abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45228695
Ook wij zijn vanmiddag de witgoedzaak ingeweest; onze Bosch heeft het na 14 jaar begeven. Interessant topic dus. Ik denk dat we toch weer voor een Bosch gaan. Morgen wel even de consumentengids (okt'06) van m'n schoonvader inkijken.
Op mijn werk waar de machine 4-5 keer per dag draait (groep van 6 gehandicapten waarvan veel incontinent) hebben we een LG; deze bevalt goed, maar ik weet niets van de duurzaamheid.
Zelf heb ik ook een Ruton (onderwerk van Philips destijds) gehad, die 16 jaar meeging.
pi_45229002
Ik heb via Marktplaats een 2e hands Siemens gekocht. 150 euro. Ding werkt al half jaar prima.
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:05:53 #53
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_45229232
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:10 schreef Laura 2000 het volgende:
Dit topic komt als geroepen!

Hubbie en ik hebben een huisje gekocht en zijn nu op zoek naar een condensdroger en wasmachine. Budget voor beide is ¤ 1000,-. Wassen doe ik veel, ben nou eenmaal een vrouw en de kledingkast puilt uit. Vooral shirtjes, topjes, truitjes die met zorg gewassen moeten worden . Verder moet er regelmatig een was gedraaid worden met de naar gras, modder en zweet stinkende voetbaloutfits van vriendlief. De droger wordt alleen gebruikt voor handdoeken en beddegoed.

Het liefst zou ik een Miele wasmachine aanschaffen, mijn ouders hebben ook altijd dit merk gehad en nooit problemen. Verder heeft Miele het Softcare honingraatsysteem wat ervoor zorgt dat alle was mooi blijft, volgens mijn moeder helpt dit ook echt en gaat haar kleding véél langer mee. Maar helaas, Miele valt buiten het budget waarschijnlijk.

Nu de vraag aan jullie, wat zijn de beste was- en droog automaten voor ¤ 1000,- waarbij de wasautomaat het liefst een trommel heeft die vergelijkbaar is met de Softcare trommel van Miele?

Help een witgoedleek uit de brand...
2 x miele nemen + 2 x garantie van 10 jaar ben je 2200 ¤ kwijt voor 10 jaar onbezorgt wassen en waarschijnlijk nog veel langer

instap miele`s heb je al voor 1000 euro met softcare 1300 rpm en droger moet ook wel lukken
pi_45229656
Chefke, ik denk dat het budget van 1000 euro voor beide apparaten samen is
pi_45230054
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:15 schreef pbjs het volgende:
Chefke, ik denk dat het budget van 1000 euro voor beide apparaten samen is
Klopt, helaas wel ja!
pi_45230210
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:25 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

Klopt, helaas wel ja!
Koop op marktplaats een siemens van 150 euro, daar doe je 3 jaar mee, en dan kan je er nog 6 kopen!
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:40:30 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_45230803
Een eigen wasmachine... *droomt*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_45230816
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:28 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Koop op marktplaats een siemens van 150 euro, daar doe je 3 jaar mee, en dan kan je er nog 6 kopen!
Zo groot is ons appartement niet
pi_45230866
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:40 schreef wonderer het volgende:
Een eigen wasmachine... *droomt*
Whehe, zelfs in ons studentenhuis hadden we een Miele (wel uit de jaren '80, dat dan weer wel )

Maar je kunt er ook gewoon één huren hoor.
pi_45230936
Maarrrr ik zou graag de visie van -Chefke- en andere experts hebben op mijn wensen en budget van ¤ 1000,-
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:55:40 #61
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_45231492
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:42 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

Whehe, zelfs in ons studentenhuis hadden we een Miele (wel uit de jaren '80, dat dan weer wel )

Maar je kunt er ook gewoon één huren hoor.
Er staan twee wasmachines en twee drogers in de kelder van dit appartementencomplex, in ons appartement zelf is geen aansluiting of andere mogelijkheid voor een eigen wasmachine. Ik heb een grafhekel aan het heen en weer lopen met wasgoed, andermans schaamharen in mijn kleren vinden en niet weg kunnen gaan tijdens het wassen want zodra hij klaar is moet je het uit beleefdheid meteen uit de machine halen enzo. Daarnaast kost het $1.25 per was/droogbeurt dus als je geen kwartjes hebt, KUN je niet eens wassen...

Maar als we een eigen huis hebben, is de eerste aankoop een goeie wasmachine, vandaar mijn uitgebreide tvp
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_45236782
Ik heb niet het idee dat je budget een probleem mag zijn. ( ben gene expert, maar gewoon een consument die ook vor z'n geld moet werken en dus graag wat goeds heeft.) Heb nu dus ook een wasmachine met motor zonder koolborstels met 10 jaar garantie...

Er werd hier ergens gezeg dat die hoge toeren niet uitmaken. Daar denk ik toch anders over. Ik heb ene droger en een 1600 rpm wasmachine. Drogers zuipen stroom. Hoe droger het uit de wasmachine komt des te korter draait mijn droger...

Wat ik wel onzin vind is een 1600 rpm kopen en dan op 1200 of 1400 gaan draaien " want dan gaat ie langer mee..." koop dan een goedkopere met minder toeren model.

Ik heb bij www.aabatron.nl het spul gekocht. Met 't een waren ze goedkoper, met 't andere duurder. Maar wel maar 1 keer bezorgkosten....

Wel groot nadeel.. al die programma's beperlen de vrije keus. wil ik iets en de machine kent dat niet, dan kan ikhoog en laag springen...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_45239429
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 01:30 schreef Gompy58 het volgende:
Er werd hier ergens gezeg dat die hoge toeren niet uitmaken. Daar denk ik toch anders over. Ik heb ene droger en een 1600 rpm wasmachine. Drogers zuipen stroom. Hoe droger het uit de wasmachine komt des te korter draait mijn droger...
Juist, en de consumentenbond schreef dus dat een hoger toerental niet automatisch betekent dat de was ook droger uit de machine komt.
pi_45240504
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Juist, en de consumentenbond schreef dus dat een hoger toerental niet automatisch betekent dat de was ook droger uit de machine komt.
Dat kunnen ze wel schrijven, maar dan mogen ze toch echt even bij mij komen voelen. Bij mijn was wel te verstaan

1100 of 1600 rpm maakt wel degelijk een hoop uit.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_45245792
Als jij je 1600 u/m machine op 1100 zet, zal het resultaat inderdaad slechter zijn Maar weet je absoluut zeker dat geen enkele andere wasmachine met 1400 u/m hetzelfde resultaat haalt?
pi_45246010
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:16 schreef HPoi het volgende:
Ik heb een Indesit gekocht. Was beste koop Consumentengids. 345 Euro. 1400 toeren
Ik ook! Weet even niet welk modelnummer het is, maar een mooie, drie draaiknopjes voor de temperatuur, het programma en het aantal toeren (zelden boven de 1200, ben zuinig). Echt handige machine, werkt lekker door, was is altijd schoon.

Geen maffe opties of gekke dingen. Ik raadt het iedereen aan, 5 kg maximale capaciteit kunnen m'n vrouw en ik wel een paar jaar mee...

O ja, tegelijkertijd een Indesit koelkast gekocht, de Baan 13, ook een supergoed apparaat. A+ energie, doodstil en enorm groot.
pi_45262183
ik wilde in eerste instantie ook een Indesit kopen maar de verkoper (een goede vriend, iets betrouwbaarder dus dan gemiddeld typje 'jaaaa, budgetmodel is leuk, maar luxemodel is natuurlijk jé van hét, ik heb hem zelf ook!') raadde ons dat sterk af. Nu hebben we een Candy en ik ben er ontzettend tevreden over.
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:41:28 #68
161756 hierissiedan
second first impression
pi_45300066
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:42 schreef -chefke- het volgende:
ik zit tot mijn schoudertjes in de wasmachine wereld werk in een wit goed zaak doe reparatie`s en verkoop en opknappen van tweedehands. leuk bijbaantje

mijn advies als alleenstaande jonge dame neem een beko wasmachine vanaf 349 ¤ goede machine`s en voor 25 ¤ extra heb je 4 jaar garantie. 1200 rpm, AA energie klasse, 6 KG trommel.

we hebben er al honderen weg gezet en op 1 a 2 klachten na geen probelemen en klachten waren user abuse en toch werd de machine omgeruild.

beko is onderhuids gewoon bosch siemens van een paar jaar terug oude productie lijn is verhuisd naar turkije.

blijf van merken als indesiet, bauwknecht, whirlpool ect af dat zijn gewoon slechte machine`s gare lagers slechte motoren, en klok/ stuurprinten.

ik heb geen band met de beko fabriek ofzo tis gewoon een advies.

wat je ook zou kunnen doen is een goede tweedehands miele kopen maarja als er dan wat stuk gaat dan kost het knaken miele onderdelen zijn niet bepaald goedkoop overgens hebben wij zelf thuis miele en mijn baas ook die van hem is 19 jaar oud en deze 10 nog nooit 1 storring gehad beide.

2de hands aeg kan ook alleen let op de stuurprinten ( fout code`s) motor/trommel lagers en comutators en afvoerpompjes.

owja 1600 RPM modelen leuk alleen de lagers slijten als de hel heb zelden een 1600 rpm model gezien dat het langer als 4 a 5 jaar heeft volgehouden.

kwa droger zou ik gewoon ook een beko nemen of een tweedehands aeg/ bosch/siemens.

met drogers gaat N L niet zoveel stuk en als het stuk gaat is het meestal voor niet al te veel te fixen.

Neem GEEN combimachine allejezus wat een kl*te dingen ze vreten koolborstels en motoren ( serie motor is niet bedoelt voor de droog belasting) en als er iets stuk gaat is het kl*te sleutelen lees veel manuren en erug dure onderdelen.

dat zijn mijn 7 eurocentjes wil je nog meer tips info voeg me maar toe @ msn.
Beko=Bosh

Anders Beko is een merk dat uit turkije komt. Beko koopt de licenties van Bosh op...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:44:05 #69
161756 hierissiedan
second first impression
pi_45300164
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:28 schreef paarse_paashaas het volgende:
Alshet dan toch over onbekende merken gaat, kijk dan ook een naar een hoover, de vhd 612 bijvoorbeeld.

Standaard 5 jaar garantie, zelfs 10 op de motor, simpel in gebruik en erg stil. Kost trouwens wel iets meer dan zo'n beko.
Hoover is een amerikaans A-merk. (onder andere bekend van die typische amerikaanse stofzuigers...)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:57:10 #70
161756 hierissiedan
second first impression
pi_45300634
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:27 schreef zoeperzazke het volgende:
ik wilde in eerste instantie ook een Indesit kopen maar de verkoper (een goede vriend, iets betrouwbaarder dus dan gemiddeld typje 'jaaaa, budgetmodel is leuk, maar luxemodel is natuurlijk jé van hét, ik heb hem zelf ook!') raadde ons dat sterk af. Nu hebben we een Candy en ik ben er ontzettend tevreden over.
Was candy niet een dochteronderneming van indesit? Maar overigens werken die wasmaschines met een tottaal aantal wasbeurten voordat ze kapot gaan. En tja een miele of aeg gaat nu eenmaal langer mee... Wij hadden vroieger een zanker gehad, die hadden mijn ouders sinds dat ze samen woonden, die ging na 30 jaar stuk... Toen kregen we een indesit en die was idd na 4 a 5 jaar op (koste toen maar 700 gulden ofzo) nu hebben we een zanussi ook een goedkope, zal dus niet te lang mee gaan, maar goed.... je bent niet een te grote uitgave kwijt...

P.s. wij hebben een aparte drogen en wasmaschine, maar ik stop alles in de droger(of het er nou inmag of niet) maar er gebeurt weinig bijzonders. Behalve dat het droog word...

[ Bericht 8% gewijzigd door hierissiedan op 12-01-2007 23:06:20 ]
  zaterdag 13 januari 2007 @ 08:51:44 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45307465
Ach, de merknaam is ook geen garantie dat je een goed apparaat krijgt. Niet alle types van één merk zijn of goed of slecht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lienekien op 13-01-2007 09:02:25 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_45307489
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:57 schreef hierissiedan het volgende:
P.s. wij hebben een aparte drogen en wasmaschine, maar ik stop alles in de droger(of het er nou inmag of niet) maar er gebeurt weinig bijzonders. Behalve dat het droog word...
Dat doe ik ook
I had a signature once. It was awful.
pi_45307515
om nu nog een duurdere machine te nemen doen wij ook niet aan, we hadden hier een machine staan van Siemens, een WIQ1833EU (of de voorganger), in elk geval een ding van dik 900¤ bij de elektricien. 4 jaar later is de programmateur kapot, 240¤ kosten. Gaan we er ook niet meer aan doen, die machine vliegt het stort op. Die machientjes van 350a400¤ wassen even goed (verbruiken mss wel meer water en stroom, who cares) en dat zal ook wel 2 jaar meegaan (zit namelijk 2 jaar garantie op).

Ik zou gewoon voor de wegwerpcultuur gaan, goedkope machine gebruiken tot ze op is (2a3 jaar waarschijnlijk) en een nieuwe laten komen. Altijd een nieuwe machine in huis voor dezelfde prijs van een duurdere.

Onze vorige wasmachine is ook 16 jaar blijven leven, terwijl dat ze ongeveer dezelfde prijsklasse had. Ze worden gewoon zo sterk niet meer gemaakt.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 13 januari 2007 @ 09:04:18 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_45307520
quote:

[..]
... Maar overigens werken die wasmaschines met een tottaal aantal wasbeurten voordat ze kapot gaan. En tja een miele of aeg gaat nu eenmaal langer mee...
Dacht ik ook. Als je in je ééntje woont en 2 wasjes per week draait is iets anders dan een huis vol kids waar die dingen 2 keer per dag volgestort worden

Kinderen zijn nog slechter voor het milieu dan otoos
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_45307595
quote:
En tja een miele of aeg gaat nu eenmaal langer mee... Wij hadden vroieger een zanker gehad, die hadden mijn ouders sinds dat ze samen woonden, die ging na 30 jaar stuk...
Kan best zijn.

Goedkoopste Miele kost je 900¤
Indesit 300¤ (Stel dat die indesit 4 jaar mee gaat)

Koop je een Miele en je budget van 900¤ is direct weg. Koop je een indesit en je hebt 600¤ over, 4 jaar later is ze kapot en je 600¤ verschil is dan al 650¤ geworden (intrestjes). Koop je opnieuw een indesit, je hebt nog steeds 350¤ over en je bent al 8 jaar ver. Kan je nog een machientje kopen (ondertussen alweer 375¤ geworden), waarmee je al 12 jaar ver zit. Die laatste 75¤ komt dan nog overeen met 1 jaartje. Met dan als leuk extratje dat je in totaal 7 jaar garantie gehad hebt, die Miele krijg je 2 jaar op (zolang je niet bijbetaald, maar dat kan je bij een indesit ook).

Je instap-Miele moet dan minstens 13 jaar mee gaan zonder enige kost, wat mij niet echt haalbaar lijkt. Dat een dure miele langer leeft geloof ik wel, een instap niet. Als Siemens voor 900¤ nog niet eens een machine kan maken die langer dan 10 jaar leeft (volgens electricien kan je dat gemiddeld verwachten van die machine's) dan zal je voor een Miele van dezelfde prijs zeker een lagere kwaliteit krijgen, je betaalt namelijk al een stuk voor het merk.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')