2 x miele nemen + 2 x garantie van 10 jaar ben je 2200 ¤ kwijt voor 10 jaar onbezorgt wassen en waarschijnlijk nog veel langerquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:10 schreef Laura 2000 het volgende:
Dit topic komt als geroepen!
Hubbie en ik hebben een huisje gekocht en zijn nu op zoek naar een condensdroger en wasmachine. Budget voor beide is ¤ 1000,-. Wassen doe ik veel, ben nou eenmaal een vrouw en de kledingkast puilt uit. Vooral shirtjes, topjes, truitjes die met zorg gewassen moeten worden. Verder moet er regelmatig een was gedraaid worden met de naar gras, modder en zweet stinkende voetbaloutfits van vriendlief. De droger wordt alleen gebruikt voor handdoeken en beddegoed.
Het liefst zou ik een Miele wasmachine aanschaffen, mijn ouders hebben ook altijd dit merk gehad en nooit problemen. Verder heeft Miele het Softcare honingraatsysteem wat ervoor zorgt dat alle was mooi blijft, volgens mijn moeder helpt dit ook echt en gaat haar kleding véél langer mee.Maar helaas, Miele valt buiten het budget waarschijnlijk.
Nu de vraag aan jullie, wat zijn de beste was- en droog automaten voor ¤ 1000,- waarbij de wasautomaat het liefst een trommel heeft die vergelijkbaar is met de Softcare trommel van Miele?
Help een witgoedleek uit de brand...![]()
Klopt, helaas wel ja!quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:15 schreef pbjs het volgende:
Chefke, ik denk dat het budget van 1000 euro voor beide apparaten samen is
Koop op marktplaats een siemens van 150 euro, daar doe je 3 jaar mee, en dan kan je er nog 6 kopen!quote:
Zo groot is ons appartement nietquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:28 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Koop op marktplaats een siemens van 150 euro, daar doe je 3 jaar mee, en dan kan je er nog 6 kopen!
Whehe, zelfs in ons studentenhuis hadden we een Mielequote:Op woensdag 10 januari 2007 22:40 schreef wonderer het volgende:
Een eigen wasmachine... *droomt*
Er staan twee wasmachines en twee drogers in de kelder van dit appartementencomplex, in ons appartement zelf is geen aansluiting of andere mogelijkheid voor een eigen wasmachine. Ik heb een grafhekel aan het heen en weer lopen met wasgoed, andermans schaamharen in mijn kleren vinden en niet weg kunnen gaan tijdens het wassen want zodra hij klaar is moet je het uit beleefdheid meteen uit de machine halen enzo. Daarnaast kost het $1.25 per was/droogbeurt dus als je geen kwartjes hebt, KUN je niet eens wassen...quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:42 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Whehe, zelfs in ons studentenhuis hadden we een Miele(wel uit de jaren '80, dat dan weer wel
)
Maar je kunt er ook gewoon één huren hoor.
Juist, en de consumentenbond schreef dus dat een hoger toerental niet automatisch betekent dat de was ook droger uit de machine komt.quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:30 schreef Gompy58 het volgende:
Er werd hier ergens gezeg dat die hoge toeren niet uitmaken. Daar denk ik toch anders over. Ik heb ene droger en een 1600 rpm wasmachine. Drogers zuipen stroom. Hoe droger het uit de wasmachine komt des te korter draait mijn droger...
Dat kunnen ze wel schrijven, maar dan mogen ze toch echt even bij mij komen voelen. Bij mijn was wel te verstaanquote:Op donderdag 11 januari 2007 09:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Juist, en de consumentenbond schreef dus dat een hoger toerental niet automatisch betekent dat de was ook droger uit de machine komt.
Ik ook! Weet even niet welk modelnummer het is, maar een mooie, drie draaiknopjes voor de temperatuur, het programma en het aantal toeren (zelden boven de 1200, ben zuinig). Echt handige machine, werkt lekker door, was is altijd schoon.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:16 schreef HPoi het volgende:
Ik heb een Indesit gekocht. Was beste koop Consumentengids. 345 Euro. 1400 toeren
Beko=Boshquote:Op maandag 8 januari 2007 10:42 schreef -chefke- het volgende:
ik zit tot mijn schoudertjes in de wasmachine wereld werk in een wit goed zaak doe reparatie`s en verkoop en opknappen van tweedehands.leuk bijbaantje
mijn advies als alleenstaande jonge dame neem een beko wasmachine vanaf 349 ¤ goede machine`s en voor 25 ¤ extra heb je 4 jaar garantie. 1200 rpm, AA energie klasse, 6 KG trommel.
we hebben er al honderen weg gezet en op 1 a 2 klachten na geen probelemen en klachten waren user abuse en toch werd de machine omgeruild.
beko is onderhuids gewoon bosch siemens van een paar jaar terug oude productie lijn is verhuisd naar turkije.
blijf van merken als indesiet, bauwknecht, whirlpool ect af dat zijn gewoon slechte machine`s gare lagers slechte motoren, en klok/ stuurprinten.
ik heb geen band met de beko fabriek ofzo tis gewoon een advies.![]()
wat je ook zou kunnen doen is een goede tweedehands miele kopen maarja als er dan wat stuk gaat dan kost het knaken miele onderdelen zijn niet bepaald goedkoopovergens hebben wij zelf thuis miele en mijn baas ook die van hem is 19 jaar oud en deze 10 nog nooit 1 storring gehad beide.
2de hands aeg kan ook alleen let op de stuurprinten ( fout code`s) motor/trommel lagers en comutators en afvoerpompjes.
owja 1600 RPM modelen leuk alleen de lagers slijten als de helheb zelden een 1600 rpm model gezien dat het langer als 4 a 5 jaar heeft volgehouden.
kwa droger zou ik gewoon ook een beko nemen of een tweedehands aeg/ bosch/siemens.
met drogers gaat N L niet zoveel stuk en als het stuk gaat is het meestal voor niet al te veel te fixen.
Neem GEEN combimachine allejezuswat een kl*te dingen ze vreten koolborstels en motoren ( serie motor is niet bedoelt voor de droog belasting) en als er iets stuk gaat is het kl*te sleutelen lees veel manuren en erug dure onderdelen.
![]()
dat zijn mijn![]()
7 eurocentjes wil je nog meer tips info voeg me maar toe @ msn.
Hoover is een amerikaans A-merk. (onder andere bekend van die typische amerikaanse stofzuigers...)quote:Op maandag 8 januari 2007 16:28 schreef paarse_paashaas het volgende:
Alshet dan toch over onbekende merken gaat, kijk dan ook een naar een hoover, de vhd 612 bijvoorbeeld.
Standaard 5 jaar garantie, zelfs 10 op de motor, simpel in gebruik en erg stil. Kost trouwens wel iets meer dan zo'n beko.
Was candy niet een dochteronderneming van indesit? Maar overigens werken die wasmaschines met een tottaal aantal wasbeurten voordat ze kapot gaan. En tja een miele of aeg gaat nu eenmaal langer mee... Wij hadden vroieger een zanker gehad, die hadden mijn ouders sinds dat ze samen woonden, die ging na 30 jaar stuk... Toen kregen we een indesit en die was idd na 4 a 5 jaar op (koste toen maar 700 gulden ofzo) nu hebben we een zanussi ook een goedkope, zal dus niet te lang mee gaan, maar goed.... je bent niet een te grote uitgave kwijt...quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:27 schreef zoeperzazke het volgende:
ik wilde in eerste instantie ook een Indesit kopen maar de verkoper (een goede vriend, iets betrouwbaarder dus dan gemiddeld typje 'jaaaa, budgetmodel is leuk, maar luxemodel is natuurlijk jé van hét, ik heb hem zelf ook!') raadde ons dat sterk af. Nu hebben we een Candy en ik ben er ontzettend tevreden over.
Dat doe ik ookquote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:57 schreef hierissiedan het volgende:
P.s. wij hebben een aparte drogen en wasmaschine, maar ik stop alles in de droger(of het er nou inmag of niet) maar er gebeurt weinig bijzonders. Behalve dat het droog word...
Dacht ik ook. Als je in je ééntje woont en 2 wasjes per week draait is iets anders dan een huis vol kids waar die dingen 2 keer per dag volgestort wordenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:57 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
... Maar overigens werken die wasmaschines met een tottaal aantal wasbeurten voordat ze kapot gaan. En tja een miele of aeg gaat nu eenmaal langer mee...
Kan best zijn.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:57 schreef hierissiedan het volgende:
En tja een miele of aeg gaat nu eenmaal langer mee... Wij hadden vroieger een zanker gehad, die hadden mijn ouders sinds dat ze samen woonden, die ging na 30 jaar stuk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |