abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:10:41 #26
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45176541
ik zou het op zich wel willen aanbieden Pirke (Veghel hier) maar om heel eerlijk te zijn vind ik het zelf nog doodeng om zo'n eind alleen te moeten rijden, en nerveus wrak als ik ben is het niet bevorderlijk als er een wildvreemde bij me in de auto zit
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  FOK!fotograaf dinsdag 9 januari 2007 @ 14:18:30 #27
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45176757
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:10 schreef Puckzzz het volgende:
ik zou het op zich wel willen aanbieden Pirke (Veghel hier) maar om heel eerlijk te zijn vind ik het zelf nog doodeng om zo'n eind alleen te moeten rijden, en nerveus wrak als ik ben is het niet bevorderlijk als er een wildvreemde bij me in de auto zit
Of misschien is het juist weer goed? Tenzij Pirke de neiging heeft om elke 13 minuten en 32 seconden hard BOE te roepen...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_45177350
Goed idee !
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:42:11 #29
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_45177366
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:09 schreef freud het volgende:
Misschien is het een idee om van een paar populaire onderwerpen (RAW verwerking basics bijvoorbeeld)
Oooh, daar ben ik wel benieuwd naar
En de rest ook, want zoveel kan ik nog niet
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:57:02 #30
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45177750
ik denk dat het misschien wel een goed idee is om het programma stap voor stap door te nemen.

dus als we eerst eens het gereedschapsvenster doorlopen en uitleggen waar al die tools voor zijn, wat je ermee kunt. Dan neem je het ietsje verder en gaan naar de verschillende manieren van adjustments, daarna kan je het nog weer verder nemen door het layers venstertje eens uit te pluizen etc. etc.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  FOK!fotograaf dinsdag 9 januari 2007 @ 14:59:46 #31
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45177830
Ja, even een overview zou wel handig zijn. Ook even een soort warming up voor die dag.

En oh ja, er zit bij mij in de buurt een HEULE lekkere chinees/snackbar en delft centrum is ook bewandelbaar.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_45177888
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:59 schreef freud het volgende:
... en delft centrum is ook bewandelbaar.
Je bedoelt...voor als we die onbedwingbare neiging krijgen om te gaan fotograferen

Maareh....hoe groot willen jullie dit gaan doen Meer als 10 man krijg je niet in jouw woonkamer denk ik (wil je nog een beetje relaxed kunnen werken).
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_45177921
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:57 schreef Puckzzz het volgende:
ik denk dat het misschien wel een goed idee is om het programma stap voor stap door te nemen.

dus als we eerst eens het gereedschapsvenster doorlopen en uitleggen waar al die tools voor zijn, wat je ermee kunt. Dan neem je het ietsje verder en gaan naar de verschillende manieren van adjustments, daarna kan je het nog weer verder nemen door het layers venstertje eens uit te pluizen etc. etc.
Als inleiding is dat wel goed denk ik, maar daar moet je niet te lang bij stilstaan. Hoe tools precies werken kom je veel beter achter als je er ook echt mee aan de slag gaat. En die komen in de technieken die de revue passeren voor het overgrote deel vanzelf voorbij .
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:08:16 #34
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_45178074
lijkt me een leuk idee...

Ik heb alleen geen laptop ofzo om mee te nemen
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  FOK!fotograaf dinsdag 9 januari 2007 @ 15:09:12 #35
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45178102
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:02 schreef PdeHoog het volgende:
Je bedoelt...voor als we die onbedwingbare neiging krijgen om te gaan fotograferen

Maareh....hoe groot willen jullie dit gaan doen Meer als 10 man krijg je niet in jouw woonkamer denk ik (wil je nog een beetje relaxed kunnen werken).
Ik heb 2 verdiepingen hoor P, boven ook nog plek voor 3 man/vrouw. Vier beneden aan tafel, 3 op bank met tafel, 3 boven. En dan kan je ook nog rouleren met wie er achter zit. Delft centrum was meer ivm eten. Wordt geen foto meet he .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:13:46 #36
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45178255
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:03 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Als inleiding is dat wel goed denk ik, maar daar moet je niet te lang bij stilstaan. Hoe tools precies werken kom je veel beter achter als je er ook echt mee aan de slag gaat. En die komen in de technieken die de revue passeren voor het overgrote deel vanzelf voorbij .
is dan ook idd als inleiding bedoeld. alles wat ik weet van PS heb ik zelf moeten ontdekken. Zo weet ik pas kort wat de spongetool eigenlijk doet, daarvoor deed ik altijd heel erg moeilijk
pi_45178317
Spongetool enzo kun je beter niet gebruiken is destructief, je kan beter met adjustment layers werken (wil ik wel kleine cursus ofzo in geven).
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_45178447
We komen nu al redelijk op de geavanceerdere PS-technieken volgens mij Denk dat het wel handig is daar een beetje onderscheid in te maken. Of wordt de doelgroep de net-niet-meer-beginnende PS-er
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:21:16 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45178506
idd mensen zoals shi of darkmantra, lynx666 uitnodigen die hebben er echt verstand van
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!fotograaf dinsdag 9 januari 2007 @ 15:33:15 #40
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45178942
Doelgroep lijkt me om de basics voor bewerking door te nemen, en dan kan er altijd wat dieper op ingegaan worden als dat handig is, maar het moet wel zo zijn dat een complete n00b op PS gebied, ook kan komen en weer happy & wijzer naar huis gaat.

Er is natuurlijk een erg grote kans dat er af en toe flink diep gegaan wordt, maar ik hoop dat dat meer uitzondering als regel zal zijn. Daarom ook een paar hoofdonderwerpen van tevoren vast zetten. Aan de ene kant kan je dan goed voorbereiden, en aan de andere kant weet je of het voor jou nuttig is om te komen. Ik zou het in ieder geval erg leuk vinden als we een echte die hard erbij konden hebben.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:33:42 #41
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45178958
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:21 schreef Re het volgende:
idd mensen zoals shi of darkmantra, lynx666 uitnodigen die hebben er echt verstand van
oh en wij niet?

maar serieus, PS is niet een programma dat je even in 1 workshopje helemaal uit kan leggen. Ik denk dat we beter kunnen beginnen de beginselen uit te leggen voor diegene die er nog helemaal niets of bijna niets van weten. En de gevorderden kunnen daarna nog de wat moeilijkere dingen vragen. Het is natuurlijk een beetje veel info voor een beginnende PS-er om meteen met al die technische shit om de oren gegooid te worden.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:35:34 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45179017
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:33 schreef freud het volgende:
Er is natuurlijk een erg grote kans dat er af en toe flink diep gegaan wordt,
die klinkt zooo fout he

maar dus een cursus voor de beginnende PS-er, denk niet dat je het allemaal moet gaan mixen met mensen die al veel maar nog niet uitgebreide ervaring hebben met PS, dan lijkt me 1 on 1 tutorials beter
  FOK!fotograaf dinsdag 9 januari 2007 @ 15:40:58 #43
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45179197
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:35 schreef Re het volgende:
die klinkt zooo fout he
Ook dat is mogelijk .
quote:
maar dus een cursus voor de beginnende PS-er, denk niet dat je het allemaal moet gaan mixen met mensen die al veel maar nog niet uitgebreide ervaring hebben met PS, dan lijkt me 1 on 1 tutorials beter
Het ging me er meer om dat er ook wat meer ervaren mensen bij zijn, om de minder ervaren dingen uit te leggen etc.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:46:22 #44
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45179387
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:35 schreef Re het volgende:

[..]

die klinkt zooo fout he

er komen op zich zoals het er nu uitziet al redelijk wat mensen die bekend zijn met PS, dus dat zou wel redelijk haalbaar moeten zijn. maar wat als diegene nou net iets uitlegt wat meerdere mensen wel willen weten. je gaat het niet tig keer uitleggen denk ik toch?
  FOK!fotograaf dinsdag 9 januari 2007 @ 16:19:48 #45
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45180523
Een gezamelijke demo van een aantal onderwerpen is zeker nuttig. Vnadaar dat het me praktisch lijkt om van te voren af te spreken dat userX onderwerp A zal doornemen, userY onderwerp B, etc. Dan heb je van tevoren een paar vaste punten, en tussendoor kan je dan specifiekere dingen oppakken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:37:44 #46
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_45181190
Het is een erg mooi streven natuurlijk, maar ik denk dat je vantevoren een aantal dingen op een rijtje moet zetten wil het niet chaotisch worden. Je kan nooit in 1 dag álles leren. Niet voor niks zijn cursussen vaak iets van 10 lessen ofzo.

Vantevoren zou je bij jezelf kunnen nagaan wat wil ik zelf leren die dag, en wat kan ik aan een ander leren.

Dan aan de organisatoren om die onderwerpen te verzamelen en in te delen. Je zou dan na een bepaalde tijd kunnen wisselen van onderwerp en/of leerling/leraar status.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:40:40 #47
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45181334
maak er een serie van zou ik zeggen waarbij iedereen op zijn nivo kan instappen als de tijd daar is of wegblijven als er een onderwerp wordt aangesneden wat je al wel onder de knie hebt
pi_45181423
Lijkt me handig dat de basics sowieso doorgenomen worden; het lijkt me dat er genoeg mensen zijn die nog moeten kennismaken met het fenomeen photoshop, waarin dus zaken als layers en maskers (iemand zei nog daar moeite mee te hebben) uitgelegd worden. Daarnaast een plekje waar wat gevorderd spul uitgelegd wordt, en evt nog uitleggen van verzoekjes-op-locatie.

Maar dan is het wel handig dat er vooraf idd al een lijst voorhanden is met dingen die men sowieso uigelegd wil zien. Kunnen de uitleggers zich ook beter voorbereiden .
pi_45181424
Laat ze nou even klein beginnen Anders loop je weer het risico dat er niets van komt en zo en dat zou ook niet leuk zijn
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:46:46 #50
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45181562
misschien eerst eens ff op een rijtje zetten welke mensen willen komen en hoever hun kennis reikt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')