Ik moet er wel bij vermelden dat ik met uren trainen wel bedoel dat dit verdeeld is over een langere tijd, en niet op een avond bijvoorbeeld. Na ongeveer 1 uur trainen begint je lichaam een hormoon aan te maken waardoor spierafbraak ontstaat. Het beste is dus om bijvoorbeeld 4 a 5 avonden in de week een uur te trainen. Dat is dus al snel 5 uur per week.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:58 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het is wel een feit dat de werkelijke spanning die je op een spier gooit uiteindelijk qua tijd niet veel is. Het is dus niet gek om een machine te ontwerpen die alle spiergroepen tegelijk trainen en theoretisch zou het zeker kunnen. Natuurlijk is het uiteindelijke effect beter als je individuele spiergroepen zo hard mogelijk gebruikt, maar in mindere mate kan zo'n apparaat wel werken.
km als afstand of snelheid?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:15 schreef LaZZ het volgende:
Wat is dat nou allemaal voor gelul over vetverbranding? Als je 15 min zo'n 2.5 km loopt en dit 2 maal doet in een tijdsbestek van 2 uur verbrand je ook zwembandjes.
Misschien moeten de heren en dames die zo lopen te emmeren over vetverbranding eindelijk eens zelf beginnen aan de daadwerkelijke vetverbranding. Dit ipv op hun bureaustoel theorieën verzinnen hoe ze zo snel mogelijk weer enigszins toonbaar zijn.
2,5 km in 15 minuten, hoe hard loop je dan? 10 km per uur?quote:
Correct professor.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
2,5 km in 15 minuten, hoe hard loop je dan? 10 km per uur?
Vanmiddag op de roeitrainer (Concept2) zo'n 1100 calorieën weggewerkt in een uur, en daar word je echt wel moe van. Plus dat ik net zoveel zweet als in de sauna (kon dweilen na afloopquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:49 schreef Fastcruiser het volgende:
... 600 cal in een half uur infraroodsauna lijkt me ook sterk trouwens. Dan zou elke luie vetklep zo'n ding aanschaffen. Afvallen zonder moe te worden!
Tweede plaatje is zeker 10 jaar training + anabole steroiden.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:24 schreef Maxxieh het volgende:
Over zo'n lichaam doe je wel een paar jaar over, zeker om alles ook zo droog te krijgen etc..
En daarnaast moet je er ook aanleg voor hebben.
Precies, als dat mogelijk is, dan stop ik meteen mijn abonnement en koop ik zo'n apparaatquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:00 schreef XiChico het volgende:
http://photos1.blogger.com/blogger/8133/979/400/Century21.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/8133/979/1600/Giovanni2.jpg
Is dit mogelijk met dat apparaat? Zoja, Im in. Niet dat ik zo gespierd zou worden overigens.
Jahoor geen probleem. Paar maandjes af en toe 8 minuutjes op dat superding en je kunt zo meedoen aan de Mr. Olympiaquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:00 schreef XiChico het volgende:
http://photos1.blogger.com/blogger/8133/979/400/Century21.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/8133/979/1600/Giovanni2.jpg
Is dit mogelijk met dat apparaat? Zoja, Im in. Niet dat ik zo gespierd zou worden overigens.
Ik hoef geen vet meer te verbranden. Zit er namelijk amper.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:15 schreef LaZZ het volgende:
Wat is dat nou allemaal voor gelul over vetverbranding? Als je 15 min zo'n 2.5 km loopt en dit 2 maal doet in een tijdsbestek van 2 uur verbrand je ook zwembandjes.
Misschien moeten de heren en dames die zo lopen te emmeren over vetverbranding eindelijk eens zelf beginnen aan de daadwerkelijke vetverbranding. Dit ipv op hun bureaustoel theorieën verzinnen hoe ze zo snel mogelijk weer enigszins toonbaar zijn.
http://www.athlete.ru/fotos/profi/jay_cutler/036.jpgquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:51 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
Jahoor geen probleem. Paar maandjes af en toe 8 minuutjes op dat superding en je kunt zo meedoen aan de Mr. Olympia![]()
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:55 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
Ik hoef geen vet meer te verbranden. Zit er namelijk amper.![]()
En succes met je zwembandjes. Ik ga denk ik zo 3 minuten buiten een rondje lopen om mijn laatste restje te verbranden.![]()
Ohja, zo toonbaar als ik nu ben zul je in nog geen 100 jaar worden.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:55 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Ohja, zo toonbaar als ik nu ben zul je in nog geen 100 jaar worden.
quote:Op zondag 14 januari 2007 00:02 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Vetverbranding vindt plaats door oefeningen uit te voeren, waarbij het lichaam de kans krijgt om uit het 'zuurstofsysteem' zijn energie te verkrijgen. Voor de training is het aan te raden om een algemene warming up te doen. Een specifieke warming up is in dit geval niet nodig, omdat er een lage intensititeit wordt gebruikt (je hoeft dus geen warming up sets te doen van een lagere intensiteit voordat je begint). Natuurlijke vetverbranding kan alleen bereikt worden door lange en frequente trainingssessies te doorlopen. Het wordt dan ook aangeraden om 4 dagen per week trainen voor het behalen van vetverlies. Hierbij dient nog gezegd te worden dat meer spiermassa ervoor zorgt dat meer calorieën verbrand worden, wat het afvalproces vergemakkelijkt (de verbrandingsmotor wordt groter). Het verkrijgen van meer spiermassa is dus een belangrijk wapen tegen vet. Het effect hiervan is groter bij mannen dan bij vrouwen, omdat vrouwen minder gemakkelijk spieren kunnen aanmaken. Dit komt doordat bij vrouwen het hormoon testosteron verminderd aanwezig is in het lichaam.
Behoud van vetpercentage (als het lichaam neigt naar het opslaan van energie in vet) kan bereikt worden door 3 keer per week te trainen. Als je echt vet kwijt wilt raken, dan moet je meer dan 3 keer per week trainen op een lage intensiteit. Vetverbranding vindt vooral plaats door te trainen op lage intensiteit. Dit kan door trainingen met gewichten maar ook door cardiovasculaire trainingen. Een laatste opmerking is nog dat de trainingssessies (de kern van de training, niet de warming up en cooling down) niet langer dan 1 uur behoren te duren (voor optimale resultaten).
Training met Gewichten
Het devies hierbij is dat er zoveel mogelijk 'bulkoefeningen' op een lage intensiteit (30%-40% 1RM) gedaan moeten worden, om puur vetverlies te verkrijgen. Spieropbouw wordt met hogere intensiteiten bereikt (70%-80% 1RM)
Cardiovasculaire Oefeningen
Onder dit soort oefeningen vallen de fiets, het roeiapparaat en de loopband. Om vet te verliezen moet er tussen de 50% en 70% van de maximale hartslag gesport worden voor langer dan 20 minuten (waarna je bijvoorbeeld kunt gaan krachttrainen). Meer hierover in de trainingsmethoden sectie.
Combinatie van vetverlies en spieraanmaak
Zoals al eerder is gezegd, is de combinatie van vetverliezende oefeningen en spieropbouwende oefeningen de meest effectieve (en de meest afwisselende) trainingsmethode. Een voorbeeld van een combinatie is te beginnen met 20-25 minuten fietsen op een lage intensiteit (op bijvoorbeeld 60% van je maximale hartslag) en daarna bovenstaande krachttraining te doen op een hogere intensiteit (70% 1 RM - 8-15 herhalingen in 4 sets).
Bron: Fitnessnet.nl
Ik zoek tenminste geen heil in 8 minuten op zo'n superding.quote:
Ja. Ontzettend.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:36 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
Ik zoek tenminste geen heil in 8 minuten op zo'n superding.
Sorry, met hard trainen ga je er echt beter uitzien. Pijnlijk he![]()
Je beseft nu wel dat je door dit tegen te spreken je jezelf compleet ongeloofwaardig hebt gemaakt??quote:
Prove me wrong; en dat is een uitdaging.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:55 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
En jij hebt toplichamen afgeleverd? ( zoals je beweerde in een vorig topic )
![]()
Zichtbaar effectieve workout in 8-20 minuten??
Niet uren trainen voor buns of steel??
Met deze post heb je jezelf compleet belachelijk gemaakt. Veel succes met je "toplichamen."![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |