abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45307738
ik heb gehoord dat hoover wel een redelijk goed merk is
ik heb een was en droog combi zien staan voor rond de 700 euro
7 kg wassen en 5 kg drogen
pies on joe toe
pi_45307801
Overigens, de eerste wasmachine van mijn oma, een miele (bruin met oranje ) heeft het 48 jaar volgehouden.
I had a signature once. It was awful.
pi_45308770
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:44 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

Hoover is een amerikaans A-merk. (onder andere bekend van die typische amerikaanse stofzuigers...)
De Hoover die hier verkocht word heeft totaal geen binding met de amerikaanse firma.
Scheren is voor schapen!
pi_45317940
Wat zouden jullie aanraden, een was/droog combi of een beide apart?
pi_45318181
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 17:27 schreef Burbujas het volgende:
Wat zouden jullie aanraden, een was/droog combi of een beide apart?
heb je erg veel te wassen hebt, dan zou ik een losse was en een losse droger kopen
pies on joe toe
  zaterdag 13 januari 2007 @ 18:51:07 #81
161756 hierissiedan
second first impression
pi_45320974
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 09:18 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Kan best zijn.

Goedkoopste Miele kost je 900¤
Indesit 300¤ (Stel dat die indesit 4 jaar mee gaat)

Koop je een Miele en je budget van 900¤ is direct weg. Koop je een indesit en je hebt 600¤ over, 4 jaar later is ze kapot en je 600¤ verschil is dan al 650¤ geworden (intrestjes). Koop je opnieuw een indesit, je hebt nog steeds 350¤ over en je bent al 8 jaar ver. Kan je nog een machientje kopen (ondertussen alweer 375¤ geworden), waarmee je al 12 jaar ver zit. Die laatste 75¤ komt dan nog overeen met 1 jaartje. Met dan als leuk extratje dat je in totaal 7 jaar garantie gehad hebt, die Miele krijg je 2 jaar op (zolang je niet bijbetaald, maar dat kan je bij een indesit ook).

Je instap-Miele moet dan minstens 13 jaar mee gaan zonder enige kost, wat mij niet echt haalbaar lijkt. Dat een dure miele langer leeft geloof ik wel, een instap niet. Als Siemens voor 900¤ nog niet eens een machine kan maken die langer dan 10 jaar leeft (volgens electricien kan je dat gemiddeld verwachten van die machine's) dan zal je voor een Miele van dezelfde prijs zeker een lagere kwaliteit krijgen, je betaalt namelijk al een stuk voor het merk.
precies mijn gedachte...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 18:54:33 #82
161756 hierissiedan
second first impression
pi_45321084
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 17:33 schreef bonke het volgende:

[..]

heb je erg veel te wassen hebt, dan zou ik een losse was en een losse droger kopen
Allebij los. Mocht 1 van beiden eerder kapot gaan heb je de andere nog en hoef je niet alles tegelijk nieuw te kopen. Droog je weinig: alleen beddengoed en handoeken zeker appart want dan slijt de droger minder...

En over die miele die 48 jaar het deed, tja vroeger maakte men nog spullen die er niet op gemaakt waren dat je na ong 7 jaar een nieuwe moet kopen. Kortom vroeger waren wpullen degelijker er werd minder na de winst gekeken....
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  zondag 14 januari 2007 @ 11:59:01 #83
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_45338154
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:41 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

Beko=Bosh

Anders Beko is een merk dat uit turkije komt. Beko koopt de licenties van Bosh op...
beko is oude productielijn van siemens bosh verhuisd naar turkije maar bosch = beko is effe iets te kort door de bocht.

hoover hier in NL= Candy dat is nog erger dan indesit.

miele`s zijn gewoon goede machine`s en 13 jaar is voor een miele net ingelopen.

gister miele opgehaald van 23 jaar oud beetje schoonmaken nieuwe koolborstels en huppa gaan met de banaan.

als je iedere 3 jaar een nieuwe machine moet kopen is ook niet alles zit je weer week zonder machine en als dat ding tijdens de garantie stuk gaat moet je weer wachten op een monteur ( vaak bij goedkope merken niet je van het)

dus als je tijd teveel hebt en in die 13 jaar en drie goedekope machine`s verder en +/- 6 of meer weken zonder machine`s te moeten en al het gezeur eromheen.

[ Bericht 53% gewijzigd door -chefke- op 14-01-2007 12:05:00 ]
pi_45339597
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:59 schreef -chefke- het volgende:
als je iedere 3 jaar een nieuwe machine moet kopen is ook niet alles zit je weer week zonder machine en als dat ding tijdens de garantie stuk gaat moet je weer wachten op een monteur ( vaak bij goedkope merken niet je van het)

dus als je tijd teveel hebt en in die 13 jaar en drie goedekope machine`s verder en +/- 6 of meer weken zonder machine`s te moeten en al het gezeur eromheen.
Met een wasmachine misschien wel, ik weet niet of die sinds 23 jaar geleden al wat veranderd zijn qua technologie, maar sowieso ben je met vb een 13 jaar oude droogkast momenteel ook niet veel meer. Wij hebben hier een perfect werkende zanker van een jaar of 8 staan en mijn ma gaat ze wegdoen omdat ze een nieuwe wil met elektronica die door heeft wanneer de was droog is, zodat je zelf niet moet gaan voelen.

En om nu te zeggen dat het gezeur oplevert om zoiets te vervangen; is ze kapot in garantie dan bel je de electriciën en dan ben je idd je machine 1 week kwijt. Zo'n probleem is dat niet, gooi de was op een hoopje, 1 weekje zonder wassen kom je best wel door (zelfs 2a3 weken zijn nu zo geen probleem). Is ze gewoon kapot buiten garantie, dan kan dat ook maximaal een week duren. Een elektriciën heeft altijd wel een wasmachine staan, en zoveel schelen die dingen ook allemaal niet. Ze wassen allemaal en ze zijn allemaal wit.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_45357210
Wij hebben weer voor een Bosch gekozen, een model met dikke korting omdat dit serienummer eruit gaat.; wordt zaterdag bezorgd; dus nu even was opsparen. En nu maar hopen dat ie een poosje meegaat.
pi_45364420
wij hebben gisteren een Siemens gekocht... Zagen later dat het de beste koop in 2004 was..
Het was het showmodel bij de Makro, dus ook nog 10% eraf op de al lage prijs...

Vanavond ophalen en weer wassen maar..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45511319
nou vandaag ff de tijd gevonden om even ergens langs te gaan.
Adviesvragen tjah ik heb zelf 6 jaar in een winkel gewerkt dus die verkooppraatjes geloof ik voor geen meter.
maar ja als je er geen verstand van hebt wat moet je dan wel en niet geloven.

Ik stond bij de It's en mij werd geadviseerd een Nordland. 399e, 1200rpm, 5kg vulgewicht. Maar deze zou het waterverbruik regelen adhv de hoeveelheid was die er in zou zitten.
Klinkt leuk en aardig. Maar zal er zoveel liters verschil tussen zitten tussen een iets kleinere en een iets grotere was ?
Ik was maar voor 1 persoon.
Daarnaast ken ik het hele merk niet.

Ze hadden er ook een LG tegenover staan, 7kg, 1400rpm en ook 399e. alleen geen waterverbruik regeling. Daarnaast zei die man dat LG van mindere kwaliteit zou zijn. Is dat ook zo ?

Wordt er nou veel marge gemaakt op witgoed ?
Ik ben dus wezen kijken. En ik heb naast een wasmachine ook een koelkast nodig.
Samen zou het 840e zijn incl 5 jaar garantie en installatie/bezorging.
Maar omdat ik het zo lief vroeg kon het wel voor 800e
Is dat een reeele korting ?
pi_45511548
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:52 schreef tirannetje24 het volgende:
nou vandaag ff de tijd gevonden om even ergens langs te gaan.
Adviesvragen tjah ik heb zelf 6 jaar in een winkel gewerkt dus die verkooppraatjes geloof ik voor geen meter.
maar ja als je er geen verstand van hebt wat moet je dan wel en niet geloven.

Ik stond bij de It's en mij werd geadviseerd een Nordland. 399e, 1200rpm, 5kg vulgewicht. Maar deze zou het waterverbruik regelen adhv de hoeveelheid was die er in zou zitten.
Klinkt leuk en aardig. Maar zal er zoveel liters verschil tussen zitten tussen een iets kleinere en een iets grotere was ?
Ik was maar voor 1 persoon.
Daarnaast ken ik het hele merk niet.

Ze hadden er ook een LG tegenover staan, 7kg, 1400rpm en ook 399e. alleen geen waterverbruik regeling. Daarnaast zei die man dat LG van mindere kwaliteit zou zijn. Is dat ook zo ?

Wordt er nou veel marge gemaakt op witgoed ?
Ik ben dus wezen kijken. En ik heb naast een wasmachine ook een koelkast nodig.
Samen zou het 840e zijn incl 5 jaar garantie en installatie/bezorging.
Maar omdat ik het zo lief vroeg kon het wel voor 800e
Is dat een reeele korting ?
Nordland is het huismerk van it`s, dus daar verdienen ze het meeste op.
Jammer genoeg kun je haast geen slechter merk treffen dan dat.

Hou er ook rekening mee dat bij een reparatie bij de winkelketen it`s je de rekening eerst moet voorschieten om het vervolgens enkele weken later teruggestort te krijgen, mits het onder de garantie valt.
En dan te bedenken dat er genoeg winkels zijn waar je de reparatie niet hoeft voor te schieten.
Misschien maakt het niets uit voor je, maar voor sommige mensen scheelt het behoorlijk of ze die kosten wel enkele weken kunnen missen.
pi_45511714
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:00 schreef klipper het volgende:

[..]

Nordland is het huismerk van it`s, dus daar verdienen ze het meeste op.
Jammer genoeg kun je haast geen slechter merk treffen dan dat.

Hou er ook rekening mee dat bij een reparatie bij de winkelketen it`s je de rekening eerst moet voorschieten om het vervolgens enkele weken later teruggestort te krijgen, mits het onder de garantie valt.
En dan te bedenken dat er genoeg winkels zijn waar je de reparatie niet hoeft voor te schieten.
Misschien maakt het niets uit voor je, maar voor sommige mensen scheelt het behoorlijk of ze die kosten wel enkele weken kunnen missen.
dat is wel goed om te weten.
* tirannetje streept It's van het lijstje

Nog wel 'bekende' winkels om het aan te raden ?
Ik dacht zelf meer aan Scheer en Foppen.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 19:14:09 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45513485
Ik zou op goede ervaringen in je omgeving afgaan. De ene vestiging van een keten is volgens mij de andere niet.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 19:17:56 #91
64781 bonke
pipo koeie
pi_45513584
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:07 schreef tirannetje24 het volgende:

[..]

dat is wel goed om te weten.
* tirannetje streept It's van het lijstje

Nog wel 'bekende' winkels om het aan te raden ?
Ik dacht zelf meer aan Scheer en Foppen.
een paar weken terug heb ik een wasmachine gekocht bij BCC
nu zat er aan de zijkant van de wasmachine een deuk waar de trommel tegenaan sloeg als ie aan et wassen was
ik heb ze gebeld en as woensdag krijg ik een nieuwe machine
vind ik een goede zaak
mijn volgende aankoop word waarschijnlijk dus ook een aankoop bij BCC
en je kan altijd afdingen ( ik kreeg er 130 euro af )
pies on joe toe
pi_45519130
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 19:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou op goede ervaringen in je omgeving afgaan. De ene vestiging van een keten is volgens mij de andere niet.
Bij it`s is het in iedergeval geldig voor de hele regio zuidwest nederland, lijkt me sterk dat het anders is in een ander gedeelte van het land.
Dat zal waarschijnlijk wel kunnen bij franchise ondernemers, maar vraag het en je weet het.

Maar meegemaakt dat een bejaard vrouwtje daar een televisie gekocht had en vervolgens ging deze na 2 jaar kapot, kon ze hem niet laten repareren terwijl ze wel 5 jaar garantie had.
Puur en alleen omdat ze het geld niet had om voor te schieten.
Het is dat ik haar geholpen had, anders had ze nu nog geen tv gehad.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 06:44:14 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45526956
Ja klipper, ik bedoel natuurlijk afgezien van de regels die sowieso niet voor een keten pleiten.
pi_45530711
Volgens de Consumentengids was de LG inderdaad duidelijk slechter dan eigenlijk alle andere merken.
pi_45531762
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:56 schreef Igen het volgende:
Volgens de Consumentengids was de LG inderdaad duidelijk slechter dan eigenlijk alle andere merken.
Ja, alleen jammer dat de consumentengids op geen enkele manier op duurzaamheid test.
Scheren is voor schapen!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 13:55:52 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45532076
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:39 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Ja, alleen jammer dat de consumentengids op geen enkele manier op duurzaamheid test.
Wat heb je aan een apparaat dat duurzaam is, maar bijv. niet goed schoon wast?
pi_45537027
ik heb er een ik heb er een

Ik ben uiteindelijk voor een Whirlpool gegaan, 1400rpm met van alles en nog wat...

En ik heb ook maar direct een super de luxe koelkast gekocht.

Dure dag, maar voel me wel voldaan

jeetje. je blijft keuzes houden in al die machines he.
En ben al een tijdje opzoek, vandaag maar de knoop doorgehakt.
Ik zal zo eens een plaatje van al het mooie spul zoeken

de wasmachine :

http://www.whirlpool.nl/a(...)atid/11/prodid/24156

en toch ook nog even mijn super de luxe (valt eigenlijk wel mee, maar ben er wel trots op)

http://www.samsung.com/nl(...)freezer/rl39wbsm.asp

[ Bericht 20% gewijzigd door tirannetje24 op 20-01-2007 17:38:43 ]
pi_46016199
Afgelopen vrijdag had mijn net nieuwe Beko opeens kuren. Na een wéék al! WTF!
Het stonk opeens naar verbrand plastic toen het ding ging centrifugeren, en m'n vriend zag zelfs rook. En de was stonk helemaal naar dat verbrande plastic.
Woensdag komt een monteur, hopelijk is het niets ergs anders kan Wehkamp dat ding meteen weer ophalen.
pi_46016336
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat heb je aan een apparaat dat duurzaam is, maar bijv. niet goed schoon wast?
Wat heb je aan een apparaat dat schoon wast, maar elke 4 maand een monteur nodig is?
Scheren is voor schapen!
  maandag 5 februari 2007 @ 19:26:37 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46016701
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:17 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Wat heb je aan een apparaat dat schoon wast, maar elke 4 maand een monteur nodig is?
Zo slecht worden ze zelden gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')