abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45039340
Hoi,

Een installateur heeft bij mijn badkamer de nieuw geplaatste easydrain afvoergoot aardig verneukt.

Doordat hij is vergeten rekening te houden met de tegels, heeft hij de afvoergoot en te diep ingegoten en te dicht aan de muur geplaatst. Gevolg: de afvoergoot ligt te diep in de vloer en de afdekplaat past niet meer.

De originele afvoergoot is de Easy drain fixt – zero van 9,8cm breed en 100cm lang. Nu vraag ik me af of ik in de “oude” afvoer een nieuwe afvoer (bijvoorbeeld de easy drain class of flex) kan plaatsen die wat korter en smaller is, zodat ik en het hoogte verschil heb opgelost en de afmeting.

Heeft iemand suggesties, of het mogelijk is en zo ja, hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Thanks,
pi_45039382
De instalateur aansprakelijk stellen voor de fout.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:03:46 #3
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_45040545
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:26 schreef carla.123 het volgende:
Hoi,

Een installateur heeft bij mijn badkamer de nieuw geplaatste easydrain afvoergoot aardig verneukt.

Doordat hij is vergeten rekening te houden met de tegels, heeft hij de afvoergoot en te diep ingegoten en te dicht aan de muur geplaatst. Gevolg: de afvoergoot ligt te diep in de vloer en de afdekplaat past niet meer.

De originele afvoergoot is de Easy drain fixt – zero van 9,8cm breed en 100cm lang. Nu vraag ik me af of ik in de “oude” afvoer een nieuwe afvoer (bijvoorbeeld de easy drain class of flex) kan plaatsen die wat korter en smaller is, zodat ik en het hoogte verschil heb opgelost en de afmeting.

Heeft iemand suggesties, of het mogelijk is en zo ja, hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Thanks,
Niet zelf gaan knoeien maar de installateur vriendelijk doch dringend verzoeken dit asap op te lossen.
Het moet niet zo zijn dat jij op extra kosten word gejaagd omdat hij heeft lopen slapen.
Ik zou het er iig niet zomaar bij laten zitten.
Succes.
be nice or go away
pi_45042460
En daar heb je hem mee weg laten komen? En nog betaald ook?
Direct bellen, aansprakelijk stellen en verzoeken tot herstel. Indien zij dit niet wensen je rechtsbijstandsverzekeraar bellen.

Dit moet je niet zelf oplossen.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_45043327
Dit is inderdaad zijn fout en niet jouw fout, als dit verhaal wat je hier vertelt klopt.
En dat dit het juiste verhaal is, daar gaan we hier natuurlijk ook vanuit.
Dus als je installateur een fout heeft gemaakt dan moet hij het oplossen ook, dus inderdaad aansprakelijk stellen.

Mocht de installateur het op jouw aanwijzingen aangelegd hebben, dan nog had hij je erop moeten wijzen.
pi_45045474
jaja, dit weet ik allemaal. En ik heb het bouwkundig rapport van de opleveringskeuring waaruit blijkt dat het niet goed is (voor de mensen die twijfelen aan de fout). Maar ik heb nu twee keuzes: een (lang en juridisch) proces ingaan ZONDER rechtsbijstandverzekering om hem zover te krijgen te herstellen OF het zelf op te lossen.

Voor dat laatste heb ik gekozen en daar vraag ik ook advies over. Met alle respect, als ik advies wou over mijn rechtspositie had ik wel op een ander forum gepost dan deze.
pi_45045613
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:13 schreef carla.123 het volgende:
jaja, dit weet ik allemaal. En ik heb het bouwkundig rapport van de opleveringskeuring waaruit blijkt dat het niet goed is (voor de mensen die twijfelen aan de fout). Maar ik heb nu twee keuzes: een (lang en juridisch) proces ingaan ZONDER rechtsbijstandverzekering om hem zover te krijgen te herstellen OF het zelf op te lossen.

Voor dat laatste heb ik gekozen en daar vraag ik ook advies over. Met alle respect, als ik advies wou over mijn rechtspositie had ik wel op een ander forum gepost dan deze.
Ik zit ook met een situatie waar van al het uitgevoerde werk geen donder klopt. Ook komen er later dingen bij die niet in het raport aan het licht zijn gekomen. Ik weet niet wie er bij jouw bezig is geweest mag je evt in een emailtje even sturen.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:22:27 #8
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_45045782
quote:

Oeh, je hoeft niet te gaan mopperen, het was welgemeend advies.
Als je iemand kent die goed is in brieven opstellen kun je ook eerst proberen om te dreigen met juridische stappen in een aangetekende brief, dan gaan ze misschien wel overstag, niet geschoten is altijd mis!
Het lijkt me dat je zelf al een oplossing aandraagt in je OP maar ik vind het zo zonde geld, iig succes met oplossen van de mankementen.
be nice or go away
pi_45045835
quote:

Om een afvoer in een afvoer te leggen vind ik persoonlijk niet zo`n slim plan.
Dit omdat je de aansluitingen goed moet afdichten anders krijg je dalijk schimmels tussen deze twee afvoeren.
Misschien is het dan verstandiger om de oude gedeeltelijk eruit te breken zodat je in ieder geeval de aansluiting op het riool wel goed kan aansluiten.

Over het andere advies, je had wat duidelijker kunnen zijn in je openingspost.
Door zelf aan de pas aangelegde dingen te veranderen, verspeel je er ook de garantie op.
pi_45045980
Kan mischien lukken met de class, maar in ieder geval niet met de flex. Die laatste heeft namelijk een inbouwdeel (sifon) nodig die in de afwerkvloer wordt gestort.

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om te hakken in je vloer om de ruimte voor het rooster te maken, als je bij de huidige drain blijft. Het is wel zo dat je aan de onderkant van het rooster stelschroeven hebt zitten die de hoogte van het rooster (iets) verstelbaar maken. Dus past het rooster in de breedte wel op de goot dan kan je proberen met (eventueel langere) stelschroeven het hoogte probleem op te lossen.

De easydrain class is 70mm breed (uit mijn hoofd), dus die zou misschien beter in de huidige situatie passen en past als het goed is wel op de nu gemaakte afvoer(50mm). Nadeel is dat je door het breedte verschil van je vorige drain (van 98 naar 70mm) een aardige kitnaad gaat zien die bovendien erg lastig waterdicht is te maken. In ieder geval zou ik je aanraden een easy2fix mat te gebruiken die je onder de goot legt, waardoor de kans op lekkage vermindert.

Ik ben aardig bekend met easydrain omdat ik bij een sanitair groothandel werk, vandaar dit lange verhaal.

Ik hoop iig dat je er iets aan hebt!
If you need space... join NASA baby!
pi_45046026
Ik zit een beetje door de site van easydrain te bladeren en zie dat enkele modellen in hoogte verstelbaar zijn. Ook kun je eens contact met easydrain opnemen, je zult vast niet de eerste zijn met dit probleem (Als je bv tegels over tegels doet dan kom je ook te hoog uit.)

In de montag instructie staat dat de bovenkant van de tegel 1 mm hoger moet zijn dan de easydrain, in het slechtste geval mag het gelijk zijn.

Is de opstaande rand veel hoger (tegeldikte) dan moet er inderdaad iets gebeuren. Ik zou geen easydrain in een easydrain monteren dat is niet mooi en bovendien 'storings'gevoelig.

Als het model wat gebruikt is een onderuitgang heeft, dan kun je misschien wel iets omhoog komen, de manchet is behoorlijk lang zie ik op de foto's.

Een andere optie die me te binnen schiet. Laat rvs buisjes als pootjes lassen onder het rooster, en laat die zolang zijn zodat het rooster mooi uitlijnt met de tegels.

Toch zou ik er een brief en telefoontje aan wagen naar de aannemer
  vrijdag 5 januari 2007 @ 23:35:35 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45059372
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:28 schreef longinus het volgende:
De instalateur aansprakelijk stellen voor de fout.
Idd, het niet jou probleem maken.

Heb ooit iemand gekend die zei iedereen heeft recht op zijn eigen problemen en dit is zo'n geval
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')