Die zou ik ook nemen, erg goede ervaringen meequote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:01 schreef mynick het volgende:
2-componenten houtvuller kan je nemen, dat is overschilderbaar, smeert lekker weg en is zeer sterk, helaas ook wel wat duurder.
Alabastine: http://www.alabastine.nl/producten/Supersterke_Plamuur.htmquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:07 schreef Bloemkool het volgende:
Handig topic, ik moet ook nog eens beginnen met het opknappen en verven van de trap.
Onder welke naam/merk kun je die houtvuller vinden bij de Gamma? (link?)
LET OP: Alabastine 'Supersterke Plamuur' is een POLYESTERPLAMUUR. Hier kun je NIET met watergedragen verf (Acryl) overheen!!!!quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:11 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Alabastine: http://www.alabastine.nl/producten/Supersterke_Plamuur.htm
Zowaar het plaatje op de verpakking laat een trap zien.
Kijk dat wisten we nog nietquote:Op woensdag 10 januari 2007 13:04 schreef josvr het volgende:
[..]
LET OP: Alabastine 'Supersterke Plamuur' is een POLYESTERPLAMUUR. Hier kun je NIET met watergedragen verf (Acryl) overheen!!!!
2 componten epoxy plamuur is toch het beste (b.v. van de Ijssel Coatings, zie blad http://www.de-ijssel-coatings.nl/write/362.pdf).
Het NADEEL van polyesterplamuur is dat het krimpt omdat het grote hoeveelheid oplosmiddel bevat. Als ik iets ga plamuren wil ik juist NIET (of min mogelijk) krimp. Epoxy plamuur heeft hier geen last van.
Als Epoxy Plamuur onder de waterlijn van een schip kan en het kan de kracht van water en boot weerstaan, dan kan het ook wel de kracht op jouw trap weerstaan.
Groetjes, Jos
Dat je er niet met acrylverf overheen kan staat ook op de website van alabastine. Krimpen weet ik niet, maar volgens opgave krimpt het niet.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:04 schreef josvr het volgende:
[..]
LET OP: Alabastine 'Supersterke Plamuur' is een POLYESTERPLAMUUR. Hier kun je NIET met watergedragen verf (Acryl) overheen!!!!
Het NADEEL van polyesterplamuur is dat het krimpt omdat het grote hoeveelheid oplosmiddel bevat. Als ik iets ga plamuren wil ik juist NIET (of min mogelijk) krimp. Epoxy plamuur heeft hier geen last van.
Dan kun je 2 lagen op 1 dag erop zetten. Probeer dat maar eens met synthetische verf. Synthetische verf vergeelt ook. De professionele watergedragen lakken zoals van Sigma zijn absoluut TOP.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:36 schreef Solingjan het volgende:
Waarom moet het waterdragende verf zijn?
Het valt een beetje buiten dit topic, maar vergelen van verf gebeurt met name door het ontbreken van licht. Alles wat ik tot nog toe wit hoogglans geschilderd heb met synthetische verf is nog steeds wit, op dat na wat normaal in het donker is.quote:Op donderdag 11 januari 2007 08:26 schreef josvr het volgende:
[..]
Dan kun je 2 lagen op 1 dag erop zetten. Probeer dat maar eens met synthetische verf. Synthetische verf vergeelt ook. De professionele watergedragen lakken zoals van Sigma zijn absoluut TOP.
En hoe wil je die trap in een dag twee keer schilderen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 08:26 schreef josvr het volgende:
[..]
Dan kun je 2 lagen op 1 dag erop zetten. Probeer dat maar eens met synthetische verf. Synthetische verf vergeelt ook. De professionele watergedragen lakken zoals van Sigma zijn absoluut TOP.
En ze worden er zo gek als een deur vanquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:47 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Beroepsschilders willen alleen maar met Alkydverf werken, mooier, strakker en ze leveren voor de klant een goed resultaat, maar dat mag niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |