abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 februari 2007 @ 15:58:08 #226
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46658848
Persoonlijk vind ik het allergrootste nadeel van TTDPatch dat ze geen bigger maps hebben... Laatst weer eens gespeeld op zo'n kleine kaart, je hebt hem zo volgebouwd
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 17:40:14 #227
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_46662912
De "rang" van een station in OpenTTD waar is dat allemaal afhankelijk van ?
Het enigste dat ik kan bedenken is hoevaak een trein op dat bewuste perron een x aantal hoeveelheid goederen meeneemt.

Dit omdat er enkele stations zijn die een "slechte rang" hebben en ik niet direct een oorzaak van kan vinden
pi_46663191
tvp. blijft een tof spel.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 25 februari 2007 @ 17:52:56 #229
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46663400
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:40 schreef Vonkenboer het volgende:
De "rang" van een station in OpenTTD waar is dat allemaal afhankelijk van ?
Het enigste dat ik kan bedenken is hoevaak een trein op dat bewuste perron een x aantal hoeveelheid goederen meeneemt.

Dit omdat er enkele stations zijn die een "slechte rang" hebben en ik niet direct een oorzaak van kan vinden
De efficientie vanuit de klant .
Hoe snel worden producten die de klant op het station zet opgehaald (en misschien ook afgeleverd).
Als je op een station met slechte rating ervoor zorgt dat er nooit producten op het perron staan dan zou het een goede rating moeten krijgen.
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 19:15:06 #230
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_46666604
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

De efficientie vanuit de klant .
Hoe snel worden producten die de klant op het station zet opgehaald (en misschien ook afgeleverd).
Als je op een station met slechte rating ervoor zorgt dat er nooit producten op het perron staan dan zou het een goede rating moeten krijgen.
Kijk daar kunnen we wat mee
  zondag 25 februari 2007 @ 19:53:05 #231
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46668074
Rating wordt bepaald door:
-Hoe vaak komt er een trein op het station? (Oftewel: meer korte treinen is beter dan minder lange treinen voor de rating, aangezien er dan vaker een trein de goederen komt ophalen).
-Hoe lang staan de goederen te wachten op het station? (Gebruik de full-load optie, en zorg dat je genoeg treinen hebt dat er altijd exact 1 trein staat te wachten op het station, dan worden je goederen namelijk altijd in minimale tijd ingeladen).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 25 februari 2007 @ 22:10:15 #232
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46674695
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:53 schreef Merovingian het volgende:
Rating wordt bepaald door:
-Hoe vaak komt er een trein op het station? (Oftewel: meer korte treinen is beter dan minder lange treinen voor de rating, aangezien er dan vaker een trein de goederen komt ophalen).
-Hoe lang staan de goederen te wachten op het station? (Gebruik de full-load optie, en zorg dat je genoeg treinen hebt dat er altijd exact 1 trein staat te wachten op het station, dan worden je goederen namelijk altijd in minimale tijd ingeladen).
Komt op hetzelfde neer .
Let op dat je niet veel lange treinen met full load gaat gebruiken, want de tijd dat een trein op het perron stil staat om vol te laden (omdat je bijv. teveel vervoer capaciteit hebt voor wat de aangrenzende industrie kan leveren) gaat je rating ook omlaag omdat dan bijv. een halve trein kolen een half jaar in het station staat te wachten. Kortom, zoek het evenwicht van veel treinen zodat het niet te lang duurt voordat er een trein in het station verschijnt icm. hoeveel kan de trein meenemen (het liefst precies de hoeveelheid dat er op moment van binnenkomen staat te wachten).
  zondag 25 februari 2007 @ 22:11:50 #233
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46674798
Ik heb vaak op korte lijntjes 3 treinen rijden, op lange lijnen een stuk meer treinen afhankelijk van de lengte van het traject natuurlijk. Maar nooit minder dan 2 treinen (of de lijn moet echt 5 blokjes van elkaar verwijderd zijn. Dan is het niet efficient om daar veel treinen op te zetten.)
pi_46675520
humz ik heb nu 3 vliegvelden gebouwd, en kan geen vliegtuigen bouwen :s
pi_46675805
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:26 schreef reconnect het volgende:
humz ik heb nu 3 vliegvelden gebouwd, en kan geen vliegtuigen bouwen :s
Moet je even bij "Kies Patches (Ingame 3e knop ingedrukt houden)" of "Selecteer Patches" in het hoofdmenu -> "Voertuigen" bij de optie "Maximaal aantal vliegtuigen per speler" de waarde omhoog gooien naar wat jij wilt
pi_46699576
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:32 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Moet je even bij "Kies Patches (Ingame 3e knop ingedrukt houden)" of "Selecteer Patches" in het hoofdmenu -> "Voertuigen" bij de optie "Maximaal aantal vliegtuigen per speler" de waarde omhoog gooien naar wat jij wilt
die waarde staat bij mij al op 500 ik snap er niks van..nja ik probeer nog wel ff wat uit, thnx iig
  maandag 26 februari 2007 @ 16:58:20 #237
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46699655
In welk jaar zit je? Je kan pas vanaf een bepaald jaar vliegtuigen bouwen.
Vliegvelden mogen geloof ik ook eerder dan vliegtuigen om een rare reden.
pi_46717630
Ik ben vandaag begonnen, nou heb ik meteen een vraag. Ik heb een aantal busstationnen gemaakt en een bus laten rijden, maar er komt niet meer geld door binnen, en hij pikt ook geen mensen op bij het station. Ik heb bij die taken dinges gekeken en op laden gedrukt maar dan pakt ie ze nog niet.
pi_46717689
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:32 schreef most_wanted het volgende:
Ik ben vandaag begonnen, nou heb ik meteen een vraag. Ik heb een aantal busstationnen gemaakt en een bus laten rijden, maar er komt niet meer geld door binnen, en hij pikt ook geen mensen op bij het station. Ik heb bij die taken dinges gekeken en op laden gedrukt maar dan pakt ie ze nog niet.
ik heb het ooit op een blauwe maandag gespeeld, maar heb je ze wel orders gegeven om langs stations te gaan?
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_46717711
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:32 schreef most_wanted het volgende:
Ik ben vandaag begonnen, nou heb ik meteen een vraag. Ik heb een aantal busstationnen gemaakt en een bus laten rijden, maar er komt niet meer geld door binnen, en hij pikt ook geen mensen op bij het station. Ik heb bij die taken dinges gekeken en op laden gedrukt maar dan pakt ie ze nog niet.
Zijn er wel huizen in de buurt?
  maandag 26 februari 2007 @ 23:51:59 #241
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46718330
Komen er uberhaupt wel mensen op het station? Als dat niet het geval is moet je de volgende keer er voor zorgen dat er huizen in de buurt/naast het station staan. Staan er wel mensen op het station moet je even kijken of je de bussen wel specifiek naar stations laat gaan. Doe je dat, moet je opletten dat je de bussen niet laat unloaden of full loaden op een station. In het eerste geval mag er niemand in stappen, in het tweede geval mag niemand er uit en verdien je dus ook geen geld met het ding .
pi_46718438
Ja maar, ik had orders gegeven, maar dan na die orders gaat ie weer terug naar de loods. En er stonden wel passagiers ja.
pi_46719486
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef bleiblei het volgende:
Doe je dat, moet je opletten dat je de bussen niet laat unloaden of full loaden op een station. In het eerste geval mag er niemand in stappen, in het tweede geval mag niemand er uit en verdien je dus ook geen geld met het ding .
Van dat unloaden, dat weet ik niet, omdat ik het nooit gebruik. Maar full loaden laat je passagiers nog wel gewoon uitstappen, dus daar verlies je geen geld op. Je verliest hooguit geld als de bus overdreven lang moet wachten om vol te raken
pi_46719565
-laat maar-
  dinsdag 27 februari 2007 @ 10:08:26 #245
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46724103
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:39 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Van dat unloaden, dat weet ik niet, omdat ik het nooit gebruik. Maar full loaden laat je passagiers nog wel gewoon uitstappen, dus daar verlies je geen geld op. Je verliest hooguit geld als de bus overdreven lang moet wachten om vol te raken
Owja klopt .
Dat het misgaat met fullload is alleen als je bijv. aan de ontvangende kant fullload doet bij vervoer van producten. Fullload van ijzererts bji de hoogovens bijv.
pi_46724986
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Owja klopt .
Dat het misgaat met fullload is alleen als je bijv. aan de ontvangende kant fullload doet bij vervoer van producten. Fullload van ijzererts bji de hoogovens bijv.
Klopt, maar dat zou ook dom zijn
pi_46725058
Wat is het slimst om mee te beginnen?
Om je bedrijf goed te krijgen?
pi_46725097
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:47 schreef most_wanted het volgende:
Wat is het slimst om mee te beginnen?
Om je bedrijf goed te krijgen?
Een vrij lange kolenlijn.
En afhankelijk van je settings een paar gesubsidieerde passagierslijnen, waar je ook nog post bij vervoerd.
Dan krijg je dubbele subsidie, ook voor de post.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 28 februari 2007 @ 12:43:37 #249
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46768045
Ik had dit topic nog helemaal niet gezien...
IK ga vanavond meteen maar ff downloaden... zo'n brut spel gewoon
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_46769461
OpenTTD 0.5.0 Final is sinds gisteravond uit, te downloaden via www.openttd.org .

De belangrijkste vernieuwingen hierin ten opzichte van de laatste officieele stabiele versie zijn:
YAPF: De nieuwe pathfinder
TGP: De nieuwe landschapsbedenker
Unicode support (vooral handig voor niet latijnse alfabetten.
NewGRF: Newstations en Newsounds
Multiplayer is sterk verbeterd

Vooral windows 9x / ME en vista gebruikers doen er verstandig aan om even alles door te lezen op http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=558636#558636
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')