abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45167631
ik pas dus op een huis van een vriend. en laat ik nou net een enorm brandgat in de bank hebben gefikt. niet expres natuurlijk.

kan ik dit gewoon via de verzekering oplossen? zo ja, gaat het dan om reparatie alleen of een geheel nieuwe bank. ( het brand gat is ongeveer 5 bij 10 cm. best fiks dus. ).

wappertje, toch?
Hoop niet dat het een of ander design geval is. wat voel ik me klote zeg.
The most violent travel agent this side of the Themes
  dinsdag 9 januari 2007 @ 05:56:46 #2
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_45168592
Aangeven bij je verzekering
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_45168593
gewoon de verzekering bellen. geen probleem.
Stop rockin' the boat.
pi_45169061
Ik hoop voor je dat je bij Interpolis verzekerd bent: dan staat het bedrag nog op je rekening voordat die vriend terug is!! Echt een geniale verzekering voor zulk soort acties!!!
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_45264115
persoonlijk zou ik die schade op de inboedelverzekering claimen van die vriend. Inboedelverzekering keert tegen nieuwwaarde uit (die schade is ook gewoon hierop gedekt) en jouw aansprakelijkheidsverzekering keert dagwaarde uit.
pi_45272016
Hoe krijg je zo een brandgat in die bank? Dat komt niet van een sigaretje toch?

Was je met vuur aan het spelen, boefje?
peace, nd suck a !@$%
pi_45275444
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:18 schreef sergeeising het volgende:
persoonlijk zou ik die schade op de inboedelverzekering claimen van die vriend. Inboedelverzekering keert tegen nieuwwaarde uit (die schade is ook gewoon hierop gedekt) en jouw aansprakelijkheidsverzekering keert dagwaarde uit.
Heuh, maar als je zelf een gat in je dure bank fikt, krijg je dan van je inboedelverzekering uberhaupt iets terug??
pi_45275650
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 08:50 schreef Neverending het volgende:

[..]

Heuh, maar als je zelf een gat in je dure bank fikt, krijg je dan van je inboedelverzekering uberhaupt iets terug??
Nee, maar die vriend wel.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_45276729
Dus als iemand bij mij een gat in mijn bank brand, kan ik dat verhalen op mijn inboedelverzekering??
Volgens mij niet hoor, dan kan je alleen verhalen op de WA van die ander...
pi_45276811
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:01 schreef Neverending het volgende:
Dus als iemand bij mij een gat in mijn bank brand, kan ik dat verhalen op mijn inboedelverzekering??
Volgens mij niet hoor, dan kan je alleen verhalen op de WA van die ander...
WA=AVP

Maar ik kan je vertellen (het is mijn werk ) dat dat beter te verhalen is op je inboedelverzekering dan zijn/haar AVP
(dit inderdaad in verband met dagwaarde/nieuwwaarde indien dat van toepassing is)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:48:34 #11
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_45296305
Aansprekelijkheidsverzekering keert toch ook pas uit als het bedrag niet elders te halen is? (meen ik geleerd te hebben)
Wel afhankelijk van de leeftijd van de bank of de nieuwwaarde wordt uitgekeerd!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_45296562
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:48 schreef Lips het volgende:
Aansprekelijkheidsverzekering keert toch ook pas uit als het bedrag niet elders te halen is? (meen ik geleerd te hebben)
Wel afhankelijk van de leeftijd van de bank of de nieuwwaarde wordt uitgekeerd!
Dat doet elke verzekering
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:57:00 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_45296645
VIa de verzekering denk ik.
maareh, hoe heb je dat gat gemaakt? dat is een namelijk nogal een GAT!
pi_45313706
Is het niet zo dat die vriend zelf aansprakelijk is omdat hij jou gevraagd heeft om op zijn huis te passen en het dus een risico is dat hij zelf genomen heeft?
Het is handiger om aan te geven dat je tijdens een bezoek deze schade veroorzaakt hebt.
Ik ken het geval dat als opa zijn kleinkind oppakt en dat kind sloopt de bril van opa dat de verzekering van kind niet uitbetaald omdat opa zelf het risico nam en daardoor niet iemand aansprakelijk kan stellen. Dus toen verhaal was dat kind vanaf de arm van moeder de bril van opa greep was de apv-verzekeraar tevreden en betaalde de schade
Alles heeft (slechts) die waarde die je er aan hecht
pi_45314468
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:50 schreef Dirk_D-H het volgende:
Is het niet zo dat die vriend zelf aansprakelijk is omdat hij jou gevraagd heeft om op zijn huis te passen en het dus een risico is dat hij zelf genomen heeft?

Nee, dat is niet relevant.
quote:
Het is handiger om aan te geven dat je tijdens een bezoek deze schade veroorzaakt hebt.
Ik ken het geval dat als opa zijn kleinkind oppakt en dat kind sloopt de bril van opa dat de verzekering van kind niet uitbetaald omdat opa zelf het risico nam en daardoor niet iemand aansprakelijk kan stellen. Dus toen verhaal was dat kind vanaf de arm van moeder de bril van opa greep was de apv-verzekeraar tevreden en betaalde de schade
In dit geval is het feit dat opa een kind oppakte wel relevant, omdat je van een kind kan verwachten dat 'ie de bril sloopt.
  zondag 14 januari 2007 @ 12:01:56 #16
101188 Jaeder
Int. wl. zt. int. disc.pr.
pi_45338225
Die vriend heeft toch die persoon gevraagd op te passen. Dus die persoon verleent een dienst aan die vriend en dan is die vriend 'werkgever' en dus aansprakelijk voor schade? Tenzij diegene die oppast nalatig is geweest, dan is die aansprakelijk. Dus dan hangt het er vanaf hoe dat gaat in de bank ontstaan is, wie aansprakelijk is.

Maar als die vriend nog nooit geclaimd heeft bij zijn inboedelverzekering, verzin je daar een leuk verhaal voor, dat is waarschijnlijk makkelijker.
pi_45338818
Kleedje er op leggen zodat het niet opvalt.
pi_45359346
Ik heb zelf wel eens bij een vriend een brandplek op de tafel verzoorzaakt, ik heb dit gewoon gemeld enzo.

maar uiteindelijk heeft de brandverzekering van hem het betaald.
pi_45359382
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:01 schreef Jaeder het volgende:
Die vriend heeft toch die persoon gevraagd op te passen. Dus die persoon verleent een dienst aan die vriend en dan is die vriend 'werkgever' en dus aansprakelijk voor schade? Tenzij diegene die oppast nalatig is geweest, dan is die aansprakelijk. Dus dan hangt het er vanaf hoe dat gaat in de bank ontstaan is, wie aansprakelijk is.

Maar als die vriend nog nooit geclaimd heeft bij zijn inboedelverzekering, verzin je daar een leuk verhaal voor, dat is waarschijnlijk makkelijker.
Nee, joh... hij is geen werkgever....

Geen leuk verhaal verzinnen, het wordt gewoon vergoed.
  maandag 15 januari 2007 @ 14:52:51 #20
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_45372984
Te geining altijd hoe mensen verhalen verzinnen voor de verzekeringen vorige week even meegeluisterd bij Interpolis schade inboedel .. TE GEINIG sommige mensen.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:20:18 #21
101188 Jaeder
Int. wl. zt. int. disc.pr.
pi_45706489
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:52 schreef Cappy het volgende:
Te geining altijd hoe mensen verhalen verzinnen voor de verzekeringen vorige week even meegeluisterd bij Interpolis schade inboedel .. TE GEINIG sommige mensen.
het is ook verbazend wat voor smoezen verzekeraars verzinnen om maar niet te hoeven uitkeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')