abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 februari 2007 @ 08:09:13 #81
167723 sanni
Acima de seu
pi_46229175
JJ zijn daad was voor die tijd schokkend. Anno2007 zou men er even
verontwaardig over zijn en 24 uur later weer overgaan tot de orde van
de dag. Opzich - maar dat is gezien door de ogen van 2007 - is hetgeen
hij deed niet byzonder of echt verrassend. Kijk maar naar al die
gasten die mensen vertellen dat zij met een doel op aarde zijn gezet en
dat hij de verlichting voor hun zal zijn in de toekomst als ze maar in zijn
aura geloven..
pi_46233082
quote:
Op zondag 11 februari 2007 21:40 schreef Doderok het volgende:

[..]

Trust - Les Sectes (Album: Repression)
[afbeelding]
What the fuck doet de hare krishna in een tekst over Jones?
What the fuck heeft dat met die sekte van Jones te maken??
En wat denk je wat? Zelfs de fransen zijn niet zo dom om de vaisnava's tot de sektes te rekenen.

Walgelijk gewoon! Wil jij es ff ophouden fokkers te misleiden.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_46233318
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:02 schreef Causa het volgende:

[..]

What the fuck doet de hare krishna in een tekst over Jones?
What the fuck heeft dat met die sekte van Jones te maken??
En wat denk je wat? Zelfs de fransen zijn niet zo dom om de vaisnava's tot de sektes te rekenen.

Walgelijk gewoon! Wil jij es ff ophouden fokkers te misleiden.
pi_46233397
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:10 schreef Doderok het volgende:

[..]

Daarom juist, omdat ik al verwachtte dat je geen idee hebt wat er mis mee is.
maja, kan jij ook niet helpen
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  maandag 12 februari 2007 @ 12:17:40 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46233537
niet zo boos doen en leg eens uit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_46234006
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:17 schreef zoalshetis het volgende:
niet zo boos doen en leg eens uit.
Ja, ik schrok er echt enorm van te lezen. Ik vind sektes vreselijk, echt afschuwelijk. En zoiets als dat zo'n leider ook nog eens de hele kliek de dood in jaagt, erger kan gewoon niet.
Maar op de 1 of andere manier zijn in een tekst over deze ernstige zaak (en meteen ook een hintje naar het gevaar van andere sektes) de vaisnava's betrokken. Vaisnavisme is iets anders dan een dwaas groepje dat achter 1 of andere charismatische klootzak aanholt. Voor mij als vaisnavi is het intens droef om in dezelfde adem genoemd te worden met sektes, en dan al vooral in een tekst bijgeschreven te worden welke het heeft over de kwalijkste types sektes die kunnen ontstaan.
pi_46234485
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:33 schreef Causa het volgende:
Vaisnavisme is iets anders dan een dwaas groepje dat achter 1 of andere charismatische klootzak aanholt.
Ach ja, zo klopt iedere gelovige zichzelf op de borst door te roepen 'ja maar MIJN geloof is niet zo!'. Ondertussen loop je wel degelijk ook achter één bepaald gedachtengoed aan waarmee je alle andere gedachtengoeden uitsluit... En daarin zit het grootste probleem van alle religies: ze claimen allemaal de 'Waarheid' en verwerpen daarmee alle andere mogelijke 'waarheden'. Met zinloze verdeeldheid over iets waar niemand uitspraken over KAN doen als gevolg.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_46235077
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:51 schreef onemangang het volgende:

[..]

Ach ja, zo klopt iedere gelovige zichzelf op de borst door te roepen 'ja maar MIJN geloof is niet zo!'. Ondertussen loop je wel degelijk ook achter één bepaald gedachtengoed aan waarmee je alle andere gedachtengoeden uitsluit... En daarin zit het grootste probleem van alle religies: ze claimen allemaal de 'Waarheid' en verwerpen daarmee alle andere mogelijke 'waarheden'. Met zinloze verdeeldheid over iets waar niemand uitspraken over KAN doen als gevolg.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets geclaimd heb. Enne, over absolute waarheid heb ik het al helemaal nooit gehad.
Maar het geeft niet dat je me direct in wilt delen en dat je het al voor me weet allemaal. Heel begrijpelijk! Maar wat je schrijft is danook geen reaktie op wat ik zei. Je kan er niet de conclussies uit halen die je noemt.

ff zonder de misverstanden:
Je moet ff de extremen zien. Het gaat hier over Jim Jones. Dat is een extreem.
Ik wil alleen via mijn reaktie verduidelijken dat een doodgewoon geestelijk pad niet thuishoort in een tekst over religie- misbruikers/dwazen die als de kankergezwellen zijn van hetgeen waar ze uit gemaakt zijn. Demoniseren ofzo heet dat tegenwoordig toch?
pi_46240626
Ik kan die site van zoalshetis geeneens openen.
pi_46240675
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:51 schreef onemangang het volgende:

[..]

Ach ja, zo klopt iedere gelovige zichzelf op de borst door te roepen 'ja maar MIJN geloof is niet zo!'. Ondertussen loop je wel degelijk ook achter één bepaald gedachtengoed aan waarmee je alle andere gedachtengoeden uitsluit...
Is dat niet altijd zo met het hebben van een mening?
pi_46240857
Ik bedenk me nu net wat: Waarom heet John Jones in de serie "Samsam" Jimmy?
pi_46241072
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:15 schreef Causa het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets geclaimd heb. Enne, over absolute waarheid heb ik het al helemaal nooit gehad.
Maar het geeft niet dat je me direct in wilt delen en dat je het al voor me weet allemaal. Heel begrijpelijk! Maar wat je schrijft is danook geen reaktie op wat ik zei. Je kan er niet de conclussies uit halen die je noemt.

ff zonder de misverstanden:
Je moet ff de extremen zien. Het gaat hier over Jim Jones. Dat is een extreem.
Ik wil alleen via mijn reaktie verduidelijken dat een doodgewoon geestelijk pad niet thuishoort in een tekst over religie- misbruikers/dwazen die als de kankergezwellen zijn van hetgeen waar ze uit gemaakt zijn. Demoniseren ofzo heet dat tegenwoordig toch?
Sorry dat het leek alsof ik op de man wilde spelen, dat was niet de bedoeling. Ik stelde slechts dat 'een doodgewoon geestelijk pad' zoals je dat noemt, noem het liever 'aanhanger zijn van een religieuze beweging' altijd gepaard gaat met het 'volgen' van iemand die stelt dat 'zijn weg' beter is dan al die andere. Natuurlijk zijn er gelukkig niet zo veel rotte peren als Jim Jones, maar het zijn uiteindelijk vooral de volgelingen van zo'n persoon die die persoon maken zoals ze zijn...
pi_46241539
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:17 schreef onemangang het volgende:

[..]

Sorry dat het leek alsof ik op de man wilde spelen, dat was niet de bedoeling. Ik stelde slechts dat 'een doodgewoon geestelijk pad' zoals je dat noemt, noem het liever 'aanhanger zijn van een religieuze beweging' altijd gepaard gaat met het 'volgen' van iemand die stelt dat 'zijn weg' beter is dan al die andere. Natuurlijk zijn er gelukkig niet zo veel rotte peren als Jim Jones, maar het zijn uiteindelijk vooral de volgelingen van zo'n persoon die die persoon maken zoals ze zijn...
Dus je mag sowieso niet een ander persoon vertrouwen?
pi_46241878
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:05 schreef Puzzelaar het volgende:
Ik kan die site van zoalshetis geeneens openen.
Hier hetzelfde... als ik hem probeer te openen loopt de boel steeds vast
pi_46242713
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:36 schreef Pleione het volgende:

[..]

Hier hetzelfde... als ik hem probeer te openen loopt de boel steeds vast
http://www.youtube.com/watch?v=-uzEAYv6RT8
http://www.youtube.com/watch?v=RTDSfUHg8d4&mode=related&search=
pi_46245429
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:28 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Dus je mag sowieso niet een ander persoon vertrouwen?
Bij religieuze bewegingen is het vijanddenken jegens anderen de oorzaak van alle ellende. Zo ook met deze sekte. Ik denk dat het daarom nooit goed is om één persoon op zijn woord te vertrouwen, bekijk altijd de andere zijde van de medaille.
pi_46249485
pffff echt triest... Die tape is trouwens maar van de eerste helft.... klopt dat?
  maandag 12 februari 2007 @ 19:59:57 #99
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46249618
zullen we niet een heel erg religie zus of zo gaan doen in dit topic. liever zie ik nog meer voorbeelden van zieke sektes. met nog ziekere sekteleden.

of beelden/verhalen/geluid waar duidelijk wordt verteld wat de people's church of jonestown nou eigenlijk was en hoed de dagelijkse gang van zaken ging.

de davidians wil ik hier niet onder scharen omdat david coresh en zijn volgelingen gewoon keihard vermoord zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_46249723
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:56 schreef Pleione het volgende:
pffff echt triest... Die tape is trouwens maar van de eerste helft.... klopt dat?
hier staat alles wel:
http://www.archive.org/audio/audio-details-db.php?collectionid=ptc1978-11-18.flac16&collection=opensource_audio

verschillende transcripts:
http://jonestown.sdsu.edu/AboutJonestown/Tapes/tapes.htm

[ Bericht 1% gewijzigd door Caesu op 12-02-2007 20:13:34 ]
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')