Weet niet of dit hier hoort maar zo niet dan graag in het goede topic plaatsen mods!
Hoe dan ook, ik vraag me af of er hier mensen zijn die weleens met de gedachte spelen om zich in de onderwereld te storten. Oftewel om het in volksmond te zeggen, beroepscrimineel te worden. Ikzelf speelde weleens met deze gedachte. Heb wel wat dingen op mijn kerfstok staan, heb ook al een strafblad maar dat zijn altijd losse dingen geweest. Na wat gesprekken met zeer goede vrienden (echt goede vrienden, waar ik al zeker 3 jaar dagelijks mee omga) over een structuur onderling te maken begin ik nu echt na te denken of ik er definitief in wil stappen. Uiteindelijk is er geen weg terug zoals bij een legale baan.
Waarom vraag je je vast af... om eerlijk te zijn, dat weet ik zelf niet eens. Ik heb dat altijd al gehad, nooit problemen gehad met criminele activiteiten. Het is gewoon een manier om makkelijk goed geld te verdienen. En of ik ermee kan leven dat ik anderen ermee benadeel of zelfs pijn doe? Tsja, daar heb ik geen last mee... ik heb namelijk bepaalde emoties 'niet'. Zo voel ik nooit medelijden voor anderen. Heb daarvoor ook maandenlang in therapie gezeten, maar het heeft nooit geholpen. Heb nooit sympathie voor anderen kunnen 'ontwikkelen' of 'vrij maken'. Dus ja ik kan er wel mee leven als ik anderen benadel of zelfs pijn doe, zowel geestelijk als lichamelijk.
Maar ik ben dus zeer benieuwd of er meer mensen zijn hier die zulke gedachtes hebben of hebben gehad? En wat zijn de meningen van jullie hierover?