abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2007 @ 14:21:35 #26
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_45142162
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:16 schreef FoxF1 het volgende:

[..]

Maar jij ziet neem ik aan ook bijna alleen maar kapotte of nieuwe machines? Mensen die een werkende
1600rpm machine hebben komen niet bij jou toch?

(ik heb btw een Zanker 1600rpm wasmachine + AEG condensdroger voor wie het weten wil)
euhm jha en ik weet meestal ook hoe oud die 1600 rpm machine`s zijn als ze afgedankt mee terug moeten naar de zaak of als wij een partij oude opkopen kom je veel 1600 rpm machine`s tegen en allemaal lagers stuk. na 2 a 3 jaar.

een 1200 rpm machine die zie je meestal pas na 5 a 6 jaar terug.

maar er zullen er uiteraad ook langer meegaan maar het uitvals percentage 1600 rpm machine`s is gewoon veel hoger.

en het scheelt ook een hoop als je vaak fijnwas draait en maar om 1200 of minder centrifugeert.
pi_45143686
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:21 schreef -chefke- het volgende:
en het scheelt ook een hoop als je vaak fijnwas draait en maar om 1200 of minder centrifugeert.
Dat is iig een tip die mogelijk dus levensduur scheelt en voor je was waarschijnlijk geen drol uitmaakt
Assumption is the mother of all f***-ups
  maandag 8 januari 2007 @ 15:24:34 #28
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_45144242
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:06 schreef FoxF1 het volgende:

[..]

Dat is iig een tip die mogelijk dus levensduur scheelt en voor je was waarschijnlijk geen drol uitmaakt
jip onze 1400 staat hier ook op 1200.
pi_45145744
Handig topic! Ben ook op zoek naar een wasmachine. Ik heb toevallig Beko op het oog. Indesit vind ik niets, sowieso.
Aangezien mijn budget erg laag is, heb ik deze op het oog:
http://www.kieskeurig.nl/(...)C1256FF80068B2FA.htm

Wat ik van de reviews lees (bij andere modellen ook), is dat er vaak slechte wasmachines tussenzitten, ofwel bij de een werkt de wasmachine probleemloos, de ander heeft er direct problemen mee.
Ik had alleen ergens een site gevonden die 5 jaar garantie gaf op dat ding, maar die kan ik nu niet meer vinden.

edit: het was de ach en Wehkamp.

[ Bericht 3% gewijzigd door Syytön op 08-01-2007 16:15:46 ]
pi_45146133
goedkoopste wasmachine voor 160 euro gekocht bij de otto en hij draait hier prima...

maar vergeet niet die zwarte verhuis noppen eruit te halen als je gaat draaien, anders is het weggegooid geld
pi_45146263

[ Bericht 100% gewijzigd door mgerben op 08-01-2007 16:28:33 ]
pi_45146325
1. Wasdroger - heb je die echt nodig? Je kijkt bij de wasmachine hoeveel water hij verbruikt, maar een wasdroger staat bekend als één van de grootste energieverbruikers binnen een huishouden. Je kunt niet al je kleren op één droogrek hangen, maar hoevaak was je al je kleren tegelijk?

2. Combineren aansluiting met de vaatwasser: Zoek een handige papa of vriend(in) die even een Y vorkje op je huidige aansluiting lijmt zodat je hem kunt combineren. Anders vergeet jij of een logé van je een keer de juiste slang erin te hangen en staat je keuken blank.

3. 1400 voor een wasmachine is een uitstekend idee. Als je een gezin met 13 kinderen hebt. Er vanuit gaand dat je op jezelf woont en elke wasmachine geschikt is voor een klein gezin kun je echt een stuk goedkoper uit.
Kijk naar dingen die voor jou belangrijk zijn: Kan je nieuwe wasmachine ook kleine wasjes draaien (bijvoorbeeld met een 1/2 knop)? Heeft-ie misschien een kreukherstellend programma?

Timer, was-sensor enzo: Leuk voor de technici, maar je betaalt er wel voor. En wat moet je ermee? Een wasmachine moet wassen. Klaar.
Ik zou onder de 400 blijven als ik jou was. Dan heb je een wasmachine die het zeker 5 jaar probleemloos doet en misschien wel 10 jaar.
Tegen de tijd dat je gaat verhuizen om samen met een mooie man een gezin te stichten laat je het ding bij wijze van spreken gewoon staan en koop je een nieuwe.
Oftewel: Koop hem voor jezelf, niet voor het gezin dat je nog niet hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door mgerben op 08-01-2007 16:30:28 ]
pi_45146498
Alshet dan toch over onbekende merken gaat, kijk dan ook een naar een hoover, de vhd 612 bijvoorbeeld.

Standaard 5 jaar garantie, zelfs 10 op de motor, simpel in gebruik en erg stil. Kost trouwens wel iets meer dan zo'n beko.
Scheren is voor schapen!
pi_45148172
AEG laat je niet in de steek
pi_45148233
Ik heb een Indesit gekocht. Was beste koop Consumentengids. 345 Euro. 1400 toeren
  maandag 8 januari 2007 @ 17:18:46 #36
64781 bonke
pipo koeie
pi_45148359
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:28 schreef paarse_paashaas het volgende:
Alshet dan toch over onbekende merken gaat, kijk dan ook een naar een hoover, de vhd 612 bijvoorbeeld.

Standaard 5 jaar garantie, zelfs 10 op de motor, simpel in gebruik en erg stil. Kost trouwens wel iets meer dan zo'n beko.
700 euro, wassen en drogen
pies on joe toe
  maandag 8 januari 2007 @ 18:20:19 #37
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_45150532
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:16 schreef HPoi het volgende:
Ik heb een Indesit gekocht. Was beste koop Consumentengids. 345 Euro. 1400 toeren
veel plezier met in de s(H)it

nofi natuurlijk maar de consumentenbond kijk niet naar de duurzaamheid en die is niet bepaal goed bij dit merk hoop dat je extra garantie hebt
pi_45154878
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:20 schreef -chefke- het volgende:

[..]

nofi natuurlijk maar de consumentenbond kijk niet naar de duurzaamheid en die is niet bepaal goed bij dit merk hoop dat je extra garantie hebt
Nee ze kijken idd niet naar duurzaamheid, ik weet het. Maar kan toch zeker wel 5 jaartjes mee. De rest is meegenomen.

En hij werkt perfect. (net als de indesit-droger (245 Euro)
  maandag 8 januari 2007 @ 20:14:30 #39
64781 bonke
pipo koeie
pi_45154913
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:20 schreef -chefke- het volgende:

[..]

gelul
je met gewoon mazzel hebben met al die dure dingen die je koopt
mijn indesit was en droog combi heeft het 16 jaar goed gedaan
nu heb ik de samsung wm1255ags
pies on joe toe
pi_45189715
ok, bedankt allemaal.

Ik ga het nog even allemaal goed lezen.
En de nieuwe vragen volgen. Ik wist niet dat een wasmachine kopen zo moeilijk was
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:26:12 #41
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_45189937
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:21 schreef tirannetje24 het volgende:
ok, bedankt allemaal.

Ik ga het nog even allemaal goed lezen.
En de nieuwe vragen volgen. Ik wist niet dat een wasmachine kopen zo moeilijk was
inderdaad; sorry voor m'n tvp
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_45190093
o, ik was binnen 5 minuten klaar.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:07:25 #43
96210 W4
Wie, ik?
pi_45194247
Wij hebben hier sinds een paar weekjes een Samsung WM1255A staan.

Is een wasdroogcombinatie. Wel behoorlijk duurder dan al die anderen die ik in dit topic langs zie komen ...

We hebben hiervoor gekozen omdat deze:
- maar de plek in neemt van 1 apparaat
- was vies erin -> gewassen en droog eruit ... super handig !!
- 10 kilo kan wassen en/of 6 kilo was kan wassen en direct drogen (da's gemiddeld 2 x (!!) zo veel als andere was/droog combi's)
- dus een volwaardig wasmachine en droger kan vervangen
- een ingebouwde weegschaal en computer heeft en dus de was weegt voordat hij gaat wassen en daar de hoeveelheid water en looptijd op aanpast ... geen onnodige water verspilling en geen onnodig stroomverbruik
- een grote knop met alle voorkeursinstellingen, zodat je niet een heel ingewikkeld ding hoeft te leren (ondanks dattie heel veel kan) maar gewoon kiest voor "handdoeken" en vervolgen op de PLAY knop
- uitgestelde tijd kent, dus je kan instellen dat je wilt dattie over 9 uur klaar is. De volgende ochtend als je wekker gaat, is dus precies de was klaar om even op te vouwen, zodat het dus nooit te lang in de wasmachine ligt.
- samsung in Azie een heel bekend merk is voor witgoedapparatuur (hier nog niet echt, maar dat lijkt te komen)
- omdattie leuke muziekjes maakt bij instellen en omdat het halve japanse volkslied (of zoiets) wordt gespeeld als de was klaar is
... en niet te vergeten, hij's mooi !

De standaard garantie is 2 jaar, die hebben we wel uitgebreid tot 5 jaar via HomeZone.nl .... hij werd gebracht, naar de 2e getild, aangesloten en de oude was/droger (van InDeShit) werd meegenomen ... super ! Incl. bezorgen (ding is ongeveer 90 kilo, dus was geen overbodige luxe) en verlengde garantie heeftie ons ongeveer 1200 EURO gekost ... een smak geld, maar de combinatie van de zaken die deze machine interessant maken vind je echt niet goedkoper ...

Oh ja, op kieskeurig staan wat opmerkingen die je misschien niet te letterlijk moet nemen. Iemand die zegt dat droger 4 a 5 uur duurt ... bij ons is het langste programma wassen INCL. (kurk)drogen 4 uur of zo en de meeste gebruikte opties zijn rond de 3 uur (wassen EN droger).

Suc6 met je keuze !
Poffervier
pi_45220509
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:29 schreef HPoi het volgende:
o, ik was binnen 5 minuten klaar.
jij komt, jij draait rond met je vinger, je stopt en je zegt: "Dat wordt em!!' ??
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:46:15 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45220604
Ik heb vijf jaar geleden de wasmachine gekocht die het best uit de test van de Consumentenbond kwam. Nog nooit iets mee geweest.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45222139
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:43 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
jij komt, jij draait rond met je vinger, je stopt en je zegt: "Dat wordt em!!' ??
En waarom eigenlijk niet?
Twee dingen:
- De wasmachine is 100 jaar oud, dwz er worden al 100 jaar wasmachines gemaakt
- De fabrikanten kunnen zich alleen nog onderscheiden door extra's toe te voegen die niet met het daadwerkelijke wassen te maken hebben: Timers en speciale programma's voor blauwe of rode handdoeken.

Uit die twee dingen kun je afleiden dat de wasmachine volwassen technologie is, waardoor je met een gerust hart kunt zeggen dat er geen slechte wasmachines meer gemaakt worden.

Dus kun je idd gewoon een wasmachien uitzoeken die bij je budget past, en dan heb je een prima wasmachine.
pi_45225161
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:43 schreef tirannetje24 het volgende:

[..]

STAP 1: Men loopt de Mediamarkt binnen. Je loopt langs de wasmachines en drogers & neemt een beslissing. (4 minuten)

STAP 2: Je zoekt een Mediamarkt-medewerker en besteld de droger + wasmachine. (1 minuut)

End of Story.
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:35:52 #48
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_45225390
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:25 schreef mgerben het volgende:

[..]

En waarom eigenlijk niet?
Twee dingen:
- De wasmachine is 100 jaar oud, dwz er worden al 100 jaar wasmachines gemaakt
- De fabrikanten kunnen zich alleen nog onderscheiden door extra's toe te voegen die niet met het daadwerkelijke wassen te maken hebben: Timers en speciale programma's voor blauwe of rode handdoeken.

Uit die twee dingen kun je afleiden dat de wasmachine volwassen technologie is, waardoor je met een gerust hart kunt zeggen dat er geen slechte wasmachines meer gemaakt worden.

Dus kun je idd gewoon een wasmachien uitzoeken die bij je budget past, en dan heb je een prima wasmachine.
geen slechte wasmachine`s jij bent grappig draai maar eens een dagje mee bij ons in de zaak dan piep je wel anders
pi_45226784
Dit topic komt als geroepen!

Hubbie en ik hebben een huisje gekocht en zijn nu op zoek naar een condensdroger en wasmachine. Budget voor beide is ¤ 1000,-. Wassen doe ik veel, ben nou eenmaal een vrouw en de kledingkast puilt uit. Vooral shirtjes, topjes, truitjes die met zorg gewassen moeten worden . Verder moet er regelmatig een was gedraaid worden met de naar gras, modder en zweet stinkende voetbaloutfits van vriendlief. De droger wordt alleen gebruikt voor handdoeken en beddegoed.

Het liefst zou ik een Miele wasmachine aanschaffen, mijn ouders hebben ook altijd dit merk gehad en nooit problemen. Verder heeft Miele het Softcare honingraatsysteem wat ervoor zorgt dat alle was mooi blijft, volgens mijn moeder helpt dit ook echt en gaat haar kleding véél langer mee. Maar helaas, Miele valt buiten het budget waarschijnlijk.

Nu de vraag aan jullie, wat zijn de beste was- en droog automaten voor ¤ 1000,- waarbij de wasautomaat het liefst een trommel heeft die vergelijkbaar is met de Softcare trommel van Miele?

Help een witgoedleek uit de brand...
pi_45228552
Ik woon op 30 vierkante meter. De gehuurde wasmachine staat ergens anders, net als een droger. Aan de droger doe ik niet mee. Het energieverbruik is hoog en lang niet al je spullen kunnen er in. Ik heb in mijn kamer maar 1 vierkante meter nodig voor een droogtoren. Dat is echt een geweldige investering. Het neemt weinig ruimte in en al je was past er op. Het linker ding op dit plaatje dus:
Trust me, I know what I'm doing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')