Mja.. ik weet niet voor 100% hoe auto electronica in elkaar zit, maar al zou er ergens een connectie zitten tussen je ABS en je airbag dan zou ik me voor kunnen stellen dat als je ABS niet goed werkt, de computer 'denkt' dat de auto stilstaat en daardoor de airbag niet activeerd. Aangezien je zelf al aangeeft dat alle 4 de wielen stil stonden. Ik weet trouwens niet hoe de ABS in zo'n geval moet reageren, want er is op dat moment geen onderling verschil meer in draaisnelheid van de wielen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 05:48 schreef Schlumberger het volgende:
Nope, de banden stonden gewoon stil. Hij gleed als een stuk zeep op een ijsbaan...
Gewoon op schadeafdelingen rondkijken, daar zie je ze met regelmaat uit het stuur hangen...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:22 schreef MUZZ het volgende:
Maar nou vraag ik me altijd af "wie zegt dat dat ding werkt als het echt nodig is " .
Knal es effe lekker tegen een boom. Kan je het zelf testen. Owh.. en vergeet niet het mes uit je ribben te halen dan...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:22 schreef MUZZ het volgende:
"wie zegt dat dat ding werkt als het echt nodig is "
Die ballon!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:22 schreef MUZZ het volgende:
(Ik heb vroeger misschien te veel Guust Flater gelezen)
Maar die kan hij nu testen, dus dan weet hij zeker (quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:02 schreef glasbak het volgende:
Wie weet doen op een dag je remmen het niet meer..
Wat zei je daarna:quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:22 schreef MUZZ het volgende:
Je krijgt een airbag bij je auto . Maar nou vraag ik me altijd af "wie zegt dat dat ding werkt als het echt nodig is " . Dat is de reden dat ik nooit als optie een airbag koopt als ik een nieuwe auto koopt daar ik er geen vertrouwen in heeft. En als je dat tegen die verkoper zegt staan ze je stom aan te kijken.(Ik heb vroeger misschien te veel Guust Flater gelezen)
Mijn oplossing zet een mes op het stuur met de punt naar boven in elke auto en kijk dan eens hoe voorzichtig iedereen dan gaat rijden.
Maak ze van elastiek, zodat de druk op de borst niet te groot wordt bij een aanrijding. En met een beetje mazzel word je opgevangen door de airbag.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:28 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Wat zei je daarna:
"Nou laat die riemen maar weg, want zometeen scheuren ze bij een ongeluk."
Maar het is inderdaad natuurlijk een groot complot van de autofabrikanten om je meer geld uit de portemonnee te kloppen...
Een test is altijd maar een momentopname. Een half uur later kan het dus gebeurt zijn met de pret..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar die kan hij nu testen, dus dan weet hij zeker () dat ze het op het moment supreme wel doen.
(in de praktijk al eens meegemaakt dat de bekrachtiging er ineens mee ophield, dan schrik je wel even als je op de snelweg 180 rijdt en er iemand naar links komt)
Die airbag hebben we er uit laten halen, want je bent er toch niet zeker van of hij het op het moment van de aanrijding wel doetquote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maak ze van elastiek, zodat de druk op de borst niet te groot wordt bij een aanrijding. En met een beetje mazzel word je opgevangen door de airbag.
Daar kom je toch pas achter als je 'm nodig hebt, dus dat geeft niet!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:51 schreef glasbak het volgende:
[..]
Die airbag hebben we er uit laten halen, want je bent er toch niet zeker van of hij het op het moment van de aanrijding wel doet
Dat was dan ook wat ik bedoelde. In de praktijk was het bij mij een minuut ofzo...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:49 schreef glasbak het volgende:
Een test is altijd maar een momentopname. Een half uur later kan het dus gebeurt zijn met de pret..
als je 'm niet hebt, werkt 'ie zeker niet.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:22 schreef MUZZ het volgende:
Je krijgt een airbag bij je auto . Maar nou vraag ik me altijd af "wie zegt dat dat ding werkt als het echt nodig is " .
Oudere systemen werken met stalen kogel die echt letterlijk door een threshold heenslaat, in de betreffende richting. Moderne systemen meten idd vertraging, maar doen dat per richting en per airbag, waardoor soms bij 60 zelfs in richting die jij denkt airbag nog niet afgaat.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 08:18 schreef ThaFreak het volgende:
even een simpele manier hoe een airbag werkt
der zit een sensor in die jou vertraging meet, en aan de hand van die vertraging gaat de airbag wel of niet af.....
maar het komt gemiddeld neer op:
botsing met auto 40km/u
botsing met muur of ander vast object wat niet meegeeft vanaf 10km/u
dus het kan heel goed zijn dat je airbag niet is afgegaan![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |