abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45378835
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:43 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

[..]

Jij snapt er echt geen ene reet van he??

Een afgetraind lichaam is een combinatie van EN spieren EN een laag vetpercentage.
En daar gaat het om dit topic. Of je "afgetraind/een mooi fitnesslichaam" kunt bereiken met een apparaat in 8 minuten. Of dat zin heeft. Wat de resultaten zijn. DAAR gaat het om. Lezen dus.

Vaktijdschriften zoals de Muscle&Fitness / Flex, die zeker wat te melden hebben op fitness/bodybuilding-gebied, verkondigen al jaren de tips en trucs voor een atletisch lijf. Daar hoort dus voor een langere periode cardio bij gedurende minimaal 20 tot 30 minuten en training met zware gewichten om je spieren te "beschadigen."

Zo'n apparaat als in de OP beschreven garandeert dus vetverbranding in 8 minuten met de benodigde spieren.
Als je de wetenschappen op fitnessgebied hebt bestudeerd, zul je dus weten dat een dergelijk apparaat alleen zin heeft als aanvulling of als "opwarming" voor beginnenden. Tuurlijk, iemand die nooit beweegd zal wel resultaat merken bij de eerste paar keer op dat ding. Maar: afgetraind/gespierd/een goddelijk lijf, hoe je het ook wil noemen, is NIET te bereiken met 3x in de week 8 minuten op dat apparaat. En dat is WEL te bereiken door 3/4 keer in de week zware training ( max. een uur ) met een cardioschema.

Ik heb deze discussie, om het zeker te weten, besproken met een ervaren fitnessinstucteur die ik goed ken, en je raadt zelf waarschijnlijk al wat hij mij vertelde.

Dus eigenlijk, lieve mevrouw, twijfel ik heel erg aan jouw kennis op dit gebied en vind ik jouw toontje minstens zo irritant.

Trouwens, jij gelooft zeker ook heilig in die trildingen op TellSell. Half uurtje om de arm en opeens afgetrainde biceps.
Moet kunnen toch?

Psst, 1. zoals ik al honderdmaal heb gezegd verbrand je al vet in minuut twee van je activiteit 2 belooft het apparaat niet dat je vet gaat verbranden in die workout zelf en 3 denk je nou werkelijk dat je lichaam na 20-30 minuten al z'n glycogeen al heeft verbruikt?

Even een beginnetje. Geen zin om verder te typen, maar bekijk de vetgedrukte zaken eens. Misschien dat je daar eens over na kan denken.
  maandag 15 januari 2007 @ 17:59:59 #152
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_45378997
We moeten niet vergeten dat LedZep hier jaren lang voor heeft gestudeerd!
  maandag 15 januari 2007 @ 18:05:26 #153
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_45379178
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:55 schreef LedZep het volgende:

[..]

Psst, 1. zoals ik al honderdmaal heb gezegd verbrand je al vet in minuut twee van je activiteit 2 belooft het apparaat niet dat je vet gaat verbranden in die workout zelf en 3 denk je nou werkelijk dat je lichaam na 20-30 minuten al z'n glycogeen al heeft verbruikt?

Even een beginnetje. Geen zin om verder te typen, maar bekijk de vetgedrukte zaken eens. Misschien dat je daar eens over na kan denken.
1. Sinterklaas kan ook honderdmaal zeggen dat ie echt bestaat.
2. Pas beginnen met vet verbranden NA de training? Ik doe het liever tijdens EN na. ( Het klopt wel dat je verbranding gedurende de periode na de training door gaat, maar niet na 8 minuten. Lees de aanhaling van de wetenschapsjournalist nog eens. Daarnaast, vele bodybuilders eten bijvoorbeeld een banaan na het trainen om voorraden weer aan te vullen waar direct energie uit gehaald kan worden + een eiwitshake om spieren op te bouwen. De vetverbranding zal minder hard gaan na het eten, want daar kan ook weer energie uit gehaald worden en hoeven dus niet alle reserves aangesproken te worden.
3. Neen, maar je komt dan in de zone dat je het meeste gaat verbranden en waarbij je dus verreweg de beste resultaten zult behalen.
  maandag 15 januari 2007 @ 18:07:40 #154
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_45379259
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:59 schreef ivosnivo het volgende:
We moeten niet vergeten dat LedZep hier jaren lang voor heeft gestudeerd!
Ivo, je gaat me toch niet vertellen dat jij als geoefende bodybuilder meegaat in deze onzin??
Jij wou zeggen dat je alleen maar trainde met apparaten gedurende een paar minuten????
Als hij hiervoor heeft gestudeerd, vind ik het eigenlijk alleen maar triester....
  maandag 15 januari 2007 @ 18:08:33 #155
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_45379293
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:07 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

[..]
pi_45379507
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:05 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

[..]

1. Sinterklaas kan ook honderdmaal zeggen dat ie echt bestaat.
2. Pas beginnen met vet verbranden NA de training? Ik doe het liever tijdens EN na. ( Het klopt wel dat je verbranding gedurende de periode na de training door gaat, maar niet na 8 minuten. Lees de aanhaling van de wetenschapsjournalist nog eens. Daarnaast, vele bodybuilders eten bijvoorbeeld een banaan na het trainen om voorraden weer aan te vullen waar direct energie uit gehaald kan worden + een eiwitshake om spieren op te bouwen. De vetverbranding zal minder hard gaan na het eten, want daar kan ook weer energie uit gehaald worden en hoeven dus niet alle reserves aangesproken te worden.
3. Neen, maar je komt dan in de zone dat je het meeste gaat verbranden en waarbij je dus verreweg de beste resultaten zult behalen.
1. Sinterklaas bestaat niet?
2. Wat "vele bodybuilders" doen doet niet ter zake. Het gaat hier niet om bodybuilders.
3. In die zone is de totale hoeveelheid verbrande energie echter laag, waardoor het aandeel vet (dat percentueel hoog ligt) absoluut gezien laag is. Laten we even gaan rekenen (getallen zijn verzonnen, maar in praktijk komt het op hetzelfde neer):

1. een halfuur sporten in "de juiste vetverbrandingszone"
resultaat: 300 kcal verbrand waarvan 60% vet, dus 180kcal vet

2. een half uur intensief sporten, in "de verkeerde verbrandingszone"
resultaat: 600 kcal verbrand waarvan 30% vet, dus 200kcal vet

Over de duur van een training met betrekking tot vetverbranding valt ook nog te praten, maar het is een feit dat een intensieve training vele malen meer effect heeft op het metabolisme na de training dan een training "in de juiste vetverbrandingszone". Het HIIT principe (ja, zoek daar eens naar, doe 's gek !) werkt op basis van die filosofie en is een zeer effectieve methode om vet te verliezen.
  maandag 15 januari 2007 @ 18:27:50 #157
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45379919
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:15 schreef LedZep het volgende:

[..]

2. Wat "vele bodybuilders" doen doet niet ter zake. Het gaat hier niet om bodybuilders.
3. In die zone is de totale hoeveelheid verbrande energie echter laag, waardoor het aandeel vet (dat percentueel hoog ligt) absoluut gezien laag is. Laten we even gaan rekenen (getallen zijn verzonnen, maar in praktijk komt het op hetzelfde neer):

Over de duur van een training met betrekking tot vetverbranding valt ook nog te praten, maar het is een feit dat een intensieve training vele malen meer effect heeft op het metabolisme na de training dan een training "in de juiste vetverbrandingszone". Het HIIT principe (ja, zoek daar eens naar, doe 's gek !) werkt op basis van die filosofie en is een zeer effectieve methode om vet te verliezen.
mail me een keer. ik wil er wel meer van weten. speciaalvoorhoessein@ hotmail.com.

ik wil graag waten wat het ideale vetverbrandingsprogramma is.

daarnaast. klopt het dat je een kwartier na een intensieve training een extra goede opname van voedingsstoffen hebt?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 15 januari 2007 @ 18:32:50 #158
140141 ivosnivo
pi_45380078
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:07 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

[..]

Ivo, je gaat me toch niet vertellen dat jij als geoefende bodybuilder meegaat in deze onzin??
Jij wou zeggen dat je alleen maar trainde met apparaten gedurende een paar minuten????
Als hij hiervoor heeft gestudeerd, vind ik het eigenlijk alleen maar triester....
Ik denk ook gewoon dat je hard moet trainen en goed moet eten om een goede fysiek te krijgen.
Al zal iedereen een ander beeld hebben van een goede fysiek.
  maandag 15 januari 2007 @ 18:37:09 #159
45984 fiat126
Goosfraba...
pi_45380221
Ik vind het apparaat er maar eng uit zien...
De hoeveelheid massa in het heelal is zo klein ten opzichte van de hoeveelheid ruimte, dat je kan stellen dat het heelal leeg is...
  maandag 15 januari 2007 @ 18:40:27 #160
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_45380334
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:32 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik denk ook gewoon dat je hard moet trainen en goed moet eten om een goede fysiek te krijgen.
Al zal iedereen een ander beeld hebben van een goede fysiek.
Misschien dat daar idd de kneep zit. Wat is een goede fysiek.
  maandag 15 januari 2007 @ 18:42:50 #161
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_45380420
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:15 schreef LedZep het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld kloppen, zij het niet dat iemand die intensief sport, na een half uur doodop is. Iemand die in de juiste zone zit, zal veel langer door kunnen gaan en uiteindelijk meer resultaat boeken??
Vaak zie je mensen ook echt een uur fietsen en een uur glydexen bijvoorbeeld.
Loop je 16 km p/u buiten, is dat erg intensief, maar zul je na een kwartier op zijn.
  maandag 15 januari 2007 @ 19:14:28 #162
140141 ivosnivo
pi_45381686
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:40 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

[..]

Misschien dat daar idd de kneep zit. Wat is een goede fysiek.
Ik heb er bijna 1 vind ik Nog 1 a 2 jaar dan moet het wel klaar zijn.
pi_45382978
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:42 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld kloppen, zij het niet dat iemand die intensief sport, na een half uur doodop is. Iemand die in de juiste zone zit, zal veel langer door kunnen gaan en uiteindelijk meer resultaat boeken??
Vaak zie je mensen ook echt een uur fietsen en een uur glydexen bijvoorbeeld.
Loop je 16 km p/u buiten, is dat erg intensief, maar zul je na een kwartier op zijn.
zucht.
Rustige cardio kan je dan misschien langer doen dan intensieve cardio (alhoewel ook dat te trainen valt), maar je metabolisme dondert na rustige cardio (of je dat nou 20 min, 40min of 2 uur doet) weer binnen t uur terug naar zijn oude niveau. Bij intensieve cardio echter blijft je metabolisme velen malen langer verhoogd. Dus ook al verbrand je misschien tijdens je 90 min (waste of time) mietjes cardio iets meer vet dan dat je bereikt met een HIIT of pittige cardio sessie, wat je daarna aan vet verbrandt ligt velen malen hoger bij bij intensieve cardio --> je net effect vet verlies is dus vele malen hoger bij intensieve cardio.

Nou dit moet niet zo moeilijk te snappen zijn toch? Dit is gewoon precies hetzelfde als LedZep je al heeft geprobeerd uit te leggen, en nou ben ik niet de beroedste om het nog simpeler uit te leggen, maar als je het nu nog niet snapt ...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  maandag 15 januari 2007 @ 19:48:03 #164
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_45383194
Gewoon de Marmotte fietsen, dan kosten alleen de hoogtemeters je al dik 4000 kCal
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_45383360
HIIT verhoogt dus je metabolisme. Hierdoor verbrand je dus meer vet dan bij traditionele "tragere" cardio. Geef mij maar HIIT, inplaats van dat huisvrouwen cardio.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_45383756
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mail me een keer. ik wil er wel meer van weten. speciaalvoorhoessein@ hotmail.com.

ik wil graag waten wat het ideale vetverbrandingsprogramma is.

daarnaast. klopt het dat je een kwartier na een intensieve training een extra goede opname van voedingsstoffen hebt?
In die zin dat je voedingsstoffen voor een deel uitgeput zijn en je lichaam extra snel voedingsstoffen wil opnemen. Maar ik zie daar niet zo'n toegevoegde waarde van. Er zijn wel onderzoeken waaruit blijkt dat de eiwitsynthese, het principe van spieropbouw (want ik neem aan dat je daar op doelt, anders zou ik niet weten waarom je veel voedingsstoffen wil hebben na een training) in de eerste 12-24 uur na de training heel belangrijk is en dat die zogenoemde "zeer noodzakelijke" eiwit / KH shakes niet zoveel uitmaken. Na je training dus de eerste uren heel veel eten, met name kwalitatieve eiwitten (melk / kwark).

HIIT is met google genoeg over te vinden.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:03:33 #167
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_45383880
Hm, ik heb begrepen dat je t grootste deel van je eiwitten al vóór je training binnen moet hebben, en dat je direct na je training vooral KH moet nemen (met een beetje snelle eiwitten voor nog sterkere insulinerespons)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_45385070
ThaGuitarmaistro heeft imo gelijk (en volgens andere literatuur ook). Meeste bodybuilders scoren ook erg laag op uithoudingsvermogen, om nog maar te zwijgen van alle "voedingsupplementen" die ze nemen. Dit soort figuren moet je niet verwarren met atleten.

Vetverbranding gebeurd inderdaad optimaal bij niet intensieve hartslag, daarboven ga je voornamelijk suikers verbranden, staat in ieder boek over training. Hoe komt het anders dat er veel topwielrenners en duurlopers met een vetpercentage van minder dan 6% zitten ? Door af en toe een paar minuutjes op een apparaat te zitten zeker...

De theorieën die SHE verkondigt heb ik werkelijk nog nooit gehoord, maar lichaamsbeeldhouwen is ook niet aan mij besteed ... maar als het op uithouding aankomt staan de meesten van die patsers nergens.
pi_45385432
@ LedZep

Je spieren hebben na een training wel zo'n 72 tot 96 uur nodig om te herstellen en tijdens deze periode is het belangrijk dat je je eiwitten binnen krijgt.
If Nissan Motorsports is Nismo, than Honda Motorsports must be Homo...
pi_45386100
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:33 schreef battlesickloner het volgende:
ThaGuitarmaistro heeft imo gelijk (en volgens andere literatuur ook). Meeste bodybuilders scoren ook erg laag op uithoudingsvermogen, om nog maar te zwijgen van alle "voedingsupplementen" die ze nemen. Dit soort figuren moet je niet verwarren met atleten.

Vetverbranding gebeurd inderdaad optimaal bij niet intensieve hartslag, daarboven ga je voornamelijk suikers verbranden, staat in ieder boek over training. Hoe komt het anders dat er veel topwielrenners en duurlopers met een vetpercentage van minder dan 6% zitten ? Door af en toe een paar minuutjes op een apparaat te zitten zeker...

De theorieën die SHE verkondigt heb ik werkelijk nog nooit gehoord, maar lichaamsbeeldhouwen is ook niet aan mij besteed ... maar als het op uithouding aankomt staan de meesten van die patsers nergens.
Je niet verdiept hebben in de sport, mensen en levensstijl van bodybuilders, maar wel er alles vanaf weten. Laat me niet lachen man.
  maandag 15 januari 2007 @ 21:14:01 #171
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45386708
volgens mij gaan de nieuwe theoriën van de wereld van het ultieme lichaam zó snel dat je het niet bij kan houden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_45386747
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:58 schreef Skazminko het volgende:
Je niet verdiept hebben in de sport, mensen en levensstijl van bodybuilders, maar wel er alles vanaf weten. Laat me niet lachen man.
Bodybuilden is geen sport, eerder verkapte freakshow. Heb op proffesioneel en internationaal niveau gesport, en nog steeds hevige amateur van diverse sporten
pi_45386884
Nou ik kom er net weer vandaan. Het blijft raar, half negen van huis vertrekken, negen uur thuis komen en je voelen alsof je 2 uur hebt gesport. Na 8 minuten moet je ook echt even gaan zitten, want je kan nauwelijks normaal lopen. Bij de eerste minuut denk je goh het zal wel meevallen, zal dit keer wel wat beter gaan, het is maar 4 minuten, maar na 2 minuten ben je aan het aftellen en kruipt de tijd. Nee leuk is anders.
kaya
pi_45386926
Probeer het eens een jaartje, wie ben jij om over die jongens te oordelen?
Het is zwaarder dan menig ander sport, je bent er namelijk 24/7 mee bezig. Dus doe niet zo denigrerend ook al staan de fysieken van die mannen en vrouwen je niet aan.
If Nissan Motorsports is Nismo, than Honda Motorsports must be Homo...
pi_45387206
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:15 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Bodybuilden is geen sport, eerder verkapte freakshow. Heb op proffesioneel en internationaal niveau gesport, en nog steeds hevige amateur van diverse sporten
Vanaf je 14e vier keer per week je in een uur helemaal de tyfus trainen, 20 jaar lang. Weinig mensen heb zo'n ongeëvenaarde doorzettingsvermogen als de professionele bodybuilders. Je moet je voeding erop aanpassen, je rust, je hebt gelijk, bodybuilding is inderdaad geen sport. Het is een levensstijl, een levensstijl waar je niets anders dan respect voor kan hebben, als je tenminste weet hoeveel werk erin zit om er als Cutler of Coleman uit te zien.

En kom nou niet met dat lame excuus van AnAAboLluH!h! SlikkUuRSS!! Want ook al slik je AAS, dan moet je nog harder trainen dan dat je al deed om daar het maximale uit te halen.

Ik kan best begrijpen dat je het niet mooi vind hoe die jongens eruit zien, maar nu doe je alsof het een peace of cake is om zo te worden en degradeer je het tot freak show, wat ik toch wel laag vind van iemand die op internationaal niveau heeft gesport naar eigen zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')