abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:37:36 #1
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_45035527
Joshua Radin, een singer-songwriter waar we er de laatste tijd zovele van zien. Toch is hij mijn inziens een topic waard vanwege z'n goeie lyrics en lekkere rustige sound. In 2006 kwam zijn eerste debuutalbum, genaamd "We were here" uit en het is meer dan de moeite waard om deze eens te beluisteren.

Een kleine biografie:
quote:
Though he had always enjoyed singing during his childhood in Cleveland, OH, Joshua Radin had never intended to be a musician. He studied drawing and painting in college, and only after stints working in a gallery, as an art teacher, and as a screenwriter did he decide to give songwriting a try. He played a piece he wrote, "Winter," for friend Zach Braff, who liked it so much he got the song onto Scrubs, the television show he was on. After fans began to request more of his music, Radin decided to seriously pursue it as a career, and soon he signed to Columbia Records, which released his debut album, We Were Here, in 2006. ~ Marisa Brown, All Music Guide
Enkele relevante links:
http://www.joshuaradin.com/
http://www.myspace.com/joshuaradin

Deel hier ervaringen en meningen over Joshua Radin!
pi_45036185
Heb deze gast leren kennen door de serie Scrubs, waar volgens mij Winter en Closer voorbij kwamen. Deze zijn allebei aanraders iig. Klinkt allemaal erg rustig, maar dus wel erg relaxed. Vrijwel alle nummers op de cd zijn lekker om naar te luisteren, dus download koop de cd, sit down and relax
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:14:24 #3
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_45036832
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:57 schreef nemesis4 het volgende:
Heb deze gast leren kennen door de serie Scrubs, waar volgens mij Winter en Closer voorbij kwamen. Deze zijn allebei aanraders iig. Klinkt allemaal erg rustig, maar dus wel erg relaxed. Vrijwel alle nummers op de cd zijn lekker om naar te luisteren, dus download koop de cd, sit down and relax
Wat is het voor serie? En is die nog altijd op TV te bewonderen?
pi_45037078
Ik ken 'm via MySpace

pi_45039178
Leren kennen via de serie Grey's Anatomy. Closer en Today zijn mijn favorieten toch wel
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:30:52 #6
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_45039485
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:21 schreef EvilWasp het volgende:
Leren kennen via de serie Grey's Anatomy. Closer en Today zijn mijn favorieten toch wel
En wat dacht je van Star Mile?
pi_45055021
Grey's Anatomy is ook erg goed met de muziek!!

Lekkere muziek.. vindt ook Closer het beste nummer.
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
pi_45062554
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:14 schreef Jos_ het volgende:

[..]

Wat is het voor serie? En is die nog altijd op TV te bewonderen?
Een comedy in een ziekenhuis. Is afgelopen zomer nog op tv geweest, maar nu niet meer. Heeft veel goede muziek, wat komt doordat Zach Braff imo een goede muzieksmaak heeft. De films die hij heeft geregisseerd en waarin hij speelt, bv Garden State en The Last Kiss, hebben allebei erg goede soundtracks. Star Mile is idd ook een superrelaxed nummer ja. Zit trouwens ook in die laatstgenoemde film
  zaterdag 6 januari 2007 @ 17:09:55 #9
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_45078726
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:04 schreef nemesis4 het volgende:

[..]

Een comedy in een ziekenhuis. Is afgelopen zomer nog op tv geweest, maar nu niet meer. Heeft veel goede muziek, wat komt doordat Zach Braff imo een goede muzieksmaak heeft. De films die hij heeft geregisseerd en waarin hij speelt, bv Garden State en The Last Kiss, hebben allebei erg goede soundtracks. Star Mile is idd ook een superrelaxed nummer ja. Zit trouwens ook in die laatstgenoemde film
Films ken ik beide idd wel van naam, maar ik wacht meestal tot ze op tv zijn: geen videotheek hier in de buurt. Maar Scrubs had ik ook wel eens van gehoord, vandaar dat ik benieuwd was, maar dat wordt dus maar weer wachten op de herhaling (mocht die komen).
pi_45141320
Greys komt vanavond weer.. dus dan kan je naar de goede muziek smaak van Zach Braff luisteren.
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
  maandag 8 januari 2007 @ 16:50:15 #11
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_45147310
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:55 schreef beautiful_world het volgende:
Greys komt vanavond weer.. dus dan kan je naar de goede muziek smaak van Zach Braff luisteren.
Ik kan vanavond niet dus het zal aan mijn neus voorbij gaan, maar ik zal het programma in de gaten houden. Je weet nooit of er iets leuks tussen zit.
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:21:28 #12
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_45217873
Jaaa Joshua Radin.. echt heerlijke muziek . Doet me een beetje denken aan Jack Johnson, maar dan anders en veel beter .

Hoop dattie gauw weer met een nieuw album komt, heb deze onderhand grijs geluisterd.
pi_45226151
Wat ik van hem gehoord heb klinkt goed... Morgen ook zijn cd'tje maar ff bestellen
pi_45303087
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:09 schreef Jos_ het volgende:

[..]

Films ken ik beide idd wel van naam, maar ik wacht meestal tot ze op tv zijn: geen videotheek hier in de buurt. Maar Scrubs had ik ook wel eens van gehoord, vandaar dat ik benieuwd was, maar dat wordt dus maar weer wachten op de herhaling (mocht die komen).
Keek toevallig even in de gids vandaag en zag dat scrubs weer herhaald wordt. En wel nu. Om 0:05 begint het / is het begonnen.
pi_45451266
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:53 schreef Pascalle het volgende:
Wat ik van hem gehoord heb klinkt goed... Morgen ook zijn cd'tje maar ff bestellen
Is deze cd alleen via import te verkrijgen/ internet te bestellen?
Aangezien ik hem niet kan bestellen in de winkel...
pi_45455146
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:10 schreef Pascalle het volgende:

[..]

Is deze cd alleen via import te verkrijgen/ internet te bestellen?
Aangezien ik hem niet kan bestellen in de winkel...
Inderdaad... Ik wil hem ook hebben!
Sinds ik hem via 'Scrubs' en 'the Last Kiss' heb leren kennen ben ik gek op dat album. Star Mile... Winter... Closer... Sundrenched World... WOW!

Zach Braff heeft sowieso een fantastische smaak met de soms wat alternatieve muziek die hij kiest voor zijn films en Scrubs natuurlijk; Colin Hay, Imogen Heap, Joshua Radin, Cary Brothers, the Shins, Howie Day...
pi_45455685
Kijk.. daar geef je toch weer een leuk lijstje met -voor mij- nieuwe namen.. tenminste de helft van de namen is nieuw... Even opzoeken allemaal
pi_45459501
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:44 schreef tomvdl het volgende:

[..]

Inderdaad... Ik wil hem ook hebben!
Sinds ik hem via 'Scrubs' en 'the Last Kiss' heb leren kennen ben ik gek op dat album. Star Mile... Winter... Closer... Sundrenched World... WOW!

Zach Braff heeft sowieso een fantastische smaak met de soms wat alternatieve muziek die hij kiest voor zijn films en Scrubs natuurlijk; Colin Hay, Imogen Heap, Joshua Radin, Cary Brothers, the Shins, Howie Day...
Kijk dat soort namen hoor ik graag dankje, erg relaxde muziek, Collin hay, Joshua radin en Imogen had ik al een tijdje maar die andere zijn nieuw voor mij! relakst

Oh en Joshua Radin geweldige muziek, kwam hem tegen in Scrubs (top serie btw) en ben helemaal hooked
Bram! Boterham!
pi_45461200
Ik las laatst trouwens dat Colin Hay aangeraden was door Christa Miller (Jordan)... maar vervolgens heeft Zach Braff hem ook in Garden State gebruikt.
De makers van scrubs zijn sowieso wel fan van 'm, aangezien er iets van zes keer één van z'n nummers gebruikt wordt. En in 'My Overkill' (seizoen 2) loopt Colin himself rond in Scrubs met z'n gitaartje en in 'My Philosophy' (seizoen 2) zingt de cast samen 'Waiting for my real life to begin'... SUPER!

Trouwens sowieso koel dat Zach Braff Joshua 'ontdekt' heeft. Ik zag ergens dat ze 'collegefriends' waren en dat toen Zach alleen al de demo hoorde van Winter hij 'm gelijk al wilde gebruiken... wat dus gebeurde in 'My Screw Up'... perfect nummer voor het perfecte moment in de perfecte episode
pi_45466380
Zijn carriere heeft ie wel echt te danken aan Zach Braff; dankzij hem zijn z'n nummers in Scrubs terecht gekomen en is 't hele balletje gaan rollen. Meen zelfs dat Zach Braff een videoclip van hem geregiseerd heeft. Ken eigenlijk ook alleen de nummers die in Scrubs zijn gebruikt; maar die zijn idd wel erg okee

edit: okee, dit is dus al 10x eerder in dit topic gezegd...
pi_45502371
Hij heeft de clip van 'Closer' geregiseerd. Hij heeft trouwens ook de clip van 'Chariot' van Gavin Degraw geregiseerd, daar maakt Donald Fasion (Turk uit Scrubs) ook nog een verschijning.
  zondag 21 januari 2007 @ 21:01:42 #22
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_45568499
The fear you won't fall is ook een erg mooi nummer, staat geloof ik niet op zijn debuut-cd, maar is naar mijn mening misschien nog wel zijn mooiste nummer.
pi_45658984
Zach Braff & Scrubs zijn top!
Sinds ik aan Scrubs hooked ben heb ik ook gelijk ontzettend veel nieuwe songs ontdekt van o.a. Joshua Radin heerlijk!
Meer over Joshua ook op de wiki van Scrubs http://en.wikipedia.org/wiki/Scrubs_(TV_series)#Soundtracks

seizoen5:
The Weepies - World spins madly on (toevallig al eerder via hyves groepje ontdekt)
Augustana - Boston (eerder via muziek sites ontdekt leuk dat ook voor Scrubs is gebruikt)

Overigens Grey heeft idd ook best veel goede muziek al lijkt veel afgekeken van Scrubs soms zelfde tracks.
Overigens de Amerikaanse serie Heroes gebruikt ook best leuke songs (al zijn het er niet veel).
episode 1 & 4 (ja typisch nog een keer): Rogue Wave - Eyes zie hierrr http://www.heroes-tv.com/modules/news/article-96.html

leuke links naar alle soundtracks van Scrubs..
http://scrubs.mopnt.com/music/
http://scrubs-tv.com/music.html

[ Bericht 13% gewijzigd door funrider op 25-01-2007 13:14:58 ]
pi_45672322
quote:
Op zondag 21 januari 2007 21:01 schreef Jos_ het volgende:
The fear you won't fall is ook een erg mooi nummer, staat geloof ik niet op zijn debuut-cd, maar is naar mijn mening misschien nog wel zijn mooiste nummer.
Eens! Of het ook z'n mooiste nummer is kan ik niet helemaal over oordelen, omdat ik z'n album nog in bestelling heb staan en dus nog niet alles gehoord heb van hem.... maar The fear you won't fall is idd echt ongeloofelijk mooi zeg....
pi_46006607
Heerlijke ingetogen muziek. Heb het leren kennen via ww.hotelcafe.com.
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')