en het kan vast geen kwaad als ik een linkje naar de torrent hier plaats.quote:The History Channel Presents:
Jonestown - Paradise Lost
Framed by recently released, U.S. Government information and eye witness accounts, this special follows Congressman Leo Ryan's fatal journey into "Jonestown", a community carved out of the jungles of Guyana by the followers of messianic/charismatic pastor, Jim Jones. Using extensive and fact backed dramatic re-enactments, as well as archival footage, and heart-rending interviews, we go beyond "official reality" and deep into the inner workings of this tragic cult and its apocalyptic end.
Original Air Date: 01-15-07
Length: 1:30:53
Trust - Les Sectes (Album: Repression)quote:Racolent, comme des prostituées
Son de clochette
Je suis plié
Se les geler
Au nom de l'absurdité.
Hare Krishna, d'où vient ta foi ?
Hare Krishna, ça ressemble à quoi ?
Hare Krishna, t'es pas ridicule
Hare Krishna, on te manipule.
Jim Jones vous dit quelque chose
Dans la débilité il a assuré
En Guyane il était installé.
Disciples matés, dressés
Indifférents devant cette tuerie
Temple du peuple et des simples d'esprit.
Jim Jones courbe le dos
Jim Jones, il vous a vu beau,
Jim Jones, la bonne parole,
Jim Jones vous a fait crever.
Marche dessus ce sont des insectes
Rien à voir dans ce monde d'allumés,
Ces larves ne sont pas à plaindre,
Cette vie de zéro, ils l'ont choisie.
Adorateur, je veut bien faire le tueur,
Bosse pour ces prêtres à pognon.
Quel est ton dieu, quel est ton but ?
Cotise, cotise pour la terre promise.
What the fuck doet de hare krishna in een tekst over Jones?quote:Op zondag 11 februari 2007 21:40 schreef Doderok het volgende:
[..]
Trust - Les Sectes (Album: Repression)
[afbeelding]
quote:Op maandag 12 februari 2007 12:02 schreef Causa het volgende:
[..]
What the fuck doet de hare krishna in een tekst over Jones?
What the fuck heeft dat met die sekte van Jones te maken??
En wat denk je wat? Zelfs de fransen zijn niet zo dom om de vaisnava's tot de sektes te rekenen.
Walgelijk gewoon!Wil jij es ff ophouden fokkers te misleiden.
![]()
Daarom juist, omdat ik al verwachtte dat je geen idee hebt wat er mis mee is.quote:
Ja, ik schrok er echt enorm van te lezen. Ik vind sektes vreselijk, echt afschuwelijk. En zoiets als dat zo'n leider ook nog eens de hele kliek de dood in jaagt, erger kan gewoon niet.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:17 schreef zoalshetis het volgende:
niet zo boos doen en leg eens uit.
Ach ja, zo klopt iedere gelovige zichzelf op de borst door te roepen 'ja maar MIJN geloof is niet zo!'. Ondertussen loop je wel degelijk ook achter één bepaald gedachtengoed aan waarmee je alle andere gedachtengoeden uitsluit... En daarin zit het grootste probleem van alle religies: ze claimen allemaal de 'Waarheid' en verwerpen daarmee alle andere mogelijke 'waarheden'. Met zinloze verdeeldheid over iets waar niemand uitspraken over KAN doen als gevolg.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:33 schreef Causa het volgende:
Vaisnavisme is iets anders dan een dwaas groepje dat achter 1 of andere charismatische klootzak aanholt.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets geclaimd heb. Enne, over absolute waarheid heb ik het al helemaal nooit gehad.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:51 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ach ja, zo klopt iedere gelovige zichzelf op de borst door te roepen 'ja maar MIJN geloof is niet zo!'. Ondertussen loop je wel degelijk ook achter één bepaald gedachtengoed aan waarmee je alle andere gedachtengoeden uitsluit... En daarin zit het grootste probleem van alle religies: ze claimen allemaal de 'Waarheid' en verwerpen daarmee alle andere mogelijke 'waarheden'. Met zinloze verdeeldheid over iets waar niemand uitspraken over KAN doen als gevolg.
Is dat niet altijd zo met het hebben van een mening?quote:Op maandag 12 februari 2007 12:51 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ach ja, zo klopt iedere gelovige zichzelf op de borst door te roepen 'ja maar MIJN geloof is niet zo!'. Ondertussen loop je wel degelijk ook achter één bepaald gedachtengoed aan waarmee je alle andere gedachtengoeden uitsluit...
Sorry dat het leek alsof ik op de man wilde spelen, dat was niet de bedoeling. Ik stelde slechts dat 'een doodgewoon geestelijk pad' zoals je dat noemt, noem het liever 'aanhanger zijn van een religieuze beweging' altijd gepaard gaat met het 'volgen' van iemand die stelt dat 'zijn weg' beter is dan al die andere. Natuurlijk zijn er gelukkig niet zo veel rotte peren als Jim Jones, maar het zijn uiteindelijk vooral de volgelingen van zo'n persoon die die persoon maken zoals ze zijn...quote:Op maandag 12 februari 2007 13:15 schreef Causa het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets geclaimd heb. Enne, over absolute waarheid heb ik het al helemaal nooit gehad.
Maar het geeft niet dat je me direct in wilt delen en dat je het al voor me weet allemaal. Heel begrijpelijk! Maar wat je schrijft is danook geen reaktie op wat ik zei. Je kan er niet de conclussies uit halen die je noemt.
ff zonder de misverstanden:
Je moet ff de extremen zien. Het gaat hier over Jim Jones. Dat is een extreem.
Ik wil alleen via mijn reaktie verduidelijken dat een doodgewoon geestelijk pad niet thuishoort in een tekst over religie- misbruikers/dwazen die als de kankergezwellen zijn van hetgeen waar ze uit gemaakt zijn. Demoniseren ofzo heet dat tegenwoordig toch?
Dus je mag sowieso niet een ander persoon vertrouwen?quote:Op maandag 12 februari 2007 16:17 schreef onemangang het volgende:
[..]
Sorry dat het leek alsof ik op de man wilde spelen, dat was niet de bedoeling. Ik stelde slechts dat 'een doodgewoon geestelijk pad' zoals je dat noemt, noem het liever 'aanhanger zijn van een religieuze beweging' altijd gepaard gaat met het 'volgen' van iemand die stelt dat 'zijn weg' beter is dan al die andere. Natuurlijk zijn er gelukkig niet zo veel rotte peren als Jim Jones, maar het zijn uiteindelijk vooral de volgelingen van zo'n persoon die die persoon maken zoals ze zijn...
Hier hetzelfde... als ik hem probeer te openen loopt de boel steeds vastquote:Op maandag 12 februari 2007 16:05 schreef Puzzelaar het volgende:
Ik kan die site van zoalshetis geeneens openen.
http://www.youtube.com/watch?v=-uzEAYv6RT8quote:Op maandag 12 februari 2007 16:36 schreef Pleione het volgende:
[..]
Hier hetzelfde... als ik hem probeer te openen loopt de boel steeds vast![]()
Bij religieuze bewegingen is het vijanddenken jegens anderen de oorzaak van alle ellende. Zo ook met deze sekte. Ik denk dat het daarom nooit goed is om één persoon op zijn woord te vertrouwen, bekijk altijd de andere zijde van de medaille.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:28 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Dus je mag sowieso niet een ander persoon vertrouwen?
hier staat alles wel:quote:Op maandag 12 februari 2007 19:56 schreef Pleione het volgende:
pffff echt triest... Die tape is trouwens maar van de eerste helft.... klopt dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |