abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:46:55 #1
21070 Blackeagle
Being Dutch in India
pi_45174256
Beste mensen,

Daar ik binnenkort voor 2 jaar ga emigreren heb ik nog een kleine praktische vraag:

Wie heeft er ervaring toevallig met het meenemen van een LCD monitr (19" breedbeeld) + pc in de handbaggage?

Ik denk namelijk dat het geen goed idee is om dit in het normale ruim te doen vanwege de temperatuur en "vliegerigheid" van de koffers.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Sommige dingen in het leven moet je gewoon accepteren zoals ze zijn.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:55:55 #2
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_45174507
Kun je niet beter het lcd scherm uit je vliegtuigstoel demonteren?
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_45174632
Gewoon wachten tot het oprolbare tft scherm er is.
pi_45174657
Computer + monitor is toch veel te zwaar voor handbagage? Max gewicht is iets van 5 kilo zover ik weet.
pi_45174767
als je gaat emigreren heb je neem ik aan meer nodig dan dat je mee mag nemen in een vliegtuig... wij gingen voor 2 jaar naar canada toe en toen werd alles verscheept in een container, die ging een week eerder ongeveer op transport en was er 2 weken later... goed je zit dus even 2 weken zonder computer, maar dat is wel te overleven neem ik aan...

wil je hem wel meenemen, goed inpakken, dekens eromheen en misschien toch aangeven dat er een monitor inzit bij de maatschappij, misschien dat ie dan in een verwarmd ruim komt

je wilt hem meenemen als handbagage... ik denk niet dat dit kan, want te groot om in die vakken te proppen en te groot voor onder je stoel... denk dus niet dat dit gaat werken... maar bel ff met de vliegmaatschappij
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:07:27 #6
21070 Blackeagle
Being Dutch in India
pi_45174786
OP sommige fora heb ik gelezen dat je het evt kan navragen of het mag of niet en wellicht een uitzondering gemaakt kan worden.

Maar stel dat het niet kan, wil ik dus weten of een LCD het uithoud in het begageruim qua temperatuur.
pi_45174802
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:07 schreef Blackeagle het volgende:
OP sommige fora heb ik gelezen dat je het evt kan navragen of het mag of niet en wellicht een uitzondering gemaakt kan worden.

Maar stel dat het niet kan, wil ik dus weten of een LCD het uithoud in het begageruim qua temperatuur.
betwijfel het
pi_45174832
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:01 schreef Luuk1983 het volgende:
Computer + monitor is toch veel te zwaar voor handbagage? Max gewicht is iets van 5 kilo zover ik weet.
je kunt proberen om het volgende te doen: demonteer de standaard van je monitor zodat je alleen de monitor hebt, doe deze in een laptop tas. Je pc doe je in een andere tas die gewoon makkelijk is mee te nemen en niet te groot is. voor je gaat inchecken en bijna aan de beurt bent zet je die tas met de pc even iets achter je neer (of vraag of iemand er op wil letten). Je geeft je bagage aan de incheck mevrouw en zegt dat je de laptop tas als handbagage wil mee nemen. Klaar, in gechecked. Je loopt naar je PC neemt die ook mee en zo loop je naar de gate.
Heb ik vorige week ook gedaan, (alleen dan met een laptop en gewoon een koffer die te zwaar was). Heb er geen problemen mee gehad op heen en terug reis.
pi_45175158
Wanneer je laptop in het laadruim zit van een vliegtuig is deze niet verzekerd aldus een oom van me. Hij is terug gekomen vanuit China waarbij z'n koffer (met laptop) niet is aangekomen in Nederland. En omdat de laptop niet bij z'n handbagage zat krijgt hij niets terug van de verzekering.

Maar hoe denk je dat bijvoorbeeld Dell, HP e.a. hun complete systemen vervoeren?
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:24:45 #10
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_45175204
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:09 schreef linuxje het volgende:

[..]

je kunt proberen om het volgende te doen: demonteer de standaard van je monitor zodat je alleen de monitor hebt, doe deze in een laptop tas. Je pc doe je in een andere tas die gewoon makkelijk is mee te nemen en niet te groot is. voor je gaat inchecken en bijna aan de beurt bent zet je die tas met de pc even iets achter je neer (of vraag of iemand er op wil letten). Je geeft je bagage aan de incheck mevrouw en zegt dat je de laptop tas als handbagage wil mee nemen. Klaar, in gechecked. Je loopt naar je PC neemt die ook mee en zo loop je naar de gate.
Heb ik vorige week ook gedaan, (alleen dan met een laptop en gewoon een koffer die te zwaar was). Heb er geen problemen mee gehad op heen en terug reis.
Er zit dan geen handbagagelabel op die ene tas. Ik denk dat ze daar bij de gate nogal eens moeilijk over kunnen gaan doen... Je hebt denk ik daar geen controle meer gehad?
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_45175537
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:24 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Er zit dan geen handbagagelabel op die ene tas. Ik denk dat ze daar bij de gate nogal eens moeilijk over kunnen gaan doen... Je hebt denk ik daar geen controle meer gehad?
Zover ik weer heb ik die nooit gehad, een label op me handbagage :S
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:49:30 #12
21070 Blackeagle
Being Dutch in India
pi_45175905
Hmm tja ik ga ook niet de gok nemen dat ze bij de gate zeggen: "Nee mag niet mee, gooi maar weg"

Dat zou een beetje zonde zijn, daarom wil ik op voorhand enige zekerheid hebben.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:51:18 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45175965
Hangt er van af waar je heen gaat.

In veel landen zijn dit soort artikelen goedkoper dan in Nederland. misschien is verkopen een optie en dan daar een nieuwe halen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_45175976
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:38 schreef Luuk1983 het volgende:

[..]

Het kan voorkomen dat ze wel labels op je handbage plakken, is bij mij ook voorgekomen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_45176005
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:38 schreef Luuk1983 het volgende:

[..]

Ik heb ook nog nooit een label gehad op mijn handbagage :S.
Ik denk dat ze er verder niet moeilijk over doen, ik zie ook wel vaak mensen met een enorme tas als handbagage het vliegtuig in lopen maar heb er geen problemen mee gezien, ik denk dat dat wel mee valt.

Ik moest alleen mijn laptop wel uit mijn tas halen en op de band leggen bij de controle poortjes, misschien kijken ze daar wel raar op als jij daar met een complete pc loopt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Vraag anders een aantal maatschappijen en kies er dan 1 uit waarmee je gaat vliegen.

Ook kun je de regels van schiphol eens doorlezen. Sinds 6 november mag je bijvoorbeeld maar 100ml vloeistof per flesje mee in het vliegtuig, en maximaal 1 liter geloof ik. Er mag op het flesje niet 150 ml staan, ik had een potje van 150ml gel waar nog geen 10% in zat, en nog andere spullen...ik moest alles weggooien
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:56:13 #16
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_45176125
Ik zou het als pakket versturen.
Meenemen in het vliegtuig is toch heel erg omslachtig, lastig en griezelig.
Stel nou dat het kapot gaat, ik denk niet dat je geld terugkrijgt van de verzekering...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:44:24 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_45188074
Handbagage lijkt me geen optie (te groot en te zwaar). Maar je bent natuurlijk niet bepaald de eerste die gaat emigreren. Is de computer het enige dat je meeneemt? Veel mensen die gaan emigreren verschepen hun spullen, wat langzamer, maar een stuk goedkoper is dan het in het vliegtuig meenemen.

Bel eens met KLM cargo; tel: 020-6498000 bijvoorbeeld?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_45195629
Fragile stikker misschien een optie?
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 12 februari 2007 @ 14:06:44 #19
21070 Blackeagle
Being Dutch in India
pi_46236462
Ff een korte mededeling,

De monitor is veilig gearriveerd in India.
De monitor was ingepakt in de orginele verpakking ven vervolgens in een koffer gedaan.

Dus best mogelijk alemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop