad niks terug te betalen, mits je alleen de basisbeurs heb gekregen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maar als je binnen 10 jaar afstudeert hoef je ook je p niet terug te betalen hoor.
Als je binnen 10 jaar een diploma haalt, wordt er bij de bachelor 3 jaar (of HBO 4 jaar) en bij de master nog eens 1 jaar (of 2/3 bij een langere master) omgezet in een gift. Maar bij de P wordt er niet alvast 1 jaar omgezet in een gift zoals Staafje suggereerde, dat was vroeger bij het doctoraalsysteem wel zo. Nu maakt het als ze switcht qua financiën geen zak uit of ze een P heeft of niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maar als je binnen 10 jaar afstudeert hoef je ook je p niet terug te betalen hoor.
en als je goed genoeg presteert hoef je ook de prestatiebeurs niet terug te betalenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:21 schreef Xplo het volgende:
[..]
Als je afstudeert hoef je inderdaad niks terug te betalen, mits je alleen de basisbeurs heb gekregen.
Als je NIET binnen 10 jaar afstudeert moet je alles terugbetalen, dus ook je basisbeursquote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en als je goed genoeg presteert hoef je ook de prestatiebeurs niet terug te betalen. Ergo: als je binnen 10 jaar afstudeert, hoef je alleen je eventuele lening terug te betalen. Moet je de basisbeurs ook terug betalen als je langer dan 10 jaar doet over je studie?
en dat wist ik allemaal al, want ik studeer al sinds 2001, maar jullie hier moesten me weer zo nodig in de war brengenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:06 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Als je NIET binnen 10 jaar afstudeert moet je alles terugbetalen, dus ook je basisbeurs
Als je WEL binnen 10 jaar afstudeert hoef je alleen je eventuele lening terug te betalen
journalistiek op universitair niveau bestaat volgens mij alleen als master en daarvoor moet je door de (strenge) selectieprocedure heen komen (althans in Groningen). HBO journalistiek lijkt me dan een beter idee en misschien kun je daarna nog proberen bij de master op de uni toegelaten te worden.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:13 schreef parselmouth het volgende:
Bedankt voor alle reacties
Heb het er vandaag met m'n ouders over gehad dat ik het niet meer wil, en ze reageerden gelukkig heel relaxed (zij betalen m'n studie enzo).
Voor de zekerheid bel ik maandag nog even met de ibgroep, voor de duidelijkheid enzo
En me vanaf nu heel goed orienteren. Heb tot nu toe m'n oog laten vallen op Lifestyle op de kunstacademie en Journalistiek, en van het laatste weet ik nog niet of ik het op hbo of universitair niveau wil gaan doen, maar daar kom ik wel uit. Moet sowieso nog even verder gaan kijken dan deze twee mogelijkheden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |