Mijn vader is zelf hoger opgeleid. En elke keer als ik over hun handelen begin, zeggen ze dat ik de boel overdrijf. Ik heb nog 1 zusje en 1 broertje maar daarmee is precies hetzelfde aan de hand. Naar hun mening wordt iik nooit geluisterd. En daarom probeer ik hen dan ook zo serieus mogelijk bij alles te nemen. Misschien moet ik nog meer tegengas geven en niet altijd klaar voor ze staan. Maar ik weet bijna zeker dat dat geen enkele indruk op ze zal maken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 00:54 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Het lijkt er een beetje op alsof je ouders jou al behoorlijk hebben losgelaten. Alsof ze blij zijn dat hun taak er op zit en ze nu kunnen doen wat ze zelf willen. Zeker gezien die verhuizing (wel een beetje rare actie trouwens).
Ach, trek gewoon lekker je eigen plan. Hou het contact, maar ga niet teveel op zoek naar hun trots en waardering. Misschien hebben ze een reden om hoger opgeleiden minder te waarderen. Ze proberen je klein te praten uit onzekerheid over wat ze zelf hebben bereikt in het leven. De meeste ouders willen dat hun kinderen het beter krijgen dan zij. Jouw ouders hebben daar blijkbaar wat moeite mee. Hun gedrag komt op mij een beetje saboterend over.
Heb je nog broertjes of zusjes? Worden die op dezelfde manier behandeld?
Is dat zo buitengewoon danquote:Op woensdag 10 januari 2007 00:33 schreef Reptile het volgende:
Ik kreeg ook helemaal geen spullen mee dus de hele inrichting moest ik zelf maar zien te regelen. Bovendien moest ik mijn eigen lesgeld, boeken, verzekeringen etc dokken.
Heb je dat laatste al geprobeerd dat je het zo zeker weet?quote:Op woensdag 10 januari 2007 01:08 schreef Reptile het volgende:
[..]
Mijn vader is zelf hoger opgeleid. En elke keer als ik over hun handelen begin, zeggen ze dat ik de boel overdrijf. Ik heb nog 1 zusje en 1 broertje maar daarmee is precies hetzelfde aan de hand. Naar hun mening wordt iik nooit geluisterd. En daarom probeer ik hen dan ook zo serieus mogelijk bij alles te nemen. Misschien moet ik nog meer tegengas geven en niet altijd klaar voor ze staan. Maar ik weet bijna zeker dat dat geen enkele indruk op ze zal maken.
In veel huishoudens willen de ouders dat hun kinderen het beter hebben als hunzelf en word er dus ook geholpen met 'het uit huis gaan'quote:Op woensdag 10 januari 2007 01:34 schreef Xennia het volgende:
[..]
Is dat zo buitengewoon dan![]()
Nu je volwassen bent, maak je zelf keuzes en moet je ervoor zorgen dat jij daar trots op kunt zijn. Waardering van je ouders zou wellicht leuk zijn, maar is geen voorwaarde voor succes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |