Daar gaat het mis.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:55 schreef Sylvana het volgende:
en ook wel belangrijkere dingen aan mn hoofd heb.
ja, en aan die 2 dingen schort het dus, dus studie komt nu op de derde plaatsquote:Op maandag 8 januari 2007 15:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Daar gaat het mis.
Als HBO'er moet je studie na je gezondheid en je familie zaken op de eerste plaats staan.
Niet stom bedoeld trouwens.
Als er betere tijden in het vooruitzicht zijn. Moet je dus gewoon verder gaan met SPH.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:36 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, en aan die 2 dingen schort het dus, dus studie komt nu op de derde plaats
Ohja want mensen bashen op basis van hun opleiding is echt heel intelligentquote:Op maandag 8 januari 2007 15:40 schreef jehovaguerilla het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar ik vind SPW echt een opleiding voor kansloze bimbo's en popi randgroepfiguren die denken dat ze wel even iemand kunnen heropvoeden.
Beetje diagrammetjes en zo tekenen en simpele psych blabla.
De mensen die ik ken die SPW doen/gedaan hebben zijn niet bepaald de slimsten.
Zoals in de OP al staat studeer ik op Windesheim.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:38 schreef Elvi het volgende:
Je hebt nog 4 jaar stufi als je naar MBO gaat. MBO staat los van HBO wat het geld betreft. Je kan dus 4 jaar MBO doen en stufi krijgen en dan HBO doen en weer 4 jaar vangen![]()
Waarom denk je trouwens dat je SPW wél gaat halen? Je veranderd alleen de stof en het beroep, terwijl je al zo lang weet dat SPH je ding is.
Kan je niet beter aan jezelf gaan werken dan? Want dat gaat echt niet veranderen als je van studie switchtMisschien kan school je zelfs tegemoet komen als je dit met ze bespreekt. Extra steun, extra tijd om je verslagen af te krijgen, dat soort dingen!
Op welke Hogeschool studeer je?
Misschien dat ik dat dus wel doe, als mbo studiefinanciering anders is dan hbo, dus dat het niet ten koste gaat van mijn 2 jaar hbo stufi die ik nog krijg, dat ik dan dus nadat ik spw heb gedaan en het allemaal beter gaat ik de draad met SPH weer oppak, maar op dit moment is SPH gewoon teveel gevraagdquote:Op maandag 8 januari 2007 15:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als er betere tijden in het vooruitzicht zijn. Moet je dus gewoon verder gaan met SPH.
Want je kunt het blijkbaar wel als je je P hebt. En het is zonde van die P.
Ik had over t hoofd gezien waar je studeerdequote:Op maandag 8 januari 2007 15:44 schreef Sylvana het volgende:
Zoals in de OP al staat studeer ik op Windesheim.
En ik werk ook al aan mezelf, heb 12 sessies gehad bij een psycholoog en zit nu bij het riagg, maar als er vervelende dinegn gebeuren ( bijvoorbeeld in november mn nichtje die op 23-jarige leeftijd plotseling overleed ) dan gaat het dus gelijk helemaal mis en dan lijkt mij dat het toch wat handiger is als de stof die je krijgt wat makkelijker is, zodat je er iets minder moeite voor hoeft te doen dan de moeite op het HBO, want dat trek ik dus niet
Kom op man..... van academisch niveau naar SPW?quote:Op maandag 8 januari 2007 15:42 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ohja want mensen bashen op basis van hun opleiding is echt heel intelligent![]()
Fijn dat jij even laat zien tot welke conclusies op basis van vooroordelen jij kan komen met jouw hoog-ontwikkelde brein![]()
Ben jij ooit wel eens naar 'zo'n SPW opleiding' geweest?quote:Op maandag 8 januari 2007 15:57 schreef jehovaguerilla het volgende:
Kom op man..... van academisch niveau naar SPW?
Da's wel een belachelijk grote stap terug vind je niet?
Ga trouwens eens op zo'n SPW opleiding kijken wat daar allemaal naar binnen sijpelt.
Een gemiddelde kappers school herbergt meer intellect dan dat.
En als je jezelf beledigd voelt is dat jammer maar zo denk ik erover met mijn buitengewoon hoogontwikkeld brein.![]()
Ik wil later "iets" met jongeren met gedragsproblemen doen, en dan het liefst als groepsleidster in een leefgroep ( residentieel dus)quote:Op maandag 8 januari 2007 16:28 schreef Retro_Doll het volgende:
Ik heb ook spw gedaan, en doe nu social work een HBO opleiding.
Wat wil je later precies worden? Ik heb spw activiteitenbegeleiding gedaan, maar de mogelijkheden met een spw opleiding waren zo klein. Je bent gewoon meer de uitvoerende persoon, direct contact met de clienten, zelf mag je geen grote beslissingen nemen, dat was meer iets voor de teamleider en dat was weer iemand met een sph achtergrond.
Zo ging dat bij al mijn stageplekken, daarom heb ik besloten verder te leren. Maar goed ik heb van andere gehoord dat je met een spw diploma ook makkelijk kan doorstromen en vaak genoeg met sph-ers samenwerkt maar hetzelfde werk doet. Ligt dus echt aan de instelling zelf. Veel vriendinnen van mij zijn gestopt na de SPW en hebben een leuke baan gevonden.
Zo te lezen valt de sph voor jou echt zwaar voor jou en dan is de spw mischien een betere optie. Geen last van studiepunten enz. Gewoon af en toe een toets maken en de opleiding zelf is praktijk gericht (tenminste dat was die van mij). En zoals je zelf zei, je kan waarshijnlijk nog altijd terug naar de SPH. Succes in iedergeval met het maken van je keuze.
jup, met het Keerpunt ben ik bekend en ik ben zelf ook al eens bij Rentray in Eefde geweest en die nemen ook gewoon spw-ers aan en daar stonden dus ook gewoon spw-ers en sph-ers op de groepquote:Op maandag 8 januari 2007 16:50 schreef Retro_Doll het volgende:
Ah cooldaar hebben wij laatst met social work een excursie naar. http://www.hetkeerpunt.nl/
Juist daardoor begon iedereen te twijfelen omdat er twee meisjes wat met die jongens zaten te koken enz. Eentje had mbo gedaan en de ander hbo. En ook de man die de excursie gaf zei dat ze spw-ers aannamen. Maar dat had er mischien mee te maken dat ze gewoon veel nieuwe mensen zochten ivm uitbreidingen. Maar het is wel een hele leuke richting die je kiest! Ik weet niet over ik er zo geschikt voor ben. Veel te zachtaardig enzo
quote:
Hoiquote:Op maandag 8 januari 2007 15:40 schreef jehovaguerilla het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar ik vind SPW echt een opleiding voor kansloze bimbo's en popi randgroepfiguren die denken dat ze wel even iemand kunnen heropvoeden.
Beetje diagrammetjes en zo tekenen en simpele psych blabla.
De mensen die ik ken die SPW doen/gedaan hebben zijn niet bepaald de slimsten.
Jammer dat je zover terug gezakt bent ,je gaat jezelf over pakweg 5 jaar wel voor je kop slaan dat je de makkelijkste uitweg hebt genomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |